Поло 1043 AAU гасне :(

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
Persefona
Пололизирана
Мнения: 1933
Регистриран на: Пет 02 ное 2007 12:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Поло 1043 AAU гасне :(

Мнениеот Persefona » Вто 11 ное 2008 20:53


Здравейте, колеги :)
Имам малък проблем с полото... :roll:
Когато е изключено от скорост понякога просто си гасне, независимо дали е загряло или не, дали карам на газ или на бензин...просто си гасне и после ако веднага се опитам да завъртя - не пали. Като изчакам около 2-3 минути - завъртам и паля без проблем!
За сега имам 2-ма заподозрени :lol::
Заподозрян N 1. - Бобина;
Заподозрян N 2. -Датчик на Хол; :hmmmm
Като проверяваме бобината - ту дава искра, ту не. :(
Но...ако проблема е в датчика не би ли трябвало директно и безвъзвратно да умре без да мога въобще да запаля повече? :roll:
Бобина сменях преди няколко месеца и си взех BERU точно за да нямам повече проблеми с нея :? (старата после изкара 3 месеца на едно ABD преди да умре тотално, но това е друг въпрос :lol:)....Ако втора бобина подред ми гори от какво може да е?... Кабелите са добри, свещите са сменяни преди 2 седмици... :roll:
Та големия ми въпрос в случая е : Има ли начин да разбера със сигурност какъв е проблема без да я чакам да умре и без да почвам да сменям наред? :(




Потребителски аватар
vladko1001
Мнения: 305
Регистриран на: Чет 03 май 2007 8:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот vladko1001 » Сря 12 ное 2008 9:25


същото поло и същата "болест" имах и аз...
при мен се оказа,че на ЕКУ /компа/,големият куплунг беше потънал във вода/така беше дошъл от IT/ :x

хубаво е да се направи една профилактика на всички куплунги,разиоми,букси и т.н....има един спец. спрей за тази цел май че беше на PHILIPS


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Мнениеот lrlmodo » Сря 12 ное 2008 10:16


Еми мислихме го - остава нещо такова да е, ECU, клеморед...... :?
Как мразя токове


Marto_Polo
Мнения: 614
Регистриран на: Сря 05 дек 2007 10:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот Marto_Polo » Сря 12 ное 2008 10:51


На полото на бащами (същия мотор) Датчика на Хол правеше подобна мизерия. Гасне в движение и няма палене след около 20-30 мин пали изглежда като по истине. Така една две седмици, на диагностика нищо не дава. Накрая като отказа въобще да запали вече датчика беше приключил.


Потребителски аватар
vladko1001
Мнения: 305
Регистриран на: Чет 03 май 2007 8:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот vladko1001 » Сря 12 ное 2008 20:38


преди да се купуват нови /скъпи/ датчици,бобини и пр. е хубаво нещата да се провокират: примерно локално загряване с гореща духалка на дат. на хол или бобина/комутатор и т.н ... това са разни хватки от прил. електроника...много е гадно когато дефекта /в авт.електрониката/ не окончателен ...

все пак има добри "BOSH" ДИАГНОСТИЦИ , които отгадават тези гатанки...


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: Поло 1043 AAU гасне :(

Мнениеот Anbuch » Чет 13 ное 2008 0:36


Persefona написа:Като проверяваме бобината - ту дава искра, ту не. :(


Как я проверявате? Докато е на колата ли? Като не дава искра от високоволтовият кабел ,вижте дали от ниската и страна по трита кабела има напрежение. Двата кабела най-левия и най-дестният са ти + и минус 12 волта(по-точно напрежението на акумулатора ти). Откачаш буксата на бобината , даваш на контакт без да палиш и се проверява дали между двата кабела има напрежение съответстващо на това на напрежението на акумулатора. После проверявате дали съпротивлението между единият кабел ( минуса) и минуса на акумулатора е равно на нула.

После проверявате захранването на датчика на хол. Буксата му пак е с 3 кабела. Действате по същият начин. Откача се буксата му, даваш на контакт без да палиш и се мери напрежението между двата най-крайни кабела 1 и 3. Напрежението менжду тях трябва да е най-малко 9 волта.

Проверете тия работи и ми кажете за резултата - ще пиша още доста работи ако до тук не се локализира проблема. Копчето ти за газ/бензин има ли неутрално положение - да не подава нито газ нито бензин - ще е нужно за по-нататачните тестове. И да няма - няма страшно .... ще откачаме буксата на бензиновата дюза и ще палим на бензин защото ще е нужно да въртим двигателят на стартер без да може да запали. Ако нямате уред с който да мерите напрежение .... и най-евтиният за 5-6 лв ще свърши работа


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Мнениеот lrlmodo » Чет 13 ное 2008 9:44


Ех Наско златен си, ако няма мултицед аз ще и занеса :wink:
От тази тема ще се ограмотим и останалите за диагностиката на тези проблеми :arrow:
Вяра звънкай ако требва съпорт :arrow: мултицета ми е в полото


Потребителски аватар
Persefona
Пололизирана
Мнения: 1933
Регистриран на: Пет 02 ное 2007 12:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Persefona » Чет 13 ное 2008 11:12


Любо, проверихме ги всичките тези неща още миналата седмица когато умря първите 2-3 пъти. Всичко е нормално за съжаление. Проблема е, че след като загасне, след около 2 минути пали и все едно нищо й няма и не дава никакви отклонения. Първия път пробвахме дали бобината ще подаде искра без да палим, само на контакт, точно както Наско обясни и нямаше искра, всеки следващ път всичко си работи нормално до датчика на Хол. Подозирам бобината защото преди да я сменя правеше подобен проблем... :roll: Когато иска работи... :?
Последните 2 дена не е правила проблем нито веднъж. Лошото е, че като си знам късмета, ще го направи в най-неподходящия момент. :evil:
Иначе превключвателя ми има и средна позиция, Наско, но като е на средна, мисля че си работи на бензин :roll: досега не ми се е случвало да не мога да запаля на средна...
Кабелите като ги проверявах за последно си бяха добре... :dontknow:


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Мнениеот maslinkov » Чет 13 ное 2008 11:50


А ако разкачите температурния датчик преди това ще запали ли?


Потребителски аватар
doc_j
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 1057
Регистриран на: Пон 29 окт 2007 17:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Чепеларе / София
Контакти:

Мнениеот doc_j » Чет 13 ное 2008 13:07


Искаш ли реле за газовата за проба? Имам и излишен ключ. Щото като чета тука кво става... И все пак си мисля, че щом имаш толкова мерак да караш на газ, ако отидеш до The_Machine... :roll:


Потребителски аватар
Persefona
Пололизирана
Мнения: 1933
Регистриран на: Пет 02 ное 2007 12:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Persefona » Чет 13 ное 2008 16:51


doc_j написа:Искаш ли реле за газовата за проба? Имам и излишен ключ. Щото като чета тука кво става... И все пак си мисля, че щом имаш толкова мерак да караш на газ, ако отидеш до The_Machine... :roll:

mhihi Абе мойте мераци са далеч от пропан-бутан-метановите изпълнения да ти кажа ;) ама...съдба mhihi
Иначе последния път като умря полото бяхме точно пред сервиза на Машината... и той вдигна ръце накрая... :lol:


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Чет 13 ное 2008 23:54


Persefona написа:Първия път пробвахме дали бобината ще подаде искра без да палим, само на контакт, точно както Наско обясни и нямаше искра, всеки следващ път всичко си работи нормално до датчика на Хол.


Абе направо да те питам с кого проверявахте :) ? Може да сте направили каквото трябва ,ама това обяснение ме обърква. Всичко започва от датчика на хол. Когато дадеш на контак ,на двата му крайни кабела трябва да имаш не по малко от 9 волта и когато се опиташ да запали ,стартера завърта двигателят и тогава по средният кабел на датчика на Хол започва да "излиза" напрежение. Проверихте ли го това напрежение дали го има когато колата неиска да запали. Ако го има това напрежене ,както и 9-те волта min ,а колата не пали значи 100% датчика ти е изправен. Казваш всичко е наред до датчика ,ама те от него тръгват нещата. Той подава по средният си кабел сигнал на компа ,а компа вече на бобината. Напрактика ти си имала проблем не с бобината ,а с комутатора и (който е уж було неразделна част от нея) нали? Комутатора е склонен към повреда при голямо разстояние между високоволтовите електроди - било то на свещите ,било то между палеца и дистрибуторната капачка. Имах много интересен палец на времето : та съпротивлението му трябва да е 1 килоом ,но този палец като го размърдам с пръст и съпротивлението му ставаше десетки килооми , като го смених нещата с прекъсването ми изчезнаха. Проверихте ли капачката и палеца - електродите на капачката как са - почистете ги от нагара до меден блясак

дръпни си тези 2 файла и ги прегледай - има писано за комутатори,бобини и как се проверяват

http://store3.data.bg/anbuch/VW%20polo/ ... ic_rus.pdf - последните 3-4 страници от това

http://store3.data.bg/anbuch/VW%20polo/ ... nic_02.pdf


Потребителски аватар
Persefona
Пололизирана
Мнения: 1933
Регистриран на: Пет 02 ное 2007 12:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Persefona » Пон 17 ное 2008 0:16


Последния път проверявахме с The_Machine и едно момче, което се занимава с токове и диагностика...
Напрежението не съм го мерила с мултицет когато прави проблем, защото до преди 4 дена нямах такова чудо на модерната техника, а откакто го взех още не е направила проблем, за да мога да употребя силата death :lol:

Всичките опити са правени в полеви условия с подръчни материали:
С телче опирахме средния кабел от датчика на Хол в маса, за да видим дали системaта след датчика работи... А иначе когато не пали колата и се извади централния кабел и се доближи към маса, в някои от случаите не подава искра и като направим теста горе с телчето - искрата идва, но пък като закачим буксата обратно колата пали без проблем (няма хлабави връзки буксата на датчика, няма нагорели букси) ... :?
Другата седмица ще вкарам полото в Bosch сервиз, за да го видят и на осцилоскоп и ще пиша като има някакво развитие и имам повече инфо за проблема... :lupe

П.П.: maslinkov, защо температурния датчик? Мислиш, че проблема е в сместа ли? :roll:


Потребителски аватар
kasapina
Мнения: 93
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 23:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив facebook.com/FTMotorsports
Контакти:

Hi

Мнениеот kasapina » Пон 17 ное 2008 0:25


На 1 и 3 трябва да има стабилни 12 В не просто над 9В напрежението трябва да е стабилно задължително когато се
върти на стартер !!! Има и друг интересен момент с датчика на хол които е че ако има разлика в поненциалите на масите на мотора и купето и АБ дори 1волт колата няма да запали гаранция изпитал съм го(бялото поло на насако като качвахме МС :twisted: и не беше добър контакта на масите имаше контактни съпротивления и датчика на хол дори да му се дигне потенциала на сигнала с 1 волт компютъра не го отчита като сигнал ТРЯБВА ДА Е 0 там беше такъв случаят!!!.При това датчика на хол няма излизащо еднакво напрежение от средния си край ,там има напрежение(~7v) когато блендата е затворила промеждутака и когато се отвори напрежението пада в 0 затова датчика на хол е изгорял ако има постоянно висок потенциал в средния си край кoгато въртиш на стртер (трябва да се променя потенциала (при въртяща се бленда) при изправен датчик 0, ~7v ,0 ~7v и така се повтарят импулсите ;) Та по захранването на датчика не може да се каже че е зле или добре понеже колат не го прави често до колкото разбирам и няма как да се установи че по някое време се губи ,друг е момента ако сe инсталира един мултисет в колата и го гледа в реално време :D и един осцилоскоп за сигнала на Датчика е идеино да сe вгради :D ще успее да хване проблема така 100%. Мисля да се закачи 2рата сонда на осцилоскопа на клема 1 и да гледа горенето :D в цилиндрите.


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Мнениеот maslinkov » Пон 17 ное 2008 8:55


Persefona написа:Последния път проверявахме с The_Machine и едно момче, което се занимава с токове и диагностика...
Напрежението не съм го мерила с мултицет когато прави проблем, защото до преди 4 дена нямах такова чудо на модерната техника, а откакто го взех още не е направила проблем, за да мога да употребя силата death :lol:

Всичките опити са правени в полеви условия с подръчни материали:
С телче опирахме средния кабел от датчика на Хол в маса, за да видим дали системaта след датчика работи... А иначе когато не пали колата и се извади централния кабел и се доближи към маса, в някои от случаите не подава искра и като направим теста горе с телчето - искрата идва, но пък като закачим буксата обратно колата пали без проблем (няма хлабави връзки буксата на датчика, няма нагорели букси) ... :?
Другата седмица ще вкарам полото в Bosch сервиз, за да го видят и на осцилоскоп и ще пиша като има някакво развитие и имам повече инфо за проблема... :lupe

П.П.: maslinkov, защо температурния датчик? Мислиш, че проблема е в сместа ли? :roll:

Не знам за сместа, ама Наско преди беше писал, че неговото Поло /вече не помня старото, или новото/, ако няма сигнал от температурния датчик не пуска искра през бобината и не пали. Та затова ми е интересно при това как е и дали не е лоша връзката някъде там. :D



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта