Поло 6N AEX Подмяна Глава, Колянов Вал , Бутала
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Поло 6N AEX Подмяна Глава, Колянов Вал , Бутала
Привет на всички. Не съм много сигурен дали темата не е за силов тунинг но все пак ще я пусна тук. Ако има нещо Боби ще извинява...
Първо да кажа че основата е АЕХ. Имам няколко въпроса към запознатите с двигателите AFH, AEX , AEA , AEE :
1. Коляновия вал от АЕА или АЕЕ , AFH с по-голямо издигане ли е от АЕХ и с кой ще постигна най голямо сгъстяване? Пасва ли на АЕХ.
2. Кои бутала да сложа на АЕХ , за прорезите разбрах, но с кои ще сгъстя най-много, и на 1,4 и 1,6 еднакъв диаметър ли са?
3. Коя глава да монтирам 1,6 АЕА? Или от AFH със все колектори и останалите неща?
4. Ще има ли нужда да подменя и инжекторите? Набелязал съм едни от 1,6 AFT и ги имам даже налични ... Ще има "чипосана" след горните ....
Освен всичко до тук ще пристържем и маховика, в комплект с нов съединител, и ще играем Скоростната кутия - пренареждане ...
Ако някой може да помогне много ще съм благодарен.
Първо да кажа че основата е АЕХ. Имам няколко въпроса към запознатите с двигателите AFH, AEX , AEA , AEE :
1. Коляновия вал от АЕА или АЕЕ , AFH с по-голямо издигане ли е от АЕХ и с кой ще постигна най голямо сгъстяване? Пасва ли на АЕХ.
2. Кои бутала да сложа на АЕХ , за прорезите разбрах, но с кои ще сгъстя най-много, и на 1,4 и 1,6 еднакъв диаметър ли са?
3. Коя глава да монтирам 1,6 АЕА? Или от AFH със все колектори и останалите неща?
4. Ще има ли нужда да подменя и инжекторите? Набелязал съм едни от 1,6 AFT и ги имам даже налични ... Ще има "чипосана" след горните ....
Освен всичко до тук ще пристържем и маховика, в комплект с нов съединител, и ще играем Скоростната кутия - пренареждане ...
Ако някой може да помогне много ще съм благодарен.
Re: Поло 6N AEX Подмяна Глава, Колянов Вал , Бутала
1.Коляновия вал от АЕА или АЕЕ , AFH с по-голямо издигане ли е от АЕХ и с кой ще постигна най голямо сгъстяване? Пасва ли на АЕХ. -За височината на гърбиците си нямам идея , по логика за да имаш обороти биелите са къси което отговаря на 1,4 16 тук основа разлика има във вала при полата до 97 и след .Разликата е че маслената помпа преди е на верига след е директно на вала .Трябва да го имаш на предвид.
2.Кои бутала да сложа на АЕХ , за прорезите разбрах, но с кои ще сгъстя най-много, и на 1,4 и 1,6 еднакъв диаметър ли са? -На поло 1,6 са 81 мм на поло 1,4 76.5 .За згъстяването разлика няма голяма като гледам на 1,4 АЕХ 10.2 на 1,4 16 е 10,5 което можеш да го постигнеш препилване на главата .Ако искаш повече згъстяване челосване на блока и галвата ма тук е проба грешка и четене в руските саитове колко е минимално допостимото на главата , и отнемане от буталата трябва .И после ще си имаш газова кола или ще се кара само с 100 октана+ добавки за октаново.
3. Коя глава да монтирам 1,6 АЕА? Или от AFH със все колектори и останалите неща? Зависи с какви пари разполагаш 16 е по добър варянт от към сму и изпуск.Но пък цената и е на цената на цял мотор 1,6 и ще ти трябва периферия.
4. Ще има ли нужда да подменя и инжекторите? Набелязал съм едни от 1,6 AFT и ги имам даже налични ... Ще има "чипосана" след горните .... - Получава се мелез според конфигурацията която избереш на които трудно ще ти отговори някои ако не го е правил . Проба грешка и зависи от мапера какво ще направи.Поразтърси се колко кобика са инжекторите на 1,4 16 75 коня главата трябва да е същата като на 100К.с
1.Моите въпроси са Какви финансови средства имаш за проекта и какви части са ти налични.За да се мисли какво може да се прави .
2.Какви са ти очакванията от проекта и за какво ще се ползва ежедневка, писта?
С каква електроника мислиш да караш 1.4 ,1.4 16 ,1,6?
За да го докараш на вървеж трябва се пипат и мак . на прекъсвача ако не се лъжа на 1,4 и 1,6 е на 6200 на 1,4 16 е 7200
4.Като стържеш маховика знаеш че се пипат и мак .прекъсвач. но какво ще постигнеш то зависи и каква конфигорация ще избереш разбира се.И от тук електрониката мисля че с една Мега наи безболезнено ще стане
5.Скорости забрави да редиш просто е безмислено няма като при голфа 20 кутии с различни предавателни и седем дифа с различни предавателни.
6.Какво правиш с съединителя ще се сменя ли с по голям?
7.С какво мислиш да спираш сега с дискове на колко си ?Че заводски твоита е на 239 вентилиран , а 1,6 и 1,4 16 на 256 .
Препоръки
Можеш да пилнеш блока на 3 ремонт на АЕХ или 1,6 да го челосаш малко, главата само за изправяне примерно ,и от тук вдигаш кобатура и степен.А може да спреш и до тук .От там вече правиш глави валове и тн има доста варянта но както казвам финансовата час е важна .На ВР 6 с 3 ремонт става 3,2
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=52&t=285175&hilit=%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B1%D0%BE+%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D1%84+3+1%2C4
Можеш да поразпиташ и прочетеш как става ще постигнеш същият резултат с по малко проблеми и финанси.И най- важното до колкото разбрах от въпросите ти е да си запазиш блока на твоя двигател.
Ако се чудиш де ще го завреш има 1,4 16 поло с турбо ,не пиша кончетата за да няма спорове.
Но пък в тази насока темата става за разреждане на двигател или каране сток с малко надув.
Дано съм бил полезен.
2.Кои бутала да сложа на АЕХ , за прорезите разбрах, но с кои ще сгъстя най-много, и на 1,4 и 1,6 еднакъв диаметър ли са? -На поло 1,6 са 81 мм на поло 1,4 76.5 .За згъстяването разлика няма голяма като гледам на 1,4 АЕХ 10.2 на 1,4 16 е 10,5 което можеш да го постигнеш препилване на главата .Ако искаш повече згъстяване челосване на блока и галвата ма тук е проба грешка и четене в руските саитове колко е минимално допостимото на главата , и отнемане от буталата трябва .И после ще си имаш газова кола или ще се кара само с 100 октана+ добавки за октаново.
3. Коя глава да монтирам 1,6 АЕА? Или от AFH със все колектори и останалите неща? Зависи с какви пари разполагаш 16 е по добър варянт от към сму и изпуск.Но пък цената и е на цената на цял мотор 1,6 и ще ти трябва периферия.
4. Ще има ли нужда да подменя и инжекторите? Набелязал съм едни от 1,6 AFT и ги имам даже налични ... Ще има "чипосана" след горните .... - Получава се мелез според конфигурацията която избереш на които трудно ще ти отговори някои ако не го е правил . Проба грешка и зависи от мапера какво ще направи.Поразтърси се колко кобика са инжекторите на 1,4 16 75 коня главата трябва да е същата като на 100К.с
1.Моите въпроси са Какви финансови средства имаш за проекта и какви части са ти налични.За да се мисли какво може да се прави .
2.Какви са ти очакванията от проекта и за какво ще се ползва ежедневка, писта?
С каква електроника мислиш да караш 1.4 ,1.4 16 ,1,6?
За да го докараш на вървеж трябва се пипат и мак . на прекъсвача ако не се лъжа на 1,4 и 1,6 е на 6200 на 1,4 16 е 7200
4.Като стържеш маховика знаеш че се пипат и мак .прекъсвач. но какво ще постигнеш то зависи и каква конфигорация ще избереш разбира се.И от тук електрониката мисля че с една Мега наи безболезнено ще стане
5.Скорости забрави да редиш просто е безмислено няма като при голфа 20 кутии с различни предавателни и седем дифа с различни предавателни.
6.Какво правиш с съединителя ще се сменя ли с по голям?
7.С какво мислиш да спираш сега с дискове на колко си ?Че заводски твоита е на 239 вентилиран , а 1,6 и 1,4 16 на 256 .
Препоръки
Можеш да пилнеш блока на 3 ремонт на АЕХ или 1,6 да го челосаш малко, главата само за изправяне примерно ,и от тук вдигаш кобатура и степен.А може да спреш и до тук .От там вече правиш глави валове и тн има доста варянта но както казвам финансовата час е важна .На ВР 6 с 3 ремонт става 3,2
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=52&t=285175&hilit=%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B1%D0%BE+%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D1%84+3+1%2C4
Можеш да поразпиташ и прочетеш как става ще постигнеш същият резултат с по малко проблеми и финанси.И най- важното до колкото разбрах от въпросите ти е да си запазиш блока на твоя двигател.
Ако се чудиш де ще го завреш има 1,4 16 поло с турбо ,не пиша кончетата за да няма спорове.
Но пък в тази насока темата става за разреждане на двигател или каране сток с малко надув.
Дано съм бил полезен.
Re: Поло 6N AEX Подмяна Глава, Колянов Вал , Бутала
Така вече маи ми е завършен предният поста че правих 100 промени ,сигурно още има за писане ма това ще стане в развитието на темата на колегата.
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Поло 6N AEX Подмяна Глава, Колянов Вал , Бутала
Газификацията е 100% след горепосочените промени.
Идеята е за градски ежедневен пъргав автомобил, без прекалено много но малко ефективни промени.
Това е причината да стържа маховика ( на извънградско знаем какъв е ефекта...).
Редене на кутията все пак има някакъв диапазон, да речем 1-2-3-4 от AER и 5 да си запазя моята или да потърся от 1,9 SDI ако е по дълга , не съм я гледал конкретно.
Ако ще "навирам" и турбото ... проекта става обратен, за разреждане, а не за сгъстяване. Иначе съм го мислил и това , но нещо се отказах, ако ще сменям и електрониката може да го помисля още малко за Т.
Така, най-вероятно ще ползвам по големите бутала, блока ще го стържем и ако издигането на гърбицата на 1,6 и 1,4 е еднакво ще ползвам моя колянов.
Ще поразгледам ЕТКА и по каталозите, ако 16V е със същите датчици и т.н. свинщини и със същата (поне механично) рейка за бензинза, ще оставя нея. Така или иначе ще се прави на газ....
Желанието след конверсията е 100 кс. на колелата без турбота ... Но ще играе елката и е възможно и да се преструктрира всичко и да минем на 1,6 (бутала) 16v с турбинка, неръждаеми пътища, кулер , генерация с по голямо Ф , квото покажат сметките ... (Тук може да навиря кулера отгоре на капака, но това са едни други сметки за момента...)
Желанието е да се вместя в едни 1200-1500 лв. за части и обработки, стърганици, баланс и т.н. ... както и консумативи. Като същите ще се правят по родните места Ямбол-Сливен, че в СФ свалят кожи
Труда аз ще се оправям с него ... ;)
Идеята е за градски ежедневен пъргав автомобил, без прекалено много но малко ефективни промени.
Това е причината да стържа маховика ( на извънградско знаем какъв е ефекта...).
Редене на кутията все пак има някакъв диапазон, да речем 1-2-3-4 от AER и 5 да си запазя моята или да потърся от 1,9 SDI ако е по дълга , не съм я гледал конкретно.
Ако ще "навирам" и турбото ... проекта става обратен, за разреждане, а не за сгъстяване. Иначе съм го мислил и това , но нещо се отказах, ако ще сменям и електрониката може да го помисля още малко за Т.
Така, най-вероятно ще ползвам по големите бутала, блока ще го стържем и ако издигането на гърбицата на 1,6 и 1,4 е еднакво ще ползвам моя колянов.
Ще поразгледам ЕТКА и по каталозите, ако 16V е със същите датчици и т.н. свинщини и със същата (поне механично) рейка за бензинза, ще оставя нея. Така или иначе ще се прави на газ....
Желанието след конверсията е 100 кс. на колелата без турбота ... Но ще играе елката и е възможно и да се преструктрира всичко и да минем на 1,6 (бутала) 16v с турбинка, неръждаеми пътища, кулер , генерация с по голямо Ф , квото покажат сметките ... (Тук може да навиря кулера отгоре на капака, но това са едни други сметки за момента...)
Желанието е да се вместя в едни 1200-1500 лв. за части и обработки, стърганици, баланс и т.н. ... както и консумативи. Като същите ще се правят по родните места Ямбол-Сливен, че в СФ свалят кожи

- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Поло 6N AEX Подмяна Глава, Колянов Вал , Бутала
Боби май темата си е за силов ... макар и леко в графа сиромашки.... 

Re: Поло 6N AEX Подмяна Глава, Колянов Вал , Бутала
Буджета с поясненията е добър .За маслени датчици карам по спомен 16 е с един и при теб е един , 16 има мап ,Датчик на и холи ти имаш .Разликата значи при теб е Мапа.Твоита реика няма да стане на 16 глава или трябва да се побългарява захващането .100 коня на колелата трудно ще изкараш.А това под редене на кутия дето ще правиш за мен не е редене просто смяна на 5 .Взимаш кутия от литрово и сменяш 5 доколкото разбрах.Гледай само дифа за да е малка дупката м/у 4 и 5 и разбира се жила или лостове .Имаш варянт за 3 дифа като ти си избираш какво искаш да стане. 16 може да я газираш с обикновенна газова няма ядове .За вала нямам идея трябва се сравняват на място .
Помисли с каква електроника ще го караш важно е дали ще стане .
100 на колелата са много трудно постижими при карантии на 8 клапанов двигател с дълги биели трябват си обороти за миксера с 16 глава , това са 115 120 на вала .
Помисли за карантии на 16 с мега и тромпети можеш да го докараш това желание.Или ревизия на твоя двигател и турбо но пак трудно ще доидат 100 на колелата .Ще имаш ядове с съединителя с турбо .За атмосферката не мога да го твърдя защото не се знае какво ще излезе на колелата от мелеза 8 /16 но въртящият на 16 не е кои знае колко повече от твоя .
Помисли с каква електроника ще го караш важно е дали ще стане .
100 на колелата са много трудно постижими при карантии на 8 клапанов двигател с дълги биели трябват си обороти за миксера с 16 глава , това са 115 120 на вала .
Помисли за карантии на 16 с мега и тромпети можеш да го докараш това желание.Или ревизия на твоя двигател и турбо но пак трудно ще доидат 100 на колелата .Ще имаш ядове с съединителя с турбо .За атмосферката не мога да го твърдя защото не се знае какво ще излезе на колелата от мелеза 8 /16 но въртящият на 16 не е кои знае колко повече от твоя .
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Поло 6N AEX Подмяна Глава, Колянов Вал , Бутала
С тромпети и там другите изброени бюджета няма да стигне .... гарантирано! И със турбо пак няма да стигне бюджета ... много лев иска да си го направя както аз искам ... само генерацията е 600 лева (проверено!) не говорим за самото турбо, за колектори за електроника, за ремап, за главоблъсканици докато тръгне ...
Ще помисля , ще посмятам, но ако няма да изкара 1,6 16V 100 к.с. на колелата просто ще се откажа и ще си сипя една студена бира много рязко!
Ще помисля , ще посмятам, но ако няма да изкара 1,6 16V 100 к.с. на колелата просто ще се откажа и ще си сипя една студена бира много рязко!

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Поло 6N AEX Подмяна Глава, Колянов Вал , Бутала
Да де ама всичките изброени до тук мотор (AEE,AEX,AEA,AER и т.н.) нямат смазване на буталния болт и много често го разбиват (редовен проблем си им е по моите наблюдения)...при едно "засилване" на двигателя от гледна точка на сгъстяване, според мен болта ще замине за в пъти по-малко време заради по-голямото натоварване и ще се превърне в консуматив, който да се сменя заедно с маслото
...пък ако си ги оставите да си дрънкат, разбиват за норматив биелните лагери и шоуто приключва с трагичен край. Евентуално трябва да се прочете кои точно биели са предвидени с канал за смазване на буталния болт (на АЕЕ, AEX и AER със сигурност не са, понеже скоро разглобявах) и да се сменят и биелите, за да може да се удължи живота на буталния болт.



- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Поло 6N AEX Подмяна Глава, Колянов Вал , Бутала
Изключително полезна информация! Освен всичко губи и центровка пущината като се разхлопа там ...
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Поло 6N AEX Подмяна Глава, Колянов Вал , Бутала
Виж,за това не съм се сетил,ама има друг проблем,получава се една вибрация на самото бутало (защото не е твърдо хванато към биелата вече,а има луфт) и тя износва и сегментите и буталото и блока и въобще появи ли се този проблем, мотора е за претопяване (попитах в един магазин за 1.4 AEX колко струват ремонти бутала...голяма грешка
).

- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Поло 6N AEX Подмяна Глава, Колянов Вал , Бутала
А случайно да си поглеждал биела и бутало на AFH 16v дали има мазане там ?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Поло 6N AEX Подмяна Глава, Колянов Вал , Бутала
Не съм се заглеждал.


- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Поло 6N AEX Подмяна Глава, Колянов Вал , Бутала
Ще се разходя аз по разни Италианци и други Скрапхийп ...
Re: Поло 6N AEX Подмяна Глава, Колянов Вал , Бутала
Ако намериш от тези братя по симеон няма да ти харесат цените искат мин по 100 кинта на бутало с биела.И в такъв случаи пак няма да стигне кеша за качествено засилване ще е сиропомашко .Защо не си вземеш цял двигател не мога да разбера пускаш го в коша малко турбиниране от варянта сиромашко ще го докараш до 130 на вала .Иначе по непотвърдено инфо се докарват 170 ма това е с много пари.
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Поло 6N AEX Подмяна Глава, Колянов Вал , Бутала
Идеята не беше да купувам от тях а да видя дали има мазане при буталния болт.
Аз бутала знам от къде да си купя .... не се тревожи...
Идеята "малко турбиниране" много ме заинтригува светни тук не знаещите какво е "малко турбиниране" ?
"сиропомашко" - сиромашко или помашко или и двете?
Какъв цял двигател да си купя че не те разбрах? Аз имам цял двигател не ми трябва.
Непотвърдено и с много пари всеки знае ;)
Мерси.
Аз бутала знам от къде да си купя .... не се тревожи...
Идеята "малко турбиниране" много ме заинтригува светни тук не знаещите какво е "малко турбиниране" ?
"сиропомашко" - сиромашко или помашко или и двете?
Какъв цял двигател да си купя че не те разбрах? Аз имам цял двигател не ми трябва.
Непотвърдено и с много пари всеки знае ;)
Мерси.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта