изключва пета скорост
изключва пета скорост
5 скорост исключва на поло 1.9 дизел 1996год някои ремонтирал ли е такъв проблем и на каква цена
- Dizel_fen
- Мнения: 435
- Регистриран на: Сря 29 апр 2009 18:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково,VW Polo 1.9D AEF
Re: изключва пета скорост
Най-вероятно лагера на 5-та предавка е заминал и изключва! Сменя се лесно и не е скъп.Но то препоръчвам веднага да се захващаш със ремонта ,защото скапе ли се скоростната кутия-няма намиране на читава и цените са около 5-600 лева! Обърнал ли си внимание на маслото в скоростната кутия,защото намалее ли -5-та предавка първа остава суха и се прецаква.
Re: изключва пета скорост
Износена муфа или износена вилка или и двете .Може да се пробва да се натегне вилката само . Ако не стане се свалят и се мерят допуските .За цени не знам .
- hooligans
- Модератор

- Мнения: 18739
- Регистриран на: Пет 30 мар 2007 19:22
- Автомобил: VW Polo Harlekin 1996
- Двигател: 1.6 AEE
- Местоположение: София
Re: изключва пета скорост
Пробвай да смениш маслото на скоростната кутия
предполагам никога не си го правил?
предполагам никога не си го правил?
- deversant
- Мнения: 1229
- Регистриран на: Пон 06 ное 2006 23:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: изключва пета скорост
Лагерът струва 50лв,и не слушай ако ти разправят че лагер за задно колело става!
По принцип-да,но на практика не!
Тествано... 5000км и кутията долу!Един приятел каза,голф 3 вече 25 000км е да ама не е слабата дизелова кутия на AEF-а!
По принцип-да,но на практика не!
Тествано... 5000км и кутията долу!Един приятел каза,голф 3 вече 25 000км е да ама не е слабата дизелова кутия на AEF-а!
- Koksan
- Мнения: 1678
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
- Контакти:
Re: изключва пета скорост
НЕ се сменя толкова лесно този лагер, а и ако е останала без масло ... не е заминал само той, а и другите! Няма шанс да е само той, най малкото и лагера от другата страна на вала и той е останал на сухо в това време та и той е за смяна! Лагерите са специфични, има тема по въпроса, за цени на всеки един и т.н.!


- ktamen
- Мнения: 6386
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: изключва пета скорост
Преди десет години на едно поло му се изключваше петата и няколкостотин километра придържах лоста с ръка да не се износва и в резултат се износи и вилката и вече нямаше начин да се кара на пета. Върнахме се до София на четвърта. Като отворих кутията видях, че изобщо не е било нужно да я свалям за да стигна до петата скорост, предното ляво колело се сваля и се вижда едно ламаринено капаче с няколко болчета - сваля се и то и под него е петата скорост. Проблема беше, че едни шлици (подобни на лястовича опашка) се бяха заоблили и затова изключваше, качих зъбчатката на струга и я престъргах малко за да влизат по-навътре шлиците. После зет ми го кара около година без проблеми и го продаде така със стругованата зъбчатка, не знам дали купувача е имал проблеми. Не знам дали на всички полота петата им скорост е такава.
- deversant
- Мнения: 1229
- Регистриран на: Пон 06 ное 2006 23:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: изключва пета скорост
Koksan написа:НЕ се сменя толкова лесно този лагер, а и ако е останала без масло ... не е заминал само той, а и другите! Няма шанс да е само той, най малкото и лагера от другата страна на вала и той е останал на сухо в това време та и той е за смяна! Лагерите са специфични, има тема по въпроса, за цени на всеки един и т.н.!
Кутията се сваля,петата е точно в другият край на кутията нещо бъркаш колега!Плюс това не е задължително да се е прецакал и другият лагер,аз вече 4-ти лагер сменям и да ви кажа този отзад (при малкот капаче не е мръднал)
1-ви лагер 1500км-Тотал!
2-ви лагер (сменен от псевдо майстор "Сашко дървеното" гр.Русе)-4000км на 5000км-Тотал!
3-ри лагер "Койо" японски (лагер за задно колело сменен от дядо ми + запиляване с ъглошлайф на 5-тата запчатка)- 25 000км-Тотал + прецакана 5-та запчатка...липсваха около 30% от зъбите (нова е 390лв във vw)
4-ти лагер оригинален Falken май беше 50лв във vw,колата я карам яко вече 15 000км!няма проблем.И не я пазя,както при останалите 3 лагера!Не въртя гуми,но пък не се стремя да потеглям плавно или някаки такива като да убивам скоростта на 5-та и после да включвам 4-та!
Много е важно,някой ако мисли да минава с лагер от 5лв да махне подложната шайба на лагера (дистанционна шайба,при ремонт даже се изисква шайба за 1-ви ремонт на кутия по принцин ако се слага оригинален лагер)
Разликите м/у двата лагера,единят е по висок и ролките са по малки на всичкото отгоре!Оригиналният хем е по нисък,хем е с по издължени ролки и по този начи стъпваш на по голяма повърхност и товара се разпределя по добре!
Поради многобройните качвания и сваляния,вече свалям кутия за 45мин!(сам),за качването ми отнема час и половина!
Лагера в интернет съм го гледал 12$ някъде на SKF беше като се търси по парт номера изваден от етка!
http://www.aboveallmotorwerks.com/Products/SKF-Wheel-Bearing-Rear-Inner-(2-Needed-Per-Car)__SKF_311405625F_S.aspx
Ми това е,искам да кажа че не съм някакъв спецялист по скоростни кутии (само с тази съм се занимавал) но вече ми е до болка позната!Само едно качване и сваляне в сервиз ми изкат 80лв а за отваряне 100лв....
Просто няма начин да не си я отворя и направя сам!

- Koksan
- Мнения: 1678
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
- Контакти:
Re: изключва пета скорост
Ами НЕ - не бъркам!
Оригиналния лагер е TIMKEN! От лагерите които имат заместители е само един - на вторичния вал! Има заместител KOYO и SKF като са 1 към 1 с TIMKEN-a! Другите не могат да бъдат заменени! Оригиналните на Диференциала са SKF за тях има и TIMKEN заместител!
Дистанционните шайби не се махат а се регулират(пилят)! Може да се наложи, дори да се сложи по-дебела!
Трябва много добре да се регулират хлабините на всеки вал преди да се сглоби кутията! Това става, като всеки един от валовете се слага самичък вътре и се стяга добре кутията, за да се види какво е натягането на лагерите! Не е просто да избиеш лагера и да набиеш новия - както дойде! Другото е ... че като се отваря кутията е най-добре да се сменят всичките! Тръгне ли един - задължително и другия на същия вал е тръгнал, да не говорим че ако е много зле, всички стружки отиват в малсото и от там и другите лагери са тръгнали вече!
Ако сметнеш всяка смяна която си правил и всяко масло което си налял след отварянето ... мисля че сметката ще е двойно на това, да беше рециклирал кутията и да не я пипаш следващите 100 000км!!! За ядовете да не говоря!
А лагера който си показал е малко за Задно колело! Не за скоростна кутия!
Оригиналния лагер е TIMKEN! От лагерите които имат заместители е само един - на вторичния вал! Има заместител KOYO и SKF като са 1 към 1 с TIMKEN-a! Другите не могат да бъдат заменени! Оригиналните на Диференциала са SKF за тях има и TIMKEN заместител!
Дистанционните шайби не се махат а се регулират(пилят)! Може да се наложи, дори да се сложи по-дебела!
Трябва много добре да се регулират хлабините на всеки вал преди да се сглоби кутията! Това става, като всеки един от валовете се слага самичък вътре и се стяга добре кутията, за да се види какво е натягането на лагерите! Не е просто да избиеш лагера и да набиеш новия - както дойде! Другото е ... че като се отваря кутията е най-добре да се сменят всичките! Тръгне ли един - задължително и другия на същия вал е тръгнал, да не говорим че ако е много зле, всички стружки отиват в малсото и от там и другите лагери са тръгнали вече!
Ако сметнеш всяка смяна която си правил и всяко масло което си налял след отварянето ... мисля че сметката ще е двойно на това, да беше рециклирал кутията и да не я пипаш следващите 100 000км!!! За ядовете да не говоря!
А лагера който си показал е малко за Задно колело! Не за скоростна кутия!
- ktamen
- Мнения: 6386
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: изключва пета скорост
deversant написа:Кутията се сваля,петата е точно в другият край на кутията нещо бъркаш колега!
Колегата вероятно е искал да каже, че аз бъркам за разположението на петата скорост. Полото, което ремонтирах аз беше поло2 дизел не помня повече, на него петата беше под капачето до предно ляво колело, и горе съм писъл, че не твърдя, че всички полота имат такива скоростни кутии.
- Koksan
- Мнения: 1678
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
- Контакти:
Re: изключва пета скорост
ktamen написа:deversant написа:Кутията се сваля,петата е точно в другият край на кутията нещо бъркаш колега!
Колегата вероятно е искал да каже, че аз бъркам за разположението на петата скорост. Полото, което ремонтирах аз беше поло2 дизел не помня повече, на него петата беше под капачето до предно ляво колело, и горе съм писъл, че не твърдя, че всички полота имат такива скоростни кутии.
Там си е петата!
- deversant
- Мнения: 1229
- Регистриран на: Пон 06 ное 2006 23:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: изключва пета скорост
А лагера който си показал е малко за Задно колело! Не за скоростна кутия![/quote]
Колега лагерът на снимката,не е за задно колело!Лесно ще разбереш ако имаш Ауто дата или Етка
311405625F,хората са написали парт номера!За смяната на всички лагери,не съветвамникого!Но ако има милионери в този форум и им се инвестират 800-1000лв в кутия няма проблем!По добре за 300-500лв кутия втора употреба според мен ако ще се сменят всички лагери!Само искам да кажа,че съм сменял и семеринг най-малкият в кутията където излиза вала от кутията и влиза към маховика и съединителят!Беше 30лв,а ако трябва да се сменя този към полуоските (той е бая голям),ще е нещо към 100лв!Така че,сменвйте си лагерчето и си гледайте живота!Тези кутии на 1.9Д са слаби,и няма повече нужда да коментираме!Има много теми вав форума каква им е здравината!
Колега лагерът на снимката,не е за задно колело!Лесно ще разбереш ако имаш Ауто дата или Етка
311405625F,хората са написали парт номера!За смяната на всички лагери,не съветвамникого!Но ако има милионери в този форум и им се инвестират 800-1000лв в кутия няма проблем!По добре за 300-500лв кутия втора употреба според мен ако ще се сменят всички лагери!Само искам да кажа,че съм сменял и семеринг най-малкият в кутията където излиза вала от кутията и влиза към маховика и съединителят!Беше 30лв,а ако трябва да се сменя този към полуоските (той е бая голям),ще е нещо към 100лв!Така че,сменвйте си лагерчето и си гледайте живота!Тези кутии на 1.9Д са слаби,и няма повече нужда да коментираме!Има много теми вав форума каква им е здравината!

- Koksan
- Мнения: 1678
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
- Контакти:
Re: изключва пета скорост
Пич ... имам тема ... преди няколко месеца смених всички лагери и семеринги в кутията! Сам си я ремонтирах и даже и цени съм написал! Стига си говорил на ИЗУСТ и пак ти казвам .. лагера който си дал в линка не е за кутия - то си пише: SKF Wheel Bearing Rear Inner (2 Per Car) или преведено на бълкгарски "Вътрешен лагер за задно колело (2 за кола)"
От друга страна, този семеринг не е най-малкия в кутията!
Ето я и темата:
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=7&t=218041
От друга страна, този семеринг не е най-малкия в кутията!
Ето я и темата:
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=7&t=218041
- deversant
- Мнения: 1229
- Регистриран на: Пон 06 ное 2006 23:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: изключва пета скорост
Прав си,дал съм друг линк
Явно като съм сменял третият път с лагер "Койо" Грешката е моя!Но "Тимкена" наистина го плащах 50лв в ауто + ,а те го поръчват от Хоби кар (Русенският Юнитрейд,така да се каже)
Но частите в една кутия са си инвестиция,зъбното колело на 5-тата е 390лв!Затова си имам 2 кутии и ми стоят в къщи като резерва!
Явно като съм сменял третият път с лагер "Койо" Грешката е моя!Но "Тимкена" наистина го плащах 50лв в ауто + ,а те го поръчват от Хоби кар (Русенският Юнитрейд,така да се каже)
Но частите в една кутия са си инвестиция,зъбното колело на 5-тата е 390лв!Затова си имам 2 кутии и ми стоят в къщи като резерва!

Re: изключва пета скорост
колеги имах същия проблем с пета предавка само ,че освен,че изключваше и нещо тракаше в кутията оказа се,че е счупено някакво лагерче на 5 предавка с пластмасова основа на която бяха наредени метални ролки,също бяха счупени и две месингови конусовидни шоиби цената на тези части излезе всичко 70лв.лагера 20лв.и шаибите по 25лв.в магазин ауто хит в София на бул. Хр. Ботев и ул.Макариополски.Да уточня полото е 98г. комби 1,4инж.60к.с.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта