Polo 1.4 MPI - Измерване на налягане на горивото

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: vw polo 1.4 MPI измерване на налягане на горивото

Мнениеот freelancer » Съб 22 фев 2014 17:58


Чичо Дидо, проблема го имаше преди добавките още преди година и няколко месеца. Интересното е, че с течение на времето се подобриха нещата, преди гаснеше сама без консуматори, а сега по някой път го прави(примерно днес 2 пъти я палих и карах след престой, пусках си каквото си искам и няма проблеми никакви). Помпата я свалях, нямаше боклуци в резервоара, но направи впечатление, че на мрежичката отдолу имаше леко жълто петно, което се получава от престоял бензин, според документите не е карана поне 8-9 месеца въобще, преди да я взема, така, че нищо чудно помпата на моменти да не работи, както трябва. Ведъж ми се случи на празен ход, както си работи помпата, я чух да си понижава оборотите, по шума я усетих и почти щеше да изгасне двигателя.
Та за това питам дали помпата ако има някакъв проблем е възможно на момент да прекъсва и пак да тръгва и особено, като е по студена колата.
Друг вариант е екуто от време на време да откача или дросел клапата да има проблем с някой контакт или механичен проблем, за да оттърва празният ход при натоварване. Лошото е, че дросел клапата не дава грешки, ако имах проблем с нея си мисля, че щеше да даде, дори при забиващо моторче, все пак при мен управлението му е от екуто и си има система за обратна връзка. На другите колеги с коли, като моята им записва грешки с дросела при проблем.




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: vw polo 1.4 MPI измерване на налягане на горивото

Мнениеот zfa159 » Нед 23 фев 2014 14:02


Горивната помпа дълбоко вътре в себе си е прост електромотор. Той си има четки и колектор. Основно помпата започва да прекъсва или спира да работи заради това - колектора се износва или свършват четките. Искам да кажа, че и тя,като всеки друг електромотор,няма никакъв проблем да си прекъсва и спира,когато си пожелае и после да тръгва пак,безгрижно,както и да си променя оборотите заради лоша връзка между четки и колектор. Може да провериш другите неща,за да си сигурен,че проблема не е някъде преди помпата - смъкни релето за помпата и го огледай за нагар по контакта и спукани спойки,заради които понякога да дава връзка с по-високо съпротивление. Огледай и буксата на самата помпа отзад,както и кабелите между капака на помпата и самия електромотор.Ако всичко това е ок,тогава остава варианта да имаш проблем в самата помпа,ама това няма как да го установиш на 100% без да съсипеш помпата - тя е капсулована и трябва да я прецакаш,за да стигнеш до четките и колектора и.
Другия вариант е да вземеш една нова и да покараш с нея, да видиш дали има разлика,ама експеримента е малко скъп. Принципно пълен инжекцион без проблем може да работи на по-ниско налягане от нормалното (примерно с помпа от моноинжекция, която като налягане е същата ама е с по-малък дебит от на пълната инжекция) и разликата е само в паленето (пробвано е).Запали ли, няма проблеми с това, че дебита и съответно и налягането е по-ниско, така че това, че налягането ти е малко под нормата, не е причина да ти гасне колата в движение, освен ако не премериш налягането точно тогава,когато изгасва,при което ще видиш дали то се срива или проблема е другаде (което обаче е много много трудно за реализация,понеже си гасне,когато поиска). Ако смяташ, че проблема може да е в помпата,жертвай едни 100лв за китайче и то ще се види.Ако не е от помпата,поне лесно ще я продадеш после във форума на някой колега с изгоряла такава.
:beer


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: vw polo 1.4 MPI измерване на налягане на горивото

Мнениеот freelancer » Чет 06 мар 2014 16:03


Мерси отново за отговора колега, забелязах, че работиш в сервиз, май се занимаваш с климатици, както и да е!
Не съм сигурен, но според мен имам проблем с инжекторите, спекли или позапушени.
Как стигнах до това заключение?! С много наблюдение и четене, как работят отделните възли и други теми със сходни симптоми (само това ми остана, след ходене по сервизи и нулев ефект, не че ми се занимава особено). Бих бил много благодарен, ако колегите дадат мнение на моето предположение.

Проследявам етимологията на проблема ,от както купих колата преди 1 година и 3 месеца.
Първоначално ми гаснеше след запалване, 15-20 секунди без консуматори и ако пуснех фаровете дори изгасваше веднага. Нов датчик на антифриза, същата работа. После след определени километри започна да си държи празният ход без консуматори, ако тръгнех с по малко газ изгасваше. Смених бобината с комутатора, сложих добавка за чистене на инжекциона Лики Моли и след още километри(колата се кара всеки ден на къси разтояния, 90% градско) отново нещата започнаха да се оправят, смених и свещите НЖК по каталог, кабелите са ми почти нови 2010 Беру. Бобината е Беру също, слагам само качествени части. И така, като се затопли времето, проблема започна да се появява все по рядко и изчезна, за определено време. Тук искам да подчертая, че един път гаснеше, а друг път не по едно и също време при една и съща температура, пробвал съм я много пъти. И така в един момент си работеше добре. Някъде в края на лятото сложих отново добавка след 2000 км, както беше написано, профилактично. Бях сменил бензиновият филтър (21 лв) преди първата добавка. Най осезаема разликата беше, като смених бобината, мотора заработи много по спокойно. Някъде октомври обаче, когато изведнъж паднаха температурите ми се появи, първото трудно палене. Преди това, като ми гаснеше си палеше лесно, но не си вдигаше оборотите колкото трябва. Тръгвам да паля и само припалва и аха да запали и не може, връщам ключа паля пак и си запалва, но при включване на консуматори при тези условия изгасваше (на 100%). Забелязах, че дори и да не пускам консуамтори, ако натискам леко педала на газта, обаче по рязко и оборотите пропадат и тръгва да гасне, даже и така, след няколко, по рези натискания ми е изгасвала.
Реших, че трябва да чакам да си направи чека и започнах да паля, като давам на контакт и изчаквам да изгаснат лампите. Забелязах, че двигателя работи по твърдо, като е студена. Примерно паля пускам всичко, усещам леки вибрации във волана и дръжката на чистачките. След 4-5 часа, пак паля и вече при консуматори изгасва.
Постепенно обаче забелязах, че започна да си пали лесно и без да чакам да си направи чека. Започна да си вдига оборотите и да си ги държи стабилно, започнах да пускам фаровете без да изгасва, обаче гаснеше ако навия волана. След време, започна да си държи оборотите и навиване на волана, обаче ако пуснех парното на 3 или 4 гаснеше, това се случва само при студен двигател, след престой 4-5 часа, сега зимата изстива по бързо. След още изминати километри без да правя нищо, само карам и зареждам с бензин, започна да си държи обороти, ако включвам духалката, даже дори да съм го забравил включено на 2-3 степен и запаля и включа фаровете си работи без да гасне. А най интересното е, че започна да си вдига оборотите при включване на консуматор, както трябва да бъде, преди имаше само лек спад и закрепяше, а сега вдига и стабилизира, както си му е реда.
Също изгасваше, ако тръгна с малко газ или по рязко, веднага. Примерно, запалвам пускам фаровете, парното на 3, тръгвам и след 30 метра, на светофара изгасна, паля пак и няма проблеми. Обаче, съм сигурен, че ако я бях изчакал да поработи 30 тина секунди, нямаше да изгасне.
Последно, пробвах с пуснати консуматори и няма никакъв проблем, обаче "погалих" педала на газта рязко и имаше лек спад в оборотите в първото натискане и след, това стана не помръднаха, тръгнах нормално без предърпвания.
За сега уж нещата отиват към подобрение, но винаги имам едно наум.
Според мен не е от ЕКУ то проблема, защото схемата е различна и постепенно се променя, с течение на изминати километри, време. Ако беше ЕКУ дори и да го прави по някой път щеше да прави едно и също и нямаше да се промени, същото се отнася и за дросел клапата с моторчето. Примерно щеше "по някой път" да изгасва при пускане на консуматори студена. Контролера ще си прави едно и също нещо, макар и не винаги. Клапата с моторчето видимо си работи и съмненията ми в нея, особено след, като преди 15 минути работи и след това все още не добре загрелия двигател ми изгасна, означава, че дросела си е в ред. Още повече, че ТПС щеше да регистрира грешка в паметта на контролера, а такива грешки няма.
Грешката и светещата лампа ЕРС според мен идва от това, че дюзите не впръскват нужната порция гориво при определени условия, при по рязко натискане на педала на газта(само тогава светва лампата). Дали светва, защото ламбадата се мъчи да обогати или обедни, нямам идея, но при едно подобно гаснене след тръгвне, при почти спряло положение, после на диагностиката имах бедна смес.
Може да свети и заради МАП-а, който не отчита според екуто правилното налягане, според натоварването при конкретните условия(по рязко натискане на педала).
Самото развитие на проблема, ме кара да си мисля, че причината е нещо, което е замърсено и се изчиства след време, ако беше проблема с МАП пак щяха да бъдат сходни симптомите, още повече, че съм пробвал с друг МАП от блъсната кола, а тези мапове са издържливи на тормоз.
И най интересното е, че в един момент осъзнах, че повечето колеги със сходен проблем, като моя са на газ(а аз нямам газова). Колите с газови уредби имат пробелм с адаптациите и дюзите.
Ако ЕКУ то ми работи правилно, остават само дюзите, като евнтуален виновник за мъките ми.
Наистина проблема е сходен с този, който прави дросела и изглежда, че не си държи оборотите. Обаче за да реагира дросела и да се вдигнат оборотите, трябва инжекторите да пуснат нужното гориво!
Още, като купих колата се чуваше един странен звук, много слабо, като от шевна машина, едно цъкане, сега изчезна, но като имах проблем с паленето се появи пак, това пак ме насочва към дюзите.
Чудя се, дали да ги чистя или просто да си продължа да карам така, защото то вече и да са били спекли или позапушени са се поизчистили. Не е проблем да ги изчистя на ултразвук, но ме е страх да не ги прецакат, щото имам горчив опит със сервизите.
Извинявам се за дългият пост и благодаря за вниманието колеги, но тука ако не си излея мъката няма къде. :mhihi :beer


Потребителски аватар
Gecatawe
Мнения: 470
Регистриран на: Нед 26 авг 2007 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: vw polo 1.4 MPI измерване на налягане на горивото

Мнениеот Gecatawe » Чет 06 мар 2014 23:52


Не е лошо да си изчистиш дюзите, но почити всичкото ти описание на проблема отива на дорсел.Почти съм сигурен че се е зацапал или са почнали да се износват пистите на потенциометъра.Свали го и му махни пластмасовия капак, земи една писнета с памук и спирт и почисти много внимателно пистите.После пръсни с контактен спрей за електронни компоненти и намажи оплътнението на пластмасовия капак със силикон.Аз сложих по уплатнението тефлонова лента с цел да го удебеля за възможни бъдещи разглабяния.Останавих че уплатнението при мене беше се спекло от годините и температурите на които е изложено и влизат по пистите на платката мизерии от картерните газове, след чистенето същите симптоми като при тебе изчезнаха.Колата беше 4 години на бензин и последните и 2 години беше на газ.На бензин ми го правеше и на 4 5 месеца го свалях и правех процедурата.После сложих газовото недоразумение и проблема зачести.След процедурата описана по-горе последната година и 6 7 месеца проблеми не съм имал нито на газ нито на бензин.Бях влезна в същия филм като твоя, дюзи , мап сензори , свещи , кабели , имобилайзери , компютри.Дано има някакво развитите опитай! :beer


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: vw polo 1.4 MPI измерване на налягане на горивото

Мнениеот freelancer » Пет 07 мар 2014 7:44


Мерси колега за мнението, оценявам го! :beer
Май ще е най-добре, за да разсея всякакви съмнения, да си купя един дросел от ибей, не са скъпи, вярно е, че са втора ръка, ама немците дават гаранции и казват, че са функционални. Набарал съм един от кола на малко километри и на много изгодна цена, направо ще го взема, ще го изчистя хубаво и ще си го монтирам, да видя какво ще стане, че любопитството ми е голямо. :biggrin
Малко ме е шубе да бъзикам клапата и за да не рискувам, ще пробвам направо с друга, че жената не може да живее без кола, ще ми пили на главата, ако прецакам нещо. :icon_lol


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: vw polo 1.4 MPI измерване на налягане на горивото

Мнениеот freelancer » Вто 11 мар 2014 10:52


По въпроса с гасненето!

Тези дни преди снега, беше спряла да гасне, в неделя сутринта я пробвах и всичко си беше наред, обаче вчера сутринта пак почна старата песен.
Свети EPC лампата и гасне при пуснати консуматори и потегляне студена, върви тромаво, докато позагрее. След престой от 5-6 часа ми изгасна 2 пъти след запалване!
Как може няколко дена да работи и след това не. Дросела съм го чистил, но ако е мръсен би трябвало проблема да го имам всяка сутрин, защото няма как да се изчисти сам!
Не може клапата да работи и след престой от 15 минути, както ми се беше случило да не работи. Явно губи управление от екуто или другия заподозрян е датчика на Хол (колянов вал), той се бъгва при смени на температурата и гаси двигателя, защото при едно загасване вече беше на 70 градуса!
По принцип го прави на място или при по рязко тръгване и спиране след 20-30 метра на светофар.
Имах и трудно палене и оборотомера се държеше доста странно, двигателя запалва а стрелката на оборотите се вдига след това, мудно, за сега трудното палене изчезна и си пали нормално, малко по мудно отколкото при загрял двигател. След застудяването, октомври, имах и за известно време въртене на стартер, връщам ключа и запалва веднага. По някой път не се чуваше да жужи помпата, но и това отмина и беше непостоянен проблем.
Вече не знам какво да мисля. Май ще е най добре да я закарам на някой, който разбира повече, но с този непостоянен проблем, направо ме побърка тотално.
Ако е нещо механично по двигателя, ще го прави постоянно!
Ако е регулатор или помпа също!
Клапата с моторчето ако има проблем ще даде грешка или няма да се адаптира и пак ще е постоянен проблема.
Вече съм тотално объркан!
Един човек, каза, че бил работил в сервиз на Бош и Мерцедес в чужбина и ми предложи и той да я види, но не храня големи надежди вече. :icon_sad


Потребителски аватар
НарКол
Мнения: 888
Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
Автомобил: Polo Classic
Двигател: AFT
Местоположение: София

Re: vw polo 1.4 MPI измерване на налягане на горивото

Мнениеот НарКол » Вто 11 мар 2014 16:50


Колега freelancer, що не я смениш шибаната помпа? Струва 60 лв. (Hoffer) в евро 7. Аз си купих една, но си седи в багажника за аварийна смяна. Още не съм опрял до нея, ама като гледам днес как запали от третия път, може скоро да я сложа.
Като си помислиш - студено време -> гъсто гориво -> лошо подкачване от помпата -> недостиг на гориво в двигателя.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 79 госта