Икономайзер, разход при 3000оборота,мъглява работа ?

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
sony_87
Мнения: 97
Регистриран на: Чет 16 мар 2006 21:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Икономайзер, разход при 3000оборота,мъглява работа ?

Мнениеот sony_87 » Чет 22 юни 2006 16:05


Значи вчера един приятел ми каза че за мойта и неговата кола ( Polo 1.1 91g Fiat Ritmo 1.6) най-икономична била колата на 3000оборота,неговата има икономайзер и ми го доказа.50km/h на 3-та-стрелката е в зелената зона точно преди жълтата.След като мина на 4-та със същата скорост стрелката беше по средата на жълтата зона.
Та въпроса е: това действително така ли е? Като нямам оборотомер трябва по звук да усещам.Дайте някаква техника на каране за минимален разход на извънградско че утре имам 400км да праа :roll:




shindoff
Мнения: 42
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 20:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот shindoff » Пет 23 юни 2006 8:44


На мен пък ми се струва че 3000 оборота са много за полото, за да е икономично. По скоро са около 2000. 60 км/h са екстра ако искаш минимален разход, ама това си е бая бавничко. от 60 до 90 разликата не е много голяма ама от 100 нагоре става бензиновъртеж в резервоара.


Потребителски аватар
kimbaten
Мнения: 339
Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 9:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kimbaten » Пет 23 юни 2006 8:47


Да това е интересна тема, аз мислех точно да пиша по този въпрос темичка - би трябвало да има някаква оптимална зона на каране за свсеки двигател, някой ми беше казвал за мойто 1.1 че оптимално било 2500 - 2700 оборота на пета - тва е около 90 - но си мисля че много зависи от тва дали колата е натоварена примерно.. дали някъде няма изписано обяснение за всеки двигател на колко оборота при каква скорост и на каква предавка достига оптимално съотношение на мощност и разход, някакъв каталог примерно? Нека ако някой е запознат с въпроса да пише - мисля че ще е полезно на всички.


Потребителски аватар
sony_87
Мнения: 97
Регистриран на: Чет 16 мар 2006 21:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот sony_87 » Пет 23 юни 2006 11:30


явно в Хардуерния форум са по-приказливи,ето интересно четиво
http://hardwarebg.com/forum/showthread.php?t=81492


Потребителски аватар
kimbaten
Мнения: 339
Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 9:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kimbaten » Съб 24 юни 2006 12:28


Готина тема! :)


Потребителски аватар
maks
Мнения: 2228
Регистриран на: Чет 03 фев 2005 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот maks » Съб 24 юни 2006 13:12


Според мен икономичната работа на двигателя е около 2000-2500 оборота,на дълъг път това трябва да е 80-90 км/час.


Потребителски аватар
audiokick
Мнения: 603
Регистриран на: Чет 15 юни 2006 8:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот audiokick » Съб 24 юни 2006 20:58


Maks написа:Според мен икономичната работа на двигателя е около 2000-2500 оборота,на дълъг път това трябва да е 80-90 км/час.

На 100% съм съгласен! Но основно икономията идва от стила на каране - използване на инерция и др. хитринки + минимум спирачки


stilko
Мнения: 604
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 0:26
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот stilko » Съб 24 юни 2006 21:02


80-90 ама зависи от скоростната кутия. При мен с 75-85км/ч ми дава разход 4л/100км ,при 100-120 - 5,5л/100км. Максималния ми разход беше 8,5л/100км при скорост 120-150км/ч. Ако са верни думите на един колега, че колата е най-икономична когато двигателя работи най-тихо то май при 2300-2700 оборота моя е най икономичен.


Потребителски аватар
georgipass
Мнения: 1061
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот georgipass » Съб 24 юни 2006 21:09


всеки един автомобил,независимо какъв е той е най-икономичен в оборотите на максимален въртящ момент :!: :!: :wink:


Потребителски аватар
kimbaten
Мнения: 339
Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 9:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kimbaten » Съб 24 юни 2006 22:35


georgipass написа:всеки един автомобил,независимо какъв е той е най-икономичен в оборотите на максимален въртящ момент :!: :!: :wink:


Там е работата, къде да прочетем на колко оборота се достига максимален въртящ момент, и има ли значение той от това колко натоварена е колата и примерно дали караш по лек наклон?


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Съб 24 юни 2006 23:59


Което ми напомня, че след като сложих оборотомер забелязах, че на 90 км се движи около 3000 оборота... явно там му е икономията.. ;)
странна работа.


shindoff
Мнения: 42
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 20:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот shindoff » Пон 26 юни 2006 10:40


Аз пък си мисля че в оборотите ма максимален въртящ момент колата е най-мощна т.е. тогава бягат най-много коне, а това май не е най-икономичния вариянт. По-скоро обратното. Колкото по-ниски обороти толкова по-малко гориво, само оборотите да не са по-малко от необходимите за стабилна работа на двигателяб т.е да няма вибрации и да тресе. Възножно е да не съм прав ама това ми се струва най-логично .


Потребителски аватар
kimbaten
Мнения: 339
Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 9:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kimbaten » Пон 26 юни 2006 11:44


Намираш си огромен Тир и му се лепваш отзад - и се надяваш да отива в твойта посока - и после разход 2 на 100 :lol:

Междувпрочем в ОСНОВНИЯ тече аналогична тема:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=1764


Потребителски аватар
minimiro
Мнения: 676
Регистриран на: Нед 13 юни 2004 1:12
Автомобил: Audi A3
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот minimiro » Вто 27 юни 2006 18:10


аз пък съм чувал и друга приказка че автомобила е най-икономичен там където стрелката на скоростомера е вертикална, което по спомен на мойто май е 110.... (или пък беше 100???? )
Което аз си интерпретирам като най-добро съотношение скорост-разход.... и пак по спомен на 5-та там са към 3к оборота на 4-та ми дава 3500


stilko
Мнения: 604
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 0:26
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот stilko » Вто 27 юни 2006 18:56


minimiro написа:аз пък съм чувал и друга приказка че автомобила е най-икономичен там където стрелката на скоростомера е вертикална, което по спомен на мойто май е 110.... (или пък беше 100???? )
Което аз си интерпретирам като най-добро съотношение скорост-разход.... и пак по спомен на 5-та там са към 3к оборота на 4-та ми дава 3500


Едни и същи километражи се слагат на различни двигатели, различни кутии и няма начин да е така.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта