Колеги имам следния въпрос, понеже изчетох кво ли не в кой ли не форум за малоумните дросели, вече съвсем сичко ми се размеша, карам Polo 1.4 16V, AFH мотор и след диагностика ми каза майстора че стъпковия мотор е заминал, съответно нов дросел че те са на блок. На диагностика ходих, сами се сещате защо, обороти обороти обороти и пак обороти. Така да се върна към въпроса, модела на дросела е втория показан в този пост: viewtopic.php?f=7&t=92256&hilit=%D0%B4%D1%80%D0%BE%D1%81%D0%B5%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B0+%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BF%D0%B0+%D0%9F%D0%BE%D0%BB%D0%BE (408-237-111-011Z Siemens VDO номер
036 133 064 E - оригинален номер ) интересува ме кви са тея вакумни мъркучи дето влизали в дросела, щото аз нещо не ги намирам, и във въпросната клапа влиза ли въобще такъв маркуч и къде точно влиза?
Поредното питане за гнусната и проклета дроселова клапа!!!
Re: Поредното питане за гнусната и проклета дроселова клапа!!!
Доколкото знам дроселите на АЕЕ и AFH са различни, този щуцер не е за вакум а в него влиза мъркучето идващо от клапана за бензиновите пари. Незнам със сигурност но и твоя дросел трябва да има такъв.
-
hipokrat
- Мнения: 74
- Регистриран на: Сря 02 апр 2008 15:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Поредното питане за гнусната и проклета дроселова клапа!!!
saa27 написа:Доколкото знам дроселите на АЕЕ и AFH са различни, този щуцер не е за вакум а в него влиза мъркучето идващо от клапана за бензиновите пари. Незнам със сигурност но и твоя дросел трябва да има такъв.
В мойта клапа никъв маркуч не влиза, да не се окаже накрая че липсва маркуча на маркучите дето ше ми реши проблема

-
Marto_Polo
- Мнения: 614
- Регистриран на: Сря 05 дек 2007 10:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
Re: Поредното питане за гнусната и проклета дроселова клапа!!!
На АЕЕ там влиза едно маркуче за картерни газове или някакви изпарения е незнам, но като го чистих беше пълно с черна гняс като сажди.
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Re: Поредното питане за гнусната и проклета дроселова клапа!!!
Нито картерни газове - нито вакууми!

ей това дето е долу в ляво на снимката?
Това е маркуча за EVAP
Макар да става въпрос за по стария модел на поло ,тази тема ще отговори на въпроса ви : Какво е EVAP
viewtopic.php?f=7&t=123057&hilit=%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D0%B8%D1%8F%D1%82%D0%B0
който няма там нищо и от там дросела си "дишка" въздухче - няма как да няма проблеми ! Най-малкото ..в двигателят ви влиза въздух който не минава през въздушният филтър
Под нивото на дроселовата клапа ,всичко трябва да е колкото се може по-херметично.Ако не : намалена мощност,прекалено бедна или богата смес,нестабилни обороти, повишен разход и т.н. (абе компа е в шок и ужас )
Що се отнася за този дросел дето е на 1.4 16V

Имам едни предположения! Казвам предположения защото не съм напълно сигурен и някой друг трябва да ги потвърди:
Моторчето на прзният ход при първият вид клапи ,както е при АЕЕ и АЕХ е "вързано за оста която завърта самата клапа и така...ако трябва да влиза повече въздух..то просто я отваря (завърта). Но при някои дросели (както мисля ,че е при този от снимката),има още една "дупка" на блока на дроселовата клапа ,през който влиза въздух в горивната камера и той шунтира самата дроселова клапа.Всъщност това тук е моторчето на празният ход. Когато трябва да се увеличи количеството на въздуха който влиза в смукателните колектори,дроселовата клапа непомръдва ,а се отваря този втори отвор който шунтирва клапата.
Пак казвам не съм 100% сигурен ,че тук става въпрос за такъв вид дросел ,но като го гледам каква голяма дупка има отстрани...

ей това дето е долу в ляво на снимката?
Това е маркуча за EVAP
Макар да става въпрос за по стария модел на поло ,тази тема ще отговори на въпроса ви : Какво е EVAP
viewtopic.php?f=7&t=123057&hilit=%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D0%B8%D1%8F%D1%82%D0%B0
който няма там нищо и от там дросела си "дишка" въздухче - няма как да няма проблеми ! Най-малкото ..в двигателят ви влиза въздух който не минава през въздушният филтър
Под нивото на дроселовата клапа ,всичко трябва да е колкото се може по-херметично.Ако не : намалена мощност,прекалено бедна или богата смес,нестабилни обороти, повишен разход и т.н. (абе компа е в шок и ужас )
Що се отнася за този дросел дето е на 1.4 16V

Имам едни предположения! Казвам предположения защото не съм напълно сигурен и някой друг трябва да ги потвърди:
Моторчето на прзният ход при първият вид клапи ,както е при АЕЕ и АЕХ е "вързано за оста която завърта самата клапа и така...ако трябва да влиза повече въздух..то просто я отваря (завърта). Но при някои дросели (както мисля ,че е при този от снимката),има още една "дупка" на блока на дроселовата клапа ,през който влиза въздух в горивната камера и той шунтира самата дроселова клапа.Всъщност това тук е моторчето на празният ход. Когато трябва да се увеличи количеството на въздуха който влиза в смукателните колектори,дроселовата клапа непомръдва ,а се отваря този втори отвор който шунтирва клапата.
Пак казвам не съм 100% сигурен ,че тук става въпрос за такъв вид дросел ,но като го гледам каква голяма дупка има отстрани...
- BastunSelski
- Мнения: 600
- Регистриран на: Вто 20 мар 2007 10:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сеат Ибиза 1.4 АЕХ у Софето
- Контакти:
Re: Поредното питане за гнусната и проклета дроселова клапа!!!
Гледам,че си от Софията,защо не отидеш при Васил1? Той от тия работи бая разбира,още като ме видя по очите ми позна ,че дросела ми е дал фира ,купих нов,смени го и засега всичко е точно. Мислата ми е ,че майсторът ще си каже тежката дума и него слушай!
-
hipokrat
- Мнения: 74
- Регистриран на: Сря 02 апр 2008 15:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Поредното питане за гнусната и проклета дроселова клапа!!!
BastunSelski написа:Гледам,че си от Софията,защо не отидеш при Васил1? Той от тия работи бая разбира,още като ме видя по очите ми позна ,че дросела ми е дал фира ,купих нов,смени го и засега всичко е точно. Мислата ми е ,че майсторът ще си каже тежката дума и него слушай!
А къде да го намеря този повелител на дроселите Васил1, че тва дето го пише на личната ми карта в графа местоживеене, нищо не значи
Да видим той какво ще каже за въпросните отвори на блока които си седят и събират л..на на воля и няма кой да им сложи един маркуч
- BastunSelski
- Мнения: 600
- Регистриран на: Вто 20 мар 2007 10:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сеат Ибиза 1.4 АЕХ у Софето
- Контакти:
Re: Поредното питане за гнусната и проклета дроселова клапа!!!
Неговият адрес е скрит като ти чуе гласа ,тогава може да ти го каже. А иначе ,дано не ти се наложи де виж тази тема http://seat-bg.com/viewtopic.php?t=5111 там някакъв си продава дрисела за 200 бимберици.
- Koksan
- Мнения: 1678
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
- Контакти:
Re: Поредното питане за гнусната и проклета дроселова клапа!!!
1. Тоя дросел дето се продава в СЕАТ форума не е твоя!
2. Както каза анбуш ... наистина стъпковия ти мотор завърта оста на клапата и така променя въздуха който влиза в двигателя - съответно оборотите. И в дросела НЕ ВЛИЗАТ никакви маркучи, вакууми и т.н.
3. Незнам при кой си ходил на диагностика и каква е била точно грешката ... но и моята на същия мотор даваше грешка и след едно хубаво двойно почистване със спрей за електронни компоненти закупен от Mr.Bricolage моята си я оправих сам ... както УЖ трябваше да се сменя и да се плащат луди пари!
Тая част не е толкова "лефтерна" колкото всички "СПЕЦИАЛИСТИ" казват и много трудно, да кажа почти невъзможно е да ти изгори стъпковия мотор! Да не говорим че все пак сме в БГ и тук има майстори по жиците които пренавиват всякакви мотори и то за без пари почти ... и почти нямам такъв, който да не могат да оправят!
4. Ако мотора ти е в добро състояние ... дори при отказал стъпков мотор, пружината държи дроселовата клапа в такова отворено положение, че колата да поддържа 896 об/мин и оборотите падат само когато включиш големи консуматори(Климатик, Фарове + нагревател на задно стъкло и огледала, Фарове + фарове за мъгла + аварийни мигачи). Понеже си от софия ... ако искаш намини една вечер покрай нас .... живея в района на х-л Плиска да я погледнем, да я закачим на компа и да ти кажа дали имаш надежда ... или вариант 2 .... иди при Ваското и действайте!
Поздрави!
Калоян
2. Както каза анбуш ... наистина стъпковия ти мотор завърта оста на клапата и така променя въздуха който влиза в двигателя - съответно оборотите. И в дросела НЕ ВЛИЗАТ никакви маркучи, вакууми и т.н.
3. Незнам при кой си ходил на диагностика и каква е била точно грешката ... но и моята на същия мотор даваше грешка и след едно хубаво двойно почистване със спрей за електронни компоненти закупен от Mr.Bricolage моята си я оправих сам ... както УЖ трябваше да се сменя и да се плащат луди пари!
Тая част не е толкова "лефтерна" колкото всички "СПЕЦИАЛИСТИ" казват и много трудно, да кажа почти невъзможно е да ти изгори стъпковия мотор! Да не говорим че все пак сме в БГ и тук има майстори по жиците които пренавиват всякакви мотори и то за без пари почти ... и почти нямам такъв, който да не могат да оправят!
4. Ако мотора ти е в добро състояние ... дори при отказал стъпков мотор, пружината държи дроселовата клапа в такова отворено положение, че колата да поддържа 896 об/мин и оборотите падат само когато включиш големи консуматори(Климатик, Фарове + нагревател на задно стъкло и огледала, Фарове + фарове за мъгла + аварийни мигачи). Понеже си от софия ... ако искаш намини една вечер покрай нас .... живея в района на х-л Плиска да я погледнем, да я закачим на компа и да ти кажа дали имаш надежда ... или вариант 2 .... иди при Ваското и действайте!
Поздрави!
Калоян
-
Marto_Polo
- Мнения: 614
- Регистриран на: Сря 05 дек 2007 10:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
Re: Поредното питане за гнусната и проклета дроселова клапа!!!
Koksan написа:3. Незнам при кой си ходил на диагностика и каква е била точно грешката ... но и моята на същия мотор даваше грешка и след едно хубаво двойно почистване със спрей за електронни компоненти закупен от Mr.Bricolage моята си я оправих сам ... както УЖ трябваше да се сменя и да се плащат луди пари!
Тая част не е толкова "лефтерна" колкото всички "СПЕЦИАЛИСТИ" казват и много трудно, да кажа почти невъзможно е да ти изгори стъпковия мотор! Да не говорим че все пак сме в БГ и тук има майстори по жиците които пренавиват всякакви мотори и то за без пари почти ... и почти нямам такъв, който да не могат да оправят!
Колега ти пистите на стъпковия мотор ли си пръскал с този спрей?
- BastunSelski
- Мнения: 600
- Регистриран на: Вто 20 мар 2007 10:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сеат Ибиза 1.4 АЕХ у Софето
- Контакти:
Re: Поредното питане за гнусната и проклета дроселова клапа!!!
Мда моя е грешката не видях,че колегата е с 16В мотор. Е обади се в Имахаджу да ти кажат цена за нов тогава..
А се пръска в гърлото на дросела и се внимава да не се задави мотора...аз лично го пръсках с някакъв спрей за карбуратори от ОМВ за 10кинта(кафяв флакон). Ама моя дросел се беше предал и не искаше да приеме настойките от Ваг-кома.....
А бе реално ако не те дразни според мен може да си караш така колата доста дълго време,само дето ще ти играят оборотите,ще ти харчи повече и на моменти няма да има мощност
:):). При мене между 2500-2800 я нямаше никаква ... Успех
А се пръска в гърлото на дросела и се внимава да не се задави мотора...аз лично го пръсках с някакъв спрей за карбуратори от ОМВ за 10кинта(кафяв флакон). Ама моя дросел се беше предал и не искаше да приеме настойките от Ваг-кома.....
А бе реално ако не те дразни според мен може да си караш така колата доста дълго време,само дето ще ти играят оборотите,ще ти харчи повече и на моменти няма да има мощност
- Koksan
- Мнения: 1678
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
- Контакти:
Re: Поредното питане за гнусната и проклета дроселова клапа!!!
Marto_Polo написа:Koksan написа:3. Незнам при кой си ходил на диагностика и каква е била точно грешката ... но и моята на същия мотор даваше грешка и след едно хубаво двойно почистване със спрей за електронни компоненти закупен от Mr.Bricolage моята си я оправих сам ... както УЖ трябваше да се сменя и да се плащат луди пари!
Тая част не е толкова "лефтерна" колкото всички "СПЕЦИАЛИСТИ" казват и много трудно, да кажа почти невъзможно е да ти изгори стъпковия мотор! Да не говорим че все пак сме в БГ и тук има майстори по жиците които пренавиват всякакви мотори и то за без пари почти ... и почти нямам такъв, който да не могат да оправят!
Колега ти пистите на стъпковия мотор ли си пръскал с този спрей?
Да! Свалих си дорселовата клапа .. изчистих я както си му е реда .. до блясък ... смазах пружината, която се завърта от жилото на гасзта .. раздвижих я хубаво, след което отворих капака на стъпковия мотор и вътре с този спрей почистих и ръсих цялата система зъбни колела .. датчици и т.н. .. след което оставих да изсъхне (пренощува една нощ) сглобих го и го сложих на колата .. след което ппуснах компа да си я настрои и .. О ЧУДО!!! Нов двигател! и спестени 700лв!
-
Marto_Polo
- Мнения: 614
- Регистриран на: Сря 05 дек 2007 10:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
Re: Поредното питане за гнусната и проклета дроселова клапа!!!
Koksan написа:............
Да! Свалих си дорселовата клапа .. изчистих я както си му е реда .. до блясък ... смазах пружината, която се завърта от жилото на гасзта .. раздвижих я хубаво, след което отворих капака на стъпковия мотор и вътре с този спрей почистих и ръсих цялата система зъбни колела .. датчици и т.н. .. след което оставих да изсъхне (пренощува една нощ) сглобих го и го сложих на колата .. след което ппуснах компа да си я настрои и .. О ЧУДО!!! Нов двигател! и спестени 700лв!
Какви бяха симптомите преди да направиш процедурата?
п.п. Как се казва спрея ако си спомняш?
- Koksan
- Мнения: 1678
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
- Контакти:
Re: Поредното питане за гнусната и проклета дроселова клапа!!!
Симптоми:
1. НА студен двигател при палене не вдигаше на около 1200 оборота докато загреее
2. При включване на повече консуматори оборотите падаха под нормалните
3. повишен разход
4. Когато пуснеш климатика ... едвам ддържеше на 500 об/мин
5. Имаше грешка в компютъра - V60 Actuator - Interminent или нещо такова
6. При изключване на буксата за управление, която влиза в дроселовата клапа не се променяше абсолютно нищо
НЕ помня как се казва .. трябва да погледна ... но на щанда за автомобилите ..голям флакон сив на цвят със жълти картинки ... пише че е за почистване на електронни компоненти и т.н.
1. НА студен двигател при палене не вдигаше на около 1200 оборота докато загреее
2. При включване на повече консуматори оборотите падаха под нормалните
3. повишен разход
4. Когато пуснеш климатика ... едвам ддържеше на 500 об/мин
5. Имаше грешка в компютъра - V60 Actuator - Interminent или нещо такова
6. При изключване на буксата за управление, която влиза в дроселовата клапа не се променяше абсолютно нищо
НЕ помня как се казва .. трябва да погледна ... но на щанда за автомобилите ..голям флакон сив на цвят със жълти картинки ... пише че е за почистване на електронни компоненти и т.н.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта
