помощ.бях с розов антивриз сега съм със син.казаха ми че ще.

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
nako82
Мнения: 75
Регистриран на: Чет 03 апр 2008 13:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

помощ.бях с розов антивриз сега съм със син.казаха ми че ще.

Мнениеот nako82 » Чет 11 юни 2009 17:36


бях с розов антивриз сега съм със син.казаха ми че ще направи някакви шупли по блока и радятора що то съм бил с алуминиев блок и радиатор.поло aer.вярно ли е твърдението че за алуминиеви блокове и пласмасове перки на водната помпа само розов антивриз или не.МЕРСИ




Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: помощ.бях с розов антивриз сега съм със син.казаха ми че ще.

Мнениеот freestyler911 » Чет 11 юни 2009 19:11


теми бол .... :търсачкаа иначе конкретно :

1. Ако не е станал кафяв и като боза, няма страшно (но е почти сигурно че се е пресякал...) Източваш стария, една промивчица , измиваш казанчето , пише как , после си сипваш розов, щото сигурно до казанчето пише G12 , ама кой да гледа ...

2.Нищо нема му стане на моторо. Ама ако се е пресякал си го смени и си измий системата. Е какво като е алуминиев блока, моя блок е чугунен а главата алуминка, и си думкам със син , щото тъй е писано до казаня ... , а водната помпа ми е пластмасова перка, и кво от туй ... То някои и на вода карат... Аз пък карам на концентрат и не го разреждам ама грам .... и си ми е добре


Потребителски аватар
addrak
Мнения: 176
Регистриран на: Нед 01 юни 2008 18:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: помощ.бях с розов антивриз сега съм със син.казаха ми че ще.

Мнениеот addrak » Чет 11 юни 2009 19:16


Не е желателно да караш само с концентрат заради гъстотата


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: помощ.бях с розов антивриз сега съм със син.казаха ми че ще.

Мнениеот freestyler911 » Чет 11 юни 2009 19:27


е нека ми е зле... Изчетох 1 тон неща преди да сменя термостатина, и наши (български) и чужди , около 2 седмици четях по въпроса, и взех кардинално решение... та вече повече от 10 000 си карам със "гъст" антифриз , и няма проблем никъв ... Нека си е гъст, поне не се налага да доливам вода, не съм забелязал да се изпарява, и задето е гъст няма да се разтече от някаъде лесно (те това последното беше върха на глупостите ... :063: )


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: помощ.бях с розов антивриз сега съм със син.казаха ми че ще.

Мнениеот L&R » Чет 11 юни 2009 19:39


то си пише за какъв антифриз си на казанчето

G11 син най-често
G12 рози


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Re: помощ.бях с розов антивриз сега съм със син.казаха ми че ще.

Мнениеот stil » Чет 11 юни 2009 21:22


freestyler911 написа:Изчетох 1 тон неща ...

А ти колко неверни неща изписа в две мнения... Чел си, но не достатъчно!

Нако82, в близкосрочен план не е станало нищо фатално, но при първа възможност го смени с такъв, какъвто пише на казанчето! Според VAG, G11 и G12(червен) не са взаимозаменяеми, но G12+ (розов) може да замени G11. Обратното не се допуска.


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: помощ.бях с розов антивриз сега съм със син.казаха ми че ще.

Мнениеот freestyler911 » Чет 11 юни 2009 21:46


stil написа:
freestyler911 написа:Изчетох 1 тон неща ...

А ти колко неверни неща изписа в две мнения... Чел си, но не достатъчно!

Нако82, в близкосрочен план не е станало нищо фатално, но при първа възможност го смени с такъв, какъвто пише на казанчето! Според VAG, G11 и G12(червен) не са взаимозаменяеми, но G12+ (розов) може да замени G11. Обратното не се допуска.


и кое пък беше неверното в моя пост. И G-12+ със G-11 неможе да смесваш (какво значи взаимозаменяеми? Като си промиеш системата качествено каквото и да сложиш няма да се пресече) Но ако просто източиш стария син и сложиш ако щеш G-15 , ще се пресече .... .

Обясни какво е взаимозаменяемост на антифриза , на всяка опаковка антифриз е написано че не е препоръчително да се смесва с друг тип антифриз ...


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Re: помощ.бях с розов антивриз сега съм със син.казаха ми че ще.

Мнениеот stil » Чет 11 юни 2009 22:38


Обяснявано е многократно...

Ти обясни как протича явлението "пресичане" на син+червен антифриз.
И при каква температура започва да кристализира (замръзва) концентрирания етиленгликол.
Не се хвали с това, което сипваш в охл. с-ма на своя автомобил - някой ще реши да ти подражава и може да стане една...


Потребителски аватар
Stefo`o
Мнения: 88
Регистриран на: Чет 23 окт 2008 22:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Re: помощ.бях с розов антивриз сега съм със син.казаха ми че ще.

Мнениеот Stefo`o » Пет 12 юни 2009 9:46


Момчета не се карайте прави сте и двамата. Няма абсолютни никакво значение с какъв антофиез ще си и на моето поло пише, че трябва да слагам Г12, но познайте не съл слагал грам от това, карам си със синия смесен с вода и няма никви ядове нито зимата на -20, нито лятото на 40.
Лятото и само с вода да си пак се оправяш.
Не им треперете толкова много на тези коли, не са толкова нежни колко изглеждат. Ако почнем за всичко да им треперим по-добре изобщо да не ги караме да ги оправим хоп в гаража и да не ги мърдаме, иначе ще ни глътнат всичките пари (не че не го правят но... :) ). Естестено трябва и да се поддържат, но да не се вманячаваме че тогава става лошо.
Но все пак колега, ако искаш си примии системата, както беше написал друг колега и слагай каквото ти падне (естествено позволени неща :)) Г11,Г12, вода.


Потребителски аватар
neron-besniq
Мнения: 138
Регистриран на: Вто 09 юни 2009 18:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: V.Turnovo

Re: помощ.бях с розов антивриз сега съм със син.казаха ми че ще.

Мнениеот neron-besniq » Пет 12 юни 2009 9:55


разликата между двата антифриза е,че червения се сменя на 100 хил или на 4 години,а синия трябва всяка година.Червения го дават з коли след 2000г. които са с алуминиев блок,който не ръждясва.Заради свойствата му да почиства,се предполага,че чугунения блок,отделя ръжда и е вероятно да запуши радиатора.Синия антифриз няма чак такива антикорозионни сойства,но пък за да сигурен,трябва да се сменя всяка година,което е не по-малко скъпо от това да си караш с червен.Аз лично съм с червен от както е произведена колата,сиреч 98ма,макар,че блока ми е чугунен,но пък няммам никакви ядове с охладителната система,доливам само концентрат,около 50-100гр на година,което е в нормите,мисля :D


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2230
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: помощ.бях с розов антивриз сега съм със син.казаха ми че ще.

Мнениеот Каспър » Пет 12 юни 2009 10:44




Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: помощ.бях с розов антивриз сега съм със син.казаха ми че ще.

Мнениеот freestyler911 » Пет 12 юни 2009 10:52


Stefo`o написа:Момчета не се карайте прави сте и двамата. Няма абсолютни никакво значение с какъв антофиез ще си и на моето поло пише, че трябва да слагам Г12, но познайте не съл слагал грам от това, карам си със синия смесен с вода и няма никви ядове нито зимата на -20, нито лятото на 40.
Лятото и само с вода да си пак се оправяш.
Не им треперете толкова много на тези коли, не са толкова нежни колко изглеждат. Ако почнем за всичко да им треперим по-добре изобщо да не ги караме да ги оправим хоп в гаража и да не ги мърдаме, иначе ще ни глътнат всичките пари (не че не го правят но... :) ). Естестено трябва и да се поддържат, но да не се вманячаваме че тогава става лошо.
Но все пак колега, ако искаш си примии системата, както беше написал друг колега и слагай каквото ти падне (естествено позволени неща :)) Г11,Г12, вода.


Аз след последния пост на колегата просто се отказах да спория или въобще да взимам отношение ... на колко замръзвал концентрирания етиленгликол... на -273 градуса :063: :063: :063: :063: :063: ....
Ми не то няма смисъл ....
Цялата далавера е като сменяш вида на антифриза да измииеш хубаво като източиш стария... и казанчето с едра сол и коресилин ... писано е ... теми бол ...
Нищо друго няма какво да стане.
Просто е , не смесвай различни модели антифриз, става боза ...


Потребителски аватар
Stefo`o
Мнения: 88
Регистриран на: Чет 23 окт 2008 22:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Re: помощ.бях с розов антивриз сега съм със син.казаха ми че ще.

Мнениеот Stefo`o » Пет 12 юни 2009 12:23


Колега freestyler911 усещам малко ирония в поста ти, но...карай да върви, не сме тък за тези неща, а да си пмагаме,подкрепяме и успокояваме, че проблема не е толкова голям (когато наистина не е)както в този случай. Никой не говори за замръзване и за "готиното" прочистване, което си описал. Който и от двата концентрата да слоциш, винаги ще си доливаш малко и колата ще върви.


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Re: помощ.бях с розов антивриз сега съм със син.казаха ми че ще.

Мнениеот stil » Съб 13 юни 2009 17:16


На чист български език:
- взаимозаменяемост означава възможност едно нещо да бъде заменено от друго без отрицателни последствия;
- съвместимост означава възможност двете неща да "работят" съвместно без отрицателни последствия, например смесени едно с друго.
В този смисъл:
- G11 и G12 не са нито взаимозаменяеми, нито съвместими;
- G11 и G12+ не са съвместими, но са частично взаимозаменяеми. "Часично", защото посоката е само една - от G11 към G12+. Обратното не се допуска.

По-просто не мога да го обясня.

Малко вероятно е качествени продукти на различни производители, но отговарящи на спецификациите G11 и G12 да се "пресекат" при смесване. Просто G12 няма да изпълнява задоволително функциите си за защита на охладителната система. Което всъщност е голямата беда, защото той е разработен с цел да се справя с тази нелека задача по-добре от своя предшественик.
В интерес на истината някои "сини" антифризи имат склонност да образуват утайки дори, когато се разреждат с неподходяща по твърдост вода.

Проблемът в горните мнения на freestyler911 е, че съдържат потенциално опасни съвети, например автомобилът да се експлоатира с концентриран етиленгликол, който започва да замръзва още при -11°C.


Потребителски аватар
addrak
Мнения: 176
Регистриран на: Нед 01 юни 2008 18:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: помощ.бях с розов антивриз сега съм със син.казаха ми че ще.

Мнениеот addrak » Пон 15 юни 2009 18:14


Искаш да кажеш че като е по-концентриран ще замръзне при -11градуса или аз нещо не разбрах



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта