Теч на масло от двигателя

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
greenbul
Мнения: 45
Регистриран на: Нед 30 апр 2006 21:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Теч на масло от двигателя

Мнениеот greenbul » Вто 02 май 2006 13:33


Изображение

Тази зима ми се появи този теч на масло. До сега никъде не беше омаслен. Двигателя е HZ 1043cc. Колата е 1990 година, не знам на колко реално километра е, компресията е 10.0, 9.5, 9.5 , 10.5.

Също забелязах, че маркуча за картерните газове, който тръгва от горе (до капачката за масло) беше прищипан. когато се опитах да го оправя буквално се разпадна. Не знам дали има връзка. До какво води липсата на този маркуч?

Изображение




Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Вто 02 май 2006 13:38


теча като гледам ти е от гарнитурата на главата. лошо.
маркуча го смени - струва 2-3 лева.


greenbul
Мнения: 45
Регистриран на: Нед 30 апр 2006 21:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

лошо

Мнениеот greenbul » Вто 02 май 2006 13:51


ще поясниш ли какво занчи това "лошо"


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Вто 02 май 2006 13:57


ми поне 100 лева вътре. вероятно малко повече.
трябва да се свали главата, да се види дали е права (ако не е - да се шлайфа) да се купи нова гарнитура, да се монтира главата и си готов.


Потребителски аватар
emils
Мнения: 283
Регистриран на: Чет 19 май 2005 9:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот emils » Вто 02 май 2006 16:46


покарай малко така без маркуч (не би трябвало да има проблеми) и забърши по възможност теча, за да видиш дали няма да се появи нов. идеята ми е, че заради прещипания маркуч може да се е повишило налягането в картера и тогава маслото търси да избие нанякъде. неприятното е, че ще ти влизат газове в купето. може пък наистина да си купиш нов маркуч (не непременно маслоустойчив - аз сложих обикновен маркуч за водно съединение) и да го пуснеш да виси надолу, за да не ти пуши близо до парното и да ти влизат газове. темата за висящия нодолу маркуч е обсъждана многократно тук.
най-безболезнената и евтина манипулация, която можеш да направиш е при следващата смяна на маслото да сложиш минерално валволин 15/40 и добавка за спиране на течовете на същата фирма - при мен имаше ефект. струва 7 лв. и се слага само веднъж.
все пак трябва да си сигурен, че течът е от гарнитурата на главата, а не от гарнитурата на клапаните (на снимката не се вижда много добре), тъй като течът от капака на клапаните прави същите поражения и следи. пази си алтернатора от омасляване, защото ремонтът излиза соленичко. ако е от капака на клапаните това значително облекчава нещата - смяната там е много по-бърза и евтина. само подмажи гарнитурата и от двете страни със силикон и нямаш грижи.
ако все пак опре до смяна на гарнитура на главата самата г-ра струва около 20 лв. и 50-60 лв. за труд. поне при мен беше толкова. ако ще ти свалят главата - да ти огледат другите детайли за евентуални забележки. най-малкото можеш да си смениш гумичките на клапаните. успех!


Потребителски аватар
d3f
Мнения: 83
Регистриран на: Сря 08 фев 2006 23:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот d3f » Вто 02 май 2006 17:49


Виж също да не е от семеринга(7-8лв май беше) на разпределителния вал, на тази снимка трудно може да се прецени от кое точно е...


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Вто 02 май 2006 22:06


на мен ми се е късал семеринг - от ремъка маслото се разхвърча по целия кош. на него му тече баш при гарнитурата, а това е типично за 1.3 мотор доколко съм запознат -точно там в ъгъла под първи цилиндър...


Потребителски аватар
POLO PAVLETI
Мнения: 1675
Регистриран на: Съб 13 авг 2005 20:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Airport Sofia (SOF / LB SF)

Мнениеот POLO PAVLETI » Вто 02 май 2006 22:23


Да за гарнитура на глава става въпрос.Мойто 1,3 тази зима и то просълзи на същото място , тва верно им е болка на тия мотори.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Вто 02 май 2006 23:33


Ами аз лично не бих се учудил да е и от капака на клапаните.. или семеринга... на разпр. вал...
Защото ми се мяза, че цялата глава е оцапана...


greenbul
Мнения: 45
Регистриран на: Нед 30 апр 2006 21:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

видях го от къде е

Мнениеот greenbul » Сря 03 май 2006 7:49


Забърсах и видях от къде е теча. от гарнитурата на главата точно там където качва маслото нагоре.


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Сря 03 май 2006 14:50


Братле, сменяй гарнитурата на главата! Теча няма да намалее никога, а само ще расте, и да се стигне до смесване на антифриз с масло. около 100лв -120 лв. При мен нещата бяха същите. Аз допуснах следните грешки:
1. Притегнах си болтовете на главата с динометричен ключ и разбрах ,че не съм първият който го е правил защото болта до теча ( точно където е и твоят) е превъртян.Всеки болт ми беше притегнат с момент на натягане 8.5 ,а въпроният го завъртях на 360 градуса и пак си показваше 7.0. Уплаших се ,че е превъртяна резбата на блока на двигатея и реших да карам така докато може. Само ограничих теча със силикон да не тече върху динамото.
2. Събрах доволно парички и отидох на "майстор". ЕВАЛА НА ШВАБЕТАТА така са го изчислили ,че да се превърти резбата на болта ,а не на блока на двигателя :lol: . Питам "майстора" дали има нужда от контролен шлайф на главата( струва 20 лв),а той ми каза ,че няма нужда ,била си права, само щял той да я стръгне малко на ръка. След 3 000 км се наложи да повтоя операцията защото като я стръгнал е зaприличала малко на гондола. За да изравнят краищата и със средата се наложи да я престържат със 5 десетти
Така ,че 20 лв за КОНТРОЛЕН шлаиф не са много

А, за мъркуча смени го скакъвто и да е ,само маслоутоичив и обурни внимание на този дето е от въздушният филтър и отива в картера. Че първо той се прецаква и влизат всякакви мръсотии в картера и моноинжекцията


Потребителски аватар
kimbaten
Мнения: 339
Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 9:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kimbaten » Чет 04 май 2006 8:23


:shock ахааа - значи от тва ми дими леко през въздуховодите понякога и главно при потегляне, щото ми е съдран маркуча за карт. газове и влиза у парното? - е тва немаше да се сета никогаш! :lol:


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Чет 04 май 2006 10:28


аз се справих с проблема така: http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?p=171428&highlight=#171428
че в Автомагазините го имало само по поръчка - 68 лв. :shock ХА-ХА


Потребителски аватар
borracho
Мнения: 57
Регистриран на: Пет 20 яну 2006 16:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот borracho » Съб 22 юли 2006 16:29


Преди няколко дена забелязах че от гарнитурата на главата сълзи масло и днес бях при майстора дето си ходя - Никито сервиза му е в Прослав, доволен съм много досега. Каза ми че е желателно да се смени и да се шлайфа главата щяло да излезе около 120 лв. Проблема дойде според мен заради един фалшив термостат който сложих зимата, не отваряше и попрегрях мотора - уреда отиваше на 110 градуса и аз си карах... явно от това ще е станало. Иначе колата си върви много добре, не смесва вода и масло, не гори масло. Чудя се да карам ли още така или да сменям?



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта