помощ.бях с розов антивриз сега съм със син.казаха ми че ще.
помощ.бях с розов антивриз сега съм със син.казаха ми че ще.
бях с розов антивриз сега съм със син.казаха ми че ще направи някакви шупли по блока и радятора що то съм бил с алуминиев блок и радиатор.поло aer.вярно ли е твърдението че за алуминиеви блокове и пласмасове перки на водната помпа само розов антивриз или не.МЕРСИ
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: помощ.бях с розов антивриз сега съм със син.казаха ми че ще.
теми бол ....
иначе конкретно :
1. Ако не е станал кафяв и като боза, няма страшно (но е почти сигурно че се е пресякал...) Източваш стария, една промивчица , измиваш казанчето , пише как , после си сипваш розов, щото сигурно до казанчето пише G12 , ама кой да гледа ...
2.Нищо нема му стане на моторо. Ама ако се е пресякал си го смени и си измий системата. Е какво като е алуминиев блока, моя блок е чугунен а главата алуминка, и си думкам със син , щото тъй е писано до казаня ... , а водната помпа ми е пластмасова перка, и кво от туй ... То някои и на вода карат... Аз пък карам на концентрат и не го разреждам ама грам .... и си ми е добре
иначе конкретно : 1. Ако не е станал кафяв и като боза, няма страшно (но е почти сигурно че се е пресякал...) Източваш стария, една промивчица , измиваш казанчето , пише как , после си сипваш розов, щото сигурно до казанчето пише G12 , ама кой да гледа ...
2.Нищо нема му стане на моторо. Ама ако се е пресякал си го смени и си измий системата. Е какво като е алуминиев блока, моя блок е чугунен а главата алуминка, и си думкам със син , щото тъй е писано до казаня ... , а водната помпа ми е пластмасова перка, и кво от туй ... То някои и на вода карат... Аз пък карам на концентрат и не го разреждам ама грам .... и си ми е добре
Re: помощ.бях с розов антивриз сега съм със син.казаха ми че ще.
Не е желателно да караш само с концентрат заради гъстотата
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: помощ.бях с розов антивриз сега съм със син.казаха ми че ще.
е нека ми е зле... Изчетох 1 тон неща преди да сменя термостатина, и наши (български) и чужди , около 2 седмици четях по въпроса, и взех кардинално решение... та вече повече от 10 000 си карам със "гъст" антифриз , и няма проблем никъв ... Нека си е гъст, поне не се налага да доливам вода, не съм забелязал да се изпарява, и задето е гъст няма да се разтече от някаъде лесно (те това последното беше върха на глупостите ...
)
)- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: помощ.бях с розов антивриз сега съм със син.казаха ми че ще.
то си пише за какъв антифриз си на казанчето
G11 син най-често
G12 рози
G11 син най-често
G12 рози
-
stil
- Мнения: 534
- Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
- Автомобил: VW Polo 1991
- Двигател: NZ
- Местоположение: София
Re: помощ.бях с розов антивриз сега съм със син.казаха ми че ще.
freestyler911 написа:Изчетох 1 тон неща ...
А ти колко неверни неща изписа в две мнения... Чел си, но не достатъчно!
Нако82, в близкосрочен план не е станало нищо фатално, но при първа възможност го смени с такъв, какъвто пише на казанчето! Според VAG, G11 и G12(червен) не са взаимозаменяеми, но G12+ (розов) може да замени G11. Обратното не се допуска.
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: помощ.бях с розов антивриз сега съм със син.казаха ми че ще.
stil написа:freestyler911 написа:Изчетох 1 тон неща ...
А ти колко неверни неща изписа в две мнения... Чел си, но не достатъчно!
Нако82, в близкосрочен план не е станало нищо фатално, но при първа възможност го смени с такъв, какъвто пише на казанчето! Според VAG, G11 и G12(червен) не са взаимозаменяеми, но G12+ (розов) може да замени G11. Обратното не се допуска.
и кое пък беше неверното в моя пост. И G-12+ със G-11 неможе да смесваш (какво значи взаимозаменяеми? Като си промиеш системата качествено каквото и да сложиш няма да се пресече) Но ако просто източиш стария син и сложиш ако щеш G-15 , ще се пресече .... .
Обясни какво е взаимозаменяемост на антифриза , на всяка опаковка антифриз е написано че не е препоръчително да се смесва с друг тип антифриз ...
-
stil
- Мнения: 534
- Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
- Автомобил: VW Polo 1991
- Двигател: NZ
- Местоположение: София
Re: помощ.бях с розов антивриз сега съм със син.казаха ми че ще.
Обяснявано е многократно...
Ти обясни как протича явлението "пресичане" на син+червен антифриз.
И при каква температура започва да кристализира (замръзва) концентрирания етиленгликол.
Не се хвали с това, което сипваш в охл. с-ма на своя автомобил - някой ще реши да ти подражава и може да стане една...
Ти обясни как протича явлението "пресичане" на син+червен антифриз.
И при каква температура започва да кристализира (замръзва) концентрирания етиленгликол.
Не се хвали с това, което сипваш в охл. с-ма на своя автомобил - някой ще реши да ти подражава и може да стане една...
- Stefo`o
- Мнения: 88
- Регистриран на: Чет 23 окт 2008 22:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Re: помощ.бях с розов антивриз сега съм със син.казаха ми че ще.
Момчета не се карайте прави сте и двамата. Няма абсолютни никакво значение с какъв антофиез ще си и на моето поло пише, че трябва да слагам Г12, но познайте не съл слагал грам от това, карам си със синия смесен с вода и няма никви ядове нито зимата на -20, нито лятото на 40.
Лятото и само с вода да си пак се оправяш.
Не им треперете толкова много на тези коли, не са толкова нежни колко изглеждат. Ако почнем за всичко да им треперим по-добре изобщо да не ги караме да ги оправим хоп в гаража и да не ги мърдаме, иначе ще ни глътнат всичките пари (не че не го правят но...
). Естестено трябва и да се поддържат, но да не се вманячаваме че тогава става лошо.
Но все пак колега, ако искаш си примии системата, както беше написал друг колега и слагай каквото ти падне (естествено позволени неща
) Г11,Г12, вода.
Лятото и само с вода да си пак се оправяш.
Не им треперете толкова много на тези коли, не са толкова нежни колко изглеждат. Ако почнем за всичко да им треперим по-добре изобщо да не ги караме да ги оправим хоп в гаража и да не ги мърдаме, иначе ще ни глътнат всичките пари (не че не го правят но...
Но все пак колега, ако искаш си примии системата, както беше написал друг колега и слагай каквото ти падне (естествено позволени неща
- neron-besniq
- Мнения: 138
- Регистриран на: Вто 09 юни 2009 18:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: V.Turnovo
Re: помощ.бях с розов антивриз сега съм със син.казаха ми че ще.
разликата между двата антифриза е,че червения се сменя на 100 хил или на 4 години,а синия трябва всяка година.Червения го дават з коли след 2000г. които са с алуминиев блок,който не ръждясва.Заради свойствата му да почиства,се предполага,че чугунения блок,отделя ръжда и е вероятно да запуши радиатора.Синия антифриз няма чак такива антикорозионни сойства,но пък за да сигурен,трябва да се сменя всяка година,което е не по-малко скъпо от това да си караш с червен.Аз лично съм с червен от както е произведена колата,сиреч 98ма,макар,че блока ми е чугунен,но пък няммам никакви ядове с охладителната система,доливам само концентрат,около 50-100гр на година,което е в нормите,мисля 
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: помощ.бях с розов антивриз сега съм със син.казаха ми че ще.
Stefo`o написа:Момчета не се карайте прави сте и двамата. Няма абсолютни никакво значение с какъв антофиез ще си и на моето поло пише, че трябва да слагам Г12, но познайте не съл слагал грам от това, карам си със синия смесен с вода и няма никви ядове нито зимата на -20, нито лятото на 40.
Лятото и само с вода да си пак се оправяш.
Не им треперете толкова много на тези коли, не са толкова нежни колко изглеждат. Ако почнем за всичко да им треперим по-добре изобщо да не ги караме да ги оправим хоп в гаража и да не ги мърдаме, иначе ще ни глътнат всичките пари (не че не го правят но...). Естестено трябва и да се поддържат, но да не се вманячаваме че тогава става лошо.
Но все пак колега, ако искаш си примии системата, както беше написал друг колега и слагай каквото ти падне (естествено позволени неща) Г11,Г12, вода.
Аз след последния пост на колегата просто се отказах да спория или въобще да взимам отношение ... на колко замръзвал концентрирания етиленгликол... на -273 градуса
.... Ми не то няма смисъл ....
Цялата далавера е като сменяш вида на антифриза да измииеш хубаво като източиш стария... и казанчето с едра сол и коресилин ... писано е ... теми бол ...
Нищо друго няма какво да стане.
Просто е , не смесвай различни модели антифриз, става боза ...
- Stefo`o
- Мнения: 88
- Регистриран на: Чет 23 окт 2008 22:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Re: помощ.бях с розов антивриз сега съм със син.казаха ми че ще.
Колега freestyler911 усещам малко ирония в поста ти, но...карай да върви, не сме тък за тези неща, а да си пмагаме,подкрепяме и успокояваме, че проблема не е толкова голям (когато наистина не е)както в този случай. Никой не говори за замръзване и за "готиното" прочистване, което си описал. Който и от двата концентрата да слоциш, винаги ще си доливаш малко и колата ще върви.
-
stil
- Мнения: 534
- Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
- Автомобил: VW Polo 1991
- Двигател: NZ
- Местоположение: София
Re: помощ.бях с розов антивриз сега съм със син.казаха ми че ще.
На чист български език:
- взаимозаменяемост означава възможност едно нещо да бъде заменено от друго без отрицателни последствия;
- съвместимост означава възможност двете неща да "работят" съвместно без отрицателни последствия, например смесени едно с друго.
В този смисъл:
- G11 и G12 не са нито взаимозаменяеми, нито съвместими;
- G11 и G12+ не са съвместими, но са частично взаимозаменяеми. "Часично", защото посоката е само една - от G11 към G12+. Обратното не се допуска.
По-просто не мога да го обясня.
Малко вероятно е качествени продукти на различни производители, но отговарящи на спецификациите G11 и G12 да се "пресекат" при смесване. Просто G12 няма да изпълнява задоволително функциите си за защита на охладителната система. Което всъщност е голямата беда, защото той е разработен с цел да се справя с тази нелека задача по-добре от своя предшественик.
В интерес на истината някои "сини" антифризи имат склонност да образуват утайки дори, когато се разреждат с неподходяща по твърдост вода.
Проблемът в горните мнения на freestyler911 е, че съдържат потенциално опасни съвети, например автомобилът да се експлоатира с концентриран етиленгликол, който започва да замръзва още при -11°C.
- взаимозаменяемост означава възможност едно нещо да бъде заменено от друго без отрицателни последствия;
- съвместимост означава възможност двете неща да "работят" съвместно без отрицателни последствия, например смесени едно с друго.
В този смисъл:
- G11 и G12 не са нито взаимозаменяеми, нито съвместими;
- G11 и G12+ не са съвместими, но са частично взаимозаменяеми. "Часично", защото посоката е само една - от G11 към G12+. Обратното не се допуска.
По-просто не мога да го обясня.
Малко вероятно е качествени продукти на различни производители, но отговарящи на спецификациите G11 и G12 да се "пресекат" при смесване. Просто G12 няма да изпълнява задоволително функциите си за защита на охладителната система. Което всъщност е голямата беда, защото той е разработен с цел да се справя с тази нелека задача по-добре от своя предшественик.
В интерес на истината някои "сини" антифризи имат склонност да образуват утайки дори, когато се разреждат с неподходяща по твърдост вода.
Проблемът в горните мнения на freestyler911 е, че съдържат потенциално опасни съвети, например автомобилът да се експлоатира с концентриран етиленгликол, който започва да замръзва още при -11°C.
Re: помощ.бях с розов антивриз сега съм със син.казаха ми че ще.
Искаш да кажеш че като е по-концентриран ще замръзне при -11градуса или аз нещо не разбрах
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта