Поло 6N2,AUA,мъка със загряването и парното - водна помпа...

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Поло 6N2,AUA,мъка със загряването и парното - водна помпа...

Мнениеот zfa159 » Вто 13 окт 2009 23:00


Темата е цел по-скоро за да знаете за какво иде реч понеже аз се чудих 2-3 дни докато го разбера...а наистина има какво да се знае като информация за това чудо на техниката...
На въпросния екземпляр се случва следното - започва да грее повечко и да не отваря термостата...няма и парно като хората...вее ама много слабо топличко.
Съответно се сменя термостата 2 пъти (един птъ преди нас и един път ние).Проверяват се двата маркуча от и към радиаторчето на парното - горещи са си.
След смяната на 2-рия термостат колата кове 90 градуса и отново няма почти никакво парно.Следва разглобяване на цялото табло на колата за да се изследва радиаторчето на парното и клапите....защо колата е загряла,двата маркуча са тоопли а парно няма.
Разглобява се всичко и се вижда,че :
-клапите са като на старите Поло,Голф и Пасат...ламарина с дунапрен...за кола 2000-та година не очаквах да е изгорял ама...беше.
-водното радиаторче го разпорих и се оказа,че вътре е пълно с пластмасови ситни парченца.
-разглобих странния тройник отстрани на главата с термостата (макар че има поне 6-7 маркуча на него) с цел да видя там какво става...същите стружки и там.
-оказа се,че антифриза си загрява ама се движи предимно под собственото си налягане....а не заради водната помпа.
Помпата беше свалена и се оказа,че е с пластмасови лопатки,които се бяха разпаднали а оста бе превъртяла...коеот обяси проблема отраз.
Помпата бе сменена с нова,която вече е с метални витла,всичко,до което имаше достъп бе изчистено от стружките и сега колата работи добре.
Та...проблемите с парното при тези Поло-та явно са си саложени още заводски с пластмасовата водна помпа (сменя се с ангренажа,да) и клапите...което доста ме озадачи понеже при Пасат В5 са плътни,да пластмасови ама плътни и мислех,че и при другите от тези години ще са така...




Потребителски аватар
Ico_Polo
Мнения: 106
Регистриран на: Вто 20 окт 2009 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: Поло 6N2,AUA,мъка със загряването и парното - водна помпа...

Мнениеот Ico_Polo » Пон 26 окт 2009 19:48


Здравей колега,
аз съм със същия двигател, и информацияята ти малко ме разочарова, очаквах повече от Германците. Мога само да се надявам предишния собственник на твоето поло, да си е сменил водната помпа с евтин пластмасов боклук, да е сложил калпав антифриз, и да се е мъчил да пали колата при температури когато охлаждащата течност е на скреж. Скоро ще сменям ремъци и ролки и мислех да не пипам водната помпа, но ... щом се налага.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта