Здравейте колеги,
Въпросът ми е защо полото ми почти не загрява, през повечето време стрелката е или около 70 или най-често малко над долната граница на термометъра. В злобните софийски задръствания се вдига на 90 и вентилатора се пуска, но това е при стоене на едно място, парното тръгва бързо и е силно, а термометъра едвам отлепя от чертата. На извънградско е на 2 милиметра от долния ограничител - тоест седи си в оранжевото. На предната ми кола Вектра 1.6mi си се вдигаше на малко под 90 и си седеше там и това е.
Polo AFH температура.
- nosex
- Вечен БАН
- Мнения: 2416
- Регистриран на: Пон 08 яну 2007 11:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София (Волуяк/Бояна)
Re: Polo AFH температура.
Термостатче... примерно
Има доста теми п офорума, колега

Има доста теми п офорума, колега
- Koksan
- Мнения: 1678
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
- Контакти:
Re: Polo AFH температура.
Провери дали работи термостата, но при така изложените факти - той е виновникът!
- nfworld
- Мнения: 34
- Регистриран на: Пет 30 юли 2010 11:29
- Автомобил: VW GOLF III 1.6 GT
- Двигател: AFT 1997
- Местоположение: Sofia
Re: Polo AFH температура.
От това което прочетох, следва да е отворен големия кръг и да топли водата по-бавно, но термостата ме обърква. Трябва да е той, наистина.
- Koksan
- Мнения: 1678
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
- Контакти:
Re: Polo AFH температура.
Точно така! При теб е заклинил в отворено положение! Затова в извънградски условия .. преохлажда колата, защото имаш по голямо количество въздух,което минава през радиатора! В такъв случай той трябва да затвори и да и да пусне малкият кръг да е преобладаващ!
нормалното е ... да закове на 90 градуса стрелката и да не мърда от там! Вариациите са +/- 3 градуса горе долу (на 92-3 пусна перката, която охлажда до 87-8 и спира) или съответно в извънградско примерно термостата отваря на 87-8 .... постепенно и гледа да си поддържа тази температура!
нормалното е ... да закове на 90 градуса стрелката и да не мърда от там! Вариациите са +/- 3 градуса горе долу (на 92-3 пусна перката, която охлажда до 87-8 и спира) или съответно в извънградско примерно термостата отваря на 87-8 .... постепенно и гледа да си поддържа тази температура!
Re: Polo AFH температура.
"...парното тръгва бързо и е силно, а термометъра едвам отлепя от чертата..."
Дали пък не е възможно темературата да е нормална, а показанията на таблото да са грешни, т.е. датчика да дава грешни стойности или индикатора да показва такива.
Дали пък не е възможно темературата да е нормална, а показанията на таблото да са грешни, т.е. датчика да дава грешни стойности или индикатора да показва такива.
- Koksan
- Мнения: 1678
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
- Контакти:
Re: Polo AFH температура.
orack написа:"...парното тръгва бързо и е силно, а термометъра едвам отлепя от чертата..."
Дали пък не е възможно темературата да е нормална, а показанията на таблото да са грешни, т.е. датчика да дава грешни стойности или индикатора да показва такива.
Не Може! Защо? - защото е писал, че в задръстване му стига до 90 градуса! Следователно показва вярно! също така ... работната му температура в градски условия е по-голяма от работната му в извънградски условия, което означава, че показанието се променя в зависимост от средната скорост, което води до - ТЕРМОСТАТ!!!
- unaffected
- Мнения: 96
- Регистриран на: Съб 10 яну 2009 17:59
- Автомобил: VW Polo 6N
- Двигател: 1.6 AEE 1998
- Местоположение: Велико Търново/София
Re: Polo AFH температура.
Проблема е термостата. Всъщност той работи, но не както трябва - не може да затвори напълно. Това може да се случи и при нов термостат - както при мен (добре познатия боклук - vernet). След това си взех бер (behr) 26 лв от Ауто+ (работи добре). Валер-а е 28лв но за него нямам лични наблюдения (но съм чел добри отзиви). Перката в случая няма общо. Според мен температурата не трябва да играе (за това е термостата). Температурата трябва да е постоянна, била тя 88 90 или 92 градуса (в зависимост от автомобила и термостата).
- ShikeraBoy
- Мнения: 60
- Регистриран на: Пон 26 апр 2010 21:55
- Автомобил: VW POLO 1.4 TDI PD
- Двигател: AMF
- Местоположение: Пловдив
Re: Polo AFH температура.
Колеги и аз да попитам за да не отварям нова тема.Имам поло 6н2 и проблема е почти същия стрелката за температурата направо полудява като тръгна стигне някъде до 70-80 градуса и изведнъж отива на 0 после пак се дига до някъде и така си играе и чак след около 20-тина минути отива на 90 градуса.Парното направо огън фърля на 3-тата минута и си мислех че не е от термостата,за това се допитвам до вас.
- unaffected
- Мнения: 96
- Регистриран на: Съб 10 яну 2009 17:59
- Автомобил: VW Polo 6N
- Двигател: 1.6 AEE 1998
- Местоположение: Велико Търново/София
Re: Polo AFH температура.
Щом пада рязко може би проблема е в таблото или някой букса/кабел от датчика до таблото (антифриза няма как да изстине за секунда). Не знам дали проблема може да е от датчика. Ако имаш хубаво парно термостата е ок, но "хубаво парно" е много относително. И на 70 градуса да е колата някои ще кажат че им е хубаво парното. Това не е критерий.
- Koksan
- Мнения: 1678
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
- Контакти:
Re: Polo AFH температура.
ShikeraBoy написа:Колеги и аз да попитам за да не отварям нова тема.Имам поло 6н2 и проблема е почти същия стрелката за температурата направо полудява като тръгна стигне някъде до 70-80 градуса и изведнъж отива на 0 после пак се дига до някъде и така си играе и чак след около 20-тина минути отива на 90 градуса.Парното направо огън фърля на 3-тата минута и си мислех че не е от термостата,за това се допитвам до вас.
При теб проблемът е електрически! Най-вероятно буксата на датчика! Запали я и без да я караш изчакай 5-6 мин докато загрее до 90 градуса, да я видиш дали ще ги прави тия номера! Предполагам че е буксата, защото е много странно това поведение и единствено се обяснява логично със лош контакт (било то от дупки, било от неравности)!!
- nfworld
- Мнения: 34
- Регистриран на: Пет 30 юли 2010 11:29
- Автомобил: VW GOLF III 1.6 GT
- Двигател: AFT 1997
- Местоположение: Sofia
Re: Polo AFH температура.
Добре, термостатът ще се сменя в най-скоро време и антифриза също. За антифриза имам въпрос - прочетох, че фолцвагени произведени преди 1997г. се зареждат със синия G11 антифриз, а от 97 до 03 са вече с розовия G12, моето е 96-ти набор и е за син антифриз - прав ли съм? И другото питане е колко охладителна течност събира AFH?
- nosex
- Вечен БАН
- Мнения: 2416
- Регистриран на: Пон 08 яну 2007 11:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София (Волуяк/Бояна)
Re: Polo AFH температура.
nfworld написа:...За антифриза имам въпрос - прочетох, че фолцвагени произведени преди 1997г. се зареждат със синия G11 антифриз, а от 97 до 03 са вече с розовия G12, моето е 96-ти набор и е за син антифриз - прав ли съм?...
G11 - син цвят на антифриза, за коли VW до 1996г.

-
- Мнения: 147
- Регистриран на: Пет 29 окт 2010 21:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Polo AFH температура.
Имах Орел със спукан блок.Колко е мислено за въпроса със загряването не е истина.Проблема е в термостата 99.9%.А за парното найстина като вдигне 90С е печка яка 

- Koksan
- Мнения: 1678
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
- Контакти:
Re: Polo AFH температура.
РОЗОВ G12 ... ЗАДЪЛЖИТЕЛНО!!!
Събира малко под 6 литра!
Събира малко под 6 литра!
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 87 госта