Здравейте колеги,
първо искам да кажа, че потърсих във форума проблем като моя, но не открих:( та на въпроса...
Когато включа климата перката на радиотора не тръгва да върти постоянно. Климата работи перфектно. Проблема е че след вкючването на климата след около минута перката се включва на барза степен /според мен/ рабори около 20-30 секунди и спира, при което на всяко включване на перката оборотите падат /това е нормално/ и се компенсират веднага от компа. НО това включване и изключване е постоянно явление и съответно оборотите си перкат постоянно нагоре надолу, което е мноо дразнещо и дискомфортно. Само да спомена че миналото лято пробвах дали работят и двете степени на винтелатора /ако някой си чуди как, въпреки че се съмнявам - от куплунга на датчика на радиатора, като давам на късо между клемите/ и не работеха две степени , а само една:(
ТА след всичко изложено, моля някой със същия мотор или запознат с проблема колега, да ме информира дали при включването на климата трябва да тръгне перката и да върти постоянно/на бавна степен според мен/??? - което всъщност ще се окаже причината за моите главоболия/изгоряла едната намотка на мотор4ето на винтелатора/, или нещо друго което на мен ми убягва и може да реши гореописания проблем!
Благодаря предварително за отговорите, колеги:)
Поздрави
Анатоли
Перка за охлаждане - климатик - обороти APQ мотор
- The ReD One
- Мнения: 147
- Регистриран на: Сря 01 юни 2005 9:47
- Автомобил: Passat B7 4 motion Golf Plus tsi
- Двигател:
- Местоположение: София
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Перка за охлаждане - климатик - обороти APQ мотор
като за начало вентилатора може да е със две степени или с една. Как се проверява дали има една или две степени и дали работят пише във форума колкото искаш.
после, не е задължително перката да се върти постоянно, тя се върти когато е нужно, т.е. когато се движиш бавно или си спрял и няма достатъчно въздушен поток.
Перката се включва чак когато колата е загряла напълно , термостата се е отворил напълно , и въпреки това температурата се покачва, комп. пуска перката да охлади колкото е нужно и сам си я спира.
За оборотите, да нормално е да има съвсем лек спад, при включване на консуматор (перки климатици, фарове усилватели и т.н. простотии) все пак товариш мотора оттам алтернатора ... и т.н.,НО този спад е само моментен след което комп. вдига оборотите за да компенсира, и на практика, трябва да се покачват по мъничко , като при пуснати фарове и климатик , на презен ход са около 990-1000 оборота (АЕХ 1,4 60 коня).
Тая твоята работа с оборотите дето те притеснява е 99% замърсен дросел, прочети как се чисти и си го почисти, не се шашкай след първото палене след чистенето , остави колата сама да се оправи и да падне на 900-950 оборота, без да включваш никакви консуматори.
При мене беше 1:1 проблема с оборотите като твоя ...
Бъди здрав!
после, не е задължително перката да се върти постоянно, тя се върти когато е нужно, т.е. когато се движиш бавно или си спрял и няма достатъчно въздушен поток.
Перката се включва чак когато колата е загряла напълно , термостата се е отворил напълно , и въпреки това температурата се покачва, комп. пуска перката да охлади колкото е нужно и сам си я спира.
За оборотите, да нормално е да има съвсем лек спад, при включване на консуматор (перки климатици, фарове усилватели и т.н. простотии) все пак товариш мотора оттам алтернатора ... и т.н.,НО този спад е само моментен след което комп. вдига оборотите за да компенсира, и на практика, трябва да се покачват по мъничко , като при пуснати фарове и климатик , на презен ход са около 990-1000 оборота (АЕХ 1,4 60 коня).
Тая твоята работа с оборотите дето те притеснява е 99% замърсен дросел, прочети как се чисти и си го почисти, не се шашкай след първото палене след чистенето , остави колата сама да се оправи и да падне на 900-950 оборота, без да включваш никакви консуматори.
При мене беше 1:1 проблема с оборотите като твоя ...
Бъди здрав!
- lexx2002
- Мнения: 37
- Регистриран на: Сря 12 мар 2008 15:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Перка за охлаждане - климатик - обороти APQ мотор
Сега аз имам същия мотор-APQ 1.4 99 година
Нормално е да когато се включва перката за момент оборотите да се променят.Все пак перката е доста голям консуматор.Но за кратко е това и компа си свършва работата и ги компенсира бързо
При мен перката е сам с една степен - Бърза степен
Нормално е да когато се включва перката за момент оборотите да се променят.Все пак перката е доста голям консуматор.Но за кратко е това и компа си свършва работата и ги компенсира бързо
При мен перката е сам с една степен - Бърза степен
-
Marto_Polo
- Мнения: 614
- Регистриран на: Сря 05 дек 2007 10:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
Re: Перка за охлаждане - климатик - обороти APQ мотор
До колкото знам при включване на климатика перката винаги се включва без значение температурата на двигателя, може и да бъркам.
........ абе я да отида да проверя........ и ще напиша
Дааа при пускане на климатика перката винаги започва да върти на бавна скорост.
п.п. щом е с климатика значи перката е с две скорости (освен ако няма две перки де
)
........ абе я да отида да проверя........ и ще напиша
Дааа при пускане на климатика перката винаги започва да върти на бавна скорост.
п.п. щом е с климатика значи перката е с две скорости (освен ако няма две перки де
- The ReD One
- Мнения: 147
- Регистриран на: Сря 01 юни 2005 9:47
- Автомобил: Passat B7 4 motion Golf Plus tsi
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Перка за охлаждане - климатик - обороти APQ мотор
Здравейте колеги и благодаря за отговорите:)
относно коментара на колегата freestyler911, смятам че проблема не е в дросела първо защото дросела е чист /проверен/ и второ защото колата няма никакви колебания на оборотите когато не работи климатика, освен в случаиет когато се включва перката да охлади температурата,но това е дооста рядко:)
Относно коментара на колегата Marto_Polo - благодаря за полезното инфо /Дааа при пускане на климатика перката винаги започва да върти на бавна скорост.
п.п. щом е с климатика значи перката е с две скорости (освен ако няма две перки де
/ - Сега ми остава да се уверя че винтелатора е със две степени /щото нямам втори:(/ и да пробвам пак дали работят и двете.Ако не работят е ясна работата....нова перка, респективно моторчето й:(
Дали имате идея каква е цената за нова или втора злоупотреба?
Поздрави
Анатоли
относно коментара на колегата freestyler911, смятам че проблема не е в дросела първо защото дросела е чист /проверен/ и второ защото колата няма никакви колебания на оборотите когато не работи климатика, освен в случаиет когато се включва перката да охлади температурата,но това е дооста рядко:)
Относно коментара на колегата Marto_Polo - благодаря за полезното инфо /Дааа при пускане на климатика перката винаги започва да върти на бавна скорост.
п.п. щом е с климатика значи перката е с две скорости (освен ако няма две перки де
Дали имате идея каква е цената за нова или втора злоупотреба?
Поздрави
Анатоли
-
Marto_Polo
- Мнения: 614
- Регистриран на: Сря 05 дек 2007 10:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
Re: Перка за охлаждане - климатик - обороти APQ мотор
Ако влизат три кабела в моторчето значи е с две скорости, ако е с две кабелчета значи е с една скорост. При теб трябва да е с две скорости. Преди време имах проблем с перката и обикалях по симеон. За нова между 60 (смятай колко ще изкара) и 180 намирах. Втора употреба 60-80лв. Аз взех от един колега от форума от голф. На пръв поглед изглеждаше еднаква но се оказа, че е с 2см по дълга и не успях да я вкарам. За щасти проблема на мойта беше втулката отзад и двете бяха марка АЕГ та ги разкапселовах и сложих втулката от другата.
- The ReD One
- Мнения: 147
- Регистриран на: Сря 01 юни 2005 9:47
- Автомобил: Passat B7 4 motion Golf Plus tsi
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Перка за охлаждане - климатик - обороти APQ мотор
Здравейте отново колеги,
след проверката днес какво установих:
- моторчето е с две скорости и
- едната скорост не работи /според мен бавната/.
Колата се охлажда нормално няма никакви проблеми в това отношение - стрелката на темпа седи закована на 90 градуса.
Обаче, в първоначалния си пост обясних как перката се включва и изключва за много кратко време от което се колебаят оборотите, което всъщност не е точно така - да тя наистина се включва но за около 10 мин работа ня място се включи само един път! това което се включва и изключва постояно в диапазон на около 20-30-40 секунди е компресора на климатика - показател за което е стандартния звук който се чува / зацепя се там неква шайба....нз и аз:(/ и предизвиква колебанието в оборотите и съответно затормозяване на мотора от включения консуматор. Странното е че нямам проблеми с охлаждането - духа си студено достатъчно:)
Според вас /защото аз имам само предположения/ това колебание на работата на компресора, възможно ли е да се дължи на факта, че перката не се върти постоянно /изгоряла бавна степен/ или причината е някаква друга...?... нещо климата да се бъзика...?
Ако някой има адекватни предположения нека сподели
Благодаря предварително!
п.п. колата се кара така от около 2 години и няма проблеми относно охлаждането, както на антифриза така и на купето при включен климатик.
след проверката днес какво установих:
- моторчето е с две скорости и
- едната скорост не работи /според мен бавната/.
Колата се охлажда нормално няма никакви проблеми в това отношение - стрелката на темпа седи закована на 90 градуса.
Обаче, в първоначалния си пост обясних как перката се включва и изключва за много кратко време от което се колебаят оборотите, което всъщност не е точно така - да тя наистина се включва но за около 10 мин работа ня място се включи само един път! това което се включва и изключва постояно в диапазон на около 20-30-40 секунди е компресора на климатика - показател за което е стандартния звук който се чува / зацепя се там неква шайба....нз и аз:(/ и предизвиква колебанието в оборотите и съответно затормозяване на мотора от включения консуматор. Странното е че нямам проблеми с охлаждането - духа си студено достатъчно:)
Според вас /защото аз имам само предположения/ това колебание на работата на компресора, възможно ли е да се дължи на факта, че перката не се върти постоянно /изгоряла бавна степен/ или причината е някаква друга...?... нещо климата да се бъзика...?
Ако някой има адекватни предположения нека сподели
Благодаря предварително!
п.п. колата се кара така от около 2 години и няма проблеми относно охлаждането, както на антифриза така и на купето при включен климатик.
-
Uneek
- Мнения: 1606
- Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
- Автомобил: 1998 VW Polo Variant
- Двигател: APQ
- Местоположение: Благоевград
Re: Перка за охлаждане - климатик - обороти APQ мотор
Значи на мен го правеше това само на първа степен на вентилатора на климатика. ИЗключваше и включваше през 20 30 секунди компресора, и се оказа че пластинките които са в ключа за вентилатора от употреба са отслабнали и не даваха хубав контакт. Натегнах ги и всичко е ОК. Но при мен скоростите на перката са си ОК 
- The ReD One
- Мнения: 147
- Регистриран на: Сря 01 юни 2005 9:47
- Автомобил: Passat B7 4 motion Golf Plus tsi
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Перка за охлаждане - климатик - обороти APQ мотор
За съжаление колега Uneek, при мен го прави ня всяка степен на винтелатора:( ще търся друго моторче да сменя това и ще видим:)
Благодаря все пак за отговора
Поздрави
Благодаря все пак за отговора
Поздрави
-
siso92
- Мнения: 327
- Регистриран на: Сря 26 сеп 2007 9:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Перка за охлаждане - климатик - обороти APQ мотор
Колега,не давам компетентно мнение,а само к'во съм дочул във форума.Аз съм със същата машина и "проблем"-климатика ми работи и спира на по 30тина секунди.Колега се изказа,незнам колко е компетентен,че имаме някъв температурен датчик,който при падане на темп.на изходящия въздух на необходимите градуси изключва климата-т.е.всичко е ОК.Не съм бил в сервиз,та не твърдя,че е така.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта