Скърца ми волана - РЕШЕНО!

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
The Red Guy
Мнения: 2402
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 17:35
Автомобил:
Двигател:

Скърца ми волана - РЕШЕНО!

Мнениеот The Red Guy » Сря 13 юни 2007 20:46


Не знам дали е точно рейката на волана (тука може да бъркам с термина) или някоя пластмаса, ама скърцането, което се чува е все едно се трие пластмаса в метал. Не мога да локализирам точно от къде идва. Имам го този шум откакто имам Ибизата - повече от 2 г. и съм забелязал, че се получава когато е топло времето. Маслото на хидравликата се сменя редовно! И се чудя от кво може да е тва и може ли да е нещо сериозно?

Последна промяна от The Red Guy на Пон 18 юни 2007 9:02, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Сря 13 юни 2007 21:09


Виж хубаво между самия волан и кормилната колона или конзола незнам как е по правилно да се каже има една медна или месингова пластина за клаксона обикновенно от нея идва скърцането. Светни с фенерче в процепа за да видиш хубаво :wink:


Потребителски аватар
The Red Guy
Мнения: 2402
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 17:35
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот The Red Guy » Сря 13 юни 2007 21:16


Скрибученето не идва от там, идва някъде от долу откъм началото на рейката (пак не знам дали е правилен терминът) до към средата (това е най-точното обяснение, което мога да дам :(). Не идва от самия волан. Ако разделим условно цялата рейка на 4/4 звукът идва от долните 2/4.


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Сря 13 юни 2007 21:21


Ами виж тогава около педалите скоро имаше подобна тема и маи се оказа някаква пружина или кора че опира в кормилната рейка при оста която държи педалите.


Потребителски аватар
The Red Guy
Мнения: 2402
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 17:35
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот The Red Guy » Сря 13 юни 2007 21:26


И тая пружина - евентуално, ако е тя - да я сменям или или да я мажа с масло или WD40?


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Сря 13 юни 2007 21:31


The Red Guy написа:И тая пружина - евентуално, ако е тя - да я сменям или или да я мажа с масло или WD40?
    Виж първо къде и какво закача а после ще решим как да се отстрани ако е това :wink:


Потребителски аватар
The Red Guy
Мнения: 2402
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 17:35
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот The Red Guy » Сря 13 юни 2007 21:46


Скърацането го локализирах ей сега (мойта е права, че съм луд - кой нормален ще се занимава с това в 22.30 часа). Основното идва от разстоянието между волана и таралежа - има едно като пласмасов о-оръстен, на който има една медна писта. При въртене наляво-надясно скърца (не знам дали е този о-пръстен или волана се трие в рейката). Ама там пластини за клаксон мисля, че няма. Моите са на волана - на положението на палците вляво и вдясно. Смъкването на волана е кофти, щото имам въздушна възглавница и ми демонтажа и монтажа може да оакам пиропатрона. Та, ако някой има идеи какво и как да стане без демонтаж, че много дразни това!


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Сря 13 юни 2007 21:54


Пръсни малко със нещо за смазване О-пръстена или мазни с малко гресчица с нещо тънко да видиш дали ще изчезне скърцането но според мен е това което ти писах в първия си пост - от там ти взема маса за клаксона към волана :wink:


Потребителски аватар
The Red Guy
Мнения: 2402
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 17:35
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот The Red Guy » Чет 14 юни 2007 8:13


To разстоянието там е много малко, а ако пръсна WD40 нещо дали мога да окъся там?


Потребителски аватар
vladko_g40
Мнения: 1386
Регистриран на: Чет 15 мар 2007 23:57
Автомобил: Audi A6 Audi 90
Двигател: AEB AAN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vladko_g40 » Чет 14 юни 2007 8:42


няма страшно - пръскай, но не знам дали wd40 ще свърши работа :roll:


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Чет 14 юни 2007 19:48


The Red Guy написа:To разстоянието там е много малко, а ако пръсна WD40 нещо дали мога да окъся там?
    Няма какво да окъсиш целта е да се разбере със сигурност оттам ли е скърцането :wink:


Потребителски аватар
The Red Guy
Мнения: 2402
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 17:35
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот The Red Guy » Чет 14 юни 2007 21:11


И от там, и от кормилните щанги - има едни тампони там и те скърцат. :(


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Чет 14 юни 2007 21:15


The Red Guy написа:И от там, и от кормилните щанги - има едни тампони там и те скърцат. :(
    Ами за щангите лечението е едно - смяна, а за волана може да експерементираш с какво да го смажеш за да не те дразни :wink:


Потребителски аватар
The Red Guy
Мнения: 2402
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 17:35
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот The Red Guy » Пет 15 юни 2007 18:04


Вече крайна диагноза - според мен е кормилен ляв накрайник (да го е..) вдигнах го колкото мога, натъпках го с грес - па квото стане, скрибучи само като навивам волана наляво. Здрав е накрайника -

Изображение

за номер девет говоря, вдигнах го и го натъпках с грес, ама не смея да го развия отдолу, да го извадя и да го намажа хубаво. То като гледам отдолу има един болт, който с една лула ще се развие и този накрайник ще излезе, ама знам ли.... не съм го правил това досега...дали има нещо специфично при демонтажа на този ноемр девет?


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Пет 15 юни 2007 18:45


Колега,номер 9 е шарнирният болт на носача!Опитай при вдигната на крик кола да разклатиш с две ръце гумата във вертикална посока.Ако има луфт,по-добре смени шарнира с нов.Успех :wink:



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта