Почистване на дроселна клапа !
Полото ми е 2003 и има бордови компютър който, отчита среден моментен раход колко км ти остават с наличното гориво.Измерва се текущо ако до повече от два часа не си гасил колата и с натрупване което дава по голямо усредняване до 9999 км .Има още околна темература, време на пробега .Купих го преди месец и държах да има тази глезотия защото по нея може да се съди за състоянието на колата .
Полото ми е 2003 и има бордови компютър който, отчита среден моментен раход колко км ти остават с наличното гориво.Измерва се текущо ако до повече от два часа не си гасил колата и с натрупване което дава по голямо усредняване до 9999 км .Има още околна темература, време на пробега .Купих го преди месец и държах да има тази глезотия защото по нея може да се съди за състоянието на колата .
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
ORKY написа:ОПределено темата си я бива. И моето Поло ми направи впечатление че при изключена предавака в движение рахода му е доста голям някъде 3 л/ч и после пада помалко на 1.5 ( така показва компютъра)
а на празен ход при спрял автомобил е 0.5 -0.7. и 750 оборота.
Аз обикновенно го пускам на скорост защото тогава рахода пада на нула .
ЕДИНСТТВЕНОТО което бих допълнил към темата е -при обучаването за да ви паднат оборотите при изклучена предавак в движение е да карате по нанадолнище с изклучена прдавкаили поинерция -иначе и 1000 км да минете компютъра няма как да симулира тези условия и да се обучи.
Значи си като на Пежото и ако правилно съм разбрал, ако съпоставим разхода с оборотите, излиза че с изключена предавка и по инерция е нормално да си с 1500 оборота, ама с 3000 в началото още си остава загадка.
Обещах да ви кажа за оборотите при излючено състояние.
Около 1100 са когато е на излючена предавка в движение. А иначе при в начаото -спрял при запалване дръжи около 1100 и после постепенно падат на 750. А разхота от 1.6 Л/час до 0.5 Л/ч.НО като съдя и по трабанта който е с фиксирано положение на бавни обороти след около 10 секуниди падат оборотите тука се задържат високи, А и разхода по бордовия компютър е повишен около 3 път. Не знам Ако някой има обяснение нека каже.
Около 1100 са когато е на излючена предавка в движение. А иначе при в начаото -спрял при запалване дръжи около 1100 и после постепенно падат на 750. А разхота от 1.6 Л/час до 0.5 Л/ч.НО като съдя и по трабанта който е с фиксирано положение на бавни обороти след около 10 секуниди падат оборотите тука се задържат високи, А и разхода по бордовия компютър е повишен около 3 път. Не знам Ако някой има обяснение нека каже.
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
То някъде из темата бях писъл ,че щом колата се движи трябва да поддържа по-високи обороти на празен ход ,отколкото като стои на едно място. Това е направено с цел да се щади двигателят,съединителят и скоростите. На тези тримцата, хич не им е гот като колата за части от секундата си промени оборотите прекалено много. Щом се движиш,значи се очаква всеки момент да включиш на скорост и едно е от 700оборота на 2000 оборота и друго е от 1000 на 2000 все пак. А и перфектната система (дросел-компютър) ,повишавт оборотите закратко ,щом натиснеш съединителят и освободиш от скорост. Така превключването на предавките става по-добро от гледна точка на износването на "тримцата"
Смажи и раздвижи моторчето в дросела,пусни му тунка смазка и го раздвижи на рака от край до край. Оплатни и прегледай вакумите и маркучите, погледни дали не смуче въздух между гърлото на дросела и пласмасата, прегледай буксите за температурните датчици сичките ако са хлабави, възможно е малко и леко изменена центровка на делкото саответно грешно инфо кам ламбда сондата виш си и делкото половин милиметар напред или назад може да реши проблема, при мен делкото оправи проблема. Верно и колата милиметар по мудна стана ма оборотите са чесовник. Слагай само 95 никав 98 по силния базика мотора и има обратен ефект в повечето случай.
- SIMETO1
- Мнения: 498
- Регистриран на: Вто 10 юни 2008 20:27
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AJM 1999
- Местоположение: Плевен
колеги мотора ми е АЕЕ 1.6 75к.с имам постоянно пищене от стъпковото моторче на дроселовата клапа понякога като запаля дори не се опитва да дъжи оборотите и направо гасне.И последно някой може ли да каже този мотор колко оборота трябва да държи заводски.И трябва ли да има разлика на оборотите при инерция и когато колата е на място.Ако някой знае за това пищене моля да помага.
И при мен пищи когато дам на контакт, но само докато запаля след това веднага спира така си е по принцип май или аз не го чувам не съм се заслушвал а за оборотите, оборотите на празен ход на место трябва да са 800 -850 или 750-800 това е нормалното за един двигател.Фолксваген казват че тези мотори работели заводски и на по ниски обороти примерно 650-670-750оборота но за мен точните обороти са 800 квато и кола да е. макар и моята да пада към 700 мисля че ги настройват на компа колкото искаш да са но не съм сигорен. А когато автомобила е в движение оборотите са по високи от колкото като спреш на место на место падат с около едно деление -и пак казвам дори и заводски тези обороти да ги дават 670-770 за мен точните обороти са 800 за да има добро смазване и налягане на маслото и затова при полутата има проблем с чукане във главата поради кофти смазване мисля. Вазможно е при движение да имаш обороти 1100 а на светофара да ти падат на 650-700 проблема се оправя с почистване и оплатняване на някой места
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
- SIMETO1
- Мнения: 498
- Регистриран на: Вто 10 юни 2008 20:27
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AJM 1999
- Местоположение: Плевен
Колега дай на контакт но без да палиш и се заслушай дали имаш такова постоянно пищене щот според мен това не е нормално, и още нещо да те питам какво ще рече почистване и оплатняване на някой места.Мерси предварително.maznia написа:И при мен пищи когато дам на контакт, но само докато запаля след това веднага спира така си е по принцип май или аз не го чувам не съм се заслушвал а за оборотите, оборотите на празен ход на место трябва да са 800 -850 или 750-800 това е нормалното за един двигател.Фолксваген казват че тези мотори работели заводски и на по ниски обороти примерно 650-670-750оборота но за мен точните обороти са 800 квато и кола да е. макар и моята да пада към 700 мисля че ги настройват на компа колкото искаш да са но не съм сигорен. А когато автомобила е в движение оборотите са по високи от колкото като спреш на место на место падат с около едно деление -и пак казвам дори и заводски тези обороти да ги дават 670-770 за мен точните обороти са 800 за да има добро смазване и налягане на маслото и затова при полутата има проблем с чукане във главата поради кофти смазване мисля. Вазможно е при движение да имаш обороти 1100 а на светофара да ти падат на 650-700 проблема се оправя с почистване и оплатняване на някой места
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Пищенето си е от ТПС-то и си е напълно нормално. Просто компа си наглася положението на клапата. Уплътнението на "някои места", както пише в предния пост сега го правя - смених гарнитурката под клапата, изписаха я от "Германия", въпреки че на нея пишеше произведено в Бразилия /12,60 лв/. Оборотите ми паднаха с 100, когато колата е в движение, разходът ми стана 7,1л/100км градско, но има още какво да се желае - оказа се че въобще нямам уплътнение м/у дроселната клапа и филтърната кутия и пак още 15лв и чакам доставака от Германия. Като го сложа и засеча разхода, ще пиша пак. А дали ще се оправи и играта на оборотите при вкл. светлини също, още не знам.
Колега,
Аз съм със същото Поло като теб - 1998, 1.0 AER. Надявам се да помогна малко с проблема с оборотите. Както може би всички знаят - това си е проблем на Поло-тата. Аз чистих за 2 години 2 пъти дроселовата клапа. Първия път (не помня точно пропблема, но маи оборотита играеха) майстора развали и почисти всичко покрай нея (и устройството дето е за празния ход - пиша лаишки понеже не съм спец
). Втория път (преди месец) майстора прочисти само клапата. Това се наложи понеже на празен ход като е загряла колата (след 15-20 мин) и е спряла оборотите почваха да "играят" - ту падат под 650 и колата "аха" да огасне и веднага след това скачаха до кам 1000. Това обаче не се случваше абсолютно всеки ден - имаше редки дни в които не се проявяваше. В такива случаи аз забелязах че ако пусна вентилатора или светлините или просто някои по-мощен консуматор, "проблема" се появяваше веднага. Така карах месец-два, и съм го виждал това нещо поне 10 пъти. Проблема се оказа в центровката на делкото - предварението или както там ми се казва
(предниа майстор го беше направил така ама "на ръка" но тогава колата беше загубила мощност, но това е друг пропблем за който триабва да пиша в друга тема
). Сега след диагностика и центровка на делкото нещата са ОК.
Аз съм със същото Поло като теб - 1998, 1.0 AER. Надявам се да помогна малко с проблема с оборотите. Както може би всички знаят - това си е проблем на Поло-тата. Аз чистих за 2 години 2 пъти дроселовата клапа. Първия път (не помня точно пропблема, но маи оборотита играеха) майстора развали и почисти всичко покрай нея (и устройството дето е за празния ход - пиша лаишки понеже не съм спец



- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
При мен, колега не е оттам. Нямам загуба на мощност, но явно имам уплътнения, които са ампутирани от други майстори, за да се вдигнат оборотите. След като ги възстановя, както писах, ще пиша пак. Никой не може да ме убеди, че те са ненужни, щом производителят ги е предвидил и софтуерът е направен за работа с определено съпротивление от въздушния филтър. Но оригиналната ми клапа не можеше повече да се адаптира - би следвало при обороти над 2000 да може да й зададеш стабилни обороти, но това не можеше от педала за газта - пак играеха. Тази клапа с която съм сега - същият номер но с друга буква е по - добра, защото това е възможно. Вярно е че загубих малко ряз - със старата просто се изтрелваше, но сега пък е много по - икономична и слязох под спецификациите за разход. А иначе си е достатъчно мощна, когато има нужда. Освен това не може от вкл. на консуматор да играят оборотите, ако не е свързано с ел-а, но това е друга бира.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 136 госта