АЕХ 97 .... Проблем обороти

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Мнениеот maslinkov » Пон 26 май 2008 10:13


Разбрах, че на APQ i AEX моторите клапите са идентични с моята - цял модул със стъпковото моторче. Можете ли да ме светнете какви са нормалните им обороти на празен ход и загрял двг.? Благодаря предварително!




Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Мнениеот maslinkov » Пон 26 май 2008 12:50


Намерих от автоморга оригинална немска клапа, но с буква Д, а не Е накрая на номера. Оборотите сега вече са стабилни, остава да центровам делкото /със старата настройка поддържаше 1050/мин, а като явърнахме на белега сега държи 700, но колата няма мощност. В 5 часа отивам пак./


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Мнениеот maslinkov » Пон 26 май 2008 20:00


Значи, върнах клапата и съм пак със старата - една буква, ама явно има разлика в управляващата платка. Оборотите се държаха обратно на нормалното - при студен старт - 600, а при загряла - 1100. Платката беше белязана, затова не се осмелихме да я заменим с моята, а не знаехме и дали е възможно. Извод за тези колеги, които имат труден старт и гаснене особено зимата - проверете си клапите дали съответстват на оригиналните, или некадърни джамбази са ви ги подменили. Освен лошия старт ще имате и ускорение под нормалното, ама вие не знаете чеса ви скопили колата, преди да я купите, за да прикрият неработещият дросел. След като си върнах старата платка, вервайте ми, това не е кола, а самолет - нищо че ми играят оборотите - като събера пари ще си купя нова. И още нещо разбрах - 15 мин. откачане на минуса и грешките се изтриват. Компа сам си прави текущата диагностика - вервайте му. Почнат ли проблеми с оборотите - да знаете че същият си заминава и му търсете заместник, без да слушате псевдо майстори, които искат само да ви докарат да основен ремонт, или до ниво което разбират - Жигули. Успех на всички и ви пожеланам сляпа вяра във фирмата ФВ.


maznia
Мнения: 870
Регистриран на: Съб 13 окт 2007 16:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот maznia » Вто 27 май 2008 0:45


колега нещо ми изглеждаш изнервен ама проблемчето не е от клапата а по скоро от зацапани и неизправни датчици или сензори.ЕКО има ли твоята кола разбери как действа, кои датчици му дават инфо и ги погледни и какъв е точно кръгъ на работа между ЕКО-компютар и ламбда играене на обороти не е винаги заминал потенциометар на дросела -а за гасненето на колата вина има и бобината 6том е по4нала да гасне значи савсем скоро ще огасни завинаги и тогава ще се увериш че е бобината.при не добра изкра и колебаене на мотора компа подава гориво или газ сам да си изравни нещата нали има такава функция и ето ти играене на обороти кога една бобина се ибава еми като загрее така че не се насочвай само към клапата има и други паразити за смущаването на оборотите неизправен контролен блок за парното също има и той пръст в оборотите това са нещата на пръв поглед които смущават оборотите


maznia
Мнения: 870
Регистриран на: Съб 13 окт 2007 16:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот maznia » Вто 27 май 2008 0:57


а за това че си я върнал на белег и нема тяга явно колата си е нямала мощност и са и дали малко предварение от кадето идва че на по слаб бензин играят обороти а на по силен спират варни си го на белег центровката макар и колата да нема толкос мъгел след извесно каране клапата ше се адаптира на този режим и ше се оправи моите обороти се оправиха и с малко мрудване на делкото след почистването на клапи млапи голяма настроийка и адаптация падна докат са сфиряса.
До сега сам правил 2 полота и един сеат с проблем играене на обороти и на трите се оказа мръсна дроселка и след почистването си смениха и бобините след два месеца в следствие на гаснене и трудно палене сутрин незнам твоита ко и е давам ти само насоки


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Мнениеот maslinkov » Вто 27 май 2008 7:31


Колега мазния, всичко, което съм написал е вярно и проверено. Престани с тези разсъждения даващи хляб на майсторите за наша сметка - датчиците не орат, че да се зацапват, пък и компа обобщава и съпоставя инфото не само от един и той взема решение в рамките на адаптационните параметри. Като ти казвам, че е стъпко мотор - той е. И него го отворихме и видяхме къде са го пръскали, но това не може да възстанови защитния слой на пъпките на потенциометъра. Ще се изнерви този, който изпълнява предписаните от теб мерки, защото са меко казани безсмислени. На мен освен загубата на време за цялото тарашене из двг. ми излезе 25 лв за диагностика и центровки, 2 лв за букса ІІ-а употреба от автоморга и 19,95 лв нов горивен филтър на Бош, който така или иначе трябваше да се смени. Клапата която сложихме си беше с изправен потенциометър и в целия оборотен диапазон не даваше играене на оборотите, но просто платката й за управление /под буксата/ е по - различна и за друг двг 1,0. За кой, който иска да си направи справката за да разбере. А аз продължавам нататък с въпрос към колегата иримодо в другата тема./за клапите/


maznia
Мнения: 870
Регистриран на: Съб 13 окт 2007 16:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот maznia » Вто 27 май 2008 12:59


Не казвам че една диагностика няма да е от полза. Поне да се види каде са грешките и евентуално от там да се почне. И примерно грешка на, еди кво си, не означава че си е заминало или не работи, а примерно е зацапан или не добре оправен контак между сензор или датчик към него ама нищо аз говоря глупости -ти си правия.По горе написаното е примери ако не е от дросела други варианти.Но ти си сигорен че е от дросел така че спор няма и коментара приключва поне от моя страна и никой досега не съм пратил при майстор да си дава парите така 4е дали давам хляб и поле за размисал на други хора изкарващи си хляба с ремонти то те така или иначе си го правят моята цел е да не се стига до там но ......

П.П - Аз моето играене на обороти си го оправих успех и при теб.


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Мнениеот maslinkov » Вто 27 май 2008 19:17


Забравих да ви кажа. Вчера, като издевателствахме над колата - яка машина, брей, всичко понесе: Имате авариен режим, като изтръгнете управлението на дроселната клапа. Дали действа, при отказал датчик на Хол не знам, но при авария го опитайте да ви прибере - поддържа около 1800 об. в мин - достатъчно да се приберете поне на четвърта скорост. Ако съм отегчил знаещите, моля за извинение.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта