ако някоя от задните светлини се държи странно,
ако задната чистачка отказва да работи,
ако дебитът на почистващата течност към задното стъкло е недостатъчен или изобщо го няма,
ако често ви изгаря предпазител от веригата на гореспоменатите неща,
ако ...
Твърде вероятно е, когато свалите кабелните маншони на задната врата, да видите това:

От пет броя кабели, нямаше нито един здрав. Всички бяха с нарушена изолация, а четири от тях почти напълно прекъснати (държаха се на по две-три жички). От отделилата се топлина в кабелите, се е стопила и тръбичката за почистващата течност. Предпазната лента, с която е увит целият кабелен сноп в маншона беше с абсолютно запазена цялост, т.е. повредата няма как да се забележи преди да се отстрани лентата. Нещата бяха аналогични и при другия маншон, с тази разлика, че там от всичките кабели имаше цели два абсолютно здрави.
И това се случва на един запазен, почти 10-годишен автомобил.
Причините за този дефект са конструктивни. Кабелите излизат от задната странична колона, променят направлението си и влизат под ъгъл в кухината на горния борд на вратата. При отваряне/затватяне на вратата на багажника целият кабелен сноп извършва едно сложно движение в пространството, при което кабелите са подложени на значително огъване и усукване. Вижда се с просто око. Това съм го установил на комби версията. За хетчбека - не знам как стоят нещата.
С превантивни цели, проверих как стоят нещата с този възел при моето почти 19-годишно Поло 2F. Всички кабели са здрави и с ненарушена изолация. Но там направлението на кабелния сноп е друго и не се забелязва това характерно за 6N-комби усукване при отваряне/затваряне на вратата.