Смяна на лагери на задна главина и дискове, снимки.РЕШЕН
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Лагер, задна главина.
Имах предвид друго!
Това ли е най-важното , дали уплътнителния пръстен е, или не е семеринг?
Това ли е най-важното , дали уплътнителния пръстен е, или не е семеринг?
- ktamen
- Мнения: 6386
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Лагер, задна главина.
Прав си, че спора кой е най-голям многознайко беше детински, съжалявам, че се увлякох.
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Лагер, задна главина.
Кви пари купи дисковете, марка, откъде и не требваше ли да са 18 мм?
P.S. Хубаво е да се знае, че накладките за вентилирани 239 дискове са два вида, според захващането им за спирачния апарат.
P.S. Хубаво е да се знае, че накладките за вентилирани 239 дискове са два вида, според захващането им за спирачния апарат.
Последна промяна от rokera на Съб 29 яну 2011 19:55, променено общо 1 път.
Re: Лагер, задна главина.
А така колега, стига приказки време е за работа, и аз съм заинтересован за дисковете(марка и пари) 

- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Лагер, задна главина.
rokera написа:Кви пари купи дисковете, марка, откъде и не требваше ли да са 18 мм?
P.S. Хубаво е да се знае, че накладките за вентилирани 239 дискове са два вида, според захващането им за спирачния апарат.
Поисках за тези дискове накладки в магазина като уточних ,че моите са с ламаринака (тая като розичка).
Дисковете са към 33 лева бройката, в кутиите бяха омаслени и запечатани в найлонов плик. Аз ги извадих и измих с веро и роли, с цел да падне импрегнацията , в понеделник ще ги и обезмасля.
Реших да си купя накладки феродо , понеже казаха че те си ги внасят и са си истински. Дано се окажат стока.
акерите са произведени в полша иначе марката е немска, а дисковете са английски.
Сметката беше 136 лева в Евро 07.
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Лагер, задна главина.
Днес извърших ремонта, собственоръчно.
Голям х*й ядох....
Първо! Когато демонтирате спирачен диск, първо свалете апарата.
Как се сваля апарата? Двата болта във гумените маншончета се развиват докрай и се свалят! Свалят се за да се измъкне апарата. Апарата се накланя от горната страна напред , посока към предницата.
Преди да го извадите с две отверки в горната и долната част разтваряте челюстите за да се прибере буталцето и да се монтират новите накладки, както и двете втулки на двата болта които имат гумени маншончета се избутват назад.
Второ! Много ВАЖНО! Малкото педе*аско болтче е много спекло! Хващате диска с две ръце точно на срещуположната страна на болтчето и дърпате навън и клатите наляво надясно, ще се чуе едно изпукване леко. Пръскате с проникващо масло и развивате болтчето ако искате и с пластмасова отвертка!
Другото по обратния ред.
ДЪЛГИЯ БОЛТ НА СУПОРТА Е ГОРЕН БОЛТ.КЪСИЯ Е ДОЛЕН. Отне ми 45 мин. да го осъзная!




















Голям х*й ядох....
Първо! Когато демонтирате спирачен диск, първо свалете апарата.
Как се сваля апарата? Двата болта във гумените маншончета се развиват докрай и се свалят! Свалят се за да се измъкне апарата. Апарата се накланя от горната страна напред , посока към предницата.
Преди да го извадите с две отверки в горната и долната част разтваряте челюстите за да се прибере буталцето и да се монтират новите накладки, както и двете втулки на двата болта които имат гумени маншончета се избутват назад.
Второ! Много ВАЖНО! Малкото педе*аско болтче е много спекло! Хващате диска с две ръце точно на срещуположната страна на болтчето и дърпате навън и клатите наляво надясно, ще се чуе едно изпукване леко. Пръскате с проникващо масло и развивате болтчето ако искате и с пластмасова отвертка!
Другото по обратния ред.
ДЪЛГИЯ БОЛТ НА СУПОРТА Е ГОРЕН БОЛТ.КЪСИЯ Е ДОЛЕН. Отне ми 45 мин. да го осъзная!
Re: Лагер, задна главина.
Колега не искам да те разочаровам но от тази марка OPTIMAL досега нищо читаво не съм видял.Два накрайника единят си отиде на шесия месец другия изкара година,два задни амортесьора ,за няколко месеца единят вече беше се скапал и тропаше и един лагер който също даде фира.Дано този да излезе читав.
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Лагер, задна главина.
Лагерите са KOYO. На самия лагер го пише. Семеринга е Elring. Аз дори се очудих че са така маркирани. Незнам ... дано излязат стока. Сложил съм им много скъпа грес (22 лева за 100 грама). Дано си заслужават.
Оптимал е немска марка, но явно просто пакетират, или и аз незнам какво правят...
Да ти кажа и накладките Феродо които купих , въпреки че момчето каза че те ги внасят, пак ми се струват менте.... Аз дори не съм сигурен че от Порше софия изток ще ми дадат истински части.
Ще разчитам на късмет....
Оптимал е немска марка, но явно просто пакетират, или и аз незнам какво правят...
Да ти кажа и накладките Феродо които купих , въпреки че момчето каза че те ги внасят, пак ми се струват менте.... Аз дори не съм сигурен че от Порше софия изток ще ми дадат истински части.
Ще разчитам на късмет....
Re: Лагер, задна главина.
Май само на късмет трябва да разчитаме вече.Имам чувството че всичко вече е ментак.Успех.
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Лагер, задна главина.
След като от SKF (фирма Викториал) казаха че комплектите са немски, а на кутийките пише Made in China, по добре да хвърлям чоп и да си купя евтинджос, за 23 лева за двете колела , отколкото китайски SKF за 75 лева двата комплекта.
-
jijane
- Мнения: 421
- Регистриран на: Нед 08 юли 2007 23:14
- Автомобил: Караше Honda Civic
- Двигател: D14Z4 1998
- Местоположение: Пловдив
Re: Лагер, задна главина.
Пед*лското болтче дето държи диска фиксиран за главината най-лесно се развива с ударна отвертка. Един удар с чука и не ти трябва нито смазка нито каквото и да е било друго. Добре, че из нас се мотае една такава на 20 години, че това запекло болтче може да ти скъса нервите.
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Лагер, задна главина.
Обясних как става най лесно.
Ударна отвертка най евтината 35 кинта.
Ударна отвертка най евтината 35 кинта.
Re: Смяна на лагери на задна главина и дискове, снимки.РЕШЕН
Под ударна се има предвид здрава, баята отвертка по която да удариш рязко без да се изкриви и т.н. а не нещо специално. По тоя начин и аз развих мойте и принципно всяко нещо, което е спекло а трябва да се развие, стига да позволяват условията.
- BOCOO
- Мнения: 517
- Регистриран на: Сря 11 фев 2009 9:23
- Автомобил: golf3
- Двигател: AEE 1996
- Местоположение: svishtov
Re: Смяна на лагери на задна главина и дискове, снимки.РЕШЕН
болтовете с какъв шестограм се развиват лесно ли се развиха пръска ли ги с нещо и къде точно че и аз трябва да сменям дисковете че са под 8 мм дебелина
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта