Забелязвам че докато ми загрее колата на 90 градуса, има незабележими отклонения в оборотите, което ме навява на мисълта ,че някой темп датчик е за смяна и скоро ще започне да ме дразни.
Въпроса е къде се намира, че нещо го не откривам, и освен този на казанчето за антифриза, и тия двата до термостата (може би едното не е темп. датчик вие ще кажете)има ли и други.
И друго , като караш на освободено от скорост и си засилен оборотите са маалко по високи , лееко над 1000. Това е нормално знам, понеже при превключването на предавките да не се получава много голям удър върху зъбните колела в ск. кутия, но кой следи с каква скорост се движи колата и колко да повдигне оборотите ? Има ли и за това датчик?
Благодаря ви ?
Температурни датчици. АЕХ
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
- anonimko
- Мнения: 1236
- Регистриран на: Вто 10 апр 2007 13:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Температурни датчици. АЕХ
Единия ти датчик с двата кабела е за таблото а другия с четирите крячета за компа а за следене на положението на клапата датчика е до самия дросел -този които се вижда отгоре като махнеш кутията на въз филтър отстрани на колекторите има още един ама незнам за какво е.
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Температурни датчици. АЕХ
Тоя за движението на клапата е ясен. Питам дали има сензор за движение , че самия автомобил се движи а не е намясто. Дали има такъв датчик ?
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Re: Температурни датчици. АЕХ
freestyler911 написа:Тоя за движението на клапата е ясен. Питам дали има сензор за движение , че самия автомобил се движи а не е намясто. Дали има такъв датчик ?
Ел. километражът е достатъчен датчик при нас за компа./датчика е в скоростите/
- Koksan
- Мнения: 1678
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
- Контакти:
Re: Температурни датчици. АЕХ
По 1: От двата датчика на таралежа(до термостата) този с 4те крачета е съответно - 2 крачета за таблото и 2 крачета за компютъра! Другият датчик там койот е само с 2 крачета е за температура която се подава на климатика! Датчика, има в аутодата указание колко ОМ-а трябва да е при какви градуси - мериш и гледаш, друг вариант е просто на VAG-COM да видиш при загряла кола (90 градуса според таблото или включване на перката, какви стойности показва VAG-COM - това е информацията подавана на компютъра), а и как братче ги виждаш отклоненията като са незабележими?
По 2: Незнам колко е нормално при положение че другите коли не го правят! По високите обороти се получават в следствие на това, че имаш по-голям напор на въздуха от скоростта и в самия мотор влиза повече, което се мери от дебитомера и подава повече гориво и вдига оборотите, но това ТРЯБВА да се компенсира от дроселовата клапа, т.е. мотора да я затвори малко с цел регулиране на оборотие до нормалните за празен ход! Т.Е. според мен .. дроселата или не е адаптиран като хората или заклинва и неможе да се затвори повече!
По 2: Незнам колко е нормално при положение че другите коли не го правят! По високите обороти се получават в следствие на това, че имаш по-голям напор на въздуха от скоростта и в самия мотор влиза повече, което се мери от дебитомера и подава повече гориво и вдига оборотите, но това ТРЯБВА да се компенсира от дроселовата клапа, т.е. мотора да я затвори малко с цел регулиране на оборотие до нормалните за празен ход! Т.Е. според мен .. дроселата или не е адаптиран като хората или заклинва и неможе да се затвори повече!
- mirkata 4020
- Мнения: 905
- Регистриран на: Пон 13 окт 2008 11:57
- Автомобил: vw mk3
- Двигател: 1996
- Местоположение: Ловеч-старият град
Re: Температурни датчици. АЕХ
на място колега какви обороти държи?
1,4 ли е мотора?
1,4 ли е мотора?
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Температурни датчици. АЕХ
Ами ей така незабележимо е колебанието. Ако не си я карал тая кола поне няколко месеца всеки ден няма как да го хванеш. Просто, спираш пред кръстовището връщаш от скорост, оборотите спадат и се получава няколко секундно колебание между 1000 и 950, и то съвсем плавно и неосезаемо ако не си забит в оборотомера. След като загрее автонобила просто са бетон , и не мръдват!
И как така заклинва точно и само когато си в движение. Тия дни пътувам с един Партнер, обърнах внимание и при него е така. В движение ли си , оборотите на ПХ са съвсем леко завишени.
И как така заклинва точно и само когато си в движение. Тия дни пътувам с един Партнер, обърнах внимание и при него е така. В движение ли си , оборотите на ПХ са съвсем леко завишени.
- Koksan
- Мнения: 1678
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
- Контакти:
Re: Температурни датчици. АЕХ
freestyler911 написа:Ами ей така незабележимо е колебанието. Ако не си я карал тая кола поне няколко месеца всеки ден няма как да го хванеш. Просто, спираш пред кръстовището връщаш от скорост, оборотите спадат и се получава няколко секундно колебание между 1000 и 950, и то съвсем плавно и неосезаемо ако не си забит в оборотомера. След като загрее автонобила просто са бетон , и не мръдват!
И как така заклинва точно и само когато си в движение. Тия дни пътувам с един Партнер, обърнах внимание и при него е така. В движение ли си , оборотите на ПХ са съвсем леко завишени.
Казах ти защо! Имаш друго количесто въздух! Обаче не трябва да ги вдига над 1000 .. каквото и да става! А и нормалните .... обороти според мен трябва да са около 900 а не около 950-1000, което отново ме навежда на мисълта че ако датрчиците за температура са ти добре (визирам четирикракия
) то наистина имаш нужда от една адаптацийка! А относно движението ... при работа на празен и спряло положение, клапата е отворена на около 3-3,5 градуса ... когато си в движение .. не съм я гледал, но ще видя, но при всички случай трябва да я върне назад .. може би към 2,5-3 градуса ... и ако имаш мноо нагар .. може просто да не му позволява да върне назад .... и тогава влиза повече въздух в мотора, респективно той си вкарва повече бензин за да държи горивната смес в нормите и ти вдига оборотите!НО! .. може просто показанията на оборотомера да са леко различни спрямо реалните! Закачи го на VAG-COM и виж на 1ви канал какви са оборотите на мотора и после виж и на 3ти когато се успокои!
Ако нямаш СОМ... можеш звъннеш!
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Re: Температурни датчици. АЕХ
Да не забравяме и изпускателната с-ма. Като смених катализатора един ден ми поддържаше към 1200об. мин в движение на празен ход, докато си адаптира клапата. Според мене това се и жив софт. Разликата при нас в полза на АЕХ-а е, че той има отделен модул за празния ход, а аз нямам. АЕЕ-то май също няма и иска външна адаптация на клапата, дори и след идеално почистване, освен ако не е с Бош комп, но това е рядкост.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта