Поло 1,4 1997 АЕХ - ангренажен ремък и водна помпа
Поло 1,4 1997 АЕХ - ангренажен ремък и водна помпа
Здравейте,от скоро имам Поло 1,4 1997 АЕХ,трябва да сменя ангренажния ремък,но когато отидох на майстор ми каза,че трябва да сменя и водната помпа.Изчетах доста теми и навсякъде се говори само за ремък с ролка.Питах няколко приятели някои казват смени и помпата,други ми казват че може и да не се сменя....пълна каша .. моля дайте съвет
Последна промяна от Bobi_S13 на Чет 14 фев 2013 16:13, променено общо 1 път.
Причина: коригирано заглавие!
Причина: коригирано заглавие!
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Поло 1,4 1997 АЕХ - ангренажен ремък и водна помпа
5 години карам без да съм сменял помпата.
Принципа е такъв, ако не е ръждив антифриза и не е протекло от семеринга, не я пипаш.
И все пак ти си решаваш, колата е твоя!
Принципа е такъв, ако не е ръждив антифриза и не е протекло от семеринга, не я пипаш.
И все пак ти си решаваш, колата е твоя!
- stefan4o
- Мнения: 19281
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Поло 1,4 1997 АЕХ - ангренажен ремък и водна помпа
Ако имаш излишен лев, можеш да вземеш рециклирана от ФВ-дилър. Поне е някакво успокоение, че си взел нещо читаво със срок на годност почти като вгражданата от завода. При тези мотори помпата трябва да е читава и да се следи състоянието й, защото седи на ангренажа и може да стане фаул с двигателя.
- sstyle
- Мнения: 96
- Регистриран на: Чет 05 мар 2009 13:56
- Автомобил: Polo 6N
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: Sofia
Re: Поло 1,4 1997 АЕХ - ангренажен ремък и водна помпа
5 години карах без проблем и доиде време да смянам ангренажен ремък и реших да сменя и помпата и след 2000км протече.По-добре не я сменяй
- 4i4o-dido
- Мнения: 827
- Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
- Автомобил: POLO 1.6 6N
- Двигател: AEA 1995
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Поло 1,4 1997 АЕХ - ангренажен ремък и водна помпа
Препоръчва се смяна,защото после ако протече пак сваляш ангренажа.Не е нещо особено ,ако си го правиш сам.
Но ако ще ходиш при майстор ще даваш 2 пъти пари.А като не се знае дали е сменяна изобщо....???
Но ако ще ходиш при майстор ще даваш 2 пъти пари.А като не се знае дали е сменяна изобщо....???
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Поло 1,4 1997 АЕХ - ангренажен ремък и водна помпа
Сменяй защото и аз реших да спестя някой лев и за малко не хвърлих двиг. заради нея 

- stefan4o
- Мнения: 19281
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Поло 1,4 1997 АЕХ - ангренажен ремък и водна помпа
sstyle написа:5 години карах без проблем и доиде време да смянам ангренажен ремък и реших да сменя и помпата и след 2000км протече.По-добре не я сменяй
Тя е малко късмет тая работа. А когато ремъкът е пренатегнат доста няма ли шанс да текне от него? Или съм в грешка, щото имам спомени, че четох нещо такова

- 4i4o-dido
- Мнения: 827
- Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
- Автомобил: POLO 1.6 6N
- Двигател: AEA 1995
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Поло 1,4 1997 АЕХ - ангренажен ремък и водна помпа
Ако ''майстора'' не знае колко да натегне? А и на ролката има зъб и се натяга до означението.
- stefan4o
- Мнения: 19281
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Поло 1,4 1997 АЕХ - ангренажен ремък и водна помпа
Забравих, че е с обтяжна ролка неговия модел 

- Shanovec
- Мнения: 452
- Регистриран на: Вто 28 дек 2010 17:16
- Автомобил: WV POLO 6N1 Golf mk4
- Двигател: AEX 1997 AKL 1999
- Местоположение: Казанлък / Копринка
Re: Поло 1,4 1997 АЕХ - ангренажен ремък и водна помпа
4i4o-dido написа:Препоръчва се смяна,защото после ако протече пак сваляш ангренажа.Не е нещо особено ,ако си го правиш сам.
Но ако ще ходиш при майстор ще даваш 2 пъти пари.А като не се знае дали е сменяна изобщо....???

сменях ролка и ремък и майстора като погледна водната помпа и ... като я свали и му се разпадна в ръцете на две части

- my heart iS iCe
- Мнения: 5418
- Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Поло 1,4 1997 АЕХ - ангренажен ремък и водна помпа
То и аз бях на същия хал! Чудих се дали да я сменя, но като се сетих, че ще дойде ред пак да я сменя, защото не се знае предишния собственик дали я е сменял, прежалих 60 лева и я смених!
Старата си беше здрава, нямаше луфт в лагера! Сам си преценяваш, то и новата не е гаранция, че няма да се разпадне на 2-рия месец. Но е друго да си мислиш, че си подсигурен и си менил всичко по колата, и няма какво да те изненада, примерно извън града, да заяде помпата, и да направиш мармалад всичко 


- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Поло 1,4 1997 АЕХ - ангренажен ремък и водна помпа
Здравейте колеги,
Мисля, че тук е мястото да споделя какво ми се случи.
Колата ми е Поло 1,4 МПИ 2000г.
След пълно обслужване в сервиза, разбира се и нова водна помпа и изминати около 200-300 километра предимно градско, една вечер се чу стържещ звук, който, след като утихна, установих, че ми е пукнат капака, който покрива ангренажния ремък. Веднага на сутринта колата отиде в сервиз, където разбрах какво се е случило.
Пада ограничителния пръстен на водната помпа, ангренажния ремък го надъвква от едната страна и откъсва парче, но за щастие, ремъка не прескача и се разминах само с уплаха и рекламация на ремъка и на водната помпа.
Дефектната помпа е Долц, обаче май са ми набутали някакво менте. Старата помпа, оригиналната изглеждаше доста по добре, но все пак е стара.
Важното е да се внимава дали частите не са ментета, защото в случая цената си беше нормална за водна помпа.
Добре, че жената е карала бавно и в града, както и реакцията ми беше своевременна, иначе щеше да стане страшно.
Също ме съмнява, че падането на оборотите сутрин на студен двигател ми се е дължало и на водната помпа, която е натягала, след това ми се появи и едно чукане, заради, което смених маслото, уж с по хубаво, тъй като си мислех, че ми чукат повдигачи или клапани.
Абе вкарах се в голямо приключение.
Сега в момента съм с водна помпа FAI от Аутохелп. Пише, че е произведена във Великобритания.
Дано излезе читава.
Искам само да добавя, че в деня преди да стане поразията с водната помпа,при първото палене, бях включил доста консуматори включително и чистачките и ми паднаха оборотите, колата загасна и ми светна лампата за маслото, като изписука и премигна няколко пъти. След това, вечерта разбрах причината!
Значи, ако чуете чукане в долната част на двигателя от страната на пистовия ремък или ви се случи падане на оборотите или премигване на лампата за маслото, си проверете водната помпа и ангренажния ремък. Водната помпа не е текла, нито съм имал загуба на антифриз, но явно пръстена, който е с точкови заварки се е отлепял постепенно докато най накрая е паднал, а и самата помпа е натягала и не се е движела свободно.
Надявам се, че съм ви бил полезен колеги.
Мисля, че тук е мястото да споделя какво ми се случи.
Колата ми е Поло 1,4 МПИ 2000г.

След пълно обслужване в сервиза, разбира се и нова водна помпа и изминати около 200-300 километра предимно градско, една вечер се чу стържещ звук, който, след като утихна, установих, че ми е пукнат капака, който покрива ангренажния ремък. Веднага на сутринта колата отиде в сервиз, където разбрах какво се е случило.
Пада ограничителния пръстен на водната помпа, ангренажния ремък го надъвква от едната страна и откъсва парче, но за щастие, ремъка не прескача и се разминах само с уплаха и рекламация на ремъка и на водната помпа.
Дефектната помпа е Долц, обаче май са ми набутали някакво менте. Старата помпа, оригиналната изглеждаше доста по добре, но все пак е стара.
Важното е да се внимава дали частите не са ментета, защото в случая цената си беше нормална за водна помпа.
Добре, че жената е карала бавно и в града, както и реакцията ми беше своевременна, иначе щеше да стане страшно.
Също ме съмнява, че падането на оборотите сутрин на студен двигател ми се е дължало и на водната помпа, която е натягала, след това ми се появи и едно чукане, заради, което смених маслото, уж с по хубаво, тъй като си мислех, че ми чукат повдигачи или клапани.
Абе вкарах се в голямо приключение.
Сега в момента съм с водна помпа FAI от Аутохелп. Пише, че е произведена във Великобритания.
Дано излезе читава.
Искам само да добавя, че в деня преди да стане поразията с водната помпа,при първото палене, бях включил доста консуматори включително и чистачките и ми паднаха оборотите, колата загасна и ми светна лампата за маслото, като изписука и премигна няколко пъти. След това, вечерта разбрах причината!
Значи, ако чуете чукане в долната част на двигателя от страната на пистовия ремък или ви се случи падане на оборотите или премигване на лампата за маслото, си проверете водната помпа и ангренажния ремък. Водната помпа не е текла, нито съм имал загуба на антифриз, но явно пръстена, който е с точкови заварки се е отлепял постепенно докато най накрая е паднал, а и самата помпа е натягала и не се е движела свободно.
Надявам се, че съм ви бил полезен колеги.
- ivanovkbg
- Мнения: 850
- Регистриран на: Вто 27 мар 2012 12:43
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: BKP 2007 4Motion
- Местоположение: София
Re: Поло 1,4 1997 АЕХ - ангренажен ремък и водна помпа
freelancer написа:Здравейте колеги,
Мисля, че тук е мястото да споделя какво ми се случи.
Колата ми е Поло 1,4 МПИ 2000г.![]()
След пълно обслужване в сервиза, разбира се и нова водна помпа и изминати около 200-300 километра предимно градско, една вечер се чу стържещ звук, който, след като утихна, установих, че ми е пукнат капака, който покрива ангренажния ремък. Веднага на сутринта колата отиде в сервиз, където разбрах какво се е случило.
Пада ограничителния пръстен на водната помпа, ангренажния ремък го надъвква от едната страна и откъсва парче, но за щастие, ремъка не прескача и се разминах само с уплаха и рекламация на ремъка и на водната помпа.
Дефектната помпа е Долц, обаче май са ми набутали някакво менте. Старата помпа, оригиналната изглеждаше доста по добре, но все пак е стара.
Важното е да се внимава дали частите не са ментета, защото в случая цената си беше нормална за водна помпа.
Добре, че жената е карала бавно и в града, както и реакцията ми беше своевременна, иначе щеше да стане страшно.
Също ме съмнява, че падането на оборотите сутрин на студен двигател ми се е дължало и на водната помпа, която е натягала, след това ми се появи и едно чукане, заради, което смених маслото, уж с по хубаво, тъй като си мислех, че ми чукат повдигачи или клапани.
Абе вкарах се в голямо приключение.
Сега в момента съм с водна помпа FAI от Аутохелп. Пише, че е произведена във Великобритания.
Дано излезе читава.
Искам само да добавя, че в деня преди да стане поразията с водната помпа,при първото палене, бях включил доста консуматори включително и чистачките и ми паднаха оборотите, колата загасна и ми светна лампата за маслото, като изписука и премигна няколко пъти. След това, вечерта разбрах причината!
Значи, ако чуете чукане в долната част на двигателя от страната на пистовия ремък или ви се случи падане на оборотите или премигване на лампата за маслото, си проверете водната помпа и ангренажния ремък. Водната помпа не е текла, нито съм имал загуба на антифриз, но явно пръстена, който е с точкови заварки се е отлепял постепенно докато най накрая е паднал, а и самата помпа е натягала и не се е движела свободно.
Надявам се, че съм ви бил полезен колеги.
Точно заради тези менте части, като сменях ангренажа, майстора ми не даде да сменим водната помпа.
Беше обстойно проверена и сложена с новия ремък.
-
- Мнения: 727
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Поло 1,4 1997 АЕХ - ангренажен ремък и водна помпа
Здравейте, колеги. Може ли да попитам с колко нютон метра се стяга ролката на агренажа и тази на пистовия ремък при мотор АЕХ ? Дали пише на опаковката/кутията ? Искам да попитам дали за да се смени водната помпа трябва да се махне зъбното колело на разпределителния вал и задния кожух на агренажния ремък, който се държи на няколко болта ? Нали няма нужда да мажа уплътнението на водната помпа със силикон ? Благодаря !
-
- Мнения: 727
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Поло 1,4 1997 АЕХ - ангренажен ремък и водна помпа
За обтегача на агренажа дават 20 NM , което ми се струва доста малко. Болтът на новата ролка е с шайба.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 411 госта