Проблем след смяна на спирачната течност. Поло 2003 години бензин с 1.2 двигател
Проблем след смяна на спирачната течност. Поло 2003 години бензин с 1.2 двигател
Здравейте, след като ми светна ABS лампа на таблото и при проверка на спирачната течност ми показа че е за смяна. имаше доста вода а и не помня кога е сменяна за последно :). Не бях сменял никога и май не се справих много добре. след смяната педала ми потъва докрай при опит за спиране и доста трудно спира. натискам педала до ламарините. лампичката за ABS си остана да свети. но сега ме притеснява и това трудно спиране. засега няма теч в системата. ще покарам ден два да видя дали ще се напасне нещо. възможно ли е да се пооправи като покарам малко ?
Последна промяна от radotom на Вто 10 юни 2025 21:31, променено общо 1 път.
Причина: Преместена в правилния раздел и допълнено заглавие
Причина: Преместена в правилния раздел и допълнено заглавие
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19692
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем след смяна на спирачната течност.
За ЗИЛ ли питаш или за Трабант? 

- Traytor
- Мнения: 1826
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Проблем след смяна на спирачната течност.
Не си се справил. Не си описал как си сменял течността(какъв метод си ползвал), ама за да пропада педала или имаш въздух в системата или някой от блийдърите е останал не затегнат. Ама колегата хубаво те е зачекнал, каква е колата, ръчка ли е, не я ли закачи да видиш абс-а какво ще каже?
Re: Проблем след смяна на спирачната течност.
Traytor написа:Не си се справил. Не си описал как си сменял течността(какъв метод си ползвал), ама за да пропада педала или имаш въздух в системата или някой от блийдърите е останал не затегнат. Ама колегата хубаво те е зачекнал, каква е колата, ръчка ли е, не я ли закачи да видиш абс-а какво ще каже?
Извинявам се. модела е Поло 2003 години бензин с 1.2 двигател. Общо взето се сблъсках с доста неточности и проблеми при смяната. Вдигнах на крика и сложих на стойки. Махнах гумите и после издърпах старата течност. Тука дойде първия проблем не можах да издърпам филтърче ти и със спринцовка изтеглих колкото можах. Повече от половина от резервоара мисля. Около 250 милилитра. Сега бях взел едно устройство за сменяне на течност когато си сам ама май се оказа китайски боклук. Една туба за резервоара която е пълниш с новата течност обръщаш наобратно и то трябва да пуска колкото трябва . Напълниш на 700 процента около 600 мл и сложих понапълни резервоара. След което се преместих първо на дясна задна. Оказа се че задните иска номер 7 ключ а предните 11 . Тъпо седем нямах и айде до железарията. Връщам се завъртам пробката като съм вкарал маркуча на тубата. Натискам спусъка ма няма го този звук на свистене. Едвам тръгна няква течност 10 милилитра. Затова влизам в колата натискам спирачката и помпя яко. По един метър течност. Вадя маркуча и стягам пробката. Така после лява дясна и предна дясна и предна лява като от време навреме натисках бутилката да празни в резервоара течност щото много бавно капеше докато теглих от гумите. Накрая извадих всичко и долях догоре течност като пое доста течност. Това е на пръв поглед
- ktamen
- Мнения: 6356
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Проблем след смяна на спирачната течност.
Колегата най-вероятно я е сменил както се сменя маслото - източил е старата и после е налял новата. И сега искрено се учудва що системата е пълна с въздух и спирачките ги няма.
Re: Проблем след смяна на спирачната течност.
kubeto83 написа: при проверка на спирачната течност ми показа че е за смяна.
Имаш предвид че нивото в казанчето е било намаляло? Ако е така, спешно трябва да се прегледат спирачните маркучи на четирите колела. Въоръжен със силно фенерче или челник започваш да мачкаш и огъваш маркучите търсейки пукнатини, особено в прегъвките отвътре. Естествено и гайките за източване да се проверят дали са затегнати.
Когато пропадането на педала изчезне и нивото на течност в казанчето се застопори, може да пробваш на някое безопасно място да задействаш АБС няколко пъти за да може течността в него да се омеси с новата, защото при нормално източване това не се случва. Ако лампата на таблото продължава да свети, закачи колата на диагностика, може да подскаже дали датчика на някое определено колело прави проблем. Или самият АБС модул се е развалил, при баща ми така стана на един пасат 4 със заводска течност.

Re: Проблем след смяна на спирачната течност.
paagrio написа:kubeto83 написа: при проверка на спирачната течност ми показа че е за смяна.
Имаш предвид че нивото в казанчето е било намаляло? Ако е така, спешно трябва да се прегледат спирачните маркучи на четирите колела.
имах предвид че с устройство показваше над 6% вода в течността. иначе не беше намаляло нивото
- Traytor
- Мнения: 1826
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Проблем след смяна на спирачната течност.
А то ако абс-а е глътнал въздух, гледай приключения.
Re: Проблем след смяна на спирачната течност.
kubeto83 написа:Traytor написа:Не си се справил. Не си описал как си сменял течността(какъв метод си ползвал), ама за да пропада педала или имаш въздух в системата или някой от блийдърите е останал не затегнат. Ама колегата хубаво те е зачекнал, каква е колата, ръчка ли е, не я ли закачи да видиш абс-а какво ще каже?
Извинявам се. модела е Поло 2003 години бензин с 1.2 двигател. Общо взето се сблъсках с доста неточности и проблеми при смяната. Вдигнах на крика и сложих на стойки. Махнах гумите и после издърпах старата течност. Тука дойде първия проблем не можах да издърпам филтърче ти и със спринцовка изтеглих колкото можах. Повече от половина от резервоара мисля. Около 250 милилитра. Сега бях взел едно устройство за сменяне на течност когато си сам ама май се оказа китайски боклук. Една туба за резервоара която е пълниш с новата течност обръщаш наобратно и то трябва да пуска колкото трябва . Напълниш на 700 процента около 600 мл и сложих понапълни резервоара. След което се преместих първо на дясна задна. Оказа се че задните иска номер 7 ключ а предните 11 . Тъпо седем нямах и айде до железарията. Връщам се завъртам пробката като съм вкарал маркуча на тубата. Натискам спусъка ма няма го този звук на свистене. Едвам тръгна няква течност 10 милилитра. Затова влизам в колата натискам спирачката и помпя яко. По един метър течност. Вадя маркуча и стягам пробката. Така после лява дясна и предна дясна и предна лява като от време навреме натисках бутилката да празни в резервоара течност щото много бавно капеше докато теглих от гумите. Накрая извадих всичко и долях догоре течност като пое доста течност. Това е на пръв поглед
Неслучайно тези които сменят течност искат 50 лева за труд (колкото струва китайското устройство) - защото не може всеки да си го направи сам от първия път, а те вече могат. Моят майстор даже си е направил маркучи да точи от двете задни гуми наведнъж (успоредно). Не знам какво точно си объркал при свързването на въздуха под налягане, дали нямаш компресор? Трябва да купиш още литър течност и да пробваш пак. Той като натисне спусъка веднага почва да тече равномерно и обърнатата бутилка над казанчето също пуска по малко, мисля че тя трябва да е потопена в пълното казанче тоест източването със спринцовка е грешка. После спира и затяга гайките преди да откачи маркучите. Нищо не чака да капе и изобщо не се натиска педала на спирачката.
- NikMar55
- Мнения: 268
- Регистриран на: Вто 26 окт 2021 17:05
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: TDI 1900 101 к с 2003 г
- Местоположение: Габрово
Re: Проблем след смяна на спирачната течност. Поло 2003 години бензин с 1.2 двигател
Това дето си помпил на педала и после отиваш при колелото е безсмислие. Опитай по стария изпитан начин. Трябва ти помощник който да помпи, а ти си на колелото. Той напомпва и задържа ти отвиваш пробката и изпускаш като начало въздуха, завиваш пробката и помощника пак помпи и задържа и така докато не пуска само течност без въздух. Естествено редът е: задно ляво, задно дясно, предно ляво, предно дясно. И естествено следиш нивото в казанчето.
- ktamen
- Мнения: 6356
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Проблем след смяна на спирачната течност. Поло 2003 години бензин с 1.2 двигател
Старият начин работеше добре за ладите, ама не винаги става при други коли.
За да обезвъздуша аз създвам постоянно налягане в казанчето, примерно 0,5 атмосфери и после отварям пробките една по една, като през цялото време в казанчето трябва да има достатъчно течност.
Съдейки по това, че колегата е допуснал въздух в системата при елементарна смяна ми се струва, че няма шанс да се справи сам и трябва да иде в сервиз.
За да обезвъздуша аз създвам постоянно налягане в казанчето, примерно 0,5 атмосфери и после отварям пробките една по една, като през цялото време в казанчето трябва да има достатъчно течност.
Съдейки по това, че колегата е допуснал въздух в системата при елементарна смяна ми се струва, че няма шанс да се справи сам и трябва да иде в сервиз.
- Traytor
- Мнения: 1826
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Проблем след смяна на спирачната течност. Поло 2003 години бензин с 1.2 двигател
Когато искаш да обезвъздушиш сам, окей. Когато искаш да смениш течността става сложно, особено ако не си го правил. Идеята е както ktamen ти е написал, да има постоянно налягане само в посока резервоар>колело. С педала сам, единствено като обезвъздушаваш и пак трябва тръбичката от пробката да влиза в шише/буркан/дамаджана в която има повече от достатъчно течност, защото в момента в който върнеш педала има налягане в обратната посока.
Темата е дълга, ама това са спирачки и не е шега работа, закарай я в сервиз най-добре, за да се обезвъздуши като хората и ако се наложи да обезвъздушат и АБС модула(не знам колко въздух има в системата).
Темата е дълга, ама това са спирачки и не е шега работа, закарай я в сервиз най-добре, за да се обезвъздуши като хората и ако се наложи да обезвъздушат и АБС модула(не знам колко въздух има в системата).
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 402 госта