Проблем с маслото и мощността-е няма такъв случай

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
chy
Мнения: 1585
Регистриран на: Пет 02 фев 2007 23:04
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот chy » Сря 06 фев 2008 21:20


spidergb- 6 години за гарнитурите и семерингите дали не са доста...как мислиш?Освен това масло се сменя или на период или на пробег...в зависимост кое настъпи първо....
Ако минаваш 75к км на година,колата е наред,икономически целесъобразно е да си слагаш фулсинтетика...Ама ако минаваш 8к км-на година,гарнитурите са одървени от времето...тук там капе....дали няма да е "набутвация"...?




Потребителски аватар
spidergb
Мнения: 200
Регистриран на: Вто 24 юли 2007 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот spidergb » Сря 06 фев 2008 21:28


chy написа:spidergb- 6 години за гарнитурите и семерингите дали не са доста...как мислиш?Освен това масло се сменя или на период или на пробег...в зависимост кое настъпи първо....
Ако минаваш 75к км на година,колата е наред,икономически целесъобразно е да си слагаш фулсинтетика...Ама ако минаваш 8к км-на година,гарнитурите са одървени от времето...тук там капе....дали няма да е "набутвация"...?

Да тука съм съгласен няма спор, просто мисълта ми беше че като определиш един двигател примерно както ти каза на 17 год, това директно означава че няма смисъл да се слага пълна синтетика. Но все пак много зависи какъв ти е пробега на година не да ти седи в гаража и да и наливаш такова масло. Аз карам с такова, защото часпромите са много и са се надалечно разстояние димек мноо километри!!
ПС Сори ако си ме разбрал неправилно!


Потребителски аватар
chy
Мнения: 1585
Регистриран на: Пет 02 фев 2007 23:04
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот chy » Сря 06 фев 2008 21:40


:beer
А по темата на колегата-какво мислиш?
Дали с по-гъсто масло ще пооправи положението?Демек да поотложи ремонта,че явно му са се насъбрали в повечко разходите....


Потребителски аватар
spidergb
Мнения: 200
Регистриран на: Вто 24 юли 2007 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот spidergb » Сря 06 фев 2008 21:59


Мисля че е проблема е или в датчика или в помпата (повече се съмнявам за нея) както споменаха някой колеги по горе, но за това 4е като се сложи по гъсто масло ще се оправи незнам може би времено


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Мнениеот lrlmodo » Сря 06 фев 2008 22:45


Ми да сложи 15в40 минерално
аз такова слагам от как я имам мойта
по гъсто е и ще му решу временно проблема с маслената помпа
като кажете минерално все едно е некво спрело :lol:
маслото си е добро
поне да пробва, да си смени и марката на филтъра за всеки случай обаче - че и о тях се наиграва човек :!:
мойта не го пипа, сменям го на 10к км, нищо че съм 90% градско каране
а колегата с проблема да замери налягането в маслената магистрала
в аутодатата пишеше колко е налягането мисля при 2000 оборота се мереше


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Мнениеот maslinkov » Чет 07 фев 2008 15:33


И ако нищо не се установи, остава "ПРОКЛЯТИЕТО НА ГАЗОВИЯ ИНЖЕКЦИОН"- колата си отмъщава.


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Мнениеот maslinkov » Съб 09 фев 2008 20:32


Открих още една джаджа, от която зависи налягането на маслото и която трябва да се смени, преди да се човърка маслената помпа Става въпрос за крыкша с перепускным клапаном преди маслената помпа Същата се подменяла при налягане различно от минимум 2 бара при 2000об*мин, или ако надвишава 7 бар при форсиране Ако някой знае за какво става въпрос, моля да пише, че и аз отдавна я издирвам Намира се вероятно или в сондата, или непосредствено след нея, преди маслената помпа Само разбирам, че е вид клапан


ivail
Мнения: 25
Регистриран на: Пон 09 юли 2007 22:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Проблем с маслото и мощността-не е оправено

Мнениеот ivail » Чет 06 мар 2008 22:14


Та значи майката ми се разката с тая кола. Значи решихме да разглобиме двигатела при един приятел, след което установихме, че основните лагери са се износили до червено. Добре, решихме да ги сменим с нови на същия ремонтен размер. Междувременно бях дал скоростната кутия на един приятел да я види че ми изключва 5 скорост при 3000 об. Оказа се, че някакъв иглен лагер е смлян, та го смени. И така сглобихме колата с голям кеф очаквах вече да нямам проблеми и честито лампата пак свети а на всичкото отгоре и пета скорост пак изключва. Разбрах впоследствие, че смяна на лагери без шлайфане на вал не е добре. Ок изхвърлих 100 лв (цената на лагерите) и айде обратно разглабяне на целия двигател. Търсихме доста време добър шлайфист - препоръчаха ми едни в княжево но един познат не беше доволен от тях и по препоръка на един приятел отидохме при майстор от подуене. Та като премери вала ни каза да търсиме 3 ремонт за биелни и 2 за основни лагери. Е вярвате ли ми че един месец ме мотаят и ми търсят лагери и така и не можаха да ми намерят на GLYCO или Колбер шмид на 3 ремонт. Не ги произвеждали. Та шлайфиста се ядоса накрая и отиде в магазина да им покаже къде в каталога им се намират тия лагери - защото те ги търсят по номер на двигател а не по размер на вала. Добре шлайфане и пак нови лагери. Маслената помпа междувременно я дадох на един приятел да я види и според него е за изхвърляне - все едно стърготини е имало в маслото. Но пък майстора който ми прави колата каза че надали е от тая помпа чак пък толкова да се е износила. Мани другото ма и установих че помпата ми е 97 г а колат е 95. Деба и педала дето ми я продаде тая кола. Та сглобихме и какво да видя пак свети тая скапана лампа. Взех манометър и остановихме че на студено маслото качва налягане над 2 атм на празен ход и над 3 при изфорсиране. Както загрее и налягането спадна до няма и 0.3 атм и при изфорсиране няма и 1 атм. Ужас. Не знам какво да правя надявам се проблема да е от маслената помпа. До тук дадохме над 2000 лв за ремонти на тоя сбирщайн. А и междувременно купих някаква тъпа пружинка ли се води какво ли от Юнитрейд за пета скорост - 25лв (е платината е по евтина от това ластиче дето ми го дадоха). И разбира се пета скорост няма никаква промяна. А синхронизатора и муфата не са толкова износени да му се невиди. Майстора е оправял такива проблеми и синхронизатора е смляна не като при мен леко износе. И те така надявам се никой да не минава по тоя път че си е е..... мамата.
А и забравих да спомена защо не съм сменил помпата като другия заподозрян. Та значи онова педалче дето ми я продаде е потрошил блока замзал го е с малко течен метал сложил една пластинка колкото да не се види и ми я набута. Та ми го завариха даже много добре впоследствие като видях отвътре как е напаснал някаква пластина и я е заварил. Та има съмения че при заварката някъде по маслената магистрала се е получила малка пукнатина която с времето се е увеличила. И има опасност дори да купя нова помпа (400лв нова) може и да не стане. И те така.


ivail
Мнения: 25
Регистриран на: Пон 09 юли 2007 22:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ivail » Чет 06 мар 2008 22:36


maslinkov написа:И ако нищо не се установи, остава "ПРОКЛЯТИЕТО НА ГАЗОВИЯ ИНЖЕКЦИОН"- колата си отмъщава.

Е де да беше това та аз не знам дали съм минал и 1000 км а газовата е много хубава. То като цяло откакто я имам съм минал не повече от 4000 км а съм сменил вече 3 пъти маслото - 1 като я купих 2 след заварката 3 в дунев с 15В 50 и дай боже да се оправи май пак трябва че докато намерим лагерите колата беше със свален съединител и отстрани са влизали мизерии в продължение на няколко седмици.


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Мнениеот maslinkov » Пет 07 мар 2008 10:03


Междувременно и благодарение на колегата Anbuch, установихме /по схема/, че трябва да има редукционен клапан на налягането в маслената система /да не се увеличава безконтролно при форсиране/, който трябва да се смени преди маслената помпа, защото шунтира системата и губи налягане от там. Трябва да се намира някъде около маслената помпа, но до сега никой не го е открил и да пише къде е. /а сервизите нямат интерес да го открият по обясними причини/ Има и клапан при масления филтър, но той се отваря при задръстване на филтъра и на практика ефектът е противоположен по отношение на налягането. /от тук следва извода, че ако последния е заецнал, смяната на филтъра оправя временно нещата с налягането, но не може, ако проблема е в редукционния клапан/


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пет 07 мар 2008 12:53


клапана си е част от помпата по спомени..
не е отделен..
той служи за да не се вдига над 5.5 бара налягането..
ако е постоянно отворен.. греда..

май си понабутвал здраво за ремонти...
ако бях на твое място..

помпата по спомени е около 60-70 лв...
кви са тез 400


Dalia
Мнения: 2
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 11:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dalia » Пет 07 мар 2008 13:42


Ami vij az sum v sushtoto polojenie. Kolata e moia ot 2 godini i purvia put kato svetna tazi lampa beshe shash i panika, vednaga mi smeniha masloto, filtri i t.n. Karah niakolko meseca i lampata pak zapochna da sveti i to kakto kazvash tochno kato e zagriala i v zadrustvaniata e super iznerviashto. Na men sushto mi kazaha, che e ot vida na masloto. Drugoto, koeto e ,ako sa ti niski oborotite sushto se poluchava. Az taka si ia karam 2 godini :D


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Мнениеот maslinkov » Пет 07 мар 2008 13:46


крыкша с перепускным клапаном - заменить - така пише в едно от руските ръководства по ремонта. От там съдя, че не е едно цяло с помпата. Дали се отнася за всички модели не знам. Имаше един колега, който твърдеше, че е сменил цял двг. AER и го запитах, но и досега не е отговорил.
[/quote]


ivail
Мнения: 25
Регистриран на: Пон 09 юли 2007 22:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ivail » Пет 07 мар 2008 23:33


Ами като цяло проблема ми е, че налягането пада почти до 0 и подкачването на маслото е минимално. Малко преди ремонта даже издаваше звуци като от трактор просто маслото не стига за клапаните. Има опасносто рано или късно да блокирам двигатела и направо шах и мат. А помпата наистина загадка. В един магазин по номера на двигатела ми намериха една помпа за 100 лв и аз разбира се радостен - евтинийка. Отивам да си я взема и какво да видя - съваршено различна помпа. Занесох я моята да я видят и ми казаха ооооооооо тая струва 400 лв. И аз разбирасе си казах е вие не сте моите хора и това няма да е моята помпа. Та надявам се да я намеря по евтино. Имам снимка на помпата ма не знам как да я кача във форума. А пък колкото до рекукционния клапан, аз знам, че се намира вътре в помпата. Иначе нямам идея къде може да е.


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Мнениеот maslinkov » Съб 08 мар 2008 0:40


И моето налягане на празен ход пада почти до 0 При 2000 оборота е не 2 бара, както трябва да бъде, а 1 и 8 При форсиране отива над 3 само, но колата си върви идеално Само ако я карам с над 125-130км в час лампата се обажда и повдигачите ми се разтракват [color=red]Намалям[/color] после и всичко се нормализира Затова мисля, че е от редукционния клапан - помпа трудно се износва Ама вече не ми се занимава - щом върви и не трака при нормални условия, значи няма нищо належащо да се прави



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта