Рециклиране на дросел клапа

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
bbboiko2004
Мнения: 4189
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
Автомобил: VW Polo 2f
Двигател: 3f - 1993

Re: Рециклиране на дросел клапа

Мнениеот bbboiko2004 » Чет 22 авг 2013 11:10


Да изкажа и аз мнение по темата. На приятел голф 3 1.6 Абу и на приятелката му 1.4 моно, имаха проблем с стъпково моторче, взехме нови по 108 лв. общо 216 лв. на двата изкараха точно 3 месеца. След което отидохме по напътствие на приятел при Жоро(не през форума), момчето отвори Новите Италиански моторчета, и отвори 1 оригинално. Моторчето на новото беше се скапало, имаше някакви пластмасови части, които се бяха замазали, това за 3 месеца. Занесохме му старите оригинални моторчета, това какво им прави си е чисто негова работа, след 1 час бяха готови сложихме ги на колите и вече година и половина работят без проблем.




Потребителски аватар
Danze
Мнения: 26
Регистриран на: Вто 03 май 2011 11:26
Автомобил: Seat Ibiza
Двигател: AFH 1998
Местоположение: Sofia

Re: Рециклиране на дросел клапа

Мнениеот Danze » Чет 22 авг 2013 12:22


Мисля,че никой не спомена за "адаптация" на дросел!До колкото знам трябва да се прави ако колата е останала без ток за период от време,дори за съвсем кратък.
При неадаптиран дросел се появяват доста от симптомите които бяха споменати до тук, а крайния резултат е дросел за смяна както се получи при мен!
Ще спомена също,че неработеща ламбда също влошава работата на двигателя!
П.П. Наблюденията и опита ми са от 1.4 16V AFH


asen0v
Мнения: 61
Регистриран на: Съб 26 яну 2008 3:09
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 1999
Местоположение: Варна

Re: Рециклиране на дросел клапа

Мнениеот asen0v » Нед 25 авг 2013 20:28


Виждам, че темата е малко старичка, но пък може и да съм полезен на някого затова ще пиша как аз си "рециклирах" TPS-а на Golf 3 двигател ADY. При мен проблема беше, че не искаше да държи обороти и като цяло вървенето беше зле. Излезе TPS и се оказа, че е в един блок заедно със стъпковото моторче и дросел клапата. След свалянето отворих капака на TPS-а и осъзнах, че това е един прост потенциометър на една платка. С времето той се изтрива от постоянната му работа. В пистите имаше ясно видими дири, които бяха дълбоки до самата платка. Ясно е, че така няма как да работи коректно. Чистих със контактен спрей, но не се оправи. Свалих я пак и предприех малко по-различен метод. Има едни крачета, които изпълняват контакта върху пистите на потенциометъра. Самите тези крачета с времето издълбават дълбоките дири. Това, което направих беше да ги закривя леко в страни, така че вече да не контактуват върху изтритите дири, а маааалко по-встрани където потенциометъра си е като чисто нов. Закарах я да я "обучат" и от тогава кара без проблем 1 година докато не я продадох. Тези крачета са много дребни и фини затова трябва да се пипа внимателно. Аз си направих нещо като кукичка от тънка тел и ги закачах едно по едно с нея. Това е цялата философия. При мен поне проработи. Жалко, че не съм снимал. Ако някой реши да пробва, моля да каже резултати, че сега и на четворката TPS-а май си отива :(


tips68
Мнения: 21
Регистриран на: Пет 28 юни 2013 9:15
Автомобил:
Двигател:

Re: Рециклиране на дросел клапа

Мнениеот tips68 » Съб 02 апр 2022 10:07


След даване на контакт,ако не чуеш жуженето на дросела (за около десетина секунди )значи е заминало стъпковото моторче,може да се замери и на буксата на клапата пин1 и пин2.Клапата и моторчето са капсуловани но е възможно да се отворят и ремонтира или смени моторчето.Ремонтирах две VDO на по над 200 хил.пистите на понтенциометъра не бяха мръднали.Тази клапа я слагат на Голф4 1.4 16v,Поло,Сеат,Ауди А3,А4,Лачети и др.на външен вид се различават но вътре са еднакви става въпрос за клапа с жило.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта