Здравейте имам проблем с перката на радиатора. не иска да върти. значи купих нова перка (от моргата ) работи си на акумулатор ... на куплунга когато дигне 90 градуса се подават 12 волта...обаче вента не тръгва да върти...явно някаде с окъсява или нещо такова проблемат ми е че нямам електрическа верига на това нещо и следователно незнам каде да гледам...ако някой може да ми даде съвет или да каже ако е имал подобен проблем какво да търся ще ми е от полза. има една книжка за поддръжка на поло но никаде не видях ел схема точно за охлаждащия вент...
мерси много предварително
Проблем с перката на радиатора- Fixed
Проблем с перката на радиатора- Fixed
Последна промяна от saveman на Чет 20 юли 2006 7:10, променено общо 1 път.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Как измерваш 12в- При откачен куплунг от датчика,или при закачен?Защо чакаш да включи датчика при 90гр(аз имам спомен за 96-97гр).Опитай да направиш късо в куплунга на датчика м/у +12в и едната скорост(произволно коя).Мисля,че проблемът ти идва от нагорял контакт в датчика(повишено контактно съпротивление).Успех 

намерих проблема. оказа се че е "датчика" дето е закачен на радиатора той прави някви проблемации и не отива ток а напрежение има. като извадих куплунга и годадох на късо при 90 градуса перката завъртя. цък проблем нямаше да има само дане бях купувал нова перка . сега трябва да мисля такава джаджа от каде да намеря и какви пари ще е. по моргите дали ще има ?
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Е аз какво ти пиша от известно време!
П.П Ако не си много вързан в ръцете ти препоръчвам следното-развалцоваш стария датчик(направих го като използвах плоска отвертка с подходящ размер):разглобяваш го:почистваш контактите с финна шкурка:сглабяш го:валцоваш с удряне на центрове.
Вече имаш изряден датчик!

П.П Ако не си много вързан в ръцете ти препоръчвам следното-развалцоваш стария датчик(направих го като използвах плоска отвертка с подходящ размер):разглобяваш го:почистваш контактите с финна шкурка:сглабяш го:валцоваш с удряне на центрове.
Вече имаш изряден датчик!

Re: Проблем с перката на радиатора
Мамка му, и при мене май е нещо такова. Може и в електрониката да е, но най-вероятно датчика. Доколкото разбрах това е редовен проблем при VW.
Става следното: Като я изпекох по магистарлата по-дълго време и ми писна алармата за маслото с лъжлива информация че няма масло. А беше повече даже. Обаче губи мощност много. Водих я на сервиз, ония гледаха, мислиха, смениха цялото масло, щото нали по маслото дава сигнал за проблеми и... нищо. А като я карам бавничко на ниски обороти не пищи и не светка лейката на таблото, като я оставя да изстине спира да дава сигнал. И чак на високите обороти губи мощност. Чак после се усетих че то двигателя прегрява. Индикатора лъже и си показва нормална температура, та аз не му обърнах внимание и щот съм нов шофер не се усещах че не се държи нормално.
После сума време се чудих що така грее докато не сетя да погледна перката - не върти на горещ двигател. Добре че беше датчика за маслото да писне щото иначе можех и да блокирам двигателя... Ама че подло.
Така че не съм още сигурен кво става, ама най-вероятно е датчика и някакъв луд късмет да не ми прегрява прекалено много двигателя.
Става следното: Като я изпекох по магистарлата по-дълго време и ми писна алармата за маслото с лъжлива информация че няма масло. А беше повече даже. Обаче губи мощност много. Водих я на сервиз, ония гледаха, мислиха, смениха цялото масло, щото нали по маслото дава сигнал за проблеми и... нищо. А като я карам бавничко на ниски обороти не пищи и не светка лейката на таблото, като я оставя да изстине спира да дава сигнал. И чак на високите обороти губи мощност. Чак после се усетих че то двигателя прегрява. Индикатора лъже и си показва нормална температура, та аз не му обърнах внимание и щот съм нов шофер не се усещах че не се държи нормално.
После сума време се чудих що така грее докато не сетя да погледна перката - не върти на горещ двигател. Добре че беше датчика за маслото да писне щото иначе можех и да блокирам двигателя... Ама че подло.
Така че не съм още сигурен кво става, ама най-вероятно е датчика и някакъв луд късмет да не ми прегрява прекалено много двигателя.
- minimiro
- Мнения: 676
- Регистриран на: Нед 13 юни 2004 1:12
- Автомобил: Audi A3
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
боя се че може и да ти е по-сложен проблема....
писва ти алармата не когато нямаш масло, а като ти падне налягането на маслото горе в главата над 2000rpm под 0.9bar .... а пада щото има хлабини около биелни и основни лагери и от там изтърва....
като се сгрее повечко маслото и стане по-тънко точно тогава се проявява тоз ефект..... като е студена колата маслото е гъсто не избива под лагерите, съответно си държи налягането в норма и зумера си мълчи.....
Най-сигурния начин да провериш нещата е в сервиз, с манометър да ти измерят налагането на маслото, завиват манометъра на местото на датчика на главата, палиш и гледате...
докато е студена ше ти държи 1bar и нагоре
важното е като достигне работна температура (90°С) налягането да не пада под 0.7-0.5bar
Ако е надолу лошу - биелни/основни са за смяна.....
писва ти алармата не когато нямаш масло, а като ти падне налягането на маслото горе в главата над 2000rpm под 0.9bar .... а пада щото има хлабини около биелни и основни лагери и от там изтърва....
като се сгрее повечко маслото и стане по-тънко точно тогава се проявява тоз ефект..... като е студена колата маслото е гъсто не избива под лагерите, съответно си държи налягането в норма и зумера си мълчи.....
Най-сигурния начин да провериш нещата е в сервиз, с манометър да ти измерят налагането на маслото, завиват манометъра на местото на датчика на главата, палиш и гледате...
докато е студена ше ти държи 1bar и нагоре
важното е като достигне работна температура (90°С) налягането да не пада под 0.7-0.5bar
Ако е надолу лошу - биелни/основни са за смяна.....
хм туи дет го разпраяш мн гадно така ама моя датчик си показва градусите т.е измеритела дето е на таблото отчита градуси обаче тая джаджа затапена на радиатора праи проблемс и не отваря като хората и не пуска ток и от там не върти перка.иначе колата на работна температура 90 градуса рядко я виждам обикновено седи околко 80 ся топлото зависи колк оякарам иначе за повече км си ги дига 90
а да пиам перката на колко отваря на 90 ли ? защото ако търся такава джаджа да пуска да знам на колк ода я търся
а да пиам перката на колко отваря на 90 ли ? защото ако търся такава джаджа да пуска да знам на колк ода я търся
- minimiro
- Мнения: 676
- Регистриран на: Нед 13 юни 2004 1:12
- Автомобил: Audi A3
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
различни са датчиците
първо виж 3 или 2 жилен ти е кабела захранващ самата турбина за охлаждане, и от там отиди си намери и избери според градусите съответния 1 или 2-степенен датчик.
Казвам едно или дву-степенен защото има варианти които са с две скорости на охлаждане....
а според градусите - разбирай щамповката на самия датчик. Там изписано на какви градуси затваря веригата/гите.
ма иди си замери и налягането доде е време дет има една дума....
първо виж 3 или 2 жилен ти е кабела захранващ самата турбина за охлаждане, и от там отиди си намери и избери според градусите съответния 1 или 2-степенен датчик.
Казвам едно или дву-степенен защото има варианти които са с две скорости на охлаждане....
а според градусите - разбирай щамповката на самия датчик. Там изписано на какви градуси затваря веригата/гите.
ма иди си замери и налягането доде е време дет има една дума....
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 107 госта