Алтернатор за Поло 1.9D AEF

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
juliex
Мнения: 9
Регистриран на: Вто 09 сеп 2008 11:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Алтернатор за Поло 1.9D AEF

Мнениеот juliex » Нед 14 ное 2010 15:28


Привет колеги,
Реших да ви разкажа как се справя моят немски ветеран в родината си.
Действието се развива в Германия, на 120км от квартирата ми към 20ч събота срещу неделя. Автомобилът е VW Polo 1.9D, AEF.
Както си карам със 120 изведнъж ми се втвърдява волана и светкат лампите на таблото. Следва принудително спиране в аварийното платно, вдигане на капака и първа проба на новия пожарогасител, защото нещо гореше.
След кратък оглед диагнозата беше ясна – скъсан пистов ремък.
Беше ми се случило веднъж в София, поради износени канали на оригиналната ремъчна шайба на коляновия вал. Проблемът се реши генерално с нова от Евро 07. Оказа се, че при различните изпълнения на този двигател AEF и не само има разлика в размери, изнасяне и тип на този детайл. От морга ми свалиха шайба от същото Поло AEF /не бях свалил моята, а само метнах един ремък да се придвижвам няколко дни/.
Oказа се разлика във външния диаметър около 2см!
Освен това новата беше демпферна, а моята оригинална не.
Монтираната в момента пак е демпферна, но да се надяваме Полото да се пенсионира с нея преди да се амортизира гумата.
Добре, че на 500м имаше паркинг и се придвижих дотам.
Беше добре осветен, вдигнах отново капака и не без помощта и на джобното фенерче открих причината този път – разбита ролка на алтернатора. Играеше във всички посоки съвсем свободно.
Погледнах GPS-а, следващото населено място беше на 6км. Имах още един паркинг и една отбивка за принудително спиране.
Трябваше да действам сам. Нямах много пари в себе си, а след кратка справка по телефона с немската пътна помощ ADAC раво ме отказаха с тарифата от 50 Евро до първия сервиз. А аз имах всичко на всичко 91 кеш. Бяха ми откраднали дебитната карта преди няколко дни /не че там има кой знае колко/ та я бях блокирал и нея...
Придвижих се тези 6км точно с 2 почивки за по 3 часа и паркирах колата на удобно за работа място. Вдигнах предницата а стойки и с един конец премерих всички възможни варианти, където може да се задвижи ремък без да се ползва ролката на алтернатора.
Сега е момента да кажа, че ако съм се изказал по адрес на най-близките роднини на служителите от немската пътна помощ си взимам думите назад.
След подробно обяснение на моя случай, както и какво смятам да правя ме упътиха към техен сервиз наблизо. Имах късмета, че техен колега в момента беше докарал автомобил за смяна на гума. Той беше дежурен служител на пътна помощ, но специално за мен отвори сервиза и ми извади един кашон с ремъци да си избера. Всичко беше или ново с изтекъл срок на годност /съдейки по напуканата гума/ или втора употреба, но идеално пасваше за целта ми. Избрах си няколко ремъка, благодарих няколко пъти, тъй като за голямо съжаление нямаше с какво да почерпя и се захванах за работа.
Изображение
След 2 неудачни комбинации стигнах до това:
Изображение
Ремъка беше с шест канала, но изрязах единия с макетно ножче.
Техниката беше следната- първо шайбата на коляновия вал, след това на демонтираната шайба на сервопомпата, която само фиксирах и на 2 дълги болта и кръстата отвертка в третия отвор, която ползвах като лост. Леко начукване на шайбата, с монтирания на нея ремък и подлагане на омаслена права отвертка за напасване на ремъка към водната помпа /ролката в средата/.
Изображение
Ремъка беше много натегнат, но стоеше стабилно.
По този начин водната помпа въртеше наобратно, но стрелката си се закова на 90 градуса и ме закара безаварийно.Дори в градско движение ако не ми светеше лампата на акумулатора нямаше да разбера, че съм с нов ремък, даже сервото въртеше една идея по-меко.
Вече пред дома свалих алтернатора:
Изображение

Изображение
Държи се на 2 болта, но при развиване на вътрешния е хубаво някой да ви опъне обтягащата ролка /звездогаечен 15/ и да държи контра. Аз бая се поизмъчих докато не заглаяих една лула.

Ето на какво прилича и резбата на вала:
Изображение
Ролката:
Изображение

Сега предстои най-трудния момент, особено ако си с ограничен бюджет – избор на алтернатор.
Ролка мога да си взема от ибей за 30 евро, отделно инструмент за 20.
Смяната в сервиз, включително нова ролка струва 80, но не ми дават никаква гаранция, поради състоянието на вала ми.
Отделно само за справка сваляне и качване на алтернатор – 80-86!
Монтаж на пистов ремък 50 труд, 70 с ремък.
Новите алтернатори по магазините почват от 270, рекорда е Бош за 900!/всички цени са в евро/
По моргите, които са ми достъпни с градски транспорт моя автомобил е отдавна изчезнал вид – по някой фар или броня да, но алтернатор никакъв!
Моя алтернатор е следния:
Изображение
Bosch No 0123320036
14V, 90A
Технически данни и цена в една много добра търсачка:
http://www.teilesuche24.de/bosch/lichtmaschine-generator-123320036?c=100350
Изображение


В ибей има много изгодни решения втора употреба /40-50евро/, но ме притеснява единствено броя на каналите на ролката.
Моята е с пет канала:

INA No F2265564
http://portal.zensa.com.br/portalzen/cat_fichaTecnica.jsp?produto=5384
Външен диаметър 61мм, диаметър по периферията на каналите 56,2мм, брой канали-5.

Всичко, което намерих досега втора ръка при едни и същи диамерти на ролката е с шест канала /включително нови алтернатори по каталожни данни за моя автомобил се произвеждат масово с шестканална ролка/.

В момента съм се спрял на този:
Bosch No 123320007

В ибей втора употрба е за 40 евро с доставката. Свален е от Polo 1.4, 44kW, AEX.
Изображение
Изображение

Чисто нов:
http://www.teilesuche24.de/bosch/lichtmaschine-generator-123320007?c=100350
Изображение

Единствената разлика е шестия канал на ролката, както и факта, че производителя не е включил Поло 1.9D AEF в списъка:
Изображение

Ако някой от вас се е сблъсквал вече с този проблем моля да сподели, поздрави!




stivenj
Мнения: 568
Регистриран на: Пон 20 апр 2009 15:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: veliko turnovo, VW Polo-1.9-D

Re: Алтернатор за Поло 1.9D AEF

Мнениеот stivenj » Нед 14 ное 2010 21:07


Колега,ето моята история,същото поло и двигател,но само ,че в не в неговата родина ами тук в БГ и то В.Търново.След дълго свирене като работи двигателя най -после на един баир се скъса ремъка и не огасна двигателя ,защото ангренажния е здрав,а светнаха лампите на акумулатора и километража спря.Отбих на високата част на баира да видя какво става,нямаше оправяне на място ,затова тръгнах към сервиз на около 1 км. от мястото.Беше хладно и не успя да загрее до там.Свалиха генератора -алтернатора,същото нещо скъсана шайба,тялото извадих при заварчик с плазмено рязане стана за миг,без да увреди вала на генератора.Нова ролка 180 лв. монтираха ми я в магазина със специален ключ и върнах генератора на най тъпите майстори за да ми вземат 60 лв за да го поставят на мястото.Никога няма да отида в този сервиз,но тогава беше най близкия.Та така завърши моята одисея за 2 дни ядове и разправии.Вече си мисля,че е мит поне за тези автомобили здравината на фолсваген,чупят се много повече,от предните модели,след голф 2 оставам с впечатление ,че е менте всичко ,което излиза от заводите им.Сега съм решил ако още е моя тази кола,при следващо проблемче с алтернатора ,махам тази ролка и слагам обикновена,каквото ще да става,но още веднъж 180 лв няма да дам.Късмет ти желая колега.


juliex
Мнения: 9
Регистриран на: Вто 09 сеп 2008 11:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Алтернатор за Поло 1.9D AEF

Мнениеот juliex » Вто 16 ное 2010 19:24


stivenj написа:махам тази ролка и слагам обикновена


И аз го мислех този вариант ако не се беше получил номера с по-късия ремък.
Набиване на втулка, заварка, но само като временно решение за аварийна ситуация.
Ролката не случайно е такава. В едната посока зарежда алтернатора, а в другата, когато се изгаси двигателя се върти свободно. Трябва да се наблюдава и да се вземат мерки преди да се е разбила напълно, както в моя случай. Ако се сложи обикновена според мен ще повреди алтернатора.
Прочетох още по темата и по немските форуми и в крайна сметка поръчах този от йбей.
Скоро ще споделя резултата.


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Алтернатор за Поло 1.9D AEF

Мнениеот freestyler911 » Вто 16 ное 2010 20:57


:bowdown Страхотно приключение. Браво на колегата за хладнокръвието и добрата работа. Шапка свалям на Германците че са ти подарили ремъци. В БГ и фас от пода на сервиза няма да ти подарят.
Ще си оправиш колата , не е страшен проблема.
Успех , и всичко най хубаво ти желая.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Алтернатор за Поло 1.9D AEF

Мнениеот ktamen » Вто 16 ное 2010 21:22


Евала, колега. Като помня аз в какво приключение се видях насред София, при това с голф2 като ми се скъса ремъка. Ти си се справил блестящо. Сиромах човек - жив дявол. Колко ли германци в твоето положение биха се справили?


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Алтернатор за Поло 1.9D AEF

Мнениеот freestyler911 » Сря 17 ное 2010 18:13


ktamen написа:Евала, колега. Като помня аз в какво приключение се видях насред София, при това с голф2 като ми се скъса ремъка. Ти си се справил блестящо. Сиромах човек - жив дявол. Колко ли германци в твоето положение биха се справили?


Сядат и плачат като малки деца. Аз съм виждал американец в това положение. Няма сила която да помогне на човек който сам не иска да си помогне.


juliex
Мнения: 9
Регистриран на: Вто 09 сеп 2008 11:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Алтернатор за Поло 1.9D AEF

Мнениеот juliex » Чет 18 ное 2010 18:10


Новия алтернатор /вдясно/ пристигна. С немска точност, перфектно опакован и най/важното в много добро състояние.
Изображение
С мерене на око а после и на място стана ясно, че излишният канал в моя случай е от вътрешната страна.
Изображение
Ролката на новия даже е доста по-лесна за демонтаж – еврейска звезда Т50, камък 24, малко WD-40 и тръбен ключ.
Изображение
Изображение
Последва демонтаж на стария ремък. Тук съм фиксирал шайбата на сервопомпата с един дълъг болт /8X50/ за да може да видите ясно колко се опъна ремъка с помощта на лост.
Изображение
Изображение
Така монтираният ремък с изрязан шести канал на тази снимка, който спаси положението всъщност е: “Continental Contitech 6PK1070”Изображение
На другата снимка в темата по-горе, където се вижда друг номер”GM FLxxx” е просто един от несполучливите опити.
Запазих си го читав, може и да ми потрябва при друга авария примерно с обтегача...да не дава Господ.
Наложи се малко пилене, защото не влизаше за 2мм. Металните втулки с резбата за болтовете, защото с алуминия нямаше накъде повече.
Изображение
Ето го на мястото си, а тук е и с монтиран ремък.
Изображение
Изображение
Системата работи перфектно.

Искам само да добавя за тези, които си мислят, че с нов автомобил са застраховани от всичко, че почти всички коли, които съм виждал тук по платформите на ADAC са на възраст макс. 5 години.
По магистралата не са рядкост нови мощни возила с вдигнати капаци в аварийната лента.
Действително новото си е ново, много е хубаво, но все пак е машина, трябва да се обслужва и наблюдава редовно.
Желая на всички безаварийно шофиране!


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Алтернатор за Поло 1.9D AEF

Мнениеот freestyler911 » Чет 18 ное 2010 23:13


Абсолютно е прав колегата ! :bowdown :bowdown
Перефктна техническа мисъл, идеално (немско mhihi ) изпълнение.
Шапка свалям :bowdown . Жив и здрав да си!!!


stivenj
Мнения: 568
Регистриран на: Пон 20 апр 2009 15:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: veliko turnovo, VW Polo-1.9-D

Re: Алтернатор за Поло 1.9D AEF

Мнениеот stivenj » Съб 20 ное 2010 18:19


Колега видях,че ролката на новия алтернатор е обикновена,смени ли я или караш вече с нея,кажи как завърши сценария,направо получаваш моите адмирации,това само българин и то ужасно упорит може да го направи ,никое друго човешко същество.Велик си.


juliex
Мнения: 9
Регистриран на: Вто 09 сеп 2008 11:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Алтернатор за Поло 1.9D AEF

Мнениеот juliex » Вто 23 ное 2010 14:27


Съжалявам за късното включване, както и ако има несъответствия с кирилицата, но иммам проблеми и с интернета и в момента съм от зала.
Разликата е единствено, че новия алтернатор по бавно реагира и му трабва поне минута я да даде адекватна стойност на оборотите на празен ход.
Паля, двигателят работи нормално а стрелката на оборотомера показва 500 (ако наистина бяха толкова сигурно шеше да тресе като руски танк). Минава 1 минута, двигателят отново работи без промяна, оборотомера показва вече нормалните 950.
Докато минава тази една минута стойността на зарядния ток без консуматори се покачва от 13.2 на 14.4V.
Възмовни причини са освен обикновената ролка все пак датчика на оборотомера и зарядния ток, който я този алтернатор, както е видно на снимките е даден в диапазон 50 90А. На въпроса ми дали прев тази първа минута е възможно да работи като 50 амперов и постепено да увеличава зарядния ток в тукашния сервиз не можаха да ми отговорят :D
Времето тук вече не позволява работа на открито, а и както вече писах всичко работи идеално и за момента няма да го пипам.
Ролка със свободен ход смятам да взема, но за ремонт на стария като се прибера в БГ по празниците.
Все пак ше я имам в арсенала с инструменти на връшане, както и един къс ремък (дано да не ми потрябва) :wink:


Потребителски аватар
deversant
Мнения: 1229
Регистриран на: Пон 06 ное 2006 23:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Алтернатор за Поло 1.9D AEF

Мнениеот deversant » Вто 23 ное 2010 18:46


Така да те подготвя и аз,имаше една тема за поло 1.9Д как майсторите му сложили ролка с 6 писти вмето 5!И на непомня точни километри,дали небяха 8000 къса ремък!А за оборотите дето в началото са 500 после отиват на 950-> хлабав ремък!(може ролката на новия,ако си с нея да има по малък диаметър)и като загрее ремъка спира да буксува и започва да показва реални обороти!И аз на мойто поло късах ремък,търсих шайба на коляновият вал (120-200лв беше втора уп.),та на бай стругар.Пали струга,задълбава малко канали (два бяха криви,явно от удар!)Колата измина 20 000км и никакви пр.
А това за оборотите,ми го правеше като минех през локва едно време.Тогава още незнаех,че ремъка се изнася и скоро ще се скъса(заради пистите на шаибата)!
И друго да кажа,поло АЕФ за дълаг път не го търси пък камоли в чужбина!Да ти изтропа една кутия,или като сега скъсване на ремък.... Сега взех дизел голф 4,полото на по големи разтояния от 50-100км на палене не го карам!6 пъти съм правил кутия (вече я смъквам със затворени очи!) :Mr Green Fun


juliex
Мнения: 9
Регистриран на: Вто 09 сеп 2008 11:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Алтернатор за Поло 1.9D AEF

Мнениеот juliex » Пет 03 дек 2010 11:01


Да колега правилно ме насочи. В моя случай обаче става въпрос за фабрично неточен размер на ремъка. Още като ми пристигна в опаковка 5PK1225 мислех да го върна/все пак в този случай транспортните разходи са за сметка на продавача/, но пък на гумата пишеше 5PK1220, което ме успокои. Марката е неисвестна, знам само, че производството е руско. Поръчах от същия магазин, защото останах изключително доволен от задните пружини / за по 17 евро бройката.
Бързо го монтирах, но това с началните обороти наистина започна да ме дразни.
Очаквах пратка от БГ и си поръчах един Flennor 5PK1220, с какъвто бях до момента на аварията. Не съм мерил до милиметър, но като свалих руския и го наложих с новия беше очевидно по-дълъг. Не съм го мерил до милиметър /все пак навън беше -8/ а бързо пристъпих към теста. Оборотите стабилни от самото начало, както и стойността на зареждане за секунди заспива на 14.2V без консуматори. Карам така от една седмица и всеки ден го наблюдавам –никакви проблеми досега.
Към колегата deversant:
Благодаря за информацията.
За слабата скоростната кутия на модела разбрах след като вече бях купил автомобила.
Закупих го от собственик от Германия в отлично състояние с валиден TÜV/немския технически преглед/ и сервизна история на реални 276 000км.
Сменил съм маслото и редовно поглеждам за евентуален теч, а на 10000км отварям пробката и проверявам нивото. Скоростите влизат много меко, засега никакви проблеми. А откакто след 30000км предимно на дълъг път пуловера получи нов съединител с маховик направо не ми се мисли за друг автомобил.
Но на всичко ще му дойде времето и накрая ще го пенсионирам като малък градски автомобил в БГ. За новата покупка не бих изневерил на марката, но отново ще е от Германия от собственик. Поне в този случай не се манипулират километрите, а и автомобилът може да се тества в реални условия.
По турските автокъщи и в мобилето иначе е пълно с 3 годишни машини на по 250-300 000km! Е такава трябва да ми я подарят за да се навия да я докарам до БГ.
Имам чувството, че като застоят малко повече накрая ги отнася нашия търговец на куп и ни ги продава на по 25-30 000.
Но да не разводнявам темата, още по-внимателно ще наблюдавам новата ролка и ще споделя какво се случва.


isuzu_83
Мнения: 17
Регистриран на: Сря 22 дек 2010 23:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Алтернатор за Поло 1.9D AEF

Мнениеот isuzu_83 » Вто 01 мар 2011 21:46


здравеите колеги
малко касно вклиучване ама имам голям проблем с тия ролко и тем подобни исторри
имам странен шум от тия механизми смених лагер на хидравликата,смених лагера на динамото ,смених оптяшната ролка и механизмите ,ремак 10 пати и пак има един гаден шум ,но като мина през локва ,обортомера пада на 300 а колата си работи нормално и тогава шума изчезва и след няколко секунди обортомера се нормализира на 950 и пак почва да се чува тоя шум, и то само когато работи около 950 до 1150 се чува и после на високи обороти изчезва ,моля ви за помощ?


Потребителски аватар
Васил.Димитров
Мнения: 1
Регистриран на: Съб 23 яну 2016 2:00
Автомобил:
Двигател:

Re: Алтернатор за Поло 1.9d sdi

Мнениеот Васил.Димитров » Съб 23 яну 2016 2:14


Колеги помагайте че съм го закъсал с полото ми имам проблеми с прословитя пистов ремак.Проблемат стана когато счупих втулката на алуминиевата конзала на обтяжната ролка това беше септември 2015г.от тогава я смених с труга едвам я намерх де но я смени после смех и ролките болта ремака абе всичко което требваше и за пореден път ме тръгнал да се къса пистовя ремак.Колеги дайте някакъв савет какво да правя защото чета разни неща по форомите и незнам какво да правя вече.
Дайте савети какво да правя
Балгодаря предварително :cry :cry :confused :confused :rolleyes


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Алтернатор за Поло 1.9D AEF

Мнениеот Водния дух1 » Съб 23 яну 2016 17:34


Климатик има ли?



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 128 госта