Polo 9N 1.2 12V 64hp 2003 - Губи антифриз

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
vampir_99
Мнения: 45
Регистриран на: Чет 30 ное 2017 15:39
Автомобил: VW Polo 9N 2003
Двигател:
Местоположение: град Лясковец

Re: VW Polo 9N 2003 1.2 12V 64hp Губи антифриз

Мнениеот vampir_99 » Нед 03 ное 2019 17:50


Не съм специалист по двигателите,признавам,знам някои основни неща и толкова.Да знам,че антифриза след загряване на двигателя си вдига нивото,НО при мен го вдигна веднага след като отворих капачката,а и преди да сменям термостатното тяло съм отварял капачката и не е имало такова нещо.Мисля,че на добре обезвъздушена система няма проблем да се отваря капачката и да те плисне горещ антифриз и да те изгори.Но казанчето ще го сменя,тъй като от него си тече антифриз видимо,когато нивото е над максимума.




vampir_99
Мнения: 45
Регистриран на: Чет 30 ное 2017 15:39
Автомобил: VW Polo 9N 2003
Двигател:
Местоположение: град Лясковец

Re: VW Polo 9N 2003 1.2 12V 64hp Губи антифриз

Мнениеот vampir_99 » Сря 06 ное 2019 22:04


Добър вечер, колеги! Има развитие, но не дотам добро! Монтирах оригиналният темостат на колата и... Пак я охлажда. Спускам се по не голям наклон дълъг около 3 километра, с включено парно на 2-ра степен, на 5-та предавка, без да подавам газ(режим на ППХ) и температурата на двигателя спадна до около 70 градуса, по данните на стрелката на таблото.Външната температура на въздуха беше около 10-15 градуса, не е толкова студено, а като дойде зимата какво правим? И също така парното не духаше толкова топло колкото като е загряла на 90 градуса, следователно наистина мотора се охлажда и датчикът за температура на мотора си работи и не е дефектен, но знам ли... По принцип има решение, което е да не спускам на скорост или пък да сложа картон отпред на радиатора.Колата отново си загрява нормално, стига до 90 и остава там, даже стрелката не е точно на 90 градуса, ами по-скоро показва 87-88 градуса. Относно маркучите при напълно загрял мотор, горният маркуч на радиатора е горещ, а долният маркуч на радиатора до вчера беше леко топъл, а днес като пробвах колата си беше студен... Какво мислите?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19295
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: VW Polo 9N 2003 1.2 12V 64hp Губи антифриз

Мнениеот stefan4o » Сря 06 ное 2019 22:21


При спускане на предавка е възможно водата да става по-хладна. Реално при ППХ няма процес на горене. Отделно на това термостатът е инертен и не може веднага да затвори и ограничи двата кръга.


vampir_99
Мнения: 45
Регистриран на: Чет 30 ное 2017 15:39
Автомобил: VW Polo 9N 2003
Двигател:
Местоположение: град Лясковец

Re: VW Polo 9N 2003 1.2 12V 64hp Губи антифриз

Мнениеот vampir_99 » Сря 06 ное 2019 22:34


Да и това мисля, че за всеки автомобил е различно. Из форумите съм чел че при някои стрелката от 90 не мърда, а при други мотора се охлажда и съответно колегите съветват да се смени термостата...явно си зависи от колата и мотора, не само от термостата.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19295
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: VW Polo 9N 2003 1.2 12V 64hp Губи антифриз

Мнениеот stefan4o » Сря 06 ное 2019 22:36


При някои модели освен термостата е добре да се смени и фланеца над него. Понеже и оттам стават такива магарии с незатваряне. При теб не съм сигурен, но е хубаво да го погледнеш как и дали контактува по някакъв начин с фланеца.


vampir_99
Мнения: 45
Регистриран на: Чет 30 ное 2017 15:39
Автомобил: VW Polo 9N 2003
Двигател:
Местоположение: град Лясковец

Re: VW Polo 9N 2003 1.2 12V 64hp Губи антифриз

Мнениеот vampir_99 » Сря 06 ное 2019 22:43


Ами то попринцип аз смених цялото термостатно тяло в началото и фланеца, за който говориш е нов. Пружината се опира на фланеца и самата кръгла част на термостата, която свива пружината и отваря кръговете.Честно казано май вече не ми се занимава с ремонти по термостат,на гадно място е и след всяка смяна на нещо трябва да обезвъздушавам... Май ще карам така, по възможност няма да спускам на скорост и така...


vampir_99
Мнения: 45
Регистриран на: Чет 30 ное 2017 15:39
Автомобил: VW Polo 9N 2003
Двигател:
Местоположение: град Лясковец

Re: VW Polo 9N 2003 1.2 12V 64hp Губи антифриз

Мнениеот vampir_99 » Сря 20 ное 2019 20:01


Здравейте,колеги!Искам да се допитам до вас,понеже си мисля че може да съм объркал горният и долният маркуч на радиатора,след като сменях термостатното тяло.Съвсем случайно попаднах на една тема за циркулацията на охладителната течност,а след това гледах и няколко клипчета и се оказва че,горният маркуч трябва да е свързан със термостата,а при мен е обратното.Така като гледам дължината на маркучите не позволява да се объркат,но знам ли...В момента маркучите са свързани така:Горният маркуч е свързан със термостатното тяло,точно до датчика за температурата на антифриза,а долният маркуч е свързан към термостата.Правилно ли са свързани,ако има някой със същото поло,ако може да погледне и да каже.И възможно ли е ако са разменени тези маркучи да се охлажда двигателят,когато се спускам по баир на скорост.Не съм наясно,затова питам.При запалване на студен мотор и загряване на мотора до 50 градуса,горният маркуч е топъл,а не би трябвало да е така.Другото което е,когато сменях термостата с оригинален,ми направи впечатление че си ляга на мястото точно и не би трябвало да пропуска антифриз(да е леко отворен,и да не затваря плътно).


Потребителски аватар
ВелкоКарагеоргиев
Мнения: 17
Регистриран на: Сря 08 ное 2017 21:00
Автомобил: VW Polo 12V
Двигател: AZQ 2003

Re: VW Polo 9N 2003 1.2 12V 64hp Губи антифриз

Мнениеот ВелкоКарагеоргиев » Съб 23 ное 2019 21:27


За две години със същия двигател смених 3 термостата: за 15 лв. изкара един месец на >80 градуса; за 40 лв. цяла зима(три месеца) >80 градуса; за 70 лв. вече 9 месеца държи над 80 градуса. Изводите са за теб!


vampir_99
Мнения: 45
Регистриран на: Чет 30 ное 2017 15:39
Автомобил: VW Polo 9N 2003
Двигател:
Местоположение: град Лясковец

Re: VW Polo 9N 2003 1.2 12V 64hp Губи антифриз

Мнениеот vampir_99 » Съб 23 ное 2019 21:42


Можеш ли да кажеш марка термостат, който се държи добре при теб? Не че ми се харчат пари, но все пак може да направя една последна проба, но като не знам какъв да взема, който да е читав?!?


Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10431
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Re: VW Polo 9N 2003 1.2 12V 64hp Губи антифриз

Мнениеот IvanMan » Съб 23 ное 2019 22:08


Купи си оригинален термостат.


Потребителски аватар
4i4o-dido
Мнения: 827
Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
Автомобил: POLO 1.6 6N
Двигател: AEA 1995
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: VW Polo 9N 2003 1.2 12V 64hp Губи антифриз

Мнениеот 4i4o-dido » Нед 24 ное 2019 9:17


vampir_99 написа:Добър вечер, колеги! Има развитие, но не дотам добро! Монтирах оригиналният темостат на колата и... Пак я охлажда.

Той вече е сложил оригинален.


Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10431
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Re: VW Polo 9N 2003 1.2 12V 64hp Губи антифриз

Мнениеот IvanMan » Нед 24 ное 2019 11:55


Комплект термостат и фланец ли са сменени оригинални?
Досега съм ползвал над 5 бр. оригинални термостата и с нито един не съм имал проблеми.

vampir_99 написа:Здравейте,колеги!Искам да се допитам до вас,понеже си мисля че може да съм объркал горният и долният маркуч на радиатора,след като сменях термостатното тяло.Съвсем случайно попаднах на една тема за циркулацията на охладителната течност,а след това гледах и няколко клипчета и се оказва че,горният маркуч трябва да е свързан със термостата,а при мен е обратното.Така като гледам дължината на маркучите не позволява да се объркат,но знам ли...В момента маркучите са свързани така:Горният маркуч е свързан със термостатното тяло,точно до датчика за температурата на антифриза,а долният маркуч е свързан към термостата.Правилно ли са свързани,ако има някой със същото поло,ако може да погледне и да каже.


Това е схемата на охладителната система на Polo 9N 1,2 - 3-cylinder+AZQ,AWY,BMD,BME.
Прикачени файлове
Untitled.png


vampir_99
Мнения: 45
Регистриран на: Чет 30 ное 2017 15:39
Автомобил: VW Polo 9N 2003
Двигател:
Местоположение: град Лясковец

Re: VW Polo 9N 2003 1.2 12V 64hp Губи антифриз

Мнениеот vampir_99 » Нед 24 ное 2019 13:28


Здравейте, колеги! В момента съм с оригинален термостат, закупен от Евро 07.Фланецът(капачката която затваря термостатът) не е оригинален.Ще пробвам за последно да сменя термостата, поръчах си BEHR, който е с капачка и с уплътнение комплект, ако и тогава не се оправи, ще я карам така и толкова.Ще ви дам линк на клипче, което направих вчера вечерта при външна температура на въздуха около 5 градуса и се спусках по не много стръмен наклон, на 5-та предавка със пуснато парно на максимум и резултата е... Ще видите сами. Ето го линкът: https://youtu.be/AwUlCuNpzCI
Ако се спусна по същия наклон, само че със пуснато парно на 2-ра степен е малко по-добре, но пак се охлажда двигателят до около 70-75 градуса. Иначе по схемата на охладителната система, която сте пратили, маркучите ми са свързани правилно. Системата ми винаги е обезвъздушена перфектно, не знам какво повече да направя...Просто като дойде зима нещата още повече ще се влошат....


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19295
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: VW Polo 9N 2003 1.2 12V 64hp Губи антифриз

Мнениеот stefan4o » Нед 24 ное 2019 15:46


Оригинален термостат от Евро 07? Имаш ли снимка на опаковката?


vampir_99
Мнения: 45
Регистриран на: Чет 30 ное 2017 15:39
Автомобил: VW Polo 9N 2003
Двигател:
Местоположение: град Лясковец

Re: VW Polo 9N 2003 1.2 12V 64hp Губи антифриз

Мнениеот vampir_99 » Нед 24 ное 2019 15:56


Мога да постна малко по-късно. Една картонена кутийка, вътре разделена на три отделения, и всяка част отделно от другата. А на самата кутийка има залепен стикер на VW Audi Skoda и т.н. Ще кача по-късно детайлни снимки. Да не би да са ми пробутали фалшив термостат за 120 лева?Ако е така... Много слабо..



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 119 госта