Много важен за МЕН токов въпрос (сиг и за някой др)

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
el_alex
Мнения: 39
Регистриран на: Вто 05 авг 2008 17:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Много важен за МЕН токов въпрос (сиг и за някой др)

Мнениеот el_alex » Пон 16 мар 2009 13:02


Колеги здравейте :),

Порових се из форума стана ми хубаво както винаги, че има и други хора, които като мен се опитват да оправят/направят нещо.

Въпроса е следния:

Трябват ми жица и дупка :).Дупката трябва да води от купето към двигателния отсек и е за предпочитане да не минава през парното и да е оригинална по възможност.Като ми слагаха алармата мисля че използваха такава някъде....

Трябва ми и жица от захранването, но такава, че да има захранване когато запаля двигателя (без значение с ниска или висока мошност - трябва ми само сигнал.

Идеята е следната.Имам антирадар (радар детектор) и диодни фарове (които сам си направих) ще кача пикс като се прибера от работа - трябва като запаля колата антирадата да се включва сам и ест като я загася и той да се изключва (без възможност да го забравя включен).Той харчи около 60ма на 12В всяко 12в захранване в колата ще свърши работа.Другото - фаровете.Тъй като са диодни (като на бмв или ауди) и су6то харчат около 75ма на 12в макс - ще ги направя да светят винаги като е запалена колата (извинение за включени фарове пред кат) І че изглежда супер яко :)).Стакава жица могат, да се включат и още куп други уреди (блутуут джипиес) неони, усилватели и т. н. Помощ? :wink:

Колата е Поло 99 год двигател 1.0.

П.С. имам и готов неон и система с микроконтролер, която последожателно може да включва системите 1на по 1на, като примерно изписва на син дисплей с бели букви на български "радара е включе", "фаровете са включени", "джипиеса е позоционирал"... въпрос на време и идеи какво може да се направи.Ако някой се интересува, ще обясня всичко (ест всичко обяснено с моите бегли познания по това онова...)

Още 1н въпрос.Забелязал съм, че копчето за фаровете светва самичко като запаля колата - как мога да го разглобя или как мога да взема ток от неговите жици (каде са те)

Поздрави на всички колеги от форума!




Потребителски аватар
Commander_Keen
Мнения: 519
Регистриран на: Съб 20 май 2006 1:24
Автомобил: Golf 2
Двигател: RH 88 Auto
Местоположение: София
Контакти:

Re: Много важен за МЕН токов въпрос (сиг и за някой др)

Мнениеот Commander_Keen » Пон 16 мар 2009 14:21


Колега дупка има като застанеш срещу колата от дясната страна под казанчето за антифриза...от нея не помня какво минаваше,но си е оригинална с кумичка...аз от там съм прекарал кабема за захранване на Баса :mrgreen: ,а захранване което го има само на контакт/запален двигател има и най-лесно можеш да вземеш от захранването на касетофона. Но премери кое е защото там има 2 12В захранвания...едното го има постоянно,то е за паметта на касетофона и не е изобщо мощно,а другото го има само на контакт...затова премери,за да си сигурен. От там кабели се прекарват прекрасно ;) Успех!


Потребителски аватар
doc_j
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 1057
Регистриран на: Пон 29 окт 2007 17:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Чепеларе / София
Контакти:

Re: Много важен за МЕН токов въпрос (сиг и за някой др)

Мнениеот doc_j » Пон 16 мар 2009 16:43


Commander_Keen написа:...а захранване което го има само на контакт/запален двигател има и най-лесно можеш да вземеш от захранването на касетофона. ...а другото го има само на контакт...затова премери,за да си сигурен. От там кабели се прекарват прекрасно ;) Успех!


Офф: Стига, ве, трябва винаги да си на контакт, за да си слушаш музика ли? :shock Аз съм потресен.


Потребителски аватар
el_alex
Мнения: 39
Регистриран на: Вто 05 авг 2008 17:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Много важен за МЕН токов въпрос (сиг и за някой др)

Мнениеот el_alex » Пон 16 мар 2009 16:44


Благодаря за координатите на дупката колега :D .

Аз нямам 2 захранвания за касетофона :) моя бачка дори когато колата не работи.Откъде мога да я измъкна тази жица?



Ето обещаните пикс.


През деня не е особенно внушителна - особенно като не съм ги захранил за момента :)
Изображение



(=> но през нощта или като се стъмни дори леко... <=) :lol:
Изображение

Чакам критики, коментари и предложения :)


Потребителски аватар
doc_j
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 1057
Регистриран на: Пон 29 окт 2007 17:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Чепеларе / София
Контакти:

Re: Много важен за МЕН токов въпрос (сиг и за някой др)

Мнениеот doc_j » Пон 16 мар 2009 16:57


Добре се е получило, почти като оригинално е :) а освен това е и полезно, поне според мен.


Потребителски аватар
eras3r
Мнения: 763
Регистриран на: Вто 23 сеп 2008 22:13
Автомобил: Citroen C5 2014г
Двигател: 2 0hdi 163hp
Местоположение: София
Контакти:

Re: Много важен за МЕН токов въпрос (сиг и за някой др)

Мнениеот eras3r » Пон 16 мар 2009 17:14


Супер е станало...ако кажеш и какви лампички си сложил...и колко пари ти е излязло всичко това, ще е супер.

п.п. Каква е тази практика всеки да си крие номера, а после питаме в подтемата "Кой беше..."? :screwy


Потребителски аватар
Commander_Keen
Мнения: 519
Регистриран на: Съб 20 май 2006 1:24
Автомобил: Golf 2
Двигател: RH 88 Auto
Местоположение: София
Контакти:

Re: Много важен за МЕН токов въпрос (сиг и за някой др)

Мнениеот Commander_Keen » Пон 16 мар 2009 17:18


doc_j написа:
Commander_Keen написа:...а захранване което го има само на контакт/запален двигател има и най-лесно можеш да вземеш от захранването на касетофона. ...а другото го има само на контакт...затова премери,за да си сигурен. От там кабели се прекарват прекрасно ;) Успех!


Офф: Стига, ве, трябва винаги да си на контакт, за да си слушаш музика ли? :shock Аз съм потресен.


Офф: В интерес на истината го има когато ключа е вкаран и веднъж е бил на контакт и не е ваден...като го извадиш прекъсва. Става и когато самата ключалка е натисната. Не знам какво е това положение затова смятам,че доста се изложих с изказването,но съм сигурен,че всички ме разбрахте ;)

Колега да те питам имаш ли против да пладиатствам идеята ти за светлините?


Потребителски аватар
el_alex
Мнения: 39
Регистриран на: Вто 05 авг 2008 17:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Много важен за МЕН токов въпрос (сиг и за някой др)

Мнениеот el_alex » Пон 16 мар 2009 18:04


Пари: Около 10лв :) айде 15 макс.
Лампички: Нямам идея - харесах ги и ги взех.
Номера: Понеже всички си крият номерата, реших и аз да не изоставам :wink: .
Плагиатстване: Нямам нищо против.Аз самия изплагиатствах идеята от скъпите модели на бмв и ауди (и др предполагам)

Ето и каратък комикс как се прави (ест трябва бронята ти да е такъв модел)
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

:beer

П.С. Все още ще съм благодарен на пик с точната (толкова мн гореспомената) жица :)


Потребителски аватар
eras3r
Мнения: 763
Регистриран на: Вто 23 сеп 2008 22:13
Автомобил: Citroen C5 2014г
Двигател: 2 0hdi 163hp
Местоположение: София
Контакти:

Re: Много важен за МЕН токов въпрос (сиг и за някой др)

Мнениеот eras3r » Пон 16 мар 2009 18:59


хм...много е яко :) Вече и аз се зарибих да си сложа такова, но мисля да ги сложа "зад" решетките които си направих. Денем няма да се виждат толкова много, а нощем...ще е якоооо :) и според мен няма да заслепява толкова много другите водачи. Другото което ми хрумна, ако са прекалено силни направи махам габаритите във фаровете и ще карам на тях вместо пуснати къси светлини.
Прикачени файлове
010902996-big.jpg


Потребителски аватар
enime
Мнения: 83
Регистриран на: Нед 22 юни 2008 16:08
Автомобил: VW POLO
Двигател: AER 1998
Местоположение: Сливен

Re: Много важен за МЕН токов въпрос (сиг и за някой др)

Мнениеот enime » Пон 16 мар 2009 22:07


колега ами сети ли се 4е от влагата мойе да горят диодите.


Потребителски аватар
eras3r
Мнения: 763
Регистриран на: Вто 23 сеп 2008 22:13
Автомобил: Citroen C5 2014г
Двигател: 2 0hdi 163hp
Местоположение: София
Контакти:

Re: Много важен за МЕН токов въпрос (сиг и за някой др)

Мнениеот eras3r » Пон 16 мар 2009 22:21


enime написа:колега ами сети ли се 4е от влагата мойе да горят диодите.

:idea3
Това ме вкара в шах :> Да се надявам, че няма да е и мат. Наистина...ако е така...сериозна работа. КАто се понагреят малкои ако се мине през локва или каквото и да е...камачки ала бала... :012:


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: Много важен за МЕН токов въпрос (сиг и за някой др)

Мнениеот Anbuch » Пон 16 мар 2009 23:12


Няма как да им повлияе влага , диодите са заляти с някаква смола (то се вижда). Само се надявам да не си ги изчислил да светят на макс при 14.5 волта ,че много малко ще изкарат.Според мен не се занимавай с ключа за фаровете. Лесно се сваля ,но там вървят слаби токове които ще са достатъчни за диодите ,ама скоро пак ще ти потрябва плюсче (все си трябва). Грабвай една жича (е мериш я с мултицета коя де) дето е около ключа и задължително през предпазител си накичваш бъдещите проекти.
За демонтирване на ключа : viewtopic.php?f=7&t=129572&hilit=%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%B0%D1%88

я-я-я-я микроконтролер ли :drunk ? виж моята зарибявката (наречена джендамонитор mhihi )
viewtopic.php?f=11&t=125661

Изображение


Потребителски аватар
el_alex
Мнения: 39
Регистриран на: Вто 05 авг 2008 17:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Много важен за МЕН токов въпрос (сиг и за някой др)

Мнениеот el_alex » Вто 17 мар 2009 9:29


Хахахаахахха :D колега точно изчислявах новите стойности за 14.5в макс 15 като ти прочетах мнението :D и ехх за същия дисплей говоря и аз :):) с малко модификация по програмата - стават чудеса!!!

За каква стойност да ги изчисля?

А аз сега ще питам там където ми слагаха касетофона и от там ще ползвам оригиналното захранване - само катко е запалена колата.

Имам и следния въпрос - да слагам ли филтър (някакъв), тъй като ако тази верига се задейства от реле, обикновенно стойността на напр или тока нз точно има мн голяма моментна промяна, а диодите са алергични към тези работи :)

П.С. Какъв пик оправлява дисплея ти :да:

П.С 2 Диодите не работят с пулния си капацитет на на около 40 50% с цел да не греят и да не изгарят.


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: Много важен за МЕН токов въпрос (сиг и за някой др)

Мнениеот Anbuch » Вто 17 мар 2009 14:07


Щом не греят докато е запалена колата ,значи ще изкарат дълго.
http://led.linear1.org/1led.wiz (или в твоя случей http://ledcalculator.net/ или LED series/parallel array wizard ).

Пика мие 16F88 , всеки 16F би свършил работа


Потребителски аватар
Commander_Keen
Мнения: 519
Регистриран на: Съб 20 май 2006 1:24
Автомобил: Golf 2
Двигател: RH 88 Auto
Местоположение: София
Контакти:

Re: Много важен за МЕН токов въпрос (сиг и за някой др)

Мнениеот Commander_Keen » Вто 17 мар 2009 14:29


Закон на Ом : R = U/I и за всеки случай R по-голямото от стандартизираните и си ок ;)



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта