Затруднено включване на скорости,след смяна на семери-РЕШЕНО

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
John3V
Мнения: 241
Регистриран на: Пет 16 ное 2007 20:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Затруднено включване на скорости,след смяна на семери-РЕШЕНО

Мнениеот John3V » Чет 25 юни 2009 15:44


Здравейте, колеги.
След краткия (2 дни) престой в бокса за смяна на шайба на алтернатора (хвала на добромирски за акъла), реших да ми сменят и семеринга на скоростната кутия (прословутия), защото забелязах, че С.К. имаше масълце около и под семеринга. Майстора е долял масло след смяната.
От тогава - всички скорости влизат затруднено. Няма хъркане, няма виене. Пробвано е с натискане на съединителя до дъно, че и два пъти - на запалена и на изгасена кола.
POLO 1.9D, AEF, 1999г.

Съединителя е тестван - гаси се колата от раз, т.е. няма превъртане поради износване.

Възможно ли е да има нещо, което е възможно да се размести при такава смяна на семеринг и как се лекува?

Предложения всякакви приемам.

Последна промяна от John3V на Нед 28 юни 2009 7:58, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
olele39
Мнения: 425
Регистриран на: Съб 26 авг 2006 17:32
Автомобил: Sharan
Двигател: AUY 4motion
Местоположение: СОФИЯ Мл.1

Re: Затруднено включване на скорости, след смяна на семеринг

Мнениеот olele39 » Чет 25 юни 2009 17:40


Сигурен ли си в маслото, което е досипано?


John3V
Мнения: 241
Регистриран на: Пет 16 ное 2007 20:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Затруднено включване на скорости, след смяна на семеринг

Мнениеот John3V » Пет 26 юни 2009 1:21


От оригиналното, закупено от Аутохит, закупено преди около година и нещо.
Тия дни ще сменя и маслото за проба, че може и някаква добавка да сипя, че сякаш не ми се ще да плащам за смяна (заради теста) на съединител и/или скоростна кутия.

А е възможно и заради жилото на съединителя, знам ли... Но е факт, че то не е пипано, а е сменен само семеринга и е допълнено масло.

А дали, ако нивото на маслото е НАД максимума (по някаква причина, да речем че е сипвано под някакъв наклон, а не е била водоравна кутията) я има тая вероятност? Или по някаква причина маслото да се е "пресякло" - една и съща партида, закупена от едно и също място, по едно и също време, но преди година и нещо сипани 2 от 3 бутилки (и малко от 3-тата) и сега се долива пак от нея (НЕ е съхранявана на място, недостъпно от слънчева светлина, а напротив - никъде по кутията НЕ пишеше, че трябва да се съхранява на тъмно).


П.С. Малко сякаш разпокъсан стана поста ми, но мисля и пиша. Даже и сън не ме лови, заради тия тъпи проблеми (и не само те де).


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17180
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Re: Затруднено включване на скорости, след смяна на семеринг

Мнениеот vasstop » Пет 26 юни 2009 1:24


Настройка на превключващия механизъм. При стария семеринг е имало луфт, сега този луфт е обран от новия семеринг и системата трябва да се регулира.


John3V
Мнения: 241
Регистриран на: Пет 16 ное 2007 20:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Затруднено включване на скорости, след смяна на семеринг

Мнениеот John3V » Пет 26 юни 2009 2:06


Сложно/скъпо ли е?
Става ли от "нормален" майстор?

П.С. Не би ли следвало тази настройка да се извършва по подразбиране, след смяна на семеринга?


Потребителски аватар
leavon
Мнения: 923
Регистриран на: Съб 29 яну 2005 15:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Затруднено включване на скорости, след смяна на семеринг

Мнениеот leavon » Пет 26 юни 2009 14:20


Щангата, която отива от лоста на скоростите в купето до избирача, стърчащ от скоростната кутия, се регулира от две места. Елементарно е и би трябвало да се справят във всеки сервиз. Просто на се го направили след смяната на семеринга.


John3V
Мнения: 241
Регистриран на: Пет 16 ное 2007 20:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Затруднено включване на скорости, след смяна на семеринг

Мнениеот John3V » Пет 26 юни 2009 19:21


Утре - пак в сервиза, да видим, какво ше издялкат тоя път.


azahariev
Мнения: 61
Регистриран на: Съб 27 юни 2009 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Затруднено включване на скорости, след смяна на семеринг

Мнениеот azahariev » Съб 27 юни 2009 22:25


Предполагам че е сложен семеринг с по-малък вътр.отвор и затова е затруднено включването . Така се прави защото се появява износване на стеблото на избирача.Покарай така а после ако наистина има проблем с вкарването на предавките /а не е само по-стегнато преместването на лоста/ прави настройка на щангата . . . .


John3V
Мнения: 241
Регистриран на: Пет 16 ное 2007 20:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Затруднено включване на скорости, след смяна на семеринг

Мнениеот John3V » Нед 28 юни 2009 7:57


Оказа се, че регулировката се извършва сама - болта е с конична глава и влиза само в конусния отвор на стеблото. След като се разкачи и закачи отново - вече влизат по-лесно. Странно, но може би е било въпрос на милиметърче.


azahariev
Мнения: 61
Регистриран на: Съб 27 юни 2009 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Затруднено включване на скорости,след смяна на семери-РЕШЕНО

Мнениеот azahariev » Нед 28 юни 2009 17:19


Не е точно така - това с конусчето е фиксирането на детайла с ябълката към избирача и има 2 положения.За настройка на лоста и включването на скоростите има шлици на дългата щанга /на единият и край е лоста на другия ябълката на избирача/ .Там чрез завъртане и приплъзване напред или назад се променя позицията на лоста.Шлиците като са по-вляво не вкл. 5-та, ако щангата е приплъзнала по-напред или по-назад не вкл.задна и т.н.


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Затруднено включване на скорости,след смяна на семери-РЕШЕНО

Мнениеот freestyler911 » Пон 29 юни 2009 7:16


azahariev написа:Не е точно така - това с конусчето е фиксирането на детайла с ябълката към избирача и има 2 положения.За настройка на лоста и включването на скоростите има шлици на дългата щанга /на единият и край е лоста на другия ябълката на избирача/ .Там чрез завъртане и приплъзване напред или назад се променя позицията на лоста.Шлиците като са по-вляво не вкл. 5-та, ако щангата е приплъзнала по-напред или по-назад не вкл.задна и т.н.


Говорим ли за "ябълката" , която всъщност е една пластмаса с изместен център, и един болт който регълира няколкомилиметрово изместване на щангата - респ. избирача, при включване на скоростите. Онази която е в купето под маншончето???
И какво точно регулира тя, и какви са послествията при неправилно фиксиране? По какво се познава че е добре фиксирано ?


John3V
Мнения: 241
Регистриран на: Пет 16 ное 2007 20:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Затруднено включване на скорости,след смяна на семери-РЕШЕНО

Мнениеот John3V » Пон 29 юни 2009 8:30


При мен има само едно място за фиксиране - видях го с очите си!
Конусен отвор и витн с коничен връх.
Но тъй, като конусите не са островърхи, явно нещо за милимунда не се е получило.
Сега, след тая "настройка" и близо 800км - всичко е мн. добре.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта