Polo 1.4 APQ 99г, проблем с обороти при консумация

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
georgi_dob
Мнения: 323
Регистриран на: Пет 23 май 2014 23:33
Автомобил: Nissan 200SX and VW Polo 6N 1996
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Polo 1.4 APQ 99г, проблем с обороти при консумация

Мнениеот georgi_dob » Нед 29 юни 2014 19:49


Има и 1.0 с климатик. 1.4 все ще се справи. Това с въздуха може да го прави и да обърква компютъра, но то е вторичен ефект вследствие именно на различното натоварване от алтернатора в определени моменти.




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6365
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: VW Polo 1.4 APQ 99г, проблем с обороти при консумация

Мнениеот ktamen » Нед 29 юни 2014 19:52


Бъркате причина и следствие :exclaim Нормално е при малки обороти алтернатора да не работи добре. А някаква идея защо проблема го има само при работещ климатик имате ли?


snuupy93
Мнения: 854
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 23:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Polo 1.4 APQ 99г, проблем с обороти при консумация

Мнениеот snuupy93 » Нед 29 юни 2014 19:58


Не е само при работещ климатик и без климатик го има като перката е на четвърта степен, просто да духа, без клима :)Може и да е блока за зареждане, или четките на алтернатора, това вече майстора ще каже.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: VW Polo 1.4 APQ 99г, проблем с обороти при консумация

Мнениеот freelancer » Нед 29 юни 2014 20:57


Снупи, като пуснеш консуматори и отваря клапата за да вкара въздух, явно и идва повече въздуха и за да компенсира клапата тръгва да затваря, обаче пак влиза въздух, тя пак затваря и т.н.
Аз имах и може би имам все още подобен проблем, само, че без клатене на обороти, само гасне и после няма проблеми, така, че имам доста голям опит с подобни проблеми. :mhihi
Днес моята я палих след 2 дена престой и нямаше проблеми, само имах едно леко просвирване за около 1 минута от страната на пистовият ремък, незнайно защо, но ще го открия.
Мерил съм и съм сменил всичко, без обтяжната ролка, но не изглежда хлабав ремъка. Чудя се дали ролката на алтернатора да не затяга. Акумулатора мине е нов но съм го мерил и е ок.
Свети ли ти лампата на акумулатора за проблем със зареждането?
Свали пистовия за проверка, ако искаш, за да видиш дали се дължи проблема на лошо зареждане. Може нещо да затяга.
За мен обаче проблема е по скоро въздух, в повечето случаи. Разбира се, докато не се провери не може да се каже със сигурност.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6365
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: VW Polo 1.4 APQ 99г, проблем с обороти при консумация

Мнениеот ktamen » Нед 29 юни 2014 21:28


freelancer написа:едно леко просвирване за около 1 минута от страната на пистовият ремък, незнайно защо, но ще го открия.

Веднага след палене алтернатора е най-натоварен защото акумулатора дърпа много ток за да възстанови енергията изразходвана при въртенето на стартера. Ако ремъка е стар или хлабав не може да пренесе толкова голям въртящ момент и се получава боксуване, точно тогава ремъка просвирва. След минутка акумулатора почти се е възстановил, консумацията му спада и свиренето престава.
Ако беше сложил волтметър щеше да видиш, че и напрежението е доста ниско. Ако акумулатора ти е стар напрежението му се покачва много бързо и затова просвирването е по-кратко или въобще го няма.


snuupy93
Мнения: 854
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 23:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Polo 1.4 APQ 99г, проблем с обороти при консумация

Мнениеот snuupy93 » Нед 29 юни 2014 21:33


Ремъците и ролките, няма кво да ги мислиме, колата е обслужена преди 2 дена, всичко е ново по нея, от тая гледна точка. Freelancer - закачал ли си я твоята на VAG-Com?


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6365
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: VW Polo 1.4 APQ 99г, проблем с обороти при консумация

Мнениеот ktamen » Нед 29 юни 2014 21:35


Съвсем очевидно е, че съм писал за ремъка на freelancer, а не за твоя.


snuupy93
Мнения: 854
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 23:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Polo 1.4 APQ 99г, проблем с обороти при консумация

Мнениеот snuupy93 » Нед 29 юни 2014 22:26


Обърнахме го на столова в начално училище. Не почнах аз първи, той беше...
Като взема някой лев отивам при жичкаджията ми, качваме я на комп, ако очевадно не види проблема и ще пиша какво е станало :)


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: VW Polo 1.4 APQ 99г, проблем с обороти при консумация

Мнениеот freelancer » Пон 30 юни 2014 7:11


Ktamen, ремъка ми е чисто нов, на 2-3 хил километра, контитех (оригинален), ролката е чисто нова също, наскоро ми я смениха, защото механика ми каза, че старата ромоляла. Втори пистов ремък сменям за по малко от 10 хил километра.
Купих си мултицет и меря напрежението на акумулатора, като обезумял.
След престой, пада на 12,3-12,4. При палене мултицета показва за момент, 10,02 и после веднага започва да зарежда на 14,4, след пускане на всички консуматори пада на 14,09.
Акумулатора не е нов и не знам на колко години е, но му правих профилактика, има си течност и не съм забелязал аномалии, т.е. да пада или да не може да запали, да пали трудно.
Имам обаче лек шум от хидравличната помпа, чува се едно леко жужене, не знам доколо е нормално, но забелязах, че при повечето не го има.
Мислех да си купя нов акумулатор, но пък стария си пали.
Заблязах, обаче, на няколко пъти, че при палене шума го няма и след, като пусна консуматори се появява и изчезва, така, че може би е заради стария акумулатор, но пък с волтметъра не съм забелязал аномалии.
Има и друго, което ми се стори странно.
Този шум, който идва от хидравличната помпа ( не е силен, а и смених помпата с друга втора употреба за проба)при пускане на консуматори и аварийните започва да жужи в такт с аврийните, става откъсачен.
Хидравличната течност ми е нова има в казанчето, тръбата за високото налягане ми беше протекла при снадката, така я купих, но ми я кернираха наново и сега нямам течове по системата.
Не знам какво става. Акумулатора ще го сменя, но не ми се дават пари за нов при условие, че старият си върши работата, защото и без това набих доста пари за да реставрирам колата.
Алтернатора ми е с чисто нов регулатор на напрежението, тъй като миналото лято стария сдаде багажа, регулатора ми е електронен (алтернатор БОШ), мисля, че нямам четки.
Поливах ремъка с вода и сякаш не му действа, пак си свирука. Дали е от там не знам, трябва да го сваля и да паля така за проверка, но за сега не ми се занимава, че нямам и време.
По интересното е, че тва свирукане се появява, като престои по дълго колата, като не е палена поне една вечер или един ден, иначе го няма.
Ходих по сервизи, гледаха ми ремъци, ролки уж, никой нищо нередно не е открил.
Меря напрежение, зареждане и всичко си е ок. :gruebel

Последна промяна от freelancer на Пон 30 юни 2014 7:21, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: VW Polo 1.4 APQ 99г, проблем с обороти при консумация

Мнениеот freelancer » Пон 30 юни 2014 7:19


Снупи закачал съм я много пъти на различен софтуер, последно ми я гледаха с Бош тестер и излезе само една грешка, която винаги си излиза - Р0106 (налягане всмукателен колектор, въздух).
Сменял съм Мапа 3 пъти, гледаха ми вакуума и е перфектен (при загрял двигател), прегледал съм вакуумите дали не дърпа някъде и тръбите са ок.
Чудя се дали не дърпа въздух през О пръстените на всмук. колектор и като загрее малко да уплътнява и за това пробелма да изчезва, но пък оборотите са стабилни, не ги клати дори и студена.
Може би има нещо по кабел, букса, но за сега проблема изчезна, само тва свирукане се появява от време на време.


georgi_dob
Мнения: 323
Регистриран на: Пет 23 май 2014 23:33
Автомобил: Nissan 200SX and VW Polo 6N 1996
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Polo 1.4 APQ 99г, проблем с обороти при консумация

Мнениеот georgi_dob » Пон 30 юни 2014 11:46


Това свирукане Freelander според мен се дължи на съвсем малко несъосие между някои шайби. Когато подадеш газ или при по-висока консумация ремъкът ти се разпъва и разширява на страни т.е. в този момент става по-широк с около 1мм. и съответно притрива лекичко по периферията на някоя шайба.Не се вманячавайте толкова с тези бараки. Какво им реставрирате толкова поддържайте ги и толкоз.Реставрира се ретро автомобил.Аз имам VW 1200 30hp 1957. Това е машинка за реставрация, а не коли от преди 15-20 години.


georgi_dob
Мнения: 323
Регистриран на: Пет 23 май 2014 23:33
Автомобил: Nissan 200SX and VW Polo 6N 1996
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Polo 1.4 APQ 99г, проблем с обороти при консумация

Мнениеот georgi_dob » Пон 30 юни 2014 11:59


И изобщо не си мислете, че какъвто и да било софтуер ще хване механичен проблем. Това е абсурдно само си давате парите за диагностики. Софтуера комуникира с компа на колата и предава и приема данни от там. Няма как да види износен ремък и счупено бутало. Той не може да обработи повече данни от тези които обработва съответния компютър на колата.Той може да открие единствено ел.проблем. Компа на тези коли от преди 20г. е прост и не управлява много механични детайли.Единствено въздух и дроселова клапа, другото вече е само ел.управление на дюзи, свещи и т.н., а пък комутатора си е отделен възел-блок.Автомобилът на 90% е механика, а не електроника.


georgi_dob
Мнения: 323
Регистриран на: Пет 23 май 2014 23:33
Автомобил: Nissan 200SX and VW Polo 6N 1996
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Polo 1.4 APQ 99г, проблем с обороти при консумация

Мнениеот georgi_dob » Пон 30 юни 2014 12:10


Няма алтернатори без четки!!!Има други видове ел.мотори без четки. Трифазният генератор винаги е с четки и с шест диоден изправител на тока и напрежението!


georgi_dob
Мнения: 323
Регистриран на: Пет 23 май 2014 23:33
Автомобил: Nissan 200SX and VW Polo 6N 1996
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Polo 1.4 APQ 99г, проблем с обороти при консумация

Мнениеот georgi_dob » Пон 30 юни 2014 12:13


т.е. с изправител тип Darlington.


georgi_dob
Мнения: 323
Регистриран на: Пет 23 май 2014 23:33
Автомобил: Nissan 200SX and VW Polo 6N 1996
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Polo 1.4 APQ 99г, проблем с обороти при консумация

Мнениеот georgi_dob » Пон 30 юни 2014 12:24


Извинявам се Дарлингтон е схема на свързване на 2 транзистора обърках се.Не помня как се водеше тозе изправител :question



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 128 госта