каране с висока скорост-лампата на маслото свети

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: каране с висока скорост-лампата на маслото свети

Мнениеот maslinkov » Чет 04 авг 2011 10:50


І-о налягане
ІІ-о се вади един основен и един биелен лагер+гледане за стружки в картера
ІІІ-о се сменя помпата ако няма 2бара/2000об.мин и лагерите са добре.
Гледа се и на празен ход - да не е под 0,5 бара, ама не го пише в ръководствата - там се мери допуск на износване - хлабина м/у зъбите на помпата. От опит обаче е същото, освен ако не е блокирал редукционния клапан, ама аз пак бих я сменил.
І-я двг. го гръмнах при налягане 1,8/2000об.мин. Втория за малко - беше 2/2000, но за 1 година и около 3000км станало 1,6/2000. Но блока който ми сложиха беше стоял на открито /без глава/ с години и всичкия прах сега се е набил в помпата. Може и да можеше да се промие, ама ако някой е закъсал с парите мога да му я дам да си я чисти. Сега прави 1 бар на празен ход и около бар на 1000об/мин на горе до 5бара. И това никъде не го пише. Дано съм бил полезен с "късмета" си. :lol:




Потребителски аватар
bbboiko2004
Мнения: 4314
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
Автомобил: VW Polo 2f
Двигател: 3f - 1993

Re: каране с висока скорост-лампата на маслото свети

Мнениеот bbboiko2004 » Чет 04 авг 2011 12:18


На празен ход не е ли повече, ако не се лъжа датчика не пискаше ли под 0,9бар ?
До колкото знам таблото е конструирано така че под 2 бара на 2000 оборота да писка, затова на празен ход трябва да има 1-1.5 бара налягане, за да може на 2000 да покриваш 2 та бара. Моята лично е 1.4~5 на загрял мотор, преди месец го гледах :kissy:
Като изключение цитат от °niksi°
"RA, SB, 1Z - при 80 градуса на празен ход 0.15-0.45 бара, при 2000 об./мин/ - не по-малко от 2 бара. " Това са дизели за който не знае :) за тях налягането на празен ход е много по малко от нашето :) "бензиновите"


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: каране с висока скорост-лампата на маслото свети

Мнениеот maslinkov » Чет 04 авг 2011 13:26


Това е със с/ма за ранно предупреждение и 2 датчика. А тя се включва над 2000об/мин. Аз съм само с един датчик на главата и той е 0.3 бара. Ако е блокирал редукционния на маслената отворен, налягането пада към нула и пак не ми светеше лампата /на І-ия мотор де/Явно все пак не е било 0, защото като е изваден при меренето си свети. Мига и като не му харесва нещо на контролера при висока скорост и не може да компенсира зададените параметри. Явно това е при мене "с/мата за ранно предупреждение". Дребните породи кучета не ги ваксинират защото са лесно заменяеми. :D


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: каране с висока скорост-лампата на маслото свети

Мнениеот freestyler911 » Съб 06 авг 2011 15:23


Днес извърших собственоръчно измерването.

Снабдих се с един уред хоум мейд , който се състои от елементарен маркуч за спирачки, плюс манометър до 8 или 10 бара, със съответните преходници за резбите.

След монтаж на главата (датчика е на о.35 бара) имам следните данни:

1. Празен ход - 1.2 бара.
2. 2000 оборота - 2.5-2.8 бара (бях сам и гледах през предното стъкло за да виждам и манометъра и оборотите на двг.
3. 3000 борота и форсаж между 3.5 и 4.5 бара.


Заключение: Или карам със смотано масло (ако е така , то това е за 2-ри път) или просто това е нормално, или шумове има само в главата ми ....


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: каране с висока скорост-лампата на маслото свети

Мнениеот maslinkov » Съб 06 авг 2011 15:48


Маслото ти явно не става. Карал съм масла дето на форсаж главата /вала/ издава звук на резачка /високо металическо виене/. Но и помпата имаше вина. Хубаво е да се мери. Явно налягането ти е добро. Толкова трябва да е. Сега ако напишеш и маслото с което си, за да го избягваме, ще е супер.


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: каране с висока скорост-лампата на маслото свети

Мнениеот freestyler911 » Съб 06 авг 2011 15:53


maslinkov написа:....


Маслото е Statoil ,купено от официален вносител за БГ , Евро 07.
Цена 54-57 лева за 4 литра по спомен в момента е на 2000 км.

Предишното масло беше Максус, пак от изпитано място , пак същия ефект и то на 6000 км. А преди това пак максус и нямаше проблем.


Кажете какво масло да си купя (Знам че въпроса е почти тъп, щото има 1890 теми...)
Май ще джасна един мотул 5/40 както са ми казвали хора които са видяли доста кола .... през живота си ..., или кастрол


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: каране с висока скорост-лампата на маслото свети

Мнениеот maslinkov » Съб 06 авг 2011 16:15


Ами то, цяла тема писахме за маслата....ама какво читаво остана на пазара за нашите коли, не знам. Аз сега съм с ЕЛФ КОМПЕТИШЪН 10/40 и не ми вие нищо, ама докога? 501.01 го дават - демек очаквай изненади ако го караш над +15гр. Гледам че се е появил Равенол 5/40 500.00 и сигурно и фирмата се чуди че има апробация на ФВ без да са ги уведомили.... :lol: Така че добре е да се слуша двг. /не е параноя/
ПП. М/у другото все забравям да спомена че по главата не съм правил абсолютно нищо и колата е направо стенд за некачествени масла. :063:


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: каране с висока скорост-лампата на маслото свети

Мнениеот freestyler911 » Съб 06 авг 2011 16:19


Интересно че при изваден кабел на датчика изчезва напълно лампата на маслото. Дори при контакт не се появява? Не можах да застопоря кабелчето да е накъсо към купето за да проверя дали ще светне ...

Колебая се между титан от авто + и мотул от вносителя.Незнам дали да не сменя пак и масления филтър.... Да сложа бош ?

Последна промяна от freestyler911 на Съб 06 авг 2011 16:20, променено общо 1 път.


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: каране с висока скорост-лампата на маслото свети

Мнениеот KirilGeorgiev » Съб 06 авг 2011 16:20


Кастрол и Мотул имат толкова ментета че ми е чудно как изобщо някой ги купува Аз бих ти предложил Арал


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: каране с висока скорост-лампата на маслото свети

Мнениеот nikson85 » Съб 06 авг 2011 16:56


мослото няма никакво значение стига да смазва добре mhihi маслото има значение само когато палим колата и докато качи масло и от там на татъка когато загрее мотора се гледа само втората цифра колкото по- голяма е толкова по-добре. маслото трябва да става черно след 2000км ако не е то не си върши работата и двигателя има вероятност да спече.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: каране с висока скорост-лампата на маслото свети

Мнениеот zfa159 » Съб 06 авг 2011 18:41


Датчика за ниско налягане,заради който свети лампата и който се гледа при празен ход,реагира под налягане от сорта на 0.15 - 0.45 бара според двигателите.Масово се слагат 0.25 ,0.35 и 0.45 на двигателите,които съм виждал.


Потребителски аватар
Koksan
Мнения: 1678
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
Контакти:

Re: каране с висока скорост-лампата на маслото свети

Мнениеот Koksan » Съб 06 авг 2011 21:31


nikson85 написа:мослото няма никакво значение стига да смазва добре mhihi маслото има значение само когато палим колата и докато качи масло и от там на татъка когато загрее мотора се гледа само втората цифра колкото по- голяма е толкова по-добре. маслото трябва да става черно след 2000км ако не е то не си върши работата и двигателя има вероятност да спече.


Що за глупости написа само в един пост! :screwy

За маслото: Моето поло, откакто съм го взел, т.е. около 80 000км вече, се кара само с Ravenol TSI 5W40 - пълна синтетика е, струва около 100лв 5л. туба, 4ки няма! Филтър слагам предимно MANN или оригинален, който е същия, важното е да се сменя редовно! В началото двигателя беше доста мръсен, италианка е все пак, но в последствие се поизчисти!


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: каране с висока скорост-лампата на маслото свети

Мнениеот freestyler911 » Съб 06 авг 2011 23:34


Едно от най важните качества на маслото е да почиства.

Моят също беше мръсен и откак имам колата сменям масло на 6000-7000 ,просто така съм решил, но се оказва че трябва да сипя скъпо масло за да получа това което искам, след всички измервания и четене, това установих!


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: каране с висока скорост-лампата на маслото свети

Мнениеот nikson85 » Съб 06 авг 2011 23:47


freestyler911 написа:Едно от най важните качества на маслото е да почиства.

Моят също беше мръсен и откак имам колата сменям масло на 6000-7000 ,просто така съм решил, но се оказва че трябва да сипя скъпо масло за да получа това което искам, след всички измервания и четене, това установих!

ако си го карал на полусинтетика или минерално дълго време не се препоръчва масло от по горен ранг , като например-синтетика и пълна синтетика.
най малко да сложиш масло 5в40 което е полусинтетика. гледаш какво масло е сипвано преди това на колата защото ако е карана дълго време с минерално масло то ако сипиш синтетично масло ще направиш голяма грешка защото ще отмиеш отлаганията от старото масло понеже синтетиките са много редки масло и двигателя ще придобие луфт и може да се блокира. пълна синтетика се сипва на най нови коли и се карат така едно известно време и после се минава на синтетика.


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: каране с висока скорост-лампата на маслото свети

Мнениеот freestyler911 » Нед 07 авг 2011 9:04


nikson85 написа:ако си го карал на полусинтетика или минерално дълго време не се препоръчва масло от по горен ранг , като например-синтетика и пълна синтетика.
най малко да сложиш масло 5в40 което е полусинтетика. гледаш какво масло е сипвано преди това на колата защото ако е карана дълго време с минерално масло то ако сипиш синтетично масло ще направиш голяма грешка защото ще отмиеш отлаганията от старото масло понеже синтетиките са много редки масло и двигателя ще придобие луфт и може да се блокира. пълна синтетика се сипва на най нови коли и се карат така едно известно време и после се минава на синтетика.


:shock Моля! Обяснете разликата между синтетика и пълна синтетика? Ще се радвам ако колегата посочи масло 5/40 на което е уточнено че е полу-синтетично (както е написал).

После ще помоля колегата да обясни как точно се натрупват отлагания на триещи се повърхности? После пак ще повторя въпроса какво е синтетика и какво е пълна синтетика?


Колега! Това е за тебе:

viewtopic.php?f=7&t=190263&hilit=%D0%BA%D0%B0%D0%BA%D0%B2%D0%BE+%D0%B4%D0%B0+%D0%B3%D0%BB%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%BC%D0%B5

Вземи прочети! Тогава се изказвай.


Само да уточня за да не се заблуждават хората! Ако не е сменяно маслото редовно се получават налепи по стените на картера и по маслените магистрали. При една смяна със синтетично масло се получава разграждане на тези налепи и основния проблем е парченце от този боклук да не запуши маслена магистрала, цедка на маслената помпа, да не блокира байпас клапан на маслената помпа, или да блокира мазилен отвор на някой от плъзгащите лагери в мотора (основни лагери) .
Ако маслото е сменяно редовно и резонно, никакъв проблем не е да минеш от 15/40, да минеш на 10/40 един сезон , и след това на 5/40 или 5/50.

Не е никакъв проблем колата да се кара от как е излязла от завода докато се изхвърли на боклука само със синтетично масло, въпроса е че не е рентабилно и икономически изгодно.

Поради същата причина не се промива двигател. Ако някое боклуче от налепите блокира мазилния отвор на основен лагер .... те тогава става мазало. Не блокира двг. от това че маслото било рядко.

И не се слага 15/40 , при първото притропване на повдигач! Това е грешна логика!

Дайте да забъркаме маслото с малко гресчица, да уплътни так по гъстичко да е ... Простотия!



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта