Контактните пръстени на ротора масово им викат колектор, останало е от преди 50 години когато колите са имали динамо вместо алтернатор. Това черното е пълно с електроника и точно то ти регулира напрежението. Като го върнеш обратно ще разбереш дали работи. Други четки в алтернатора няма, само тези двете са. Няма смисъл да го сваляш.
На черното му викат "реле-регулатор", което също е останало от едно време. Вътре няма никакви релета.
Polo 6N 1996 AEX алтернатор или?
- doje
- Мнения: 126
- Регистриран на: Съб 25 фев 2012 9:40
- Автомобил: Vw polo 6N 1996
- Двигател: AEX 1.4i
- Местоположение: София
Re: Polo 6N 1996 AEX алтернатор или?
Хм , ами интересно , надявам се да не е така , ремонта го прави майстор и би трябвало ако е така той да го оправи . Мисля си , утре да сменя четките на релето , вече с заредения акумулатор да запаля и да видя дали ще свети лампичката , разбира се и да замеря дали се зарежда ( наистина не знам как , но ще опитам).
И ако не се получи , ще търсим проблема другаде .
И ако не се получи , ще търсим проблема другаде .
-
- Мнения: 323
- Регистриран на: Пет 23 май 2014 23:33
- Автомобил: Nissan 200SX and VW Polo 6N 1996
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Polo 6N 1996 AEX алтернатор или?
Няма такова нещо! Свалял съм таблото на моето Поло 1996 6N и е Лампа!. На Голф3 и Ауди А4 1996 също съм сменял крушки на таблото, на Нисана ми също са лампички. На по-нови модели Поло не съм свалял табло и незнам как е (лампа или диод)ktamen написа:Лампичката последните няколко десетилетия всъщност е диод и тока минава през резистори паралелно на този диод.

- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Polo 6N 1996 AEX алтернатор или?
Голф 2 и Пасат 3 са с диоди. Тук има снимка на резисторите http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=299017&hilit=%D0%B0%D0%BB%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80+%D1%80%D0%B5%D0%B7%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80&start=30
Не ми се вярва по-новите коли да са с лампа, ама.......
Кое се надяваш да не е така?
Не ми се вярва по-новите коли да са с лампа, ама.......
doje написа:Хм , ами интересно , надявам се да не е така ,
Кое се надяваш да не е така?
-
- Мнения: 323
- Регистриран на: Пет 23 май 2014 23:33
- Автомобил: Nissan 200SX and VW Polo 6N 1996
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Polo 6N 1996 AEX алтернатор или?
Не споря за Голф2 и Пасат-само че 2 (прав си за тях). Казвам за моето Поло 6N и др. коли на, които съм ги сменял лично.. Имал съм Мазда 323 GTX 1988 с изцяло дигитален километраж. Въпрос на технологично решение. Вчера по една тема ме направиха на пълен глупак, че бях объркал вида на един двигател. Никой не се зачете в същоността на мненията ми. Никой не е длъжен да знае наизуст всичко. Това с диодите, което казваш е полезно принципно дори и за това Поло да не е така
Истината излиза и проблемите се решават с дискусия, а не с обиди и спорове 


- vanesto
- Мнения: 6346
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Polo 6N 1996 AEX алтернатор или?
doje написа:Това имам предвид, как да съм сигурен дали работи?
Реле-регулатора може да се провери много лесно. Отиваш с него в магазин на фирмата, която съм ти написал, закачат го на тестер и виждаш колко V поддържа и дали има колебания с товар/без товар. Лично аз никога няма да тръгна да сменям само четки, те струват около 4лв, я релето с четките е около 20лв. Когато работих в тази сфера, много малко майстори взимаха само четки, загуба на време е просто. Вярно, че оригиналното е BOSCH, но като се сложи на тестера не се знае как ще се държи след толкова км работа. Новото като ти го закачат виждаш как кове 14,3 примерно.
- doje
- Мнения: 126
- Регистриран на: Съб 25 фев 2012 9:40
- Автомобил: Vw polo 6N 1996
- Двигател: AEX 1.4i
- Местоположение: София
Re: Polo 6N 1996 AEX алтернатор или?
Така , никъде не успях да намеря четки . Проверих за въпросният магазин ,но е доста далеч от мен, така , че направо взех 1 ново реле , смених го , сложих акумулатора и запалих . Лампичката не светеше вече.
Реших да замеря с мултицета , сложих го на 20V ,закрепих го хубаво на + - на акумулатора и понеже нямаше кой да ми помогне използвах камерата на телефона си.
Според мен зарежда вече.
Ето и линк към клипа:
https://www.youtube.com/watch?v=4eUssIDBVSo&feature=youtu.be
В началото е само на работещ двигател , после влизам в колата и пускам фарове , дълги , парно на макс , чистачки ,радио и форсирам до 2000 оборота. Тогава пада до 13.88 .
Според вас решен ли е проблема?
Реших да замеря с мултицета , сложих го на 20V ,закрепих го хубаво на + - на акумулатора и понеже нямаше кой да ми помогне използвах камерата на телефона си.
Според мен зарежда вече.
Ето и линк към клипа:
https://www.youtube.com/watch?v=4eUssIDBVSo&feature=youtu.be
В началото е само на работещ двигател , после влизам в колата и пускам фарове , дълги , парно на макс , чистачки ,радио и форсирам до 2000 оборота. Тогава пада до 13.88 .
Според вас решен ли е проблема?
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Polo 6N 1996 AEX алтернатор или?
Зарежда си добре.
Не изхвърляй старото реле, може да ти потрябва. Аз нямам никакво доверие на новите чаркове.
Не изхвърляй старото реле, може да ти потрябва. Аз нямам никакво доверие на новите чаркове.
- doje
- Мнения: 126
- Регистриран на: Съб 25 фев 2012 9:40
- Автомобил: Vw polo 6N 1996
- Двигател: AEX 1.4i
- Местоположение: София
Re: Polo 6N 1996 AEX алтернатор или?
Супер , благодаря много колеги , помогнахте ми доста .Спестих си още едно ходене на майстор.
:)
:)
- doje
- Мнения: 126
- Регистриран на: Съб 25 фев 2012 9:40
- Автомобил: Vw polo 6N 1996
- Двигател: AEX 1.4i
- Местоположение: София
Re: Polo 6N 1996 AEX алтернатор или?
Колеги , подновявам темата. Случи ми се абсолютно същото както и преди , смених реле регулатора с нов , старите четки се бяха изтъркали , доста бързичко явно . Сега обаче е различно , след смяната установих , че този път не зарежда !
Какво ли може да бъде ?
За информация , след като смених реле регулатора , вързах акумулатора , запалих , зареждаше , пуснах музиката и спря да зарежда и от тогава не зарежда , не знам дали има нещо общо , просто споменавам .
Какво ли може да бъде ?
За информация , след като смених реле регулатора , вързах акумулатора , запалих , зареждаше , пуснах музиката и спря да зарежда и от тогава не зарежда , не знам дали има нещо общо , просто споменавам .
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Polo 6N 1996 AEX алтернатор или?
ktamen написа:Зарежда си добре.
Не изхвърляй старото реле, може да ти потрябва. Аз нямам никакво доверие на новите чаркове.

- doje
- Мнения: 126
- Регистриран на: Съб 25 фев 2012 9:40
- Автомобил: Vw polo 6N 1996
- Двигател: AEX 1.4i
- Местоположение: София
Re: Polo 6N 1996 AEX алтернатор или?
Това реле което сложих тогава си зареждаше , но сега изврднъж спря , едната четка е ок , другат е изхабена , но не на максимум , купих нови англииски релета и с двете не зарежда изобщо .
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Polo 6N 1996 AEX алтернатор или?
Ако не е китайско, значи е менте 

- vanesto
- Мнения: 6346
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Polo 6N 1996 AEX алтернатор или?
vanesto написа:Колектора ако има дълбоки канали, трябва да го смениш и него. Качествени четки и релета и др. части продават в магазините на fransizkup.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 104 госта