клапани на поло 94 1.3 бензин

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
KOCMOC
Мнения: 629
Регистриран на: Пон 06 авг 2007 21:23
Автомобил: VW PassaT B5 комби
Двигател:
Местоположение: София West

клапани на поло 94 1.3 бензин

Мнениеот KOCMOC » Сря 16 дек 2009 13:50


Колеги не намерих тема какви са клапаните на 1.3 мотора ADX ? механични или хидравлини мерси предварително.




Потребителски аватар
doc_j
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 1057
Регистриран на: Пон 29 окт 2007 17:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Чепеларе / София
Контакти:

Re: клапани на поло 94 1.3 бензин

Мнениеот doc_j » Сря 16 дек 2009 14:52


Хидравлични. И то не клапаните, а повдигачите.


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: клапани на поло 94 1.3 бензин

Мнениеот Vizor » Сря 16 дек 2009 15:26


Клапаните или повдигачите последно? Ако са повдигачи най-добре му сипи хубаво масло и ако не млюкнат тогава сменяй..


Потребителски аватар
gavas
Мнения: 79
Регистриран на: Съб 20 юни 2009 13:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: клапани на поло 94 1.3 бензин

Мнениеот gavas » Чет 17 дек 2009 13:08


Vizor написа:Клапаните или повдигачите последно? Ако са повдигачи най-добре му сипи хубаво масло и ако не млюкнат тогава сменяй..


Какви клапани, какви повдигачи. Повдигачи има ако си с долен разпределителен вал.
При нас има едни пулове от две части под разпределителния вал, които се "разпъват" от маслото и обират луфта м/у него и клапаните.
На това му викат OHC, саморегулиращи се или хидравлични клапани.
А що се отнася до маслото, при по-износени мотори, като нашите - след 100-тина хиляди км., колкото по-редко е маслото /разбирай по-хубаво/, толкова шанса да ти потропват при ниски обороти е по-голям. Губи се налягане от луфтовете по двиг.
Ако с 15W40 /минерално/ мотора спи, то спокойно с 10W40 /полусинтетика/ може да ти почукват при ниски обороти (зависи от състоянието на мотора, маслената помпа и т.н.). Нищо, че такова(10W40 semisinthetic ) масло ти препоръчват по книжка.
И въобще производителите на масла препоръчват едно масло до 25% износване на мотора, друго по-гъсто м/у 25% и 75% и трето още по-гъсто след 75%. Ако сложиш живота на двиг. около 400 хил. - смятай. :D


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: клапани на поло 94 1.3 бензин

Мнениеот Vizor » Чет 17 дек 2009 16:39


Полото ми е 91-ва 1,3 и е с хидравлични повдигачи ;)
Като за начало .. OHC значи Overhead camshaft

Повдигачи има ако си с долен разпределителен вал.


Кажи ми честно... един автомобил с долен разпределителен вал! Моля те.. като изключил фиеста преди 90-та.. волга.. разни джугани и така нататъка..

Я дай пак за повдигачите? Аз лично имам.. и ги смених.. и всичко се оправи..
да ти кажа честно.. долен разпределителен вал .. нямам! ама грам mhihi

Там предполагам си ги виждал как са? една тръба .. с горе един отводник до кубилиците? или греша.. ?
Да ти кажа последното, което това поло има е долен разпределителен вал.. ;)


Потребителски аватар
gavas
Мнения: 79
Регистриран на: Съб 20 юни 2009 13:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: клапани на поло 94 1.3 бензин

Мнениеот gavas » Сря 23 дек 2009 22:42


Vizor написа:Полото ми е 91-ва 1,3 и е с хидравлични повдигачи ;)
Като за начало .. OHC значи Overhead camshaft

Повдигачи има ако си с долен разпределителен вал.


Кажи ми честно... един автомобил с долен разпределителен вал! Моля те.. като изключил фиеста преди 90-та.. волга.. разни джугани и така нататъка..

Я дай пак за повдигачите? Аз лично имам.. и ги смених.. и всичко се оправи..
да ти кажа честно.. долен разпределителен вал .. нямам! ама грам mhihi

Там предполагам си ги виждал как са? една тръба .. с горе един отводник до кубилиците? или греша.. ?
Да ти кажа последното, което това поло има е долен разпределителен вал.. ;)


Еми нали точно това ти обяснявам бе, бате. Ти май не четеш кво съм писал.
Естествено, че нямаш нито долен разпределителен вал, нито кобилици, нито ПОВДИГАЧИ.
Не знам ти какво си сменял и на какво викаш повдигачи.
Повдигачи се наричат стержените, които предават движението от долния разп. вал до кобилиците /повдигат задната част на кобилицата, а предната натиска стержена на клапана/.
Кви повдигачи си сменил при горен разп. вал въобще не ми е ясно.
Освен на пуловете да им викаш повдигачи . . . :roll: . Вземи да си изясниш терминологията.

А що се отнася до ОНС /двигатели с горен разп. вал/ - те всичките са с хидравлични пулове. Ако някъде си виждал такъв, на който да се прави реглаж, кажи ми, щото аз такова чудо не съм виждал :wink:

А, и един автомобил с долен разпределителен вал, като изключим Фиестата от преди 90 год. - Фиестата 1.3 от 94-та /в тоя случай - колата на брат ми/.
Бъди здрав и весели празници - утре е Бъдни вечер и Коледа :beer .


Потребителски аватар
apa6o
Мнения: 1101
Регистриран на: Пон 27 ное 2006 9:56
Автомобил: Skoda Octavia 1Z
Двигател: BKD
Местоположение: Перник

Re: клапани на поло 94 1.3 бензин

Мнениеот apa6o » Сря 23 дек 2009 23:21


Айде сега кой не познава великото английско автомобилостроене :lol: Пък и не само там има коли с ОНС, които не са с хидравлични... А американците де ги слагате в производството на двигатели с долен разпределителен вал :roll: :beer


Потребителски аватар
gavas
Мнения: 79
Регистриран на: Съб 20 юни 2009 13:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: клапани на поло 94 1.3 бензин

Мнениеот gavas » Чет 24 дек 2009 0:01


apa6o написа:Айде сега кой не познава великото английско автомобилостроене :lol: Пък и не само там има коли с ОНС, които не са с хидравлични... А американците де ги слагате в производството на двигатели с долен разпределителен вал :roll: :beer


Стига бе човек. Ставаше въпрос поначало, дали клапаните на Полото са хидравлични, има ли повдигачи въобще тоя мотор и дали ако тракат, трябва да се сипва по-редко масло или обратното.
Оспамихме на човека темата /и аз включително/, а той сигурно вече не я и проверява. :|


Потребителски аватар
daka
Мнения: 205
Регистриран на: Съб 07 юни 2008 22:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Исперих

Re: клапани на поло 94 1.3 бензин

Мнениеот daka » Чет 24 дек 2009 18:34


Голям цирк........................няма да коментирам.


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: клапани на поло 94 1.3 бензин

Мнениеот Vizor » Пет 25 дек 2009 18:11


The alloy head uses a single overhead camshaft driven by a timing belt to operate 8 valves via hydraulic tappets



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта