Защо пуши?

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
Vali4ka1
Мнения: 17
Регистриран на: Нед 09 май 2010 20:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ruse

Защо пуши?

Мнениеот Vali4ka1 » Чет 13 май 2010 20:29


Здравейте!
Аз съм нова във вашия форум, както между другото съм и нова като шофьор. На 19 февруари взех книжка, а на 8 март се сдобих с Polo 97 година, 1,1.Тъй че ако говоря длупости, извинявам се. Просто съм лаик, но пък искам да се науча. Пък и...писна ми от разбирачи покрай мен. Тук поне мога да срещна хора, които са се сблъсквали със същите проблеми.След покупката сменихме масло, филтри и свещи, защото ми светна индикатора и тъй и инъче трябваше да иде при майстор да я огледа отвътре. Освен това нещеше и да пали. Оказа се свещ. След това обаче колата започна да пуши от ауспуха. Майсторите казаха че горяла масло, защото старото масло било с присадки, а новото съответно не ... тъй. Освен това ме посъветваха да си сменя маслообирачите. Смениха ми ги. Не че видях старите, които са извадили, но на честна дума да речем че са ги сменили заедно с ангренажен ремък, ролка, семеринг ии, май това. После казаха че термостата ми не бачка, но ще го ремонтираме на другата заплата. Колата спря да пуши. Обаче сега пак започна 1 месец след ремонта. Започна с бял пушек, според мен, което може да е от термостата четейки мненията ви, но преди 2 дни установих че съм се сдобила с красив черен пушек. Днес колегите казаха че тая работа мирише на изгоряло масло. Тъй като гледам и нивото на маслото е паднало за 1 месец.
Тъй, с 2 думи разказах какво ми се е случило. Според вас, какъв ми е проблемът? Мисля да я нося на проверка на компресията на цилиндрите, но преди всичко ми се иска да чуя мнения от знаещи преди да си развържа кесията пред Можещите. Дали имам шанс да не са прецакани цилиндри?
Мерси предварително за мненията ви.




Потребителски аватар
FivePointeO
Мнения: 514
Регистриран на: Чет 18 сеп 2008 20:33
Автомобил: Голф 3
Двигател: АЕЕ
Местоположение: София

Re: Защо пуши?

Мнениеот FivePointeO » Чет 13 май 2010 22:58


Гумички на клапаните според мен за харченето на маслото!
А какво масло сипа (за марка става въпрос) и какъв вискозитет?


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Защо пуши?

Мнениеот znainainai » Пет 14 май 2010 6:21


Първо добре дошла :welcome_to_group
После честито половерче :D
Не са редки случаите в които колата не си "харесва" маслото ( да си уцелила менте масло). Имах такъв случай със мойта кола като я купих реших да я поглезя Мобил и сложих за 80лв тубата. И се оказа че го яде като топъл хляб. Решението ново масло. Къде я правиха? Явно са сменяли маслообирачи на място. Има начин за диагностициране на проблем при съмнения за износен звигател. Единият вариант е понижена компресия във цилиндрите но тя може да е от неплътни клапани. А въпросният пушек какъв цвят е черен или друг? Основно при бензиновите са три вида пушек:
Черен (със остра миризма на бензин)- твърде богата горивна смес
Сиво-син - разход на масло
Бял (съпроводен със загуба на антифриз)- гарнитура на двигателя.
А как е работата на мотора топъл и студен?
Колко е загубата на масло и за какъв период от време и какъв пробег (км)?


Потребителски аватар
eras3r
Мнения: 763
Регистриран на: Вто 23 сеп 2008 22:13
Автомобил: Citroen C5 2014г
Двигател: 2 0hdi 163hp
Местоположение: София
Контакти:

Re: Защо пуши?

Мнениеот eras3r » Пет 14 май 2010 10:10


Я..колежка от Русе с Поло 6N :yeaha:
По твоя въпрос не мога да отговоря съжалявам, но писах, понеже ние от Русе с тия полота сме..така да се каже...рядкост death
Честита придобивка! Ако решиш да идваш на форумни сбирки...добре дошла си :)


Потребителски аватар
Vali4ka1
Мнения: 17
Регистриран на: Нед 09 май 2010 20:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ruse

Re: Защо пуши?

Мнениеот Vali4ka1 » Пет 14 май 2010 12:18


Здравейте, банда!
Първо да кажа : благодаря за коментарите! Много сте скоростни.
Оф сега отде да почна.. НЕЗНАМ какво масло са ми сложили :(
Другия път ще питам, ще гледам...Изобщо не бях наясно по него време че е хубаво да знам такива неща. Затова и немога да кажа. Не са ми и писали какво е. Само датата на която са го сложили и километрите.
Същата работа с с въпроса колко гори масло. Може би е крайно време да започна да ги наблюдавам тия неща. Утре ще я видим докъде и е маслото и ще засека и километри, да видим.
Някой път забелязвам че пуше когато е студена. Примерно сутрин преди да тръгна за работа. Друг път като се прибирам на паркинга пред нас правя такъв облак докато се надупя накъдето искам че чак ме е срам. Днес сутринта пък като дойдох до работа пробвах да видя кво излиза. Ми нямаше такива страхотии. Обаче пък работата ми е на 3-4 километра от вкъщи и сигурно не загрява твърде. Ще взема да направя един по дълъг разход в неделя, току виж се отпушила. Примерно. Апък цвета е-аз така го виждам - сиво черно. Колегите казаха че си мирише на масло.
Абе няма случай като мене. Правя нещо, ама кво правя...незнам точно, ама искам да се науча де.
Инъче, доколкото мога да доловя, шума на мотора е ок. Преди като ми беше прецакана едната свещ, незнам дали заради това де, но на бавни обороти като че ли прескачаше, абе не работеше равномерно. :banghead:


danaildel4ev
Мнения: 139
Регистриран на: Чет 23 окт 2008 17:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Защо пуши?

Мнениеот danaildel4ev » Пет 14 май 2010 13:02


Vali4ka1 написа:Здравейте!
Аз съм нова във вашия форум, както между другото съм и нова като шофьор. На 19 февруари взех книжка, а на 8 март се сдобих с Polo 97 година, 1,1.Тъй че ако говоря длупости, извинявам се. Просто съм лаик, но пък искам да се науча. Пък и...писна ми от разбирачи покрай мен. Тук поне мога да срещна хора, които са се сблъсквали със същите проблеми.След покупката сменихме масло, филтри и свещи, защото ми светна индикатора и тъй и инъче трябваше да иде при майстор да я огледа отвътре. Освен това нещеше и да пали. Оказа се свещ. След това обаче колата започна да пуши от ауспуха. Майсторите казаха че горяла масло, защото старото масло било с присадки, а новото съответно не ... тъй. Освен това ме посъветваха да си сменя маслообирачите. Смениха ми ги. Не че видях старите, които са извадили, но на честна дума да речем че са ги сменили заедно с ангренажен ремък, ролка, семеринг ии, май това. После казаха че термостата ми не бачка, но ще го ремонтираме на другата заплата. Колата спря да пуши. Обаче сега пак започна 1 месец след ремонта. Започна с бял пушек, според мен, което може да е от термостата четейки мненията ви, но преди 2 дни установих че съм се сдобила с красив черен пушек. Днес колегите казаха че тая работа мирише на изгоряло масло. Тъй като гледам и нивото на маслото е паднало за 1 месец.
Тъй, с 2 думи разказах какво ми се е случило. Според вас, какъв ми е проблемът? Мисля да я нося на проверка на компресията на цилиндрите, но преди всичко ми се иска да чуя мнения от знаещи преди да си развържа кесията пред Можещите. Дали имам шанс да не са прецакани цилиндри?
Мерси предварително за мненията ви.

колежке правилно си се орентирала замерете компресията и сменете гумичките на клапаните ако не спре харча на масло отиваш към сегменти успех


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: Защо пуши?

Мнениеот maslinkov » Пет 14 май 2010 15:33


Само дето пушекът ако е масло трябва да е бял.... :lol: А и как пък ще мирише на масло? - освен ако не е дизел. И да го карат с олио - тогава си мирише направо на пържено :lol: Не може и да гори "богато" без да има записани грешки. /предполагам че са го "разпитвали"/ Поздрави!


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Защо пуши?

Мнениеот nikson85 » Пет 14 май 2010 15:53


“КАК ДА СИ ИЗБЕРЕМ ПОДХОДЯЩОТО ЗА КОЛАТА МАСЛО”

Най-общо казано маслото е едно от най-важните неща във всяка машинария и най-вече в двигателя. Целта му е да смазва/намалява триенето между отделните чарколяци, за да работи той правилно и да не се износва. Абе иначе казано, много по-безопасно е колата да остане без бензин, щото после може да налееш и да тръгне, но без масло и до първия светофар няма да стигнеш.
Маслата са два вида- минерални=евтини и синтетични=скъпи. На пазара масово се среща и третия вид, т. нар. “полусинтетични масла”, които са най-грубо казано механична смес между минерално и синтетично масло. Съотношението си е по принцип търговска тайна, ама за по-лесно го разбирайте като съотношение 1:1. По отношение на това, кое масло как си върши работата, ще го обясна така:
- синтетично масло – оценка “Отличен 6”
-полусинтетично масло – оценка “Мн. добър 5”
-минерално масло – оценка “Добър 4”
Основният продукт от който се приготвят всички минерални масла най-общо казано е един и същ – базово минерално масло.
Основния продукт от който се изготвят всички синтетични масла е също един и същ – базово синтетично масло.
Огромното разнообразие от масла, които се предлагат на пазара е резултат на това- коя фирма за кое масло какви и колко добавки слагат в базовото масло. Целта на добавките е да подсилят положителните качества на маслото и да намалят отрицателните такива. Затова за да изберете най- подходящо масло за вашата любима кола трябва да спазвате някои правила, които могат да Ви спестят доста неприятности. В избора си на масло не се доверявайте сляпо на продавач-консултантите. Особенно в по-големите вериги като “ОМВ”, “ШЕЛ”, “МЕТРО”, “КАУФЛАНД” и т.н. Това са деца, които са минали някакво обучение и приказват предварително заучени фрази, без въобще самите те да знаят за какво става въпрос. Не им се сърдете, установих че дори и уж опитни “майстори” и продавачи “се движат по течението”.
Правило 1:
Ако не сте първи собственник на колата, то разберете какво масло/синтетика, полусинтетика,минерално/ е наливано в двигателя до сега. След това като знаете на колко километра е колата, ще трябва да решите с какво масло Вие ще я карате. Тук вариантите общо взето са следните:
а/ Ако колата е сравнително нова/да кажем по-малко от 100 хил. км/ и е ползвано само синтетично масло, то най-добре продължете с такова. То най-качественно си върши работата. Най-добре е новите двигатели да работят със синтетично масло, тъй като това масло най-добре прониква между търкащите се части и прави качествен тънък мазен филм/слой, който предпазва двигателя от износване.
б/ Ако колата е над 100-150 хил. км. и е карана със синтетично масло можете да продължите с такова, но ако ви се вижда скъпичко, не е грях да преминете и на полусинтетика. Така или иначе вече има някакво износване между отделните части и в образувалата се хлабина полусинтетичното масло също работи отлично.
в/ Ако колата е над 150 хил. км., най-добре е да преминете на полусинтетично масло, дори и ако колата до тогава е била с пълна синтетика. Просто хлабините между детайлите вече са големички и финният слой на синтетичното масло става прекалено тънък.
г/ Ако колата е над 200хил.км., то полусинтетичното масло вече е задължително, а и минералното такова не е грях.
д/ Ако колата е на по-вече от 100-150 хил. км. и до сега е ползвано предимно минерално или полусинтетично масло, то НЕ БИВА да наливате масло което е пълна синтетика, въпреки че много го хвалят. Синтетичното масло дори и без никакви добавки има силен миеш ефект и ще отмие бързо всички “отпадъци” от предните масла, които по една или друга причина са се наслагали по триещите се части и по този начин донякъде са “компенсирали” загубите от износването. С пълната синтетика и с измиването на тези отлагания хлабините ще се увеличат и двигателя ще започне “да дрънчи”. Има случаи при по-износени двигатели /условно над 200-250хил.км/, при които това може да доведе дори до аварии.
Обобщено нещата изглеждат така – с времето и с увеличаване количество на изминатите километри сменяйте маслата от синтетично към полусинтетично и след това минерално. Ако сте били дълго време с минерално или полусинтетично масло, НИКОГА не наливайте в двигателя пълна синтетика, колкото и да ви убеждават във високото му качество. Това масло вече просто не е подходящо за вашия двигател.




Правило 2:
Определете гъстотата на маслото което ще слагате.
На етикетите на всички бутилки с масло с големи букви е написано SAE и след това цифра/число, последвано от буквата W и отново число. Например SAE 10W40. SAE е обозначението на вид стандарт,........... какъв по-точно - няма значение. По-важното е да се следят числата, а именно:
а/ Първата цифра/число означава как си върши работата маслото при ниски темперитури. Колкото е по-малко числото/цифрата, толкова по качественно е маслото. Тъй като цифрите/числата биват 0;5;10;15 и 20.., то трябва да се знае, че 0 е най-доброто но и доста скъпо, а 20 вече е твърде гъсто масло и за нашите климатични условия не е подходящо. Така че 5 или 10 за синтетичните масла и 10 или 15 за полусинтетичните и минерални масла са напълно подходящо качество. Условно можем да приемем, че 10 е “златната среда”.
б/ На буквата W не и обръщайте внимание, тя в случая не е важна
в/ Последното число след W означава как работи маслото при високи темперитури. Тук обаче е наобратното, колкото е по-високо числото, толкова е по-качественно маслото. Числата биват 30;40;50 и 60. Числото 30 за нашите условия не е съвсем подходящо, а числото 60 пък вече е по-скоро за спортни автомобили и е скъпичко. Числата 40 и 50 са напълно приемливи.
Обобщено казано където и да попитате за масло, най-вероятно първото което ще ви предложат ще бъде SAE10-15W40-50.
Правило 3:
Няма масло, което да бъде еднакво добро и за бензинови и за дизелови автомобили. Когато започне разработката на някое масло винаги в инженерната задача е определено какво масло ще правят- дали за бензинови или за дизелови мотори. На практика обаче почти не се срещат масла, на които да пише “само за бензинови” респективно “само за дизелови” двигатели. Почти на всички етикети пише, че..... “маслото е подходящо за всички видове бензинови и дизелови автомобили....и т.н”. Същото ще ви кажат и продавачите, но това не е съвсем така. Скъпото/луксозно масло за дизелови двигатели налято в бензинов двигател ще върши работа толкова, колкото евтин ментак и само напразно ще сте си дали парите.
Затова:
а/ Ако на етикета пише “подходящо за всички видове бензинови и дизелови....” означава, че това е масло за бензинови двигатели и обратното
б/ Ако на етикета пише “подходящо за всички видове дизелови и бензинови....”, означава, че маслото е за дизелови двигатели.
Този критерий обаче не винаги е достатъчно надежден и затова се вгледайте по-внимателно в изписаните/често с прекалено малък шрифт/ латински букви и цифрите след тях, а по-точно:
а/ Потърсете буквите АРІ/това отново е вид стандарт/ и проверете какво пише по-нататък. Там ще срещнете две двойки букви разделени от дробна черта. Ако първата буква е S, последвана от Н, G, J ,Lили M, а след дробната черта има буквата С последвана от друга буква, това означава че маслото е за бензинови двигатели – например API SL/CF.
б/ Ако първата буква от двете преди дробната черта е С, а буквата S е след дробната черта това означава, че маслото е за дизелови автомобили.
Колкото по-надолу в азбуката е буквата след “S”, толкова по качественно е маслото. Имайте предвид обаче, че буквата M на този етап ще я намерите само на бутилки със синтетично масло, докато на полусинтетичното най-вероятно ще бъдат буквите G,J,L или някаква друга буква намираща се по-нагоре в английската азбука. По просто казано, ако автомобилът ви е модел преди 1995год с бензинов двигател не наливайте масло по-ниско от клас API SG/C.., а ако след 1995 година търсете клас API SL/C... Клас API SM/C.. е масло подходящо/препоръчително за нови автомобили.



И накрая няколко общи съвета:

1. Никога не наливайте в двигателя си масло, което ви го носят например в пластмасова бутилка от лимонада, колкото и евтино да ви го продават или направо подаряват. Вероятно приноситeлят има най-добри намерения спрямо вас и вашият автомобил, но най-добре първо намерете деликатен начин лично да видите какво пише на етикета на оригиналната опаковка. Повярвайте, няколкото лева икономия които веднъж в годината ще реализирате от това масло въобще не си заслужават риска.
2. Колкото и да ви убеждава някой познат, че той качественното масло само по цвета, миризмата или вкуса ще го познае, не му вярвайте. Не се е родил още този природен феномен. Хората не случайно дават луди пари за лаборатории.
3. Ако отидете на сервиз да ви сменят маслото и не ви попитат предварително на колко хил.км. е двигателя и с какво масло е в момента, бъдете на щрек. Настоявайте да ви информират какво масло смятат да налеят и поискайте да ви покажат етикета. Обясненията от типа- “Бе готино е маслото,..... нямаш проблеми..., ний на всички коли го слагаме...” определено не са във ваша полза.
4. Ако маслото което са ви наляли не потъмнява с течение на времето, значи нещо не е наред. Една от задачите на маслото е да отмива саждите и др. странични продукти от изгарянето на горивото и затова естественно то променя цвета си от жълто към черно. Най-общо казано, колкото е по-качественно маслото, толкова по-бързо то потъмнява и към 4-8000 км. вече е направо черно, ако сте предимно на бензин и кафяво, ако сте предимно на газ."


:да:


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Защо пуши?

Мнениеот nikson85 » Пет 14 май 2010 16:22


danaildel4ev написа:
Vali4ka1 написа:Здравейте!
Аз съм нова във вашия форум, както между другото съм и нова като шофьор. На 19 февруари взех книжка, а на 8 март се сдобих с Polo 97 година, 1,1.Тъй че ако говоря длупости, извинявам се. Просто съм лаик, но пък искам да се науча. Пък и...писна ми от разбирачи покрай мен. Тук поне мога да срещна хора, които са се сблъсквали със същите проблеми.След покупката сменихме масло, филтри и свещи, защото ми светна индикатора и тъй и инъче трябваше да иде при майстор да я огледа отвътре. Освен това нещеше и да пали. Оказа се свещ. След това обаче колата започна да пуши от ауспуха. Майсторите казаха че горяла масло, защото старото масло било с присадки, а новото съответно не ... тъй. Освен това ме посъветваха да си сменя маслообирачите. Смениха ми ги. Не че видях старите, които са извадили, но на честна дума да речем че са ги сменили заедно с ангренажен ремък, ролка, семеринг ии, май това. После казаха че термостата ми не бачка, но ще го ремонтираме на другата заплата. Колата спря да пуши. Обаче сега пак започна 1 месец след ремонта. Започна с бял пушек, според мен, което може да е от термостата четейки мненията ви, но преди 2 дни установих че съм се сдобила с красив черен пушек. Днес колегите казаха че тая работа мирише на изгоряло масло. Тъй като гледам и нивото на маслото е паднало за 1 месец.
Тъй, с 2 думи разказах какво ми се е случило. Според вас, какъв ми е проблемът? Мисля да я нося на проверка на компресията на цилиндрите, но преди всичко ми се иска да чуя мнения от знаещи преди да си развържа кесията пред Можещите. Дали имам шанс да не са прецакани цилиндри?
Мерси предварително за мненията ви.

колежке правилно си се орентирала замерете компресията и сменете гумичките на клапаните ако не спре харча на масло отиваш към сегменти успех

ako е на полусинтетика и да отива за сегменти не е нещо както трябва


Потребителски аватар
porko
Мнения: 337
Регистриран на: Съб 28 окт 2006 19:58
Автомобил: VW POLO
Двигател: AAU 1994
Местоположение: Русе

Re: Защо пуши?

Мнениеот porko » Пет 14 май 2010 16:27


maslinkov написа:Само дето пушекът ако е масло трябва да е бял.... :lol: А и как пък ще мирише на масло? - освен ако не е дизел. И да го карат с олио - тогава си мирише направо на пържено :lol: Не може и да гори "богато" без да има записани грешки. /предполагам че са го "разпитвали"/ Поздрави!


Пушека е бял когато влиза антифриз през заминала гарнитура на главата.Или ако има вода в бенза.


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: Защо пуши?

Мнениеот maslinkov » Пет 14 май 2010 18:02


Аз Трабантче, или Вартбург с чер пушек не съм виждал, макар да горят 18-25% масло/л. :012:
ПП. Така че пушекът е все бял. Пръста в кюнеца и ще разбереш гори ли масло. Ама те вс. ФВ си горят 2 пъти повече поне от другите коли по стандарт. Миризмата е по - показателна, колкото до разбереш дали е дошло време да махаш/сменяш катализатора ако го имаш. Всичко това е многократно дискотирано, ама що да се ползва тъсачката.... :deal Пък и за маслото нямам намерение да почвам отначало и друга тема./нито пък друг отговор/

Последна промяна от maslinkov на Пет 14 май 2010 19:10, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Защо пуши?

Мнениеот nikson85 » Пет 14 май 2010 18:10


:lol:


Потребителски аватар
Bobi_S13
Der Polizist
Мнения: 6844
Регистриран на: Пет 20 юни 2008 13:44
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София(Обеля)

Re: Защо пуши?

Мнениеот Bobi_S13 » Пет 14 май 2010 18:45


Двама Русенци пишете в темата, хванете колежката под мишка и в някой доверен от вас сервиз. Не е толкова сложно, а и предполагам,че имате такива сервизи.


иначе, вилкоме на колежката :002:


Потребителски аватар
Vali4ka1
Мнения: 17
Регистриран на: Нед 09 май 2010 20:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ruse

Re: Защо пуши?

Мнениеот Vali4ka1 » Пет 14 май 2010 21:13


Мерси, колега Боби!
Те вече ме хванаха и в неделя ме засилиха на среща.
На колегата Маслинков, съжалявам ако съм му досадила, ама моя проблем е такъв, че неможах да намеря точно отговор за него, та затова и новата тема.
Все пак затова са форумите и който иска влиза да чете, на който му е досадно - прави каквото му душа сака.
Смятам че наистина имам проблем, затова и се регистрирах - за да намеря отговора :wink:
Хайде лека от мене!


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Защо пуши?

Мнениеот znainainai » Пет 14 май 2010 21:53


Bobi_S13 написа:Двама Русенци пишете в темата......

Чшшшшшшшшшшшш Боби с 13 я брой кат ората че ше те пратя на училище 3-ма сме бре :P
А колежката ако има зор телефонният ми номер го има във Русенски срещи.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта