Тръбата за топлия въздух

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
stefan_doc

Тръбата за топлия въздух

Мнениеот stefan_doc » Чет 09 сеп 2010 14:55


Колеги, тръбата за топлия въздух, дето се свързва към ламарината над изпускателните колектори и отива към клапата и съответно въздушния филтър реших да я сменям и възникна следният въпрос:
Да я нахлузя ли до долу до ламарината над изп. колектори, или да оставя малко топъл въздух да излиза навън през двата процепа, дето са отстрани на металната тръба?

Последна промяна от stefan_doc на Нед 10 окт 2010 10:55, променено общо 3 пъти.




Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Re: Тръбата за топлия въздух

Мнениеот lrlmodo » Чет 09 сеп 2010 15:05


До долу


stefan_doc

Re: Тръбата за топлия въздух

Мнениеот stefan_doc » Пет 10 сеп 2010 23:27


abcd написа:От любопитство измерих с контактния термометър градусите на изхода на колектора на изпускателните тръби-180. Този изход има два прозореца над които има две бомбирани пъпки. Изглежда гъвкавата траба не трябва да се вкарва по-дълбоко от тях за да става известно смесване с въздух и извън колектора. Наистина 180 градуса ми се виждат много. За съжаление аз бях натикал тръбата до края. Ако някой колега е виждал оригинален монтаж нека да сподели.


Това мнение ме накара да се запитам докъде се надява. Но щом сте сигурни, че е до долу - о. к.


stefan_doc

Re: Тръбата за топлия въздух

Мнениеот stefan_doc » Нед 12 сеп 2010 12:15


Сложих я до долу. Колата върви добре, но цялата система включително възд. филтър е доста топла. Това нормално ли е?


Потребителски аватар
BukTop
Мнения: 503
Регистриран на: Чет 18 мар 2010 21:37
Автомобил: Impreza WRX + Polo 2F GT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Тръбата за топлия въздух

Мнениеот BukTop » Нед 12 сеп 2010 12:35


Сложих я до долу. Колата върви добре, но цялата система включително възд. филтър е доста топла. Това нормално ли е?

Би трябвало да е нормално според мен, все пак смуче горещ въздух.
Аз моята съм я махнал.


stefan_doc

Re: Тръбата за топлия въздух

Мнениеот stefan_doc » Нед 12 сеп 2010 13:35


На тройника не трябва ли да има клапа, дето да го спира при над 20 градуса?


Потребителски аватар
PzKpfW
Мнения: 247
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
Автомобил: Golf 6
Двигател: CAYC
Местоположение: София
Контакти:

Re: Тръбата за топлия въздух

Мнениеот PzKpfW » Пон 13 сеп 2010 22:06


В корпуса на въздушния филтър има нещо като термостатче, което под определена температура пуска вакум към клапата за топло/студено. При мене обаче има проблем и имам постоянно подаден вакум към клапата, затова съм запушил вакумното маркуче и съм откачил смукателната тръба от клапата. При средни и високи температури няма никакви проблеми, слагам го само зимно време. Ще е интересно ако някой се е занимавал с това така наречено термостатче да разкаже устройството и принципа му на работа :roll:


velizar987
Мнения: 119
Регистриран на: Нед 03 фев 2008 22:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Тръбата за топлия въздух

Мнениеот velizar987 » Сря 15 сеп 2010 9:05


.

Последна промяна от velizar987 на Вто 18 сеп 2012 14:38, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
PzKpfW
Мнения: 247
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
Автомобил: Golf 6
Двигател: CAYC
Местоположение: София
Контакти:

Re: Тръбата за топлия въздух

Мнениеот PzKpfW » Сря 15 сеп 2010 14:02


velizar987 написа:Здравейте,

На моята кола и липсва вакуумната тръбичка от термостата в кутията на въздушния филтър. От единия изход на термостата излиза тръбичка до клапата, регулираща топлия/студен въздух. От другия изход на термостата трябва да идва вакуум от някъде.

Та въпросът ми е откъде да взема вакуум. Единственото възможно място което виждам е на маркуча за сервото на спирачките(там има фабричен тройник). Как е направено оригинално при вас?

Поздрави


Вакуума идва точно от тройника, който е на маркуча за сервото. Предполагам, че щом е бил изолиран, значи имаш проблем като описания от мене по-горе. Нищо не пречи да пробваш и да видиш, все пак зимата наближава :wink:


Потребителски аватар
joro_g400
Мнения: 659
Регистриран на: Сря 17 яну 2007 20:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Тръбата за топлия въздух

Мнениеот joro_g400 » Сря 15 сеп 2010 22:08


Това не ти трябва на колата.Личен опит
Не ангажирам с мнение раздел поло


stefan_doc

Re: Тръбата за топлия въздух

Мнениеот stefan_doc » Сря 15 сеп 2010 22:55


На мене, дето съм започнал тази тема вместо да ми стане ясно ми става още по-неясно.
1. Тази клапа за топло-студено в тройника, дето се свързват топлия въздух от въздуховода, който идва от колекторите и студения от към калника, там ли се намира?
2. Естественото положение на клапата - ако към нея не се подава нищо от термостатчето, какво е?
3. "Термостатчето" явно е във въздушния филтър, но къде по-точно?
4. Тръбичките от термостатчето до клапата и до тройника, от който се взимал вакуум откъде минават?

Въпроси 3 и 4 се малко глупави, но 1 и 2 ми се виждат важни, за да си представя целия процес.


velizar987
Мнения: 119
Регистриран на: Нед 03 фев 2008 22:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Тръбата за топлия въздух

Мнениеот velizar987 » Чет 16 сеп 2010 10:05


.

Последна промяна от velizar987 на Вто 18 сеп 2012 14:38, променено общо 1 път.


stefan_doc

Re: Тръбата за топлия въздух

Мнениеот stefan_doc » Чет 16 сеп 2010 11:42


Изключително полезен, много, много ти благодаря! :beer


Потребителски аватар
gavas
Мнения: 79
Регистриран на: Съб 20 юни 2009 13:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Тръбата за топлия въздух

Мнениеот gavas » Съб 18 сеп 2010 23:59


На 999 AER отдолу на кутията на въздушния филтър има два изхода. Левия /откъм маркуча от картера/ отива с тънко маркуче до клапата /както каза колегата по-горе/. От дясно /на 10-тина см./ има втори изход от който излиза друго маркуче до тройника откъм сервото.
Ако помислиш, нормално е вакума към сервото да няма общо с температурата на въздуха и да се взима от друго място.
А тези които ти казват, че тези неща не са важни и са ги махнали - не ги слушай. Те после се оплакват от висок разход на гориво, особено през зимата.


Потребителски аватар
4i4o-dido
Мнения: 829
Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
Автомобил: POLO 1.6 6N
Двигател: AEA 1995
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Тръбата за топлия въздух

Мнениеот 4i4o-dido » Нед 19 сеп 2010 18:18


gavas написа:На 999 AER отдолу на кутията на въздушния филтър има два изхода. Левия /откъм маркуча от картера/ отива с тънко маркуче до клапата /както каза колегата по-горе/. От дясно /на 10-тина см./ има втори изход от който излиза друго маркуче до тройника откъм сервото.
Ако помислиш, нормално е вакума към сервото да няма общо с температурата на въздуха и да се взима от друго място.
А тези които ти казват, че тези неща не са важни и са ги махнали - не ги слушай. Те после се оплакват от висок разход на гориво, особено през зимата.

При мен АЕА моноинжекцион,това маркуче е сложено в метална тръбичка която се намира на гърба на моното/към купето/и до нея е тръбата от клапана за изсмукване на бензиновите пари.И моето беше към сервото ,но майстора/елкон/ я премести.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта