Polo 9N 1.2 12V 64hp 2003 - Губи антифриз
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: Чет 30 ное 2017 15:39
- Автомобил: VW Polo 9N 2003
- Двигател:
- Местоположение: град Лясковец
Re: VW Polo 9N 2003 1.2 12V 64hp Губи антифриз
Не съм специалист по двигателите,признавам,знам някои основни неща и толкова.Да знам,че антифриза след загряване на двигателя си вдига нивото,НО при мен го вдигна веднага след като отворих капачката,а и преди да сменям термостатното тяло съм отварял капачката и не е имало такова нещо.Мисля,че на добре обезвъздушена система няма проблем да се отваря капачката и да те плисне горещ антифриз и да те изгори.Но казанчето ще го сменя,тъй като от него си тече антифриз видимо,когато нивото е над максимума.
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: Чет 30 ное 2017 15:39
- Автомобил: VW Polo 9N 2003
- Двигател:
- Местоположение: град Лясковец
Re: VW Polo 9N 2003 1.2 12V 64hp Губи антифриз
Добър вечер, колеги! Има развитие, но не дотам добро! Монтирах оригиналният темостат на колата и... Пак я охлажда. Спускам се по не голям наклон дълъг около 3 километра, с включено парно на 2-ра степен, на 5-та предавка, без да подавам газ(режим на ППХ) и температурата на двигателя спадна до около 70 градуса, по данните на стрелката на таблото.Външната температура на въздуха беше около 10-15 градуса, не е толкова студено, а като дойде зимата какво правим? И също така парното не духаше толкова топло колкото като е загряла на 90 градуса, следователно наистина мотора се охлажда и датчикът за температура на мотора си работи и не е дефектен, но знам ли... По принцип има решение, което е да не спускам на скорост или пък да сложа картон отпред на радиатора.Колата отново си загрява нормално, стига до 90 и остава там, даже стрелката не е точно на 90 градуса, ами по-скоро показва 87-88 градуса. Относно маркучите при напълно загрял мотор, горният маркуч на радиатора е горещ, а долният маркуч на радиатора до вчера беше леко топъл, а днес като пробвах колата си беше студен... Какво мислите?
- stefan4o
- Мнения: 19295
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: VW Polo 9N 2003 1.2 12V 64hp Губи антифриз
При спускане на предавка е възможно водата да става по-хладна. Реално при ППХ няма процес на горене. Отделно на това термостатът е инертен и не може веднага да затвори и ограничи двата кръга.
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: Чет 30 ное 2017 15:39
- Автомобил: VW Polo 9N 2003
- Двигател:
- Местоположение: град Лясковец
Re: VW Polo 9N 2003 1.2 12V 64hp Губи антифриз
Да и това мисля, че за всеки автомобил е различно. Из форумите съм чел че при някои стрелката от 90 не мърда, а при други мотора се охлажда и съответно колегите съветват да се смени термостата...явно си зависи от колата и мотора, не само от термостата.
- stefan4o
- Мнения: 19295
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: VW Polo 9N 2003 1.2 12V 64hp Губи антифриз
При някои модели освен термостата е добре да се смени и фланеца над него. Понеже и оттам стават такива магарии с незатваряне. При теб не съм сигурен, но е хубаво да го погледнеш как и дали контактува по някакъв начин с фланеца.
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: Чет 30 ное 2017 15:39
- Автомобил: VW Polo 9N 2003
- Двигател:
- Местоположение: град Лясковец
Re: VW Polo 9N 2003 1.2 12V 64hp Губи антифриз
Ами то попринцип аз смених цялото термостатно тяло в началото и фланеца, за който говориш е нов. Пружината се опира на фланеца и самата кръгла част на термостата, която свива пружината и отваря кръговете.Честно казано май вече не ми се занимава с ремонти по термостат,на гадно място е и след всяка смяна на нещо трябва да обезвъздушавам... Май ще карам така, по възможност няма да спускам на скорост и така...
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: Чет 30 ное 2017 15:39
- Автомобил: VW Polo 9N 2003
- Двигател:
- Местоположение: град Лясковец
Re: VW Polo 9N 2003 1.2 12V 64hp Губи антифриз
Здравейте,колеги!Искам да се допитам до вас,понеже си мисля че може да съм объркал горният и долният маркуч на радиатора,след като сменях термостатното тяло.Съвсем случайно попаднах на една тема за циркулацията на охладителната течност,а след това гледах и няколко клипчета и се оказва че,горният маркуч трябва да е свързан със термостата,а при мен е обратното.Така като гледам дължината на маркучите не позволява да се объркат,но знам ли...В момента маркучите са свързани така:Горният маркуч е свързан със термостатното тяло,точно до датчика за температурата на антифриза,а долният маркуч е свързан към термостата.Правилно ли са свързани,ако има някой със същото поло,ако може да погледне и да каже.И възможно ли е ако са разменени тези маркучи да се охлажда двигателят,когато се спускам по баир на скорост.Не съм наясно,затова питам.При запалване на студен мотор и загряване на мотора до 50 градуса,горният маркуч е топъл,а не би трябвало да е така.Другото което е,когато сменях термостата с оригинален,ми направи впечатление че си ляга на мястото точно и не би трябвало да пропуска антифриз(да е леко отворен,и да не затваря плътно).
- ВелкоКарагеоргиев
- Мнения: 17
- Регистриран на: Сря 08 ное 2017 21:00
- Автомобил: VW Polo 12V
- Двигател: AZQ 2003
Re: VW Polo 9N 2003 1.2 12V 64hp Губи антифриз
За две години със същия двигател смених 3 термостата: за 15 лв. изкара един месец на >80 градуса; за 40 лв. цяла зима(три месеца) >80 градуса; за 70 лв. вече 9 месеца държи над 80 градуса. Изводите са за теб!
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: Чет 30 ное 2017 15:39
- Автомобил: VW Polo 9N 2003
- Двигател:
- Местоположение: град Лясковец
Re: VW Polo 9N 2003 1.2 12V 64hp Губи антифриз
Можеш ли да кажеш марка термостат, който се държи добре при теб? Не че ми се харчат пари, но все пак може да направя една последна проба, но като не знам какъв да взема, който да е читав?!?
- IvanMan
- джедай
- Мнения: 10431
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
- Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
- Двигател: CRLB
- Местоположение: София
Re: VW Polo 9N 2003 1.2 12V 64hp Губи антифриз
Купи си оригинален термостат.
- 4i4o-dido
- Мнения: 827
- Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
- Автомобил: POLO 1.6 6N
- Двигател: AEA 1995
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: VW Polo 9N 2003 1.2 12V 64hp Губи антифриз
vampir_99 написа:Добър вечер, колеги! Има развитие, но не дотам добро! Монтирах оригиналният темостат на колата и... Пак я охлажда.
Той вече е сложил оригинален.
- IvanMan
- джедай
- Мнения: 10431
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
- Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
- Двигател: CRLB
- Местоположение: София
Re: VW Polo 9N 2003 1.2 12V 64hp Губи антифриз
Комплект термостат и фланец ли са сменени оригинални?
Досега съм ползвал над 5 бр. оригинални термостата и с нито един не съм имал проблеми.
Това е схемата на охладителната система на Polo 9N 1,2 - 3-cylinder+AZQ,AWY,BMD,BME.
Досега съм ползвал над 5 бр. оригинални термостата и с нито един не съм имал проблеми.
vampir_99 написа:Здравейте,колеги!Искам да се допитам до вас,понеже си мисля че може да съм объркал горният и долният маркуч на радиатора,след като сменях термостатното тяло.Съвсем случайно попаднах на една тема за циркулацията на охладителната течност,а след това гледах и няколко клипчета и се оказва че,горният маркуч трябва да е свързан със термостата,а при мен е обратното.Така като гледам дължината на маркучите не позволява да се объркат,но знам ли...В момента маркучите са свързани така:Горният маркуч е свързан със термостатното тяло,точно до датчика за температурата на антифриза,а долният маркуч е свързан към термостата.Правилно ли са свързани,ако има някой със същото поло,ако може да погледне и да каже.
Това е схемата на охладителната система на Polo 9N 1,2 - 3-cylinder+AZQ,AWY,BMD,BME.
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: Чет 30 ное 2017 15:39
- Автомобил: VW Polo 9N 2003
- Двигател:
- Местоположение: град Лясковец
Re: VW Polo 9N 2003 1.2 12V 64hp Губи антифриз
Здравейте, колеги! В момента съм с оригинален термостат, закупен от Евро 07.Фланецът(капачката която затваря термостатът) не е оригинален.Ще пробвам за последно да сменя термостата, поръчах си BEHR, който е с капачка и с уплътнение комплект, ако и тогава не се оправи, ще я карам така и толкова.Ще ви дам линк на клипче, което направих вчера вечерта при външна температура на въздуха около 5 градуса и се спусках по не много стръмен наклон, на 5-та предавка със пуснато парно на максимум и резултата е... Ще видите сами. Ето го линкът: https://youtu.be/AwUlCuNpzCI
Ако се спусна по същия наклон, само че със пуснато парно на 2-ра степен е малко по-добре, но пак се охлажда двигателят до около 70-75 градуса. Иначе по схемата на охладителната система, която сте пратили, маркучите ми са свързани правилно. Системата ми винаги е обезвъздушена перфектно, не знам какво повече да направя...Просто като дойде зима нещата още повече ще се влошат....
Ако се спусна по същия наклон, само че със пуснато парно на 2-ра степен е малко по-добре, но пак се охлажда двигателят до около 70-75 градуса. Иначе по схемата на охладителната система, която сте пратили, маркучите ми са свързани правилно. Системата ми винаги е обезвъздушена перфектно, не знам какво повече да направя...Просто като дойде зима нещата още повече ще се влошат....
- stefan4o
- Мнения: 19295
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: VW Polo 9N 2003 1.2 12V 64hp Губи антифриз
Оригинален термостат от Евро 07? Имаш ли снимка на опаковката?
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: Чет 30 ное 2017 15:39
- Автомобил: VW Polo 9N 2003
- Двигател:
- Местоположение: град Лясковец
Re: VW Polo 9N 2003 1.2 12V 64hp Губи антифриз
Мога да постна малко по-късно. Една картонена кутийка, вътре разделена на три отделения, и всяка част отделно от другата. А на самата кутийка има залепен стикер на VW Audi Skoda и т.н. Ще кача по-късно детайлни снимки. Да не би да са ми пробутали фалшив термостат за 120 лева?Ако е така... Много слабо..
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 119 госта