



Почистване на дроселна клапа !
- miitaka
- Мнения: 91
- Регистриран на: Сря 11 яну 2012 9:04
- Автомобил: POLO 1.0 i
- Двигател: AER 1998
- Местоположение: София
Re: Почистване на дроселна клапа !
Маркуча вкарва маслените пари от картера в кутията на въздушния филтър,а от там те влизат директно в дроселовата клапа(целта е да изгорят в двигателя)и я замърсяват! Затова някои коли имат филтърче на този маркуч, а навремето на Ладите го пускахме да виси небрежно и парите си отиваха в околната среда !! 

Re: Почистване на дроселна клапа !
Колеги ще ви кажа следното,всичко написано по-напред се оказаха пълни глупости,чистенето на дросела си е детска игра,оказа се проблем в температурния датчик.След дълго чакане и пътуване до Варна и обратно и изминати над 1000км,нищо не се оправи само изгорих адски много бензин,еин ден отидох при маистор да я закачим на компютър.Колегата разкачи и извади всичко без да откача дори акомолатора,почисти дросела и отдоло(беше адски мръсен),почистихме всичко и събрахме,закачихме компа и започнахме да проверяваме,оказа се всичко ОК,ама НЕ продължаваше да държи високи обороти,до момента в който забелязахме че на компа излиза температура на двигателя-45градуса а на таблото-90,Проблем в температурния датчик,смених го и всичко си дойде на мястото.Така че ако някой му се случи нещо подобно да го има напредвид. 

-
- Мнения: 280
- Регистриран на: Чет 17 юли 2008 11:51
- Автомобил: MK4 PD
- Двигател: 1.9 TDI 131
- Местоположение: Кеймбридж
Re: Почистване на дроселна клапа !
Днес и аз почистих малко дросела, но без да го свалям. Само махнах от горе капкаа с въздушния филтър.
След това забелязах, че некъв маркуч , който излиза от доросела е разпокъсан и вади мнооо смешен звук. Та въпроса ми е дали този маркуч е някакъв специален или мога да си направя някой от обикновен?
Ето и снимка на запушения маркуч, който се е разпокъсал:
цък
След това забелязах, че некъв маркуч , който излиза от доросела е разпокъсан и вади мнооо смешен звук. Та въпроса ми е дали този маркуч е някакъв специален или мога да си направя някой от обикновен?
Ето и снимка на запушения маркуч, който се е разпокъсал:
цък
- vanesto
- Мнения: 6346
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Почистване на дроселна клапа !
uomoto написа: Та въпроса ми е дали този маркуч е някакъв специален или мога да си направя някой от обикновен?
Слагай някакъв, какъвто имаш. Важно е да не смуче въздух от там. Аз съм сложил от Перла 05 и пак върши работа - вече втора година

- Dante681
- Мнения: 40
- Регистриран на: Вто 30 ное 2010 19:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Почистване на дроселна клапа !
Здравейте,
Днес реших да взема и аз да почистя таз клапа на ролото. Виждал съм я преди в какво окаяно състояние е и без това оборотите ми при палене се дигат рязко и дълго време не могат да влязат в нормата, та реших, че това ще да е. Хубаво де, ама като свалих въздушния филтър и пластмасите гледам и не вярвам на ушите си. Тая моя дроселна клапа малко по различна от всички тук дето съм изгледал. И все пак си почистих каквото можах, но ми стана любопитно та ще питам какво е това:
в кръгчето е тръбичка която влиза вътре в цилиндричното пространство при клапата
ето и гледката от вътре (съжалявам за не много добрата картина)
Заради тази тръбичка не можах да почистя клапата от другата страна.
Отделно че не ми е ясно как самата клапa се върти като туй чудо и пречи, но може би и аз нещо не разбирам.
Ще съм благодарен ако някой ми предостави малко теория.
А иначе всичко по процедурата го изпълних. След половин час без акумулатор оставих колата да работи за пет минути на празен ход. След това загазих и пак запалих. Положението не е кой знае колко по различно. За обороти не мога да кажа, че този модел няма оборотомер
но определено бяха пак високи. Като подадох обаче малко газ оборотите си паднаха и колата се кротна.
бтв: колата е Polo тройка от '92, онзи приятните хеджбекчета с 1000-та кубика : )
Днес реших да взема и аз да почистя таз клапа на ролото. Виждал съм я преди в какво окаяно състояние е и без това оборотите ми при палене се дигат рязко и дълго време не могат да влязат в нормата, та реших, че това ще да е. Хубаво де, ама като свалих въздушния филтър и пластмасите гледам и не вярвам на ушите си. Тая моя дроселна клапа малко по различна от всички тук дето съм изгледал. И все пак си почистих каквото можах, но ми стана любопитно та ще питам какво е това:
в кръгчето е тръбичка която влиза вътре в цилиндричното пространство при клапата
ето и гледката от вътре (съжалявам за не много добрата картина)
Заради тази тръбичка не можах да почистя клапата от другата страна.
Отделно че не ми е ясно как самата клапa се върти като туй чудо и пречи, но може би и аз нещо не разбирам.
Ще съм благодарен ако някой ми предостави малко теория.
А иначе всичко по процедурата го изпълних. След половин час без акумулатор оставих колата да работи за пет минути на празен ход. След това загазих и пак запалих. Положението не е кой знае колко по различно. За обороти не мога да кажа, че този модел няма оборотомер

бтв: колата е Polo тройка от '92, онзи приятните хеджбекчета с 1000-та кубика : )
- mishle84
- Мнения: 97
- Регистриран на: Нед 10 фев 2008 10:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Почистване на дроселна клапа !
Нека да споделя и аз мъката си !!! Незнам къде ми е точно проблема но колата пали и всичко си е ОК но като позагрее малко и почва много да мени оборотите си от 500 до 1000... Колата е АHW ЛУПО 1.4 16в автоматик 99-та година. Както си карам няма проблеми но пусна ли газта оборотите си танцуват както си поискат.!!!
Някой път натискайки спирачките по рязко ....и колата гасне тъпото е че е автоматик и неможе в движение да се запали, трябва да спра да натисна спирачката и тогава да паля... Почистих дросела днес както е показано в първия пост но ..... след като запалих колата на място да поработи след операцията и отново оборотите почнаха да си играят.... като гледам са точно към 500 в най-ниския диапазон до 1000 !!!
Не съм в БГ така че моля ви за съвет ? Да отида на майстор ама те в Англия едни тъпаци.....Мнение дали ще покаче че е стъпковия мотор ако се види на комп ?
Благодаря ви предварително МИТКО

Не съм в БГ така че моля ви за съвет ? Да отида на майстор ама те в Англия едни тъпаци.....Мнение дали ще покаче че е стъпковия мотор ако се види на комп ?

- doje
- Мнения: 126
- Регистриран на: Съб 25 фев 2012 9:40
- Автомобил: Vw polo 6N 1996
- Двигател: AEX 1.4i
- Местоположение: София
Re: Почистване на дроселна клапа !
mishle84 написа:Нека да споделя и аз мъката си !!! Незнам къде ми е точно проблема но колата пали и всичко си е ОК но като позагрее малко и почва много да мени оборотите си от 500 до 1000... Колата е АHW ЛУПО 1.4 16в автоматик 99-та година. Както си карам няма проблеми но пусна ли газта оборотите си танцуват както си поискат.!!!Някой път натискайки спирачките по рязко ....и колата гасне тъпото е че е автоматик и неможе в движение да се запали, трябва да спра да натисна спирачката и тогава да паля... Почистих дросела днес както е показано в първия пост но ..... след като запалих колата на място да поработи след операцията и отново оборотите почнаха да си играят.... като гледам са точно към 500 в най-ниския диапазон до 1000 !!!
Не съм в БГ така че моля ви за съвет ? Да отида на майстор ама те в Англия едни тъпаци.....Мнение дали ще покаче че е стъпковия мотор ако се види на комп ?
Благодаря ви предварително МИТКО
Колега мен ми беше същото нещо на Поло , на диагностиката показа температурен датчик ,смених го за 10 лева и колата се оправи,иначе се бъзикаше точно по същия начин.
- vanesto
- Мнения: 6346
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Почистване на дроселна клапа !
doje написа:mishle84 написа:Нека да споделя и аз мъката си !!! Незнам къде ми е точно проблема но колата пали и всичко си е ОК но като позагрее малко и почва много да мени оборотите си от 500 до 1000... Колата е АHW ЛУПО 1.4 16в автоматик 99-та година. Както си карам няма проблеми но пусна ли газта оборотите си танцуват както си поискат.!!!Някой път натискайки спирачките по рязко ....и колата гасне тъпото е че е автоматик и неможе в движение да се запали, трябва да спра да натисна спирачката и тогава да паля... Почистих дросела днес както е показано в първия пост но ..... след като запалих колата на място да поработи след операцията и отново оборотите почнаха да си играят.... като гледам са точно към 500 в най-ниския диапазон до 1000 !!!
Не съм в БГ така че моля ви за съвет ? Да отида на майстор ама те в Англия едни тъпаци.....Мнение дали ще покаче че е стъпковия мотор ако се види на комп ?
Благодаря ви предварително МИТКО
Колега мен ми беше същото нещо на Поло , на диагностиката показа температурен датчик ,смених го за 10 лева и колата се оправи,иначе се бъзикаше точно по същия начин.

- gh0stfac3
- Мнения: 142
- Регистриран на: Пон 17 ное 2008 21:09
- Автомобил: VW Caddy 2 EcoFuel
- Двигател:
- Местоположение: София
Re:
maslinkov написа:hsvilenov написа:Здравейте колеги,почистих и аз дросела.Реснах компа както е описано и стана следното.При палене 1200 оборота,на място 900 оборота,а по инерция изключена от предавка 1600-1800,това е вече над 200км,разходът отиде в небето ~10л/100км. Полото е 99г. 1.0 AER,дайте някакъв съвет,моля ви.
За мен това е нормално явление - вече втори път го прави, след компдиагностики. Само дето разходът ми е 8.4 на 100 градско. Най - добре иди да ти адаптират компютърно клапата и после, ако го прави само чакане му е майката - когато реши шеф- диригента, който не си ти.
При мене е същото 1.4 АЕХ инжекцион изчистих дросела обороти до небето сама де форсираше и след 70км се нормализираха, обаче 19 литра газ на 126км направо разход за страх се получава и не съм откачал акомулатора ама и това ще направя и след като ми превключи на газ и подам газ оборотите падат и се едно ще изгасне помогнете че ми се запали главата ходих при газаджията всичко каза че е океу смених свещи кабели филтри масла датчици палеца капачката и още съм на същия хал


- gh0stfac3
- Мнения: 142
- Регистриран на: Пон 17 ное 2008 21:09
- Автомобил: VW Caddy 2 EcoFuel
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Почистване на дроселна клапа !
може ли някой да помогне на неграмотния???
- ivanovkbg
- Мнения: 850
- Регистриран на: Вто 27 мар 2012 12:43
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: BKP 2007 4Motion
- Местоположение: София
Re: Почистване на дроселна клапа !
Колега, благодаря ти изключително много.
И моят Голф, AEX 1.4, правеше проблеми с оборотите. Честно казано в началото бях скептично настроен, че чистенето на дросела ще помогне, но сега смело мога да заяви, че наистина помогна.
Днеска се реших и го изчистих. Като цяло не беше много замърсен, но не беше и чист. След това отворех кутията на филтъра, изчистих и нея от маслото. Сложих всичко обратно, запалих и о чудо... Оборотите вече не играя, малко по-високи са, със 100-150 оборота, но ще се нормализират.
Наистина много ти благодаря, колега!
И моят Голф, AEX 1.4, правеше проблеми с оборотите. Честно казано в началото бях скептично настроен, че чистенето на дросела ще помогне, но сега смело мога да заяви, че наистина помогна.
Днеска се реших и го изчистих. Като цяло не беше много замърсен, но не беше и чист. След това отворех кутията на филтъра, изчистих и нея от маслото. Сложих всичко обратно, запалих и о чудо... Оборотите вече не играя, малко по-високи са, със 100-150 оборота, но ще се нормализират.
Наистина много ти благодаря, колега!
Re: Почистване на дроселна клапа !
Колеги, здравейте. Вчера и аз се обзаведох с едно Лупо 1.4 16V за жена ми.
Аз карам доста различен клас кола, а и доста издребнявам, но все си мисля, че това моторче трябва да работи поне на 700 оборота. Според мен работи някъде към 550.
Четох доста от мненията тук (не всичките 24 стр., разбира се), има едно много леко, ама много леко тресене, но не мога да разбера, тампон на мотора или нещо по- сериозно е. Не се занимавам да си ремонтирам сам колата, няма да го правя и с малкия самолет.
Та, моля ви предложете ми свестни хора, да я прегледат и евентуално да ходя при тях. Друго, къде има части 2-ра ръка за тия детски колички, защото нямам намерение да и купувам нещата нови, при условие че много хора не го правят
Аз карам доста различен клас кола, а и доста издребнявам, но все си мисля, че това моторче трябва да работи поне на 700 оборота. Според мен работи някъде към 550.
Четох доста от мненията тук (не всичките 24 стр., разбира се), има едно много леко, ама много леко тресене, но не мога да разбера, тампон на мотора или нещо по- сериозно е. Не се занимавам да си ремонтирам сам колата, няма да го правя и с малкия самолет.
Та, моля ви предложете ми свестни хора, да я прегледат и евентуално да ходя при тях. Друго, къде има части 2-ра ръка за тия детски колички, защото нямам намерение да и купувам нещата нови, при условие че много хора не го правят

-
- Мнения: 102
- Регистриран на: Нед 13 фев 2011 18:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Почистване на дроселна клапа !
shumisho написа:Колеги, здравейте. Вчера и аз се обзаведох с едно Лупо 1.4 16V за жена ми.
Аз карам доста различен клас кола, а и доста издребнявам, но все си мисля, че това моторче трябва да работи поне на 700 оборота. Според мен работи някъде към 550.
Четох доста от мненията тук (не всичките 24 стр., разбира се), има едно много леко, ама много леко тресене, но не мога да разбера, тампон на мотора или нещо по- сериозно е. Не се занимавам да си ремонтирам сам колата, няма да го правя и с малкия самолет.
Та, моля ви предложете ми свестни хора, да я прегледат и евентуално да ходя при тях. Друго, къде има части 2-ра ръка за тия детски колички, защото нямам намерение да и купувам нещата нови, при условие че много хора не го правят
това тресене на мотора и аз го имам
но не съм обръщал внимание защото имам поло 2008 и то така си тресе особено като включа климатика
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 41 госта