Та въпроса ми е как се сваля барабана,има ли някакав "чалъм"

Прочетох,че трябва пурво да се свали лагера,но от тук нататак не ми е ясно как се вади барабана


Ще съм благодарен на насоки и съвети

POLO GTI написа:Muncho написа:Като отвориш барабаните лесно ще познаеш мястото - нали знаеш какво става като триеш метал в метал.
Малко ме притеснява самото отваряне...чувал съм че болтовете трабва да са в позиция "изток, запад, север, юг" и след това се пъха отверка или нещо тънко и дълго в дупката за болт "изток" (за задна дясна гума) / болт "запад" (за задна лява гума) и барабана излизал сам, защото някакво зъбче го освобождава....Обаче трябвало да се прави много внимателно, защото можело да се откачат пружинките, защото се намирали много близо до това зъбче....
Незнам верно ли е това, чух го от един дървен философкойто се е случвало да знае много и различни тънкости, ама понякога се увлича и си ги самосъчинява, та незнам в случая кое от двете е.....и не ми се рискува, че колата дори не е моя
Anbuch написа:Едната дупка за болта се наглася някъде на горе-дясно и с едно фенерче гледаш вътре. В тази област има само една пружина която е вертикална.По тррудно ще ти е да дътнеш въпросният "клин" от колкото да бутнеш отверка между навивките на пружината и да го издърпаш ,чрез нея ( тя е служи само за него)
Никой не е казал ,че барабана няма да излезне и без тази операция. Пробвай.
1 съвет от собствен опит ,че хем знаех и пак допуснах грешка: Нокога не натискай спирачката когато барабана е свален.Така се късат гумичките на цилиндърчето. Струват 15 лв, а цял нов цилиндър с гумичките си 20 лв
FLAIR написа:Работата е малко мазна и мръсна и трябват около 2 часа, но не е чак толкова трудна и страшна.
Неприятният момент със зъбчето идва от това, че при работата си, накладките правят канал от вътрешната страна на барабана и тъй като имат саморазпъващ механизъм става леко трудно свалянето на барабана.
1. Махаш лагера заедно с всички джаджавки (гледай да не го оцапаш с боклуци при свалянето).
2. Ако барабанът на пожелае да излезне леско с изпегляне (и) развъртане сложи колелото с два болта и пробвай пак, като се пробваш да изтеглиш не директно навън с под ъгъл и с развъртане.
3. След като успееш да свалиш барабана ще видиш къде е трило челото в ламарината (мизерията прави задната накладка)
4. Това с процедурата по ликвидиране на скърцането беше описано![]()
5. Монтаж обратно: сложи хубаво грес и не натягай прекомерно лагера.
Моят съвет е да намериш все пак някоя книга как точно става това (има бол) и/или някой, който вече го е правил, защото не е малко работа като за първи път;
Успех
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта