донякъде от любопитство последния път като вкарвах колата в сервиз помолих да премерят компресия за да видим какви стойности ще покаже...
Взимайки я, питам кво стана.... човека отговаря, ами имаш омасляване малко на въздушния филтър, меренето хич не е добро според мене, като си решиш нали едни сегменти да сменим и ше стане като нова...
Викам кви стойности това...
ми около 8,5 на единия 7... хич хич не е добре..... цъкане с език....
викам студена или топла я мери?
Студена как....
Почвам да обеснявам аз кво пише в менюала...
Глупости било.. нещо не съм бил разбрал....
Викам си ОК
днес, чухме се с колегата от клуба - Niki-tbs

Домъкна един манометър и почнахме
за начало поради съмненията ми че пича от сервиза нещо се опитва да ме клати напоследък решихме да измерим колата на студен двигател...
закачаме - въртим - ~12, ~10, ~11, ~12...
лирично отклонение - когато я купувах преди 85 000км и здрава стъпка от тогава до сега, колата показваше на мерене ~12,5 kakto i da e....
Дотук се изясни че очевидно некой иска да ме хлъзне с ени 4 стотака - нема лошо, секи се опитва да ебне некой.....
После в името на манюала решаваме да загреем колицата до работна температура и под неговото мъдро ръководство да мерим тогава...
Палим , пушим цигари лафим си... еле стигна 90...
разхвърляме набързо свещи-мещи кабели-мабели, туряме мано-то и почваме... ~14,5/~14/~14/~14,5
Дали и доколко кой прав, кой крив - разбирай бг разбирания виес Поло менюъл незнам...
Лично моето мнение клони в полза на менюала първо щот го пише производителя, и второ щот според мене е по-логично да се мерат некви си стойности който са определящи при нормалното състояние на двигателя - разбирай работещ загрял двигател, щото не си караш колата с студен двигател.
Най малкото в тоя двигател са изчислени определени хлабини които се компенсират от температурното разширение на материалите все пак... но за определеното уплътняване е необходима определена темпреатура.
С думи прости повишението на компресирането студен-топъл мотор е от порядъка на 2 - 2 и нещо атм. демек сещайте се ако имате 14-15 на студено куде отивате може би извън скалата дефинирана от пройзводителя, на загрял двигател и това при маловажната подробност че стойностите са дефинирани при нов двигател
(вероятно се разбира разработен такъв), а наще кочинки все пак са едни достолепни старци на по амнайсе стотин илди

Та така... просто да ви сподела
Извод: Никито си спечели бирка колкото-където и каквато пожелае

Сервиза да го духа, деба измекяра му
