Проблем с колекторните тръби

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Съб 27 окт 2007 20:23


jijane написа:
Anbuch написа:За 2 секунди ме изпревари със снимките :D
Според мен няма нужда да се сваля главата ,но за да стане като хората колекторите трябва да се свалят и оставащата част на шпилката която е в главата да се извади с шабър.

Бая зор ще види да го извади със шабър. То шабъра е инструмент за зачистване, бутане на ръб от рязане и т.н., ама не и за вадене на скъсани шпилки/болтове. Със шпилковадач по може да го извади, но със шабър малко ме съмнява.

@Uneek при такова голямо разстояние между шпилките е нормално да отзее от едната страна.



Колегите щом одвидат спекли свещи и болтове на джанти значи върши добра работа ;)




Потребителски аватар
asengamalov
Мнения: 285
Регистриран на: Пон 19 мар 2007 14:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Мнениеот asengamalov » Нед 28 окт 2007 0:11


и аз имах същия проблем и си мисля че изкривяването се е получило понеже шпилката се е скъсала мен от двете страни се бяха скъсали шпилките и колектора беше крив и го шлаифах.А за да се извадят шпилките трябва да махнеш отпред всичките работи(броня маска и тнт.)поне аз друг начин тогава не видях, а скъсаните шпилки ги извадиг с разпробиване и има едни такива "обратни метчици" та със тях успях.
Пиши какво си направил успех


jijane
Мнения: 421
Регистриран на: Нед 08 юли 2007 23:14
Автомобил: Караше Honda Civic
Двигател: D14Z4 1998
Местоположение: Пловдив

Мнениеот jijane » Нед 28 окт 2007 0:43


Момчета не разбрахте ли, че няма такова понятие като обратен метчик. Метчиците са само два вида, за лява резба и за дясна резба. Скисан болт или шпилка се вади със шпилковадач, не със шабри, пили, ножовки, райбери, пробои и т.н. Ама то по принцип не е проблем да се извади шпилката и със ъглошлайфа или електрожена, но изходния резултат няма да е особено приятен за гледане.


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Нед 28 окт 2007 0:48


jijane написа:Момчета не разбрахте ли, че няма такова понятие като обратен метчик. Метчиците са само два вида, за лява резба и за дясна резба. Скисан болт или шпилка се вади със шпилковадач, не със шабри, пили, ножовки, райбери, пробои и т.н. Ама то по принцип не е проблем да се извади шпилката и със ъглошлайфа или електрожена, но изходния резултат няма да е особено приятен за гледане.
:да:

Така е за това казах има майстори които на 90% го вадят защото тези щпилки и неща са скъпи и не си струва да ги копуваш само заради това и после да ти висят ей така... :roll:


Потребителски аватар
anonimko
Мнения: 1236
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 13:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот anonimko » Пон 29 окт 2007 9:14


сваляне на броня радиатор и нагряване до червено после се залива със студена вода за откаляване и се отвива


Потребителски аватар
vesko_m
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 13 май 2005 9:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vesko_m » Пон 29 окт 2007 16:36


аз сам се справих с проблема така:
при мен беше най-лявата шпилка. скъса се при отвинтване и стърчеше малко от главата. хванах големия тръбен ключ, мускулите и отвих - ама малка част от шпилката, т.е. остана на 1 см навътре парче от старата шпилка. отказах се да свалям главата, отказах се и да я отвинтвам (защото съм късал болт от тези които държат капака на клапаните горе и беше голем зор с пробиване и с метчик с обратна резба (нищо че колегата казва, че нема метчици с обратна резба) а това е на супер удобно място отгоре на двигтела - сметай как ще стане отпред като си свалил и двата радиатора и маската ти пречи). та отивам в юни-то, купувам 5 шпилки, 5 гайки и 5 шайби за към 15 лева примерно, по спомени. отказах се да вадя 5-тата скъсана шпилка. дадох на стругар да шлайфа колектора - стана супер гладък и прав и с новата гарнитура от юни-то за към 20 лева и с 4-те нови шпилки работата стана супер културна :)
нема гърмеж, нема пърпорене :)
е верно после видех че тампона отдолу на скоростната ми е заминал и двг-то се клати яко докато е студено и, за да не скъсам некоя си и друга шпилка си смених и тампона.
е сега вече нема клатене на двг, нема пърпорене, нема гърмене :)

п.с. немам и снимки, ама в общи линии не ти трябват, защото няма нещо сложно
п.с.2 така и така бех свалил колектора му смених и триъгълната гарнитура между изпускателния колектор и тръбата надолу :) то стана с нова стара генерация от главата до кат-а това мойто Поло :)


Uneek
Мнения: 1606
Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
Автомобил: 1998 VW Polo Variant
Двигател: APQ
Местоположение: Благоевград

Мнениеот Uneek » Пон 29 окт 2007 19:06


Сега ми докараха колата, и всичко е оправено :)
Та сменена е гарнитурката на изпускателните тръби, самите тръби се наложи да се шлайфат малко, и е набита нова шпилка :)
Много съм радостен, дано няма вече проблем 8)



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта