Пак за маслото и лампата.

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
siso92
Мнения: 327
Регистриран на: Сря 26 сеп 2007 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Пак за маслото и лампата.

Мнениеот siso92 » Нед 28 мар 2010 13:31


Здравейте,да ревна и аз от мо'йто/APQ-1.4-98г./.Та слизам си вчера от планината на 4та и се разпищя и запремигва масльонката.Викам от ниските обороти,ама не-пищи и мига,а моторчето като комбайна.Бре,маслото е 10/40 /ня'къв немски компот от 1л тубички/ на 3000 км,дигам щеката-там си е,пипам го-мазно.Прибрах се на мигаща лампа и пропищяване от време на време,а моторът-дизеляк,тракане-сърцето ми се къса.Викам си-филтър,помпа,решетка на сондата,магистралка някоя или му е дерта.
Тая сутрин го препалих-не свети,ама тресе и тракалясва двигателят.Я да взема едно яке и да ида до чичо доктор.Паля,задна,опаааа-пищене и мигане на лампата.Дойде чичо доктор на домашно посещение.Запали,форсира,покара из маалата,докато загрее-никви лампи,никви зумери."Нищо и няма,слагай-вика-15/40 и гледай повечко да караш служебна колица,те са по-здрави.Чаткането е на празни повдигачи,тракането е като се напълнят-поизносени са."
Попрегледах темите във форума,седя и се мая,какъв ще му излезе края?!




Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: Пак за маслото и лампата.

Мнениеот maslinkov » Нед 28 мар 2010 16:21


:bishop Да се помолим


siso92
Мнения: 327
Регистриран на: Сря 26 сеп 2007 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Пак за маслото и лампата.

Мнениеот siso92 » Нед 28 мар 2010 17:40


maslinkov написа::bishop Да се помолим

:Mr Green Fun
Ти от колко лева молитва каза за твоето?


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: Пак за маслото и лампата.

Мнениеот maslinkov » Нед 28 мар 2010 20:57


1800 :D Вместо да се чудиш бързай да си замериш налягането на маслото и се моли да е 2бара при 2000об.мин. и тогава се успокоявай.


siso92
Мнения: 327
Регистриран на: Сря 26 сеп 2007 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Пак за маслото и лампата.

Мнениеот siso92 » Нед 28 мар 2010 22:40


Малиййй,ако ще трябва да сложа 1800лв под капака...и жената ще ме изгони :beat_butt2 .
Маслинков,отивам да търся икона и да тропна една молитва :bishop .

пп Хич не съм се успокоил,е ли сега.К'ъв човек си,да бе забравил да чукнеш едната "0"?!


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: Пак за маслото и лампата.

Мнениеот maslinkov » Пон 29 мар 2010 7:59


Само малко да те "успокоя", не с цяла 0, но при тебе ще е около 1/2, но проблема е че за твоя двг. съм чувал че частите са кът /дано не е вярно/ :D


velizar987
Мнения: 119
Регистриран на: Нед 03 фев 2008 22:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пак за маслото и лампата.

Мнениеот velizar987 » Пон 29 мар 2010 12:39


.

Последна промяна от velizar987 на Вто 18 сеп 2012 14:24, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: Пак за маслото и лампата.

Мнениеот maslinkov » Пон 29 мар 2010 14:59


Това масло няма как да не ти замръзне в магистралите, ако не си подгрял колата на 90 гр. преди да тръгнеш и дори да ти е здрава помпата като отвори редукционния си клапан и почва да върти само в картера и нямаш никакво мазане. :bishop


Потребителски аватар
leavon
Мнения: 923
Регистриран на: Съб 29 яну 2005 15:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Пак за маслото и лампата.

Мнениеот leavon » Пон 29 мар 2010 17:00


Отивай в сервиза веднага, отваряйте картери, промивайте цедки, маслени помпи и ако може цялата мазителна система, проверете датчиците, наливайте ново масло и се моли да се разминеш само со това, че това тракане, за което говориш...


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: Пак за маслото и лампата.

Мнениеот maslinkov » Пон 29 мар 2010 18:51


За AER се опасявам че вече е късно - мисли по - радикално, каквото мислиш че означава това :screwy


siso92
Мнения: 327
Регистриран на: Сря 26 сеп 2007 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Пак за маслото и лампата.

Мнениеот siso92 » Пон 29 мар 2010 19:07


Леавон,отивам сутринта в "Браво"/шефчето е познат/ и ще го мислим.
Маслинков,имаш предвид Кастрол или 15/40,кое замръзва и защо?Питам щото,макар да ме разубеждават,мисля да сложа 15/40.Карам с Алпин 10/40 /немско уж/,ама преди зачаткаха повдигачите на около 7000 км,а сега тая простотия.Иначе не го гори,ама ще е друго занапред.
Утре вечер ще пиша ква сме я забъркали.


Потребителски аватар
PzKpfW
Мнения: 242
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
Автомобил: Golf 6
Двигател: CAYC
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пак за маслото и лампата.

Мнениеот PzKpfW » Пон 29 мар 2010 19:30


Моя AER тази зима по едно време също се задръсти от конденз, всички повдигачи започнаха да чукат, мотора работеше ужасно въпреки че лампата не е светвала. Конденза при каране в града не изчезна напълно, при топъл двигател се превръщаше във фина бежова пяна по капачката на маслото и по тенекията под капака на клапаните, а при студен двигател ставаше на бучки лед. Частичното решение на проблема беше да не оставям двигателя да загрява бързо и рязко-така значително се намали количеството конденз. Бях чувал и преди това отвреме навреме чукане на повдигачи на празен ход, но след историите с конденза имаше чукане винаги при загрял двигател на празен ход, вероятно тази вода е променила химически маслото по някакъв начин. По-миналата седмица реших да сменя маслото преждевременно, като преди това ползвах почистваща добавка Liqui moly, която се слага в старото масло и с нея се кара от 100 до 300 километра. След това източих старото и налях ново масло пълна синтетика Castrol Magnatec 5W-40 (доста хора във форума хвалят пълната синтетика и им се доверих) и вече около 1000 километра не съм чул повдигач и се надявам да не чувам повече :) Не мога да кажа обаче дали новото масло или миещата добавка свърши работата :roll:


velizar987
Мнения: 119
Регистриран на: Нед 03 фев 2008 22:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пак за маслото и лампата.

Мнениеот velizar987 » Пон 29 мар 2010 20:17


.

Последна промяна от velizar987 на Вто 18 сеп 2012 14:25, променено общо 1 път.


siso92
Мнения: 327
Регистриран на: Сря 26 сеп 2007 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Пак за маслото и лампата.

Мнениеот siso92 » Пон 29 мар 2010 21:49


"ПС: siso92 надявам се не се сърдиш че ти пиша в темата."
Темата не е лична,ако исках само аз да си я гледам,щях да взема компа в банята/след кат заспи жената/.
Тва светване на "ламБата" не е хубаво,намини към джипито да го прегледа.


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: Пак за маслото и лампата.

Мнениеот maslinkov » Вто 30 мар 2010 1:09


15В40 не е за този двг. и с тези по рождение тънки маслени магистрали, които в съчетание с алуминиев блок си е жив фризер зимно време :D Съветвам всички с този двг. да карат само маркови масла със спецификации на ФВ на етикета еднакви с тези в книжката им - 500.00 501.00. Скоро разбрах че и 502.00 вече е равно 500.00, 501.00 са сгъстени в последствие масла. 10В40 без спец. на ФВ означава само че замръзва на -22гр, а 15В40 мисля на -18, а когато колата е в движение и няколко гр. по - рано. И двете така наречени масла обаче имат неизвестна точка на термична устойчивост - между плюс 15 и 40 гр - което съвсем не е без значение за капризния АЕР. Все пак винаги ще има хора, които ще рискуват двг., като спестят от маслото. И да припомня, че то освен на пробег, се сменя и всяка година според указанията на производителя, тъй като остарява и си губи качествата, а да не говорим за отлаганията които най - много морят магистралите на АЕР-а. По книжка ни дават 0/5В30-40, но аз ви съветвам ако искате да сложите по-гъсто масло по ваши съображения да слажите 5В50, защото само то ви гарантира по САЕ, без спец на ФВ, термоустойчивост плюс 40 гр.и замръз минус 25-28 гр.
Сори - то стана ферман. Ако искате, карайте и Диона шмиргел и спестявайте за нов двигател. :lol:



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта