Колеги, полото е с АВС.Спира добре и не дърпа,ама като позавали/може би/от задния десен барабан се чува стържене и свирене.Контролната лампа на таблото не е светнала.Имал съм москвич,омега,но без АВС и сам си оправях спирачките.Та да питам:
1.Стърженето и свиренето не ли е от водата и да няма проблем?
2.К'ва е разликата на барабанните спирачки с АВС и без?
3.Как се обезвъздушават,ако се наложи?
4.К'ва е цената на накладките и марка?
5.Кога да ги сменя-като: свири и стържи и при сухо време,светне лампата или ...?
6.Има ли няква специфичност за модела и работата/настроика на ръчна,клема АВС,или друга простотия/, с една дума дали ще се омотам?
Благодаря,ако ме светнете!



Смяна задни накладки 6N1-АВС,98г.Кога,как?
- Tatrata
- Мнения: 588
- Регистриран на: Вто 06 фев 2007 10:27
- Автомобил: VW Polo 6N1
- Двигател: ABF
- Местоположение: София
1- От водата е, като натиснеш 2-3 пъти и трябва да спира да стърже.
2- Вътре има една гривна за АБС-а, малко по-слабо рита педала, като се включи от зад.
3- До сега никога не ми се е налагало, но мисля, че при смяна на накладки не се обезвъздушава.
4- Около 25-30 лв, марка.......каква намериш !
5- Първо ги виж на какво дередже са, па тогава сменяй ( ако има нужда)
6- На дали ще можеш да се омоташ, аз сам си ги сменях, само внимавай при натягането на лагера да не го назориш, че тогава ще имаш ядове !
Забравих да ти кажа, че има много модели накладки и по-добре ако има нужда за смяна, да си вземеш една от твойте старите накладки и да им я покажеш, аз така брях ядове, бяха ми дали други
2- Вътре има една гривна за АБС-а, малко по-слабо рита педала, като се включи от зад.
3- До сега никога не ми се е налагало, но мисля, че при смяна на накладки не се обезвъздушава.
4- Около 25-30 лв, марка.......каква намериш !
5- Първо ги виж на какво дередже са, па тогава сменяй ( ако има нужда)
6- На дали ще можеш да се омоташ, аз сам си ги сменях, само внимавай при натягането на лагера да не го назориш, че тогава ще имаш ядове !
Забравих да ти кажа, че има много модели накладки и по-добре ако има нужда за смяна, да си вземеш една от твойте старите накладки и да им я покажеш, аз така брях ядове, бяха ми дали други

-
- Мнения: 327
- Регистриран на: Сря 26 сеп 2007 9:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Tatrata написа:1- От водата е, като натиснеш 2-3 пъти и трябва да спира да стърже.
2- Вътре има една гривна за АБС-а, малко по-слабо рита педала, като се включи от зад.
3- До сега никога не ми се е налагало, но мисля, че при смяна на накладки не се обезвъздушава.
4- Около 25-30 лв, марка.......каква намериш !
5- Първо ги виж на какво дередже са, па тогава сменяй ( ако има нужда)
6- На дали ще можеш да се омоташ, аз сам си ги сменях, само внимавай при натягането на лагера да не го назориш, че тогава ще имаш ядове !
Забравих да ти кажа, че има много модели накладки и по-добре ако има нужда за смяна, да си вземеш една от твойте старите накладки и да им я покажеш, аз така брях ядове, бяха ми дали други
Благодарско!Пак да те питам-много говорят за т'ва ритане,а аз нищо не усещам?!И къв е тоя лагер.Оправял съм барабани на руски коли и като закачиш пружините-гледаш барабана да не затяга;ако затяга и не можеш да ги регулираш-ги пилваш накладките с дървена пила и тва си е.А обезвъздушаване-ако излезе цилиндърчето .
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
За лагера : нали за да свалиш барабана трябва да махнеш капачката посредата дето е.Под нея има една гайка и два лагера.Всичко това се демонтира и после като си ги монтираш нетрябва да стягаш гайката много за да се се разбият после тези лагери. Остатъчно е да ги завиеш доколкото да няма после луфт на самият барабан.В никакъв случей не натяхай кайката с ключ (със сила имам предвид). Псле монтираш колелото, хващааш го от долу и от горе и клатиш - дето се вика трябва да има съвсееееем лек луфт. След 500 км пак провери луфта.
За цилиндърчето : в никакъв случай не натискай спирачката докато е свален барабана ,че цилиндърчето излиза и му се прецаква уплатнението. Тъпото е ,че уплатненията струват 15 лв комплекта ,а цяло цилиндърче е 25 лв (цените са наизуст). Освен ако не направиш тази магария няма друг начин да се налага обезвъздушаване
За ритането: И аз му се чудя на моят АБС защо не рита педала ,но съм 100% сигурен ,че работи! Лампата светва при контакт и после загасва , а като погледна дисковете отпред виждам ,че има отпечатаци от накладките
Tatrata e прав : не купувай преди да си свалил твоите ,че са толкова видове ,че рлавата ще те заболи чак
За цилиндърчето : в никакъв случай не натискай спирачката докато е свален барабана ,че цилиндърчето излиза и му се прецаква уплатнението. Тъпото е ,че уплатненията струват 15 лв комплекта ,а цяло цилиндърче е 25 лв (цените са наизуст). Освен ако не направиш тази магария няма друг начин да се налага обезвъздушаване
За ритането: И аз му се чудя на моят АБС защо не рита педала ,но съм 100% сигурен ,че работи! Лампата светва при контакт и после загасва , а като погледна дисковете отпред виждам ,че има отпечатаци от накладките
Tatrata e прав : не купувай преди да си свалил твоите ,че са толкова видове ,че рлавата ще те заболи чак
-
- Мнения: 327
- Регистриран на: Сря 26 сеп 2007 9:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Tatrata написа:Относно ритането на педала, моя бая си потропва, може да е от стила на каране. Когато блокира някое от задните колела, педала рита съвсем леко, почти неможеш да го осетиш, докато ако някое от предните блокира, педалът ще ти "откъсне" ходилото (много по-силно "рита")
Само веднъж съм ги блокирал,че се загледах в един балкон-самолет може да кацне


Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта