Лампата на маслото мига след достигнае на 1800-2000 об.

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
lpishinov
Мнения: 74
Регистриран на: Сря 17 юни 2009 21:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Смолян

Лампата на маслото мига след достигнае на 1800-2000 об.

Мнениеот lpishinov » Нед 07 мар 2010 18:27


Здравейте Колеги! Днес ми изникна следния проблем с мойто поло 1.0i 97г AER(на газ и бензин, но напоследък карам само на бензин): При излизане от паркинг, след малко маневри, забелязах че ми мига лампата на маслото( в червен цв.),след като оборотите се покачат малко. Загасих веднага двигателя, поизчаках малко и проверих нивото на маслото. Беше в норма(между средата и максимума). Маслтото е на около 7500 8000км 10W40 и даже се канех още преди това да го сменям на следващия ден. След малко отново запалих двигателя и по време на паленето си се държеше нормално. Колата беше на свободна и си подържаше нормални обороти( лампата не се включваше). След плавно изсфорсиране лампата започва да мига след достигане на около 2000, 2000 и нещо об. и спира след като пусна газта и достигне предишните си обороти.

Обръщам се към Вас с молбата да ме насочите как да постъпя в тази ситуация. Първото, което ми идва на ум е да сменя маслкото и филтъра и след това да се замери налягането му. Но тук изниква въпроса и страха как да се предвижа към определен сервиз. Намирам се в Студентски Град и смятах да сложа Motul 10W40 от Prospeed. При такава ситуация фатално ли е придвижване в рамките на 2 3 км. Моля да ми препоръчате в региона(до 2-3 км) и място където да ми замерят налягането на маслтото и евентуално да се остранява по сложен проблем( не дай си Боже :bishop ). Благодаря Ви предварително!!! :bowdown




Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Лампата на маслото мига след достигнае на 1800-2000 об.

Мнениеот freestyler911 » Нед 07 мар 2010 18:38


Колега, положението ти е много деликатно! Тоя АЕР е ... не ми говори. Маслените магистрали са тънки, затова препоръчват 5/40 масло , или 0/40 , но е по скъпо. Като е студена колата, маслото е гъсто и не маже качествено във студовете. Сложи си масло 5/40 , синтетика!!!

Замери маслената помпа дали качва налягане! и те са им проблемни.
Най добре свалете картера почистете цедката на маслената помпа и проверете луфтовете на биелните лагери, и там по коляновия вал. Да си знаеш ... да продаваш ли , или да караш ...


Потребителски аватар
PzKpfW
Мнения: 247
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
Автомобил: Golf 6
Двигател: CAYC
Местоположение: София
Контакти:

Re: Лампата на маслото мига след достигнае на 1800-2000 об.

Мнениеот PzKpfW » Нед 07 мар 2010 19:00


Колега, маслото на тази кола (същата като мойта) може да се сменя и пред блока, трябва ти само подходящ съд за старото масло и постелка, на която да легнеш. Пробката се достига лесно, филтъра-още по-лесно. Преди да източиш старото масло си вземи промивка, сложи я и остави колата да работи с нея на празен ход около 3-5 минути. След това източи маслото и изчакай търпеливо да изтече всичко. Сложи хубаво масло и хубав филтър, виж състоянието на старото масло (да няма стружки, гранули от старо засъхнало масло, антифриз, бензин) и пробвай дали след това ще има проблеми. Твърде е вероятно, особено ако колата е внос от Италия маслото и да не е било сменяно дълго време и да са се получили налепи по цедката на смукателната тръба или по някоя маслена магистрала. Ако след смяната на маслото и филтъра няма подобрение, тогава има доста възможности-запушена цедка, износена маслена помпа, голям луфт в лагерите на коляновия вал. При смяната използвай масло 10W40, което при студен или леко топъл двигател е по-гъсто и с него ще бъде по-лесно да се вдигне налягане, тъй като по-трудно минава през хлабини. Пълна синтетика не се препоръчва при износени двигатели с големи хлабини. Ако след смяна на маслото не се реши проблема, по-добре намери някой да те додърпа до сервиз, не рискувай да караш колата така :?


Потребителски аватар
lpishinov
Мнения: 74
Регистриран на: Сря 17 юни 2009 21:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Смолян

Re: Лампата на маслото мига след достигнае на 1800-2000 об.

Мнениеот lpishinov » Нед 07 мар 2010 19:15


Благодаря за съветите. Малко ми е проблемно да сменя маслото на място, но ще видя какво мога да направя.


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Лампата на маслото мига след достигнае на 1800-2000 об.

Мнениеот freestyler911 » Нед 07 мар 2010 19:30


PzKpfW написа:...........


Не си прав!
Промивки? Никога. Точно като го промиеш и някой налеп ще запуши тия тънки маслени магистрали. За да подкачи бързо масло в главата, маслото трябва да е рядко! Мазилните качества на маслото не се определят само от гъстотата му! За този мотор е подходящо тънко масло! Плюс това , покажете къде моля ви се на тубите със синтетично масло пише че не е подходящо за коли на по 150-200 000 ? 200 000 километра според вас е износен двигател?
Синтетичните , а и не само, всички масла, освен да смазват, имат за цел и да почистват двигателя. Затова и почерняват, не е заради това че "прегарят" , а заради това че почистват нагара от двигателя. Пробвайте да разтриете малко чисто масло със почернелите си ръце след работа по автомобила, и вижте как почиства !

Смяна маслен филтър, масло 5/40, сваляне картер и чистене на цедката и проверка на коляновия! Замерване на налягането! Това ти е играта!

СИНТЕТИЧНОТО МАСЛО Е ПО КАЧЕСТВЕНО ОТ ПОЛУСИНТЕТИЧНОТО И ОТ МИНЕРАЛНОТО!


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: Лампата на маслото мига след достигнае на 1800-2000 об.

Мнениеот maslinkov » Нед 07 мар 2010 19:51


:да: Но не всеки може да си позволи такъв разход всяка година, макар това да не е оправдание. Колегата е близо до Италсервиз, където много ми помогнаха преди година. Освен там, само в сервиз ДЕМА - Габрово може да намерите ТУТЕЛА Жарама 10В40 - само в еднолитрови опаковки, италианско, по около 10 лв.л. Поне няма ментета все още и е най - добре адаптирано към нашите условия. Нека ти сложат и голям филтър, а не тия дзвинки дето са по каталог. Предполагам няма да те затрудни да пуснеш по инерция до подлеза. Препоръчвам ти да търсиш един висок слаб с много къдрава коса пич, за съжаление му забравих името - голям факир е. Ако това помогне - питай кой е правил преди година едно бяло Поло от Сливен, докарано от пътна помощ.
Успех!


Потребителски аватар
vladko1001
Мнения: 305
Регистриран на: Чет 03 май 2007 8:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Лампата на маслото мига след достигнае на 1800-2000 об.

Мнениеот vladko1001 » Нед 07 мар 2010 20:29


колега,ако си с два датчика на налягане на маслото-ниско и високо-черен цвят,просто извади куплунга от самия датчик/на високото-2000оборота/...да виси да видим как реагира кАмпютъра...не каза дали се вкл. зумера на таблото?...аз си карам AAU-то отдавна така-мързи ме да сменя този датчик за ранно предупреждение :Mr Green Fun


Потребителски аватар
Gecatawe
Мнения: 470
Регистриран на: Нед 26 авг 2007 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Лампата на маслото мига след достигнае на 1800-2000 об.

Мнениеот Gecatawe » Нед 07 мар 2010 20:30


Провери и датчика за маслото, да неби той да се е прецакал което само може да те радва от досега изброените възможности.Като го махните сложи манометар да видите налягането. Успех, дано всичко се оправи.


Потребителски аватар
lpishinov
Мнения: 74
Регистриран на: Сря 17 юни 2009 21:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Смолян

Re: Лампата на маслото мига след достигнае на 1800-2000 об.

Мнениеот lpishinov » Нед 07 мар 2010 20:33


Звуков сигнал не се включва, но може да е отишъл зумера, защото не съм чувал изобщо зумер в колата. Даже при включени фарове и изваден ключ(ако зумера е само един в таблото).


Потребителски аватар
vladko1001
Мнения: 305
Регистриран на: Чет 03 май 2007 8:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Лампата на маслото мига след достигнае на 1800-2000 об.

Мнениеот vladko1001 » Нед 07 мар 2010 20:38


хитро го е измислил немеца-да следи ниското и/или високото налягане в системата..ако отпадне е едно от двете..пищи та се къса :beer


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Re: Лампата на маслото мига след достигнае на 1800-2000 об.

Мнениеот Теодор » Нед 07 мар 2010 21:31


lpishinov написа:Звуков сигнал не се включва, но може да е отишъл зумера, защото не съм чувал изобщо зумер в колата. Даже при включени фарове и изваден ключ(ако зумера е само един в таблото).

    Зумера за включени светлини и този за маслото и охлаждането нямат нищо общо :idea:


    Потребителски аватар
    lpishinov
    Мнения: 74
    Регистриран на: Сря 17 юни 2009 21:02
    Автомобил:
    Двигател:
    Местоположение: София/Смолян

    Re: Лампата на маслото мига след достигнае на 1800-2000 об.

    Мнениеот lpishinov » Нед 07 мар 2010 21:42


    Може ли да ми помогне и с допълнителна ифнормация за цялостната система за индикация на проболеми с смазването. Има ли значение дали ламапата само мига или свети постоянно? Ако има такива вариации, каква роля има звуковия сиганал заедно с идникацията за налягането на маслото. Още веднъж Ви благодара!


    Потребителски аватар
    Теодор
    Мнения: 4928
    Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
    Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
    Двигател:
    Местоположение: София

    Re: Лампата на маслото мига след достигнае на 1800-2000 об.

    Мнениеот Теодор » Нед 07 мар 2010 21:58


    lpishinov написа:Може ли да ми помогне и с допълнителна ифнормация за цялостната система за индикация на проболеми с смазването. Има ли значение дали ламапата само мига или свети постоянно? Ако има такива вариации, каква роля има звуковия сиганал заедно с идникацията за налягането на маслото. Още веднъж Ви благодара!

      Ако само мига лампата има голяма вероятност да има неизправност в системата за ранно предупреждение :idea: /по просто казано проблема е в таблото а не в двиг./ При неизправност в маслената помпа или в датчиците за високо и ниско налягане задължително се включва и зумера :idea:


      keymaker
      Мнения: 822
      Регистриран на: Съб 07 юни 2008 20:43
      Автомобил: Passat+T4
      Двигател: ABS+AAB
      Местоположение: София /с. Мусачево -гр.Елин Пелин

      Re: Лампата на маслото мига след достигнае на 1800-2000 об.

      Мнениеот keymaker » Пон 08 мар 2010 8:28


      Теодор написа:
      lpishinov написа:Може ли да ми помогне и с допълнителна ифнормация за цялостната система за индикация на проболеми с смазването. Има ли значение дали ламапата само мига или свети постоянно? Ако има такива вариации, каква роля има звуковия сиганал заедно с идникацията за налягането на маслото. Още веднъж Ви благодара!

        Ако само мига лампата има голяма вероятност да има неизправност в системата за ранно предупреждение :idea: /по просто казано проблема е в таблото а не в двиг./ При неизправност в маслената помпа или в датчиците за високо и ниско налягане задължително се включва и зумера :idea:

        ако е ремонтиран както беше на моя пасат ще го чуеш знаеш ли кога? На есен у среда.


        Потребителски аватар
        maslinkov
        Мнения: 1700
        Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
        Автомобил:
        Двигател:
        Местоположение: Сливен
        Контакти:

        Re: Лампата на маслото мига след достигнае на 1800-2000 об.

        Мнениеот maslinkov » Пон 08 мар 2010 9:11


        Колегата е АЕР 1,0 - само с 1 датчик /на главата/ той сигнализира за всички
        неизправности по двг. - дори само зарядния му ток да не е в ред - пак ще мига. При мене беше дефектирало реле - регулатор на напрежението І-я път. Ако не му е прецакан зумера, както при мене, би трябвало и той да сигнализира. Дори най - вероятно е да е реле, щом се вкл. още от 1800 об/мин. Датчика би следвало да се обади над 2000. Няма функция за постоянно светене! Ако е Ламбда - също ще мига - направи си І-во диагностика. Моята помпа като не беше в ред, лампата се вкл. само на дълъг път - в града никога



        Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

        Кой е на линия

        Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 77 госта