Неравномерна работа и "забива"? - Поправен!

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
kimbaten
Мнения: 339
Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 9:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Неравномерна работа и "забива"? - Поправен!

Мнениеот kimbaten » Чет 02 фев 2006 9:17


От няколко дена насам забелязах, че има промяна в поведението на автомобила, като запаля на студен двигател оборотите си се качват там на около 1000 и звучи съвсем равномерно, след 10 - 15 секунди започва да тресе и започва да работи неравномерно като "на тласъци" ако мога да го опиша така. След като позагрее колата (там около 70 - 80 градуса) това нещо спира и работата и звука и оборотите всичко си става нормално. Сега въпроса ми е, не толкова че ме дразни, но това може ли да е симптом на нещо сериозно,на което трябва да се обърне сериозно внимание. Ако някой има представа на какво може да се дължи такава внезапна промяна да сподели поне да знам какво да ида да погледнат в сервиза? Мерси предварително.

Последна промяна от kimbaten на Съб 11 фев 2006 23:23, променено общо 3 пъти.




Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 02 фев 2006 11:49


Ами може да се дължи на много работи:
1. недори свещи
2. недобри кабели
3. датчик за температурата на охл. течност за компира /обикновенно е син/
4. кофти бензин
5. Въздушен филтър за смяна...
6. моторче за празен ход
7. Тампон на моното
8. Гарнитура на глава
9. Заминали сегменти- ниска компресия...
още да изброявам ли.. последните 2 почти ги отпиши... не стават от раз :)

Все пак , първо провери ЕКУ то за грешки, тогава предприемай някакви мерки свързани с изваждане.


Потребителски аватар
kimbaten
Мнения: 339
Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 9:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kimbaten » Чет 02 фев 2006 12:30


ъъъъъъъ ЕКУ-то? ако го заведа на диагностика може ли да се проверат този датчик за охл. течност и машинка за празен ход? тва ще го хване ли стенда? и още един въпрос - може ли проблема да е бубина, чукче и наковалня? чудно ми е що става само на студен двг. :roll:


Потребителски аватар
kimbaten
Мнения: 339
Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 9:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kimbaten » Съб 04 фев 2006 11:58


Днес Полото почна почти да гасне и да променя оборотите както си поиска (1000 - 500 - 1500 - 500) на празен ход, дори при подаване на газ глъхне и не иска да качи ... открих обаче че когато се променят оборотите, някъде под таблото цъка нещо много необичайно и на къси интервали, съответстващи на неравномерната работа и като се заслушах прилича на реле, така че моля кажете може ли да е от някакво реле и каде се намира то, има ли реле което управлява по някакъв начин оборотите или автоматичния смукач щото точно на такова ми прилича как да го открия и да го сменя и евентуално колко струва, скъпо ли е ?? С други думи ПОМООООООЩ ! :shock


Потребителски аватар
kimbaten
Мнения: 339
Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 9:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kimbaten » Съб 04 фев 2006 15:25


... така, попрочетох топици на колеги с ФВ-та други модели и от книжката на Haynes за поло, има 2 релета на еку-то едното е fuel pump relay на бензиновата помпа - ясно, другото обаче е Inlet manifold pre-heater relay - което не знам кво е. Във другите раздели имаше теми за Пасат където се споменава за подгряване на ламбдата - може ли да е точно това, полото има ли такова нещо и изобщо проблема може ли да е от някое от тея релета които имам или може да се дължи на нещо което кара релето да се "шашка"? Ще се ходи на диагностика то е ясно въпроса ми е ако е от тея релета проблема диагностика може ли да го хване и евентуално много ли са скъпи релетата? Моля помагайте колеги, че колта седи пред блока и не смея да я карам? :cry:

... p.s. да не говорим че и разхода се качи доста и тозад мирише на недоизгорял бензин и пръска черно при форсиране :(


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Съб 04 фев 2006 19:31


ДА и аз мисля че е за подгряване на сондата..
Но:
В купето са май 2 релета говоря за поло 2F като гледам си писал МК3
едното е за чистачките а другот трябва да е за мигачите.
Аз залагам, че това реле за което говориш е отвън, при бушоните...
Извади го и му виж парт номера.. после в гугъла :)
На практика, това реле не би трябвало да те мота особенно на студено, защото докъто загрее ламбдата, и се подава oпорно напрежение 0.5 в на ЕКУ то.. ама всъщност не залагам 100% може и да говоря глупости..
но според мен твърдо не е за ЕКУ то ....

Виж извадено как ще реагира колата, като влезе ЕКУ то в авариен режим /ако още не е влязло/
Пробвай да ресетнеш компа за да видиш какво става...

А моторчето за празен ход не знам как се диагностицира, самото то..
Иначе за TPS трябва да може просто да се замери съпротивлението му, защото той е един потенциометър

Последна промяна от wili98 на Чет 07 сеп 2006 15:23, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
kimbaten
Мнения: 339
Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 9:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kimbaten » Нед 05 фев 2006 1:37


още сутринта ще пробвам да видя кво ще стане и ще пиша после, мерси Вили 8) кажи само как Точно се рестартва компа има ли особеност нещо?


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Нед 05 фев 2006 10:08


Разкачваш акумулатора и изчакваш 2-3 минутки..щ
След това закачваш, и при тази ситуация, всеки уважаващ себе си компир, би трябвало да изтърка квот може в енергозависимата памет :)

spam
След което риташ гумата и палиш ладата :)


Потребителски аватар
kimbaten
Мнения: 339
Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 9:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kimbaten » Нед 05 фев 2006 20:52


така... от ето това място...
Изображение

свалих ето тези 2 релета които кротко си стояха едно до друго...
Изображение
Изображение

можете ли да ми кажете ТОВА ли са релетата за помпата и другото за подгряване (Inlet manifold pre-heater relay) евентуално, и така като ги гледате скъпи ли са? щото ако са по 5 - 10 лв отивам и ги сменям е така за принципа, поне да отхвърля тоя вариант. Двете са напълно еднакви. и кое по точно им е номера по който да ги търся... "867 906 381" или "SHO 89 96 96" пише също "12V 40A max" също питам, окажат ли се скъпи, къде мога да ида да ги тестват тея работят ли или как да ги тествам аз? Мерси предварително :D


Потребителски аватар
hadves
Мнения: 32
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот hadves » Нед 05 фев 2006 21:04


Ако имаш кодирано CD или касетофон,след като откачиш аку ще трябва да ходиш на майстор за да го пуснеш отново.Ето ти телефони за връзка с една мацка,която разбира от диагностика и прави такава с компютър.Закача кабела и от там нататък нямаш проблеми.тя ще ти нулира и грешките,които компа ти е отчел.Може и да ти каже къде ти е проблема.До като не ти свършат работа пари не взимат.Ето телефоните 0887267033,0889249369,0898861500,0898640443.Търсиш Таня.Ще ти обяснят къде се намира сервиза.От Орион посока Надежда,преди моста за надежда в дясно.


Потребителски аватар
kimbaten
Мнения: 339
Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 9:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kimbaten » Нед 05 фев 2006 21:20


мерси - ше вида така или иначе ще трябва да се ходи на диаг. ще звънна и ще обясня проблема - може тва да е 10Х! :D


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 06 фев 2006 10:30


изглеждат съвсем нормални авторелета...
Ако им се позамерат характеристиките, може да се окаже, че можеш да си намериш релета за 2 лв :)
А иначе оргинални - 5-15 кинта...
ама можеш в ауто+ да се обадиш да попиташ за цени..
пуснал съм телефоните им в "сервизи"


Потребителски аватар
kimbaten
Мнения: 339
Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 9:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kimbaten » Пон 06 фев 2006 12:30


май ще се окаже че проблема не е в релетата... има подозрения за автоматичния смукач че е избегал.. тия дни отивам да го потвърдя и ще пиша.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 06 фев 2006 13:55


къв този автоматичен смукач на моно?
това не се ли прави от компира?


Потребителски аватар
kimbaten
Мнения: 339
Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 9:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kimbaten » Пон 06 фев 2006 14:59


wili98 написа:къв този автоматичен смукач на моно?
това не се ли прави от компира?


ххахахахахах - не ме успокояваш хехехе :D
така ми казаха за авт. смукач - към 100 кинта бил - не знам като ида на диаг. ще пиша - не ща предварително да говора... ама са в тоя сняг с гаснеща кола не ми се обикаля по майстори. :cry: ... иначе релетата са обикновени - по 10 лв са оригинални VW-AUDI но според един приятел не е от тях - но той не е диагностик.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 29 госта