Колеги! От 4 дена имам поло 6N2 АКК 2000-на година. Ето историята:
Копува се автомобила, кара се 450 км без да е пипвано нищо(просто за да стигне до мястото за регистрация).
След това се сменят: масло, въздушен филтър, горивен филтър. Кара се още 500 км (3 дена )и всеки ден се проверявам маслото. Не е мръднало! Тръгвам обратно за София, понапъвам го на 4000 оборота със 140-150 км/ч за около 100 км спирам на бензиностанцията да заредя и виждам лек пушек под капака! Отварям го лека димилка зилезе за 3сек. и това беше. Поглеждам около мотора - масло горе високо! Под колата тече масло около 400 грама! Димилката е от изпарението на маслото по горещите части. След известно време оглед виждам, че е качила маслото към въздушния филтър! Отварям го (те са 2 правоъгълни в кората която стои над двигателя) и единия напоен с масло! Доливам маслото на мах карам още 200 км с не повече от 3000 оборота (предимно 2500) като го проверявам на всеки 20-30 км! Маслото не мръдва Вървежа на автомобила си е идеален може би съвсем леко има спад понеже филтъра е напоен с масло и не смуче въздух както трябва! Абе върви си яко! Двигателя работи равномерно. Нито чука, нито трака.
Допълнително информация: стрелката на температурата над 90 градуса не е мърдала! Лампата на маслото не ми е светвала (спрял съм малко преди да иде на минимума! Преди това напъване не съм я напъвал за дълъг периот от време, а само за някое изпреварване. Карал съм 2500-3000 оборота в редки случаи до 4000 за няколко секунди (преди да направя "експеримента" с напъването). Тези всички навъртяни километри са предимно извънградско на 4-та и и 5-та предавка.
Надявам се съм изяснил положението. Ако има неясноти моля питайте.
Някой може ли да даде мнение, от какво може при назорване да качи масло във въздушния филтър, а при по-леко (нормално) каране всичко да е идеално?
Поло 6N2 AKK - масло във въздушния филтър
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Re: Поло 6N2 AKK - масло във въздушния филтър
Причината е повишеното картерно налягане. Като работи колата на место (на празен ход)и извадиш щеката за проверка на маслото,от отвора духа ли? Провери маркуча за картерните газове дето от картера отива във въздушният филтър ,дали е запушен (малко вероятно).Имай в предвид ,че налягането на маслото става по-голямо,когато си налял масло над максимума и когато караш с по-високи обороти. Колкото те са по-високи,толкова е и по-високо налягането на маслото. Но германо го е изчисли ако двигателят ти е наред ,както и нивото на маслото,това да не се случва при по-високи обороти.
п.п. Маслото може да излезне и през отвора за проверка на маслото (нищо че там е поставена щеката)
п.п. Маслото може да излезне и през отвора за проверка на маслото (нищо че там е поставена щеката)
Re: Поло 6N2 AKK - масло във въздушния филтър
През щеката за маслко не духа. Маслото го бяхме налели да е на половина а не на мах, понеже знам че като е на мах може да изхвърли от някъде! Маслото определено не е излязо през отвора за щеката. Картерните маркучи не съм ги проверявал все още, но забелявам нещо друго. Картерните маркучи влизат в кутята на въздушния филтър от лявата страна, а от главата излиза един маркуч и влиза от дясната страна на въздушния филтър. Та понеже нали са 2 въздушните филтъра в тая пластмаса единия отляво другия отдясно, дестния е целия в масло, левия е чистак бърсак! Излиза че от страната на картерните пари филтъра е добре а от страната на входа на маркуча от главата е целия в масло!
Дано някой да знае от къде идва проблема и решението му.
Дано някой да знае от къде идва проблема и решението му.
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Поло 6N2 AKK - масло във въздушния филтър
подозирам препълнен картер с масло, и го връща през маркуча за картерните газове , остави колата една вечер , провери маслото и ако трябва пиши как е
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Re: Поло 6N2 AKK - масло във въздушния филтър
Замери си налягането на маслото при форсаж /не трябва да е над 4,5 - 5 бара по спомен/ - причината да се вдига над допустимото е заяла клапа на маслената помпа - може да ти избие семеринг и да си направиш още по - голям проблем.
Re: Поло 6N2 AKK - масло във въздушния филтър
freestyler911, Проврих тази сутрин маслото на половина си е!!! Не е препълван картера имам наблюдение над маслото от самата смяна 
maslinkov, как и къде да го замеря това налягане?
Друго което направих днес по колата е:
Избърсах маслото от кутията на филтъра и смених зацапания с масло филтър с нов. Забелязах че маркуча за картерните пари влиза във филтъра и на кутията вътре има клапа, погледнах другия маркуч които идва от главата и от които очевидно идва маслото че е набит в кутията за филтрите в отвор които няма клапа и точно до този отвор има идентичен но с клапан в който не влиза маркуч а просто е запушен с гумена тапа! Та се зачудих що за глупост извод с клапа от кутията на филтъра и запушен а в този без клапата набит маркуча от главата! Проверих дали този маркуч (излизащ от главата и влизащ в кутията на филтъра през отвора без никакъв клапан)прави налягане при запален мотор и при форсаж и се оказа че не прави (тествах го като го запуша с пръст и дали ме натиска - еми не прави налягане и не променя работата на мотора). Та го закачих към съседния отвор с клапата а тапата сложих на обикновения отвор където беше преди този маркуч. Клапата работи задържащо по посока на навлизане на маслото във филтъра като има две малки отворчета към нея които пропускат съвсем малко количество въздух! Предполагам това е трябвало да е там закачено и някой е объркал къде да закачи маркуча при някоя смяна на филтър? Още не съм го напъвал да го видя какво ще стане!
Ще видя да намеря време да си замеря и компресията да не е сегмент, но много ме съмнява!

maslinkov, как и къде да го замеря това налягане?
Друго което направих днес по колата е:
Избърсах маслото от кутията на филтъра и смених зацапания с масло филтър с нов. Забелязах че маркуча за картерните пари влиза във филтъра и на кутията вътре има клапа, погледнах другия маркуч които идва от главата и от които очевидно идва маслото че е набит в кутията за филтрите в отвор които няма клапа и точно до този отвор има идентичен но с клапан в който не влиза маркуч а просто е запушен с гумена тапа! Та се зачудих що за глупост извод с клапа от кутията на филтъра и запушен а в този без клапата набит маркуча от главата! Проверих дали този маркуч (излизащ от главата и влизащ в кутията на филтъра през отвора без никакъв клапан)прави налягане при запален мотор и при форсаж и се оказа че не прави (тествах го като го запуша с пръст и дали ме натиска - еми не прави налягане и не променя работата на мотора). Та го закачих към съседния отвор с клапата а тапата сложих на обикновения отвор където беше преди този маркуч. Клапата работи задържащо по посока на навлизане на маслото във филтъра като има две малки отворчета към нея които пропускат съвсем малко количество въздух! Предполагам това е трябвало да е там закачено и някой е объркал къде да закачи маркуча при някоя смяна на филтър? Още не съм го напъвал да го видя какво ще стане!
Ще видя да намеря време да си замеря и компресията да не е сегмент, но много ме съмнява!
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта