Здравейте колеги ... реших да си сменя ключа за пускане на чистачките заради дразнещото пускане на задната чистачка ... но се натъкнах на следния проблем:
Самият ключ е здрав и според означенията пускането става при едно натискане напред ... се включва задна чистачка ... при по силно натискане(което аз разбирам като втора позиция) се включва и помпичката и започва да пръска, като същевременно чистачката минава в друг режим на чистене (3 последователни минавания на стъклото) ... понеже при всяко натискане напред с цел да си пусна чистачката .. заработваше помпичката и пръска течност ... което е супер дразнещо за мен ... реших да заменя ключа със следващата модификация ... която има компче отстрани за включване на чистачката! Дотук добре ... НО ... ключа се оказа абсолютно същия .. със абсолютно същите крачета и немога да намеря логиката за превключване м/у двата режима на задната чистачка! Има ли някой който знае това как става .. за да мога да включа програмата за дъжд ... към бутона, а програмата за измиване с течност към лостчето? как става прехвърлянето към релето отговарящо за трите последователни минавания и към релето за закъснение за единичното минаване??
П.С. благодаря предварително на отзовалите се!
Смяна на ключа за включване на чистачките!
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Re: Смянба ключа за включване на чистачките!
Koksan написа:.... при едно натискане напред ... се включва задна чистачка ... при по силно натискане(което аз разбирам като втора позиция) се включва и помпичката и започва да пръска, като същевременно чистачката минава в друг режим на чистене....
Май не е така схемата..поне при мен не е така!
Като натиснеш лостчето напред се подава напрежение към помпата и към релето за чистачката. Докато лоста е натиснат...помпата работи..пуснеш ли го ,помпата спира,обаче в релето за чистачката има интегрална схема ,на която и е необходим само еднократен сигнал (напрежение) за да се "задейства" чистачката. Веднъж "задействала" интегралната схема си знае работата...да пуска напрежение към чистачката за толкова време ,че да направи съответните обороти..прекъсвания и т.н.
Според мен ,при това леко натискане на лостчето напред (което го казваш),се получава така ,че момента през който има напрежение е толкова малък (като време),че помпата неуспява да изпомпи вода ,че да ти пръсне на стъклото ,но на интеграла който включва чистачката му са достатъчни да получи напрежение в продължение на няколко милисекунди за да се "задейства"
В действителност не съм отварял релето за задната чистачка на поло 6N ,но с интегралчето на релето за задната чистачка на поло 2F , доста си поиграх (резултата беше
,ама това е друга тема
)- Koksan
- Мнения: 1678
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
- Контакти:
Re: Смяна на ключа за включване на чистачките!
Мерси за мнението колега ... в крайна сметка ... какво напраивх аз:
Оставих си в ключа всичко както си е ... а през едно друго реленце, което се задейства от бутона ... прекарах "+" към задната чистачка и сега когато натисна бутончето ... тя работи непрекъснато ... когато я бутна напред ... работи с прекъснати интервали ... лъскава работа
) Много съм доволен

Оставих си в ключа всичко както си е ... а през едно друго реленце, което се задейства от бутона ... прекарах "+" към задната чистачка и сега когато натисна бутончето ... тя работи непрекъснато ... когато я бутна напред ... работи с прекъснати интервали ... лъскава работа

Re: Смяна на ключа за включване на чистачките!
Колега аз имам съшия проблем.Както си карах и ми се вклщчваше задната чистачка..полудявах.И знаеш ли за момента какво съм измислил изключих едното реле 19 номер мисля че беше за 1во време то и без това някой боклук ми е супил рамота на задната чиста4ка.Казаха ми че трябва да смени лостчето,колега ти знаеш ли каде ги продават и колко струват да си взема,че това го отлагам от 5.6 месеца и още не съм я оправил.Ако кажеш и рамо от каде мога да взема 
- Koksan
- Мнения: 1678
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
- Контакти:
Re: Смяна на ключа за включване на чистачките!
значи ... ключ .. хубав има за около 20-25 лв ... ама твоя ако не е счупен просто го сваляш и го почистваш ... а рамо ... 1 вариант ... Морга ... втори вариант ... магазин за авточасти ... ако ще прибягваш до 2рия ... аз си поръчах направо AeroTwin рамо .. от тези новите чистачки .. за към 50лв с чистачката ми излезе ... поръчва се за Passat B6 (този най новия) Комби ... 28см е чистачката
) И стана мноо красиво .. иначе в морга ... 10-15лв за рамо предполагам ще ти искат!
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Смяна на ключа за включване на чистачките!
Koksan написа:значи ... ключ .. хубав има за около 20-25 лв ... ама твоя ако не е счупен просто го сваляш и го почистваш ... а рамо ... 1 вариант ... Морга ... втори вариант ... магазин за авточасти ... ако ще прибягваш до 2рия ... аз си поръчах направо AeroTwin рамо .. от тези новите чистачки .. за към 50лв с чистачката ми излезе ... поръчва се за Passat B6 (този най новия) Комби ... 28см е чистачката) И стана мноо красиво .. иначе в морга ... 10-15лв за рамо предполагам ще ти искат!
е дай снимки колегата , дай да я видим тая тъщачка ...
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ICO-G и 35 госта