Поло 2ф1993 1.4 дизел- вибрации във волана
Re: Поло 2ф1993 1.4 дизел- вибрации във волана
Само свалена рейка, на голфа по спомен нещо такова беше:
http://auto-restart.com/images/vtulka-upravlenie-ARS.0286.KP-2.jpg
При интерес мога да снимам старата на поло и новата която си я държа за резервна.
http://auto-restart.com/images/vtulka-upravlenie-ARS.0286.KP-2.jpg
При интерес мога да снимам старата на поло и новата която си я държа за резервна.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Поло 2ф1993 1.4 дизел- вибрации във волана
Аз свалях маншона и се опитвах да разгледам, ама нищо не схванах. Със сигурност мога да извадя целия назъбен прът, без да свалям рейката от колата, ама нямам спомен как изглеждаше тази втулка и дали може да се смени 

- дърт милиционер
- Мнения: 732
- Регистриран на: Пет 24 май 2013 6:33
- Автомобил: WV Polo 2F 1993
- Двигател: 1.4 DIESEL
- Местоположение: София
Re: Поло 2ф1993 1.4 дизел- вибрации във волана
Благодаря за адресите които сте ми дали за нова рейка. Все пак искам да попитам , какви са симптомите на повредена рейка ? Аз имам само едно леко щракане на волана , и то е само когато автомобила е спрян на място и когато завъртя волана - има едно леко щракане в средно положение. Дали има още живот в тази рейка , или да си купя нова - едната която колегата е дал струва 162лв. може да я купя ако моята я наистина за смяна. Това , че в движение над 60км/ч вибрира волана ........се надявам да е проблем в ходовата част - накрайници , главина или друго......надявам се , че рейката има още живот в нея. Тук колеги пишат , че тресяла рейката при спиране.....но аз нямам такива проблеми. И все пак ако мислите , че рейката ми е сдала багажа.......ще купя тази за 162лв. И все пак мисля да ида на преглед /записал съм час/ в сервиза на Никси в с. Герман и тогава да харча пари ако се окаже рейка.
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Поло 2ф1993 1.4 дизел- вибрации във волана
Няма да е рейка според мен,но трябва да се види.И ако някъде ти кажат че е рейка,щом не е евтина,рискувай ,дай още 20-на лева за второ мнение в още един сервиз.Няма да си първия ,нито последния на който са му правили ремонта на "проба-грешка". 
п.с. Не съм спец,но според мен за да си сигурен че е рейка,най -напред трябва да я извадиш и да я огледаш добре за износване.Ако щракането е от нея-там където е удряло ще е износено.
Тъстът ми караше една Г2 ( за него понятието "подръжка на кола" не съществува).Рейката и беше толкова зле че ако не завиваш плавно,направо изчаткваше така че и хората по тротоарите се обръщаха ,и волана се връщаше в изправено положение.Накрая като я изкарахме -представи си огризка от ябълка с каква форма е,та и рейката беше станала такава...

п.с. Не съм спец,но според мен за да си сигурен че е рейка,най -напред трябва да я извадиш и да я огледаш добре за износване.Ако щракането е от нея-там където е удряло ще е износено.
Тъстът ми караше една Г2 ( за него понятието "подръжка на кола" не съществува).Рейката и беше толкова зле че ако не завиваш плавно,направо изчаткваше така че и хората по тротоарите се обръщаха ,и волана се връщаше в изправено положение.Накрая като я изкарахме -представи си огризка от ябълка с каква форма е,та и рейката беше станала такава...

- hooligans
- Мнения: 18733
- Регистриран на: Пет 30 мар 2007 19:22
- Автомобил: VW Polo Harlekin 1996
- Двигател: 1.6 AEE
- Местоположение: София
Re: Поло 2ф1993 1.4 дизел- вибрации във волана
Ще отидеш ли в сервиз или ще разтягате локуми вече 4-та страница?
- дърт милиционер
- Мнения: 732
- Регистриран на: Пет 24 май 2013 6:33
- Автомобил: WV Polo 2F 1993
- Двигател: 1.4 DIESEL
- Местоположение: София
Re: Поло 2ф1993 1.4 дизел- вибрации във волана
Записал съм час. Извинявам се за безпокойството.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Поло 2ф1993 1.4 дизел- вибрации във волана
Кой каквото сам си го направи,никой не може да му го направи...
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Поло 2ф1993 1.4 дизел- вибрации във волана
Най-вероятно ще е комбинация от леко крива джанта, лош баланс на гуми, разбита втулка на рейката и луфт в карето на волана.
На колко ли хилядарки е тази кола, та да се разбие рейката?
На колко ли хилядарки е тази кола, та да се разбие рейката?

- дърт милиционер
- Мнения: 732
- Регистриран на: Пет 24 май 2013 6:33
- Автомобил: WV Polo 2F 1993
- Двигател: 1.4 DIESEL
- Местоположение: София
Re: Поло 2ф1993 1.4 дизел- вибрации във волана
На реални 164000км. Нови гуми , нови джанти...........перфектни. Преди бях с други гуми и джанти - същия проблем. Днес и от фирмения сервиз ме отрязаха .......много клиенти имали , а за нов час - чак след 15 август. Чудя се къде да ходя да я огледат. Факт е , че нещо сам съм прецакал......но не знам какво. Ако е главина - дали ще мога да я забележа ако вдигна колата на крик и включа на 1ва скорост да върти гумата ?
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Поло 2ф1993 1.4 дизел- вибрации във волана
Имах две Поло-та като твоето ( всъщност едното беше 86ц ) . С първото съм изминал някъде към 200-ина к.км ( да, толкова, няма шега ) Като го купих беше на около 65к.км . Още тогава си имаше леко претракване в рейката , минаха години - увеличи се. притягах на около два пъти болчето отдолу. Ставаше търпимо , но пак си притракваше. Обаче не ме е люляло , поне не и от рейката. Никога. Имах такива симптоми може би два пъти. Едната причина се оказа хлабави болтове на колелета ( гумаджия) . Втората - незатегната центр. гайка на външна полуоска ( моя милост
) .
За крива главина - трябва индикатор със стойка. Има вариант за визуална ( но неточна ) проверка ако се дигне колелото , да се стегне само диска към главината с болтове по-къси, но със същата стъпка и сечение купени от железария . Трябва да се премери деб. на диска, там дето ляга на главината + макс. още 15 мм дължина на раб.част. Гледаш за биене на едното и на другото колело , след това разменяш дисковете и пак гледаш.
Неточно е защото може да е крив диска и да те подлъже. Със разменянето на местата им, риска пада наполовина .
Най-добре с индикатора разбира се.

За крива главина - трябва индикатор със стойка. Има вариант за визуална ( но неточна ) проверка ако се дигне колелото , да се стегне само диска към главината с болтове по-къси, но със същата стъпка и сечение купени от железария . Трябва да се премери деб. на диска, там дето ляга на главината + макс. още 15 мм дължина на раб.част. Гледаш за биене на едното и на другото колело , след това разменяш дисковете и пак гледаш.
Неточно е защото може да е крив диска и да те подлъже. Със разменянето на местата им, риска пада наполовина .
Най-добре с индикатора разбира се.
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: Поло 2ф1993 1.4 дизел- вибрации във волана
верно провери централната гайка дето стяга външното каре,преди време един познат ме вика да му помагам да си смени карето че тракало а то се оказа че не му е стегната гайката,но вземи голям ключ и провери колко е затегната, на око не се забелязва
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Поло 2ф1993 1.4 дизел- вибрации във волана
Или пък вземи 2 предни гуми със джантите от познат със същия цолаж,на който си сигутен,че не тресе за проба само и започвай да изключваш едно-по-едно...
- дърт милиционер
- Мнения: 732
- Регистриран на: Пет 24 май 2013 6:33
- Автомобил: WV Polo 2F 1993
- Двигател: 1.4 DIESEL
- Местоположение: София
Re: Поло 2ф1993 1.4 дизел- вибрации във волана
Гумите и джантите са чисто нови. Купих ги защото Никси/от фирмения сервиз/ ми каза , че това е от криви гуми или джанти........е , сега с новите е пак същото. Утре ще взема да видя дали е разхлабена гайката на главината, но се чудя ако е разхлабена - няма ли да тропа. Сега няма никакви шумове - дори и по паветата. Чудя се ако взема една главина /втора употреба/ от Мега партс - около 10лв. и я сложа - на едното и после на другото колело - да видя дали е крива главината от онзи инцидент с прецакания диск. Мисля , че там е разковничето - толкова яко стегнах диска , че се спука .......възможно е и главината да е малко крива - когато колата се движи направо почти не се усеща , но ако леко завия - почва волана да вибрира.........
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Поло 2ф1993 1.4 дизел- вибрации във волана
Освен 10лв ще ти трябват и още 50 за лагер, всъщност 100 за 2 лагера. Щото при сваляне на главината, лагерът се прецаква. И още доста парички за самата смяна на тези лагери, щото и тя не е лесна.
Главината може да се провери и без индикатор, но вероятността проблемът да е в главината е нищожен. Ако все пак държиш да я провериш, попитай Гугъл за стругар, обади се и разпитай. Дори първият да не ти свърши работа, в София има много стругари. Ама според мен, такава проверка е излишна.
Иди в най-близкия сервиз, където регулират предници, да ти проверят ъглите и да прегледат за проблемен чарк.
Проблемът е в нещо дребно, но от дистанция можем само да гадаем.
Що не пробваш задните гуми да ги сложиш отпред?
Всъщност, в първия пост прочетох, че си сменил половината предница, но не прочетох за реглаж.
Колата минала ли е реглаж след смяната на чарковете?
Главината може да се провери и без индикатор, но вероятността проблемът да е в главината е нищожен. Ако все пак държиш да я провериш, попитай Гугъл за стругар, обади се и разпитай. Дори първият да не ти свърши работа, в София има много стругари. Ама според мен, такава проверка е излишна.
Иди в най-близкия сервиз, където регулират предници, да ти проверят ъглите и да прегледат за проблемен чарк.
Проблемът е в нещо дребно, но от дистанция можем само да гадаем.
Що не пробваш задните гуми да ги сложиш отпред?
Всъщност, в първия пост прочетох, че си сменил половината предница, но не прочетох за реглаж.
Колата минала ли е реглаж след смяната на чарковете?
- дърт милиционер
- Мнения: 732
- Регистриран на: Пет 24 май 2013 6:33
- Автомобил: WV Polo 2F 1993
- Двигател: 1.4 DIESEL
- Местоположение: София
Re: Поло 2ф1993 1.4 дизел- вибрации във волана
След ремонта минах на реглаж.........но после се наложи новия накрайник да го отвия с половин оборот.....Карал съм кола със сменявани накрайници без да е минала на реглаж на предница - свирят гумите в завой , но волана не тресе..........Сменявах и амортисьори и лагери на макверсона........дали там нещо не съм объркал ? Едва ли. Мисля , че проблема е в колелата - в зависимост от оборотите - и вибрациите са различни. Но никъде нищо не тропа - дори по паважа нищичко не трополи. Затова си мисля че нещо е изкривено. А гумите и джантите са чисто нови ! Едва ли проблема е в тях - с предишните гуми и джанти пак имаше същите вибрации . Ще повторя - вибрациите са само когато реша леко да завия , и са най силни между 60,70км/ч. При по висока скорост са по слаби.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 124 госта