Има ли спасение от "Ефекта на малолитражката"?
- blueice
- Мнения: 116
- Регистриран на: Пон 03 дек 2007 7:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Има ли спасение от "Ефекта на малолитражката"?
Честно да си призная започна да ми писва от този ефект хеле вечер.1.05 HZ мотор карбуратор.Темите по въпроса ги изчетох но,не открих отговор който ме одовлетворява.Ако някой знае как и с какво може да се въздейства механично на карбуратора да вдигне оборотите при вкл.на ел консуматор да сподели за да бъде обсъдено.За електрическата част няма проблеми.Приятел имаше Ауди 80 карб. с климатик.На карба имаше някаква система с вакуум ,работеше безотказно.Благодаря предварително!
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Re: Има ли спасение от "Ефекта на малолитражката"?
Опитай със спортен въздушен филтър, или със съпротиивление 262 ома към компа от темп. датчик. /това е направено при мене, при тебе не знам как/
- blueice
- Мнения: 116
- Регистриран на: Пон 03 дек 2007 7:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Има ли спасение от "Ефекта на малолитражката"?
Аз съм с карбуратор.Механиката ми е слаба страна 
- StS
- Мнения: 2405
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Има ли спасение от "Ефекта на малолитражката"?
Колега какъв спортен филтър .!? това е карб не лъжи човека...При тебе само сериозни интервенции ще трябват слагай нещо 1.4 101кс
- blueice
- Мнения: 116
- Регистриран на: Пон 03 дек 2007 7:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Има ли спасение от "Ефекта на малолитражката"?
Колеги,зададох конкретен въпрос. Има решение,но трябва човек който се е занимавал да сподели опита си.
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: Има ли спасение от "Ефекта на малолитражката"?
колега имам поло с същия двигател - HZ обясни по подробно какъв е тоя ефект от който се оплакваш?
аз доколкото разбирам като си включиш светлините вечер и ти падат оборотите на празен ход ли?
при мен няма никакви проблеми,дори съм с 100 ватови крушки
да не би да ти се е позапушил жигльора който за оборотите на празен ход? и тогава да не и достига бенц и оборотите да падат?
аз доколкото разбирам като си включиш светлините вечер и ти падат оборотите на празен ход ли?
при мен няма никакви проблеми,дори съм с 100 ватови крушки

да не би да ти се е позапушил жигльора който за оборотите на празен ход? и тогава да не и достига бенц и оборотите да падат?
- blueice
- Мнения: 116
- Регистриран на: Пон 03 дек 2007 7:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Има ли спасение от "Ефекта на малолитражката"?
Интересно!Да не би да си с някакъв друг карбуратор или оборотите на празен ход са ти много високи.И на газ и на бензин го имам проблема.
- ZEDYCUS
- Мнения: 365
- Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 21:46
- Автомобил: VW Sharan 1_9 TDI
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Има ли спасение от "Ефекта на малолитражката"?
Колега ,отиди при Бранко (форд сервиза в Пловдив).На мен центровката на карба ми я прави на пуснати фарове и парно на макс. От тогава вече нямам проблем с падане на обороти.Оборотите на празен ход в момента са ми около 900 или така поне показава оборотомера.Усеща се като пусна фарове, но много слабо и колата не притриса. 
- webdude
- Мнения: 999
- Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
- Автомобил: Ford Mondeo MK3
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Има ли спасение от "Ефекта на малолитражката"?
Да не би алтернатора ти да е тръгнал да си ходи ... 
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: Има ли спасение от "Ефекта на малолитражката"?
blueice написа:Интересно!Да не би да си с някакъв друг карбуратор или оборотите на празен ход са ти много високи.И на газ и на бензин го имам проблема.
карбуратора си е точно HZ ,а оборотите ми са 950-1000 и нищо не ми тресе
въздушния филтър чист ли е?
катоо си пуснеш някой консуматор и алтернатора действа като спирачка за двигателя,но това си е нормално,проблема е че двигателя не може да компенсира това натоварване и оборотите падат и колата предполагам почва да се тресе и двигателя да работи неустойчиво/нестабилно
преди време на голф2 1.3 карбиратор след почистване и ревизия на карба се получи следния ефект:когато караш на 1 скорост можеше да не подаваш изобщо газ с педала иколата си вървеше като си поддържаше 1000 оборота
от което си правя извода че системата на карба за стабилизиране на презния ход нещо не ти работи нормално
- lrlmodo
- Мнения: 4356
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
- Автомобил: Zafira OPC
- Двигател: Z20LET
- Местоположение: София, Овча купел
Re: Има ли спасение от "Ефекта на малолитражката"?
Аз съм с такъв мотор и съм решил проблема по следния начин.
Настроил съм си оборотите на празен ход да са 1000.
И при пускане на голям консуматор - фарове, халогени оадат на 900-800.
Това е най лесния и безболезнен начин.
Винта за оборотите е кат застанеш пред мотора отляво - един голям е.
Имам си спец. отверка за него
под стелката си я държа 
А иначе и аз ще правя скоро ревизия на карба, а и моя алтернатор е за обслужване - с нов регулатор е поне
Част от проблема за мене е в износени лагери на алтернатора
Настроил съм си оборотите на празен ход да са 1000.
И при пускане на голям консуматор - фарове, халогени оадат на 900-800.
Това е най лесния и безболезнен начин.
Винта за оборотите е кат застанеш пред мотора отляво - един голям е.
Имам си спец. отверка за него
под стелката си я държа 
А иначе и аз ще правя скоро ревизия на карба, а и моя алтернатор е за обслужване - с нов регулатор е поне

Част от проблема за мене е в износени лагери на алтернатора
- blueice
- Мнения: 116
- Регистриран на: Пон 03 дек 2007 7:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Има ли спасение от "Ефекта на малолитражката"?
Колега lrlmodo една голяма молба,на този болт за оборотите има щуцер и на него е забит един вакуум.Като дръпна с уста смуче въздух-така ли трябва да бъде или не?Защото имам съмнение
Относно алтернатора не разбрах каква е връзката м/у лагерите и оборотите при вкл. на консуматор?Алтернатора дава 14,2в.
Относно алтернатора не разбрах каква е връзката м/у лагерите и оборотите при вкл. на консуматор?Алтернатора дава 14,2в.
- lrlmodo
- Мнения: 4356
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
- Автомобил: Zafira OPC
- Двигател: Z20LET
- Местоположение: София, Овча купел
Re: Има ли спасение от "Ефекта на малолитражката"?
Нз за тоя вакуум - нямам спомен да съм го виждал
А сега тука вали много и не мога да видя.
Къде отива маркуча за тоя вакуум?
А за лагерите - самия алтернатор оказва по-голямо съпротивление като са износени - и оттам товари повече мотора.
Имаче волтажа след него си го определя регулатора.
При тебе какви са оборотите на опразен ход при загряла кола?
Казвам ти при загряла, защото до 60 градуса е вкл подгрява на таралежа - а той много товари алтернатора.
Този подгрев се управлява от червения датчик на октопода. При мене се беше прецакал и подгряваше постоянно и много товареше. Виж дали твоя бачка. При студено палене махни буксата от него и оборотите трябва да се качат осезаемо. Пробвай и след 60 градуса - тогава при махане не трябва да има разлика, защото самоя датчик вече е изкл захранването към таралежа.
А да ти кажа съм пробвал да карам с разкачена букса на датчика на таралежа и при студена кола няма каране
Та виж го него, и ми кажи какви са ти на празен ход оборотите без консуматор
А сега тука вали много и не мога да видя.
Къде отива маркуча за тоя вакуум?
А за лагерите - самия алтернатор оказва по-голямо съпротивление като са износени - и оттам товари повече мотора.
Имаче волтажа след него си го определя регулатора.
При тебе какви са оборотите на опразен ход при загряла кола?
Казвам ти при загряла, защото до 60 градуса е вкл подгрява на таралежа - а той много товари алтернатора.
Този подгрев се управлява от червения датчик на октопода. При мене се беше прецакал и подгряваше постоянно и много товареше. Виж дали твоя бачка. При студено палене махни буксата от него и оборотите трябва да се качат осезаемо. Пробвай и след 60 градуса - тогава при махане не трябва да има разлика, защото самоя датчик вече е изкл захранването към таралежа.
А да ти кажа съм пробвал да карам с разкачена букса на датчика на таралежа и при студена кола няма каране
Та виж го него, и ми кажи какви са ти на празен ход оборотите без консуматор
- blueice
- Мнения: 116
- Регистриран на: Пон 03 дек 2007 7:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Има ли спасение от "Ефекта на малолитражката"?
Става въпрос за същия "Винта за оборотите е кат застанеш пред мотора отляво - един голям е".Маркуча отива в един ел.магнитен клапан който се намира от горе-ляво на срвото гледано отпред.Ако е скапан от къде ще го търся не ми го побира главата 

- lrlmodo
- Мнения: 4356
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
- Автомобил: Zafira OPC
- Двигател: Z20LET
- Местоположение: София, Овча купел
Re: Има ли спасение от "Ефекта на малолитражката"?
Я дай снимка или на някоя схема въпросния маркуч
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта