Някой дали е разглобявал скоро картера, и дали помни какви са болтовете там, че в неделя ще правя тая интервенция, смяна на маслото заедно със гарнитурката на картера, както и чистачка на цедката на маслената помпа.
И някой ако има съвети някакви , нека казва.
Поло 96' , 1.4 АЕХ
Болтове , картер.
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
- veekoo
- Мнения: 108
- Регистриран на: Съб 26 яну 2008 12:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
Re: Болтове , картер.
На AFH е шестпстен,мисля 4.
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Болтове , картер.
veekoo написа:На AFH е шестпстен,мисля 4.
Толкова мъничък?
Re: Болтове , картер.
Колега шестограм 4 или 5 беше но има едни болчета дето са под маховика нямат сваляне с обикновен шестограм.Другото което е че гарнитура за този двигател няма дават му силикон по каталок.И как мислиш да миеш помпата защото има два болта от към шаибата на коляновият вал.
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Болтове , картер.
djshomi написа:Колега шестограм 4 или 5 беше но има едни болчета дето са под маховика нямат сваляне с обикновен шестограм.Другото което е че гарнитура за този двигател няма дават му силикон по каталок.И как мислиш да миеш помпата защото има два болта от към шаибата на коляновият вал.
Помпата няма да я мия. Искам да измия цедката която е в картера и е преди маслената помпа.
И да сменя гарнитурата, т.е да сложа силикон.
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Болтове , картер.
Днес изпълних интервенцията , на паркинга зад блока.
Повдигнах колата на две тухли, и сложих платчето отдолу и се почна....
1. Мислих че скоростната кутия покрива част от картера , и е невъзможно свалянето.След намесата на колегата Kaspar, и негов приятел, вероятно пишещ във форума, на който така и не запомних името, се оказа че има капаче.
2. Под капачето маховик, и два болта от картера на много трудно достъпно място. Както и още три зад полуоската ....
3. РАЗКОВНИЧЕСТО. (тук е момента да тегля една ямболска благословия на колегата с несваляемите болтове , но понеже съм културен ще си замълча. ...Помагайте си бе хораааа.... за да ви е лек живота...)
Има две пролуки в кожуха на маховика и се вижда зъбното колело което се върти от стартера. С една плоска отверка се превърта маховика, и воала , изскачат два прореза в маховика точно върху болтовете, които са "неразвиваеми" . Оттам, развивате 6-те болта на карето, изтегляте го назад от чашката , и се отваря пролука за развиване на 3-те болта зад полуоската. Немеца дори е подкривил генерацията подходящо , за да е по удобно.
Шестограма за болтчетата на картера са 5-чка, и задължително от едната страна ябълковидна! иначе нищо не правим. Болтовете за карето са май 8-ца... Така или иначе вече имам 2 комплекта шестограми, благодаря на колегата със специалните инструменти. Можеше да спестя 15 кинта . Но нищо сега си имам два комплекта Чешка ТОНА!
Повдигнах колата на две тухли, и сложих платчето отдолу и се почна....
1. Мислих че скоростната кутия покрива част от картера , и е невъзможно свалянето.След намесата на колегата Kaspar, и негов приятел, вероятно пишещ във форума, на който така и не запомних името, се оказа че има капаче.
2. Под капачето маховик, и два болта от картера на много трудно достъпно място. Както и още три зад полуоската ....
3. РАЗКОВНИЧЕСТО. (тук е момента да тегля една ямболска благословия на колегата с несваляемите болтове , но понеже съм културен ще си замълча. ...Помагайте си бе хораааа.... за да ви е лек живота...)
Има две пролуки в кожуха на маховика и се вижда зъбното колело което се върти от стартера. С една плоска отверка се превърта маховика, и воала , изскачат два прореза в маховика точно върху болтовете, които са "неразвиваеми" . Оттам, развивате 6-те болта на карето, изтегляте го назад от чашката , и се отваря пролука за развиване на 3-те болта зад полуоската. Немеца дори е подкривил генерацията подходящо , за да е по удобно.
Шестограма за болтчетата на картера са 5-чка, и задължително от едната страна ябълковидна! иначе нищо не правим. Болтовете за карето са май 8-ца... Така или иначе вече имам 2 комплекта шестограми, благодаря на колегата със специалните инструменти. Можеше да спестя 15 кинта . Но нищо сега си имам два комплекта Чешка ТОНА!
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Болтове , картер.
Със здраве , ако някой е решил да прави операцията , да пита, аз не пазя тайни.
- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: Болтове , картер.
Радвам се, че си го преборил тоя картер 

- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Болтове , картер.
Направо ми се е*а майката. Ама си го направих както исках.
Почистих цедката на маслената помпа. Измих картера до блясък...
Обезмаслих нещата. Монтирах нов маслен филтър. Бърбуках оная джаджа за парите от картера.
ДНЕС инсталирах оная работа дето ти казах за вентилация на капака на главата. Стана бижу. !
Ако ти е интересно да пращам снимки.
Почистих цедката на маслената помпа. Измих картера до блясък...
Обезмаслих нещата. Монтирах нов маслен филтър. Бърбуках оная джаджа за парите от картера.
ДНЕС инсталирах оная работа дето ти казах за вентилация на капака на главата. Стана бижу. !
Ако ти е интересно да пращам снимки.
- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: Болтове , картер.
Не само на мен ще е интересно такова нововъведение
Такава интересна идея за вентилация на капака на клапаните, плаче за тема в "направи си сам" 


- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Болтове , картер.
Каспър написа:Не само на мен ще е интересно такова нововъведениеТакава интересна идея за вентилация на капака на клапаните, плаче за тема в "направи си сам"





ОК ще има тема!
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Болтове , картер.
Ето я темата. Специално посветена на колегата Каспър.
Жив и здрав колега.!

viewtopic.php?f=11&t=213374
Жив и здрав колега.!



viewtopic.php?f=11&t=213374
- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: Болтове , картер.
Благодаря
Отлична работа си свършил
Вярвам, че ще бъде полезно на много хора 



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта