АЕЕ-то държи 2500 оборота - Решено!

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Marto_Polo
Мнения: 614
Регистриран на: Сря 05 дек 2007 10:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

АЕЕ-то държи 2500 оборота - Решено!

Мнениеот Marto_Polo » Съб 31 яну 2009 17:34


Сутринта опитвайки се да запаля стартера въртеше но не запали. Откачих акумулатора за 5 мин и запали, но държи около 2500 оборота. пробвах с друг температурен датчик и същата работа, пробвах и със съпротивление да симулирам 90 градуса и пак така. След това откачах акумулатора за 20-30 мин, но без резултат. Дросела е чистен пред 2 седмици. Утре ще търся някъде да отида на диагностика, но дотогава давайте съвети какво може да и е? :banghead:

п.п. малко предистория: при палене ми се рестартира много често компютъра на ГИ-то. Тук ми подсказаха, че ми пада напрежението на акумулатора при палене затова. Днес го мерих и при палене наистина пада на около 9V и малко. Утре ще пробвам с друг акумулатор дали причината е в него или стартера го гълта. Та освен, че се рестартира компютъра на ГИ-то и дросела си губи настройките доста често, което ме навежда на мисълта, че причината е спада на напрежение поради което си губи паметта. Дали всичките ми проблеми идват от този пад на напрежението при палене?

Последна промяна от Marto_Polo на Пет 27 фев 2009 12:50, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: АЕЕ-то държи 2500 оборота

Мнениеот Каспър » Съб 31 яну 2009 19:33


Да така е. При спада на напрежение най-вероятно се рестартира и бензиновия комп (предполагам, че се занулява и часовника на таблото), а от там и дросела си губи настройките. Мисля, че ако сложиш читав акумулатор и покараш 200-300км. дросела ще се самообучи. Ако след тези км. не се оправи отиваш да ти го адаптират с външен комп.


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: АЕЕ-то държи 2500 оборота

Мнениеот maslinkov » Съб 31 яну 2009 21:19


Причината е може би в реле регулатора/четките и не ти зарежда добре, а оттам са и падовете. А нещо не разбраж как симулира 90 гр. със съпротивление?/там идеята е съвсем друга - лъжем компа че колата е по - студена от 90/


Marto_Polo
Мнения: 614
Регистриран на: Сря 05 дек 2007 10:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: АЕЕ-то държи 2500 оборота

Мнениеот Marto_Polo » Съб 31 яну 2009 21:33


Да така е. При спада на напрежение най-вероятно се рестартира и бензиновия комп (предполагам, че се занулява и часовника на таблото), а от там и дросела си губи настройките. Мисля, че ако сложиш читав акумулатор и покараш 200-300км. дросела ще се самообучи. Ако след тези км. не се оправи отиваш да ти го адаптират с външен комп.


Интересното е, че не се зануляват часовника и километража, а само дросела си губи настройките. Карам около 200 км и се адаптира, след 2-3 дена пак при палене си губи настройките и пак се повтаря цикъла. Акумулатора иначе в студовете сутрин си палеше.


Причината е може би в реле регулатора/четките и не ти зарежда добре, а оттам са и падовете. А нещо не разбраж как симулира 90 гр. със съпротивление?/там идеята е съвсем друга - лъжем компа че колата е по - студена от 90/


Реле-регулатора мисля, че е Ок защото си зарежда около 14,3-5V. А слагах съпротивление за да го излъжа че колата е загряла и да нормализира оборотите, но ефект никакъв.

:banghead:


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: АЕЕ-то държи 2500 оборота

Мнениеот Каспър » Съб 31 яну 2009 22:36


Marto_Polo написа: Интересното е, че не се зануляват часовника и километража, а само дросела си губи настройките. Карам около 200 км и се адаптира, след 2-3 дена пак при палене си губи настройките и пак се повтаря цикъла. Акумулатора иначе в студовете сутрин си палеше. :banghead:

Тогава причината е в самия дросел. При мен се случваше нещо подобно и реших проблема с нов дросел.


Marto_Polo
Мнения: 614
Регистриран на: Сря 05 дек 2007 10:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: АЕЕ-то държи 2500 оборота

Мнениеот Marto_Polo » Съб 31 яну 2009 22:59


Колко и от къде взе дросела? Все ми се иска проблема да не е в него, но ще търся вариант да намеря друг дросел за проба.


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: АЕЕ-то държи 2500 оборота

Мнениеот Каспър » Нед 01 фев 2009 7:18


Marto_Polo написа:Колко и от къде взе дросела? Все ми се иска проблема да не е в него, но ще търся вариант да намеря друг дросел за проба.

380 лв. с 6 месеца гаранция. Тези са вносител на Siemens-VDO:
http://www.imahiju.com/bg/contact.html


Marto_Polo
Мнения: 614
Регистриран на: Сря 05 дек 2007 10:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: АЕЕ-то държи 2500 оборота

Мнениеот Marto_Polo » Нед 01 фев 2009 19:06


Сега идвам от диагностика и адаптираха клапата, но майстора каза че самата адаптация не минава правилно и вероятно проблема е в нея :(


Потребителски аватар
Alpi
Мнения: 49
Регистриран на: Сря 04 юни 2008 19:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf

Re: АЕЕ-то държи 2500 оборота

Мнениеот Alpi » Пон 02 фев 2009 4:17


Извинявам се за тъпия въпрос, но как разбираш, че дросела си губи настройките, като не ти се занулява чесовника и километража.


Marto_Polo
Мнения: 614
Регистриран на: Сря 05 дек 2007 10:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: АЕЕ-то държи 2500 оборота

Мнениеот Marto_Polo » Пон 02 фев 2009 9:22


Започва да държи високи обороти към 1000 на място и 1300 в движение, като от време на време се форсира. Така след около 200 км се адаптира пак. :shock


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: АЕЕ-то държи 2500 оборота

Мнениеот Anbuch » Пон 02 фев 2009 9:34


Дросела ,ако работи с напрежение от 7V(или 6 V беше) до 18V трябва да не си губи настройките (както и газовият ти компютър) ,ако при тези напрежения ,тия 2 работи работят неадекватно - най-вероятно причината е в самите тях. а газовият комп ,най-вероятно прехвърля на бензин заради налягането на изпарителя (какъв тие ГИ-то и с какъв изпарител ....Томасето?)

Marto_Polo написа: А слагах съпротивление за да го излъжа че колата е загряла и да нормализира оборотите, но ефект никакъв.

:banghead:


Искаш да кажеш : да излъжеш ,че е студена ,а не загряла ..нали?


Marto_Polo
Мнения: 614
Регистриран на: Сря 05 дек 2007 10:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: АЕЕ-то държи 2500 оборота

Мнениеот Marto_Polo » Пон 02 фев 2009 11:19


Искаш да кажеш : да излъжеш ,че е студена ,а не загряла ..нали?


Не искам да го излъжа, че е загряла. Защото оборотите на студена са по високи, а аз исках да ги сваля.

ГИ-то е AG Zenit и не просто минава на бензин (което би било проблем в налягането, може би), но директно се изключва, което според газаджиите в форума се рестартира компа, защото има пад на напрежението при палене (пада ми на около 9V мерено с мултицет на клемите при старт).


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: АЕЕ-то държи 2500 оборота

Мнениеот maslinkov » Пон 02 фев 2009 14:21


Абе тогава не му мисли и сменяй акумулатора, а явно за оборотите и темп датчика няма да се разберем.


Marto_Polo
Мнения: 614
Регистриран на: Сря 05 дек 2007 10:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: АЕЕ-то държи 2500 оборота

Мнениеот Marto_Polo » Вто 03 фев 2009 9:49


Мисля да пробвам с акумулатор на колега и ще го меря при старта дали така ще му пада напрежението. Другия вариант е стартера да го гълта, ма преди няколко месеца му смених четки и бендикс. :cry:


Marto_Polo
Мнения: 614
Регистриран на: Сря 05 дек 2007 10:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: АЕЕ-то държи 2500 оборота

Мнениеот Marto_Polo » Вто 10 фев 2009 9:46


Пробвах с други два акумулатора и ефекта е същия, т.е. нещо при старт ми товари акумулатора. Мерихме масата на двигателя и на купето е Ок. Какви консуматори се включват при стартиране за да търся в кой е проблема? Стартер, бензинова помпа, но тя спира след секунди, моторче на дросела ????



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта