Ламбда сонда и темп.датчик - Въпрос

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
Smok
Мнения: 94
Регистриран на: Нед 21 окт 2007 18:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Ламбда сонда и темп.датчик - Въпрос

Мнениеот Smok » Пон 24 ное 2008 18:05


Полото държи високи обороти на празен ход м/у скорустите (10/15сек) Качихме я на компа и се оказа че Ланда сонда(нз дали това е правилното име) и темп.дачик са заминали. Въпроса ми е: Mоже ли наистина да държи високи обороти от това? И цената на тази сонда наистина ли е 100лв (доброто менте а оригинала 300лв) ???
mod edit: vasstop




Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Мнениеот maslinkov » Вто 25 ное 2008 8:49


Смени си първо температурния датчик - 41лв. в Ауто+ е новата му цена
/ не забравяй да си вземеш и О пръстен и 1 л. антифриз концентрат/ След като го поставити, виж колко ти е предварението - 5-6 гр. на празен ход и загрял двг. трябва да е и чак после мисли за Ламбда сонда ако не се оправи /добра Ламбда нова е около 180лв. мин./ Като гледам си със същия двг. като мен, значи си със Бош. И тъй като не вярвам това да ти е нова кола /в смисъл скоро купена/, не смятам че е за смяна - те са разчетени за поне 240 000 км./ официално обявени 250 000/, освен ако не сте я прецакали - чистили и лепили после със силикон, или колата да ти гори извън пътя масло и от това да се е повредила.
ПП Скоро един колега имаше същия проблем, ама не помня ти ли беше и писа че се оказало напукан вакуумен мъркуч на сервото и като го сменили се оправила - та първо провери него и смени майстора, щото не е изключено и да те будалкат. Айде успех!


Потребителски аватар
Commander_Keen
Мнения: 519
Регистриран на: Съб 20 май 2006 1:24
Автомобил: Golf 2
Двигател: RH 88 Auto
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Commander_Keen » Вто 25 ное 2008 23:00


maslinkov написа:Смени си първо температурния датчик - 41лв. в Ауто+ е новата му цена
/ не забравяй да си вземеш и О пръстен и 1 л. антифриз концентрат/ След като го поставити, виж колко ти е предварението - 5-6 гр. на празен ход и загрял двг. трябва да е и чак после мисли за Ламбда сонда ако не се оправи /добра Ламбда нова е около 180лв. мин./ Като гледам си със същия двг. като мен, значи си със Бош. И тъй като не вярвам това да ти е нова кола /в смисъл скоро купена/, не смятам че е за смяна - те са разчетени за поне 240 000 км./ официално обявени 250 000/, освен ако не сте я прецакали - чистили и лепили после със силикон, или колата да ти гори извън пътя масло и от това да се е повредила.
ПП Скоро един колега имаше същия проблем, ама не помня ти ли беше и писа че се оказало напукан вакуумен мъркуч на сервото и като го сменили се оправила - та първо провери него и смени майстора, щото не е изключено и да те будалкат. Айде успех!


В такъв случай,моето поло като онзи ден мина 300000 и се нулира и сега е на 115км и като загрее оборотите игарят възможно ли е да е от ламбда сондата? Според мен е центровка,но ще видим какво ще излезе....компа не дава никакви грешки...


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Мнениеот maslinkov » Сря 26 ное 2008 8:37


Едва ли ще се намери редови сервиз за проверка на Ламбдата - условията да е изправна са 1. Да покрива диапазона 2. Да реагира с 0,1сек. закъснение, но не повече от 0,3 /тогава е само ленива/, а над 0,3 е за смяна /дотук с възможностите на сервизите./ И 3. Да покрива 1 и 2, но сигналът да е синусоидален, а не трапецовиден /за това е необходим високоскоростен осцилоскоп/ Та според мене в твоя случай, след центровката лично аз бих сменил Ламбдата, ако не се оправи.
А разходът ти как е? Би трябвало да е висок, ако не работи добре Ламбдата.


Потребителски аватар
Smok
Мнения: 94
Регистриран на: Нед 21 окт 2007 18:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Smok » Сря 26 ное 2008 12:44


Колата я имам от 1 година взех я на 140 000км ,но колко са реални нз... Маслно не гори.Сменил съм маркучетото дето е от сервото до колекотора(то ми се беше напукало и смучеше въздух).Да вдигна ми се разхода с 2литра.Сега съм го поръчал темп.датчик и щте го сменя.
/ не забравяй да си вземеш и О пръстен и 1 л. антифриз концентрат/ <-- а това за каво ми трябва ???


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Мнениеот maslinkov » Сря 26 ное 2008 14:19


В магазина продават отделно датчика и пръстена /30ст./, а антифриза ще ти изтече около 800гр. при смяната на датчика.
ПП Сега видях че съм сбъркал в предния си пост - сигналът на Ламбдата трябва да е трапецовиден, а не синусоидален /ма то и без това няма кой да го види с обикновена апаратура/ Междувременно видях и че продават Ламбди за Голф 3 по 52лв. на Ролмакс /много добра италиянска фирма/


Потребителски аватар
Smok
Мнения: 94
Регистриран на: Нед 21 окт 2007 18:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Smok » Сря 26 ное 2008 23:21


Взех темп.датчик. Утре към 17:00 щте го сложа и ще видим какво ще стане.
Ето и снимка на темп.датчик -->
http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/v.php?p=u/932/1731937525.JPG


Marto_Polo
Мнения: 614
Регистриран на: Сря 05 дек 2007 10:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот Marto_Polo » Чет 27 ное 2008 0:03


Някой знае ли колко трябва да бъде съпротивлението на датчика при студен двигател и при загрял на 90 градуса? Аз го мерих преди малко на загрял на две крачета беше 270 ома, а на другите две 130-40 ома.


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Мнениеот maslinkov » Чет 27 ное 2008 10:17


http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=59049
Твоят доколкото знам е същият жълт като нашите.
ПП Като прочетеш темата ще видиш че съпротивлението при определена температура не е твърда величина при различните датчици и ако ти прави мизерии - държи високи обороти освободена от скорост, както беше при мене, или трябва отново да сменяш, или да прибавиш съпротивление на крачето към компа /при мене то е 262 ома, но има за цел малко да ми вдигне оборотите на празен ход - този ефект компа вече го игнорира и от 70/мин, сега са 10/мин в повече, но изглежда точно това трябваше, щото вече не гасне при вкл/изкл. на фаровете и отношението с датчика за движение е оптимално - на освободена от скорост кола поддържа 1000-1100/мин./ За мене всичко опира до проба/грешка, докато улучиш.


Marto_Polo
Мнения: 614
Регистриран на: Сря 05 дек 2007 10:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот Marto_Polo » Чет 27 ное 2008 11:55


Аха значи 270 ома съм в норма горе долу. Та мойта предисторя за да се поинтересувам за датчика е следната:
Онази сутрин когато беше големия студ сутринта не можах да запаля, акумулатора върти но сякаш няма гориво. Реших, че може да е имало вода в бензина и да е замръзнала и от там помпата да не качва гориво. Вечерта като се прибрах от работа пак опитах и пак същата история. Тогава откачих акумулатора за 1-2 мин и след като го закачих запали от първия път. И сега вече съм минал около 200км и ми държи високи обороти на изключена (между 1000 и 1250). Тъй като досега след откачане на акумулатора винаги дросела не е имал нужда от адаптация се чудех дали не е температурния датчик. Но явно ще покарам още малко и ако не се оправи ще и направя една адаптация, тъкмо ще я почистя преди това.


Потребителски аватар
Smok
Мнения: 94
Регистриран на: Нед 21 окт 2007 18:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Smok » Чет 27 ное 2008 12:17


A аз мога ли сам да го сменя темп.датчик? Или трябва да се качи на компа след като се сложи за някакви настроики ?? И какви са тези омове ,как се измерват ???


Marto_Polo
Мнения: 614
Регистриран на: Сря 05 дек 2007 10:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот Marto_Polo » Чет 27 ное 2008 13:52


Имахме един учител по електротехника в техникум, който имаше следния лаф "Кой не знае закона на ома да си седи дома" :lol:

Тва в кръга на шегата :) Това е съпротивлението на датчика. То се променя в зависимост от температурата и така подава различни стойностти на компютъра :)


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Мнениеот maslinkov » Чет 27 ное 2008 14:52


Smok написа:A аз мога ли сам да го сменя темп.датчик? Или трябва да се качи на компа след като се сложи за някакви настроики ?? И какви са тези омове ,как се измерват ???

При нас не се правят никакви настройки, дори да си рестартираш компа /не е като при АЕЕ/, а то е добре да го направиш за да ичисти ако има натрупани грешки. Датчикът е на горната тръба от двг. към радиатора, откъм двигателя /има две места - при мене е в лявото, а дясното ми е празно/ Дори не се снема кората - развиваш и сменяш. Изтича около 800гр. антифриз, така че подложи нещо отдолу. После доливаш ако искаш същия в бачока. Ако не се оправи не се отчайвай веднага - покарай известно време - може компа сам да се адаптира. /ако е било само от датчика де - щото ме смущават тези 1-2л. разход отгоре. Наистина отива и към Ламбда, дано не съм прав/


Потребителски аватар
Smok
Мнения: 94
Регистриран на: Нед 21 окт 2007 18:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Smok » Чет 27 ное 2008 19:08


А как да си ресна компа след като сменя темп.датчик ?


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Мнениеот maslinkov » Пет 28 ное 2008 8:24


Откачи едната клема на акумулатора за 15 мин. /аз откачам минусовата за по - лесно/ и готово. После като я закачаш бъди готов с дистанционното, щото алармата /ако имаш такава надава вой/



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта