Ламбда сонда и темп.датчик - Въпрос

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Чет 25 дек 2008 0:51


Относно тъврдението ти :

Anio-Mamata написа:,а ламбда сондата взима информация от изгорелите газове и не тя дава сигнал дали да вкарва повече бензин а датчика


Ето тук едно вярно и противоречиво на твоето мнение обяснение ,каква всъщност е ролята на ламбда-сондата:

vaskoto1 написа:въпрос 1:
как всъщност работи бензиновото впръскване?
отговор 1:
за да се постигне максимално КПД на изразходваното гориво то трябва да бъде запалено в максимално добро съотношение с кислород (подпомагащ горенето). такова съотношение е 14.7 части въздух към 1 част гориво или иначе наричано точка ламбда (оттам и името на сондата-ламбда сонда но за това малко по натам). за да може да се постигне това съотношение механизма е следния:
измерва се количеството входящ в мотора въздух (при мултиточковите инжекциони това се прави от дебитомера а при моното от TPSa (тротъл позишънинг сензор или потенциометър който казва на компира колко точно е натиснат педала на газта и в какво положение се намира дроселклапата на въздуха) дебитомерите са няколко вида но това е лирично отклонение...
тука роля играе и температурата на входящия въздух поради простата причина че когато е студен той е свит и обема кислород в него е увеличен-респективно обратното на топло.
толкова за въздуха-сега горивото.
горивната система генерално се приема от компира за даденост-не се следи налягането в нея-то е константа. не се следи и работата на помпата. компира само знае колко е отвора на дюзата и колко е налягането в системата-на база на което може лесно да се сметне колко време да я държи отворена за да покрия теоритично количеството горив необходимо за постигане на точката ламбда.
знаейки вече състоянието на мотора в момента (инфото от всички датчици), колко въздух и с каква температура е влезъл в мотора на компира му е лесно да сметне кога и за колко време да цъкне дюзата/те за да постигне грубо точката ламбда. сместа се прави, влиза в цилиндъра и изгаря. ОК. хубуу.
да де ама какво всъщност е изгоряло може само да гадаеме.
тука идва на помощ едно малко керамично елементче което има работна температура от около 350 градуса и при достигане на тая температура и наличие на малко кислород генерира от самосебеси напрежение в рамките на 1 волт което варира спрямо количеството на кислорода. при изгаряне на сместа далеч не всичкия наличен кислород участва в реакцията-голяма част от него си остава. и точно той бива засечен от ламбда сондата и инфото е върнато на компира като коректив с колко да се поправи образуването на сместа. понеже няма как да се повлияе на входящия въздух-влияе се на постъпващото гориво-компира играе с времето на отваряне на дюзата/ите. всичко това дотук се променя много динамично в различните режими на работа на двигателя които са толкова много че може да се приемат за почти безкрайна стойност.


За температърният датчик :

Когато двигателят (съответно антифриза) е студен ,за да не загасне ,му се подава по-голямо количество бензин и дефакто той работи с преобогатена смес, когато двигателят загрее ,ако продължи да работи с преобогатена смес ,той ще започне да се дави (на празен ход можеш и да не го забележиш). Именно това е ролята на температурният датчик който е на антифриза ,да казва кога двигателят има нужда от по-богата горивна смес и малко по-високи обороти.
Имай в предвид ,че откачането на датчика означава безкрайно съпротивление, което за компа означава ,че температърата на антифриза е някъде,предполагам от рода на към минус 30-40 градуса (но в никакъв случей не и по-топъл)




cougarAEK
Мнения: 85
Регистриран на: Съб 12 юли 2008 6:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re:

Мнениеот cougarAEK » Пет 30 яну 2009 20:10


Дърпаш смукача за да запали и караш така докато антифриза загрее на 80-90 градуса- настапи я по някое нагорнище и след 2-3 секунди докато я мъчиш върни смукача (без да махаш педала от газта)- колата ще изтегли с поне 50% по-голяма тяга.Пробвай го и ще се убедиш сам ,че не винаги по-богатата смес означава повече вятър в цилиндрите.
Имай в предвид ,че откачането на датчика означава безкрайно съпротивление, което за компа означава ,че температърата на антифриза е някъде,предполагам от рода на към минус 30-40 градуса (но в никакъв случей не и по-топъл)[/quote]
На кола с карбуратор като дръпнеш смукача затваряш дросела и по този начин се обогатява сместа поради намаленото количество кислород, а при инжекциона с-ма температурния датчик при студен мотор е с по голямо съпротивление и ЕБУ подава удължено време за впръскаване на гориво без да се влияе от притока на кислород, така че това сравнение което даваш е неуместно, много ясно че като няма кислород с дръпнат смукач няма да върви



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта