Кабелите в маншоните на багажната врата

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Кабелите в маншоните на багажната врата

Мнениеот stil » Чет 11 юни 2009 22:31


Ако имате Поло 6N-комби или Сеат-комби,
ако някоя от задните светлини се държи странно,
ако задната чистачка отказва да работи,
ако дебитът на почистващата течност към задното стъкло е недостатъчен или изобщо го няма,
ако често ви изгаря предпазител от веригата на гореспоменатите неща,
ако ...

Твърде вероятно е, когато свалите кабелните маншони на задната врата, да видите това:

Изображение

От пет броя кабели, нямаше нито един здрав. Всички бяха с нарушена изолация, а четири от тях почти напълно прекъснати (държаха се на по две-три жички). От отделилата се топлина в кабелите, се е стопила и тръбичката за почистващата течност. Предпазната лента, с която е увит целият кабелен сноп в маншона беше с абсолютно запазена цялост, т.е. повредата няма как да се забележи преди да се отстрани лентата. Нещата бяха аналогични и при другия маншон, с тази разлика, че там от всичките кабели имаше цели два абсолютно здрави.
И това се случва на един запазен, почти 10-годишен автомобил.

Причините за този дефект са конструктивни. Кабелите излизат от задната странична колона, променят направлението си и влизат под ъгъл в кухината на горния борд на вратата. При отваряне/затватяне на вратата на багажника целият кабелен сноп извършва едно сложно движение в пространството, при което кабелите са подложени на значително огъване и усукване. Вижда се с просто око. Това съм го установил на комби версията. За хетчбека - не знам как стоят нещата.

С превантивни цели, проверих как стоят нещата с този възел при моето почти 19-годишно Поло 2F. Всички кабели са здрави и с ненарушена изолация. Но там направлението на кабелния сноп е друго и не се забелязва това характерно за 6N-комби усукване при отваряне/затваряне на вратата.




Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: Кабелите в маншоните на багажната врата

Мнениеот Anbuch » Чет 11 юни 2009 22:48


Лошо :? На хечбека през тези маншони минават само кабелите за чистачката (3 боя),кабелите за нагревателя и маркуча за почистващата течност ,както и за третия стоп. Другите светлини не минават от там (мислех ,че и на комбито е така)


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Re: Кабелите в маншоните на багажната врата

Мнениеот stil » Чет 11 юни 2009 23:13


Би трябвало от там да минават и кабелите на светлините за номера, а за Сеат-а и светлините за мъгла.


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: Кабелите в маншоните на багажната врата

Мнениеот Anbuch » Чет 11 юни 2009 23:17


За номера са на бронята на хечбека

Изображение
ето им буксите ,но на комбито наистина това осветление минава от там


Uneek
Мнения: 1606
Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
Автомобил: 1998 VW Polo Variant
Двигател: APQ
Местоположение: Благоевград

Re: Кабелите в маншоните на багажната врата

Мнениеот Uneek » Съб 13 юни 2009 21:03


И аз нямам осветление на номера от скоро и пак трябва да го разглобвам тоя сноп :(
Наистина е недомислен тоя маншон, много често дава дефекти. А си спомням че преди години като купих колата го правих това нещо


pipo_iv
Мнения: 4
Регистриран на: Вто 21 дек 2010 0:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ruse

Re: Кабелите в маншоните на багажната врата

Мнениеот pipo_iv » Пон 21 фев 2011 16:29


Не знам колко светлини трябва да светят отзад, като натиснеш спирачката (Полото е същото като на колегата пуснал темата - комби 2000 г.). Но от известно време (1 месец) забелязах, че при включени светлини (без значение габарит или къси) отзад ми светят от лявата страна 1 светлина, а от дясната 2 светлини. При натискане на спирачката светват по-силно изброените светлини + третия стоп. Едната лампа на номера (дясната) също я няма.
Та въпросът ми е колко светлини трябва да светят отзад при различните положения и кои точно, за да знам къде да бутам?
Прочетох доста писано по стоп машинки, кабели, релета, алтернатори и т.н. из форума, но мисля, че моя проблем е по-близък до описания тук. Още не съм започнал да разглобявам. Дори и крушките не съм проверил, защото е много студено навън, но чакам хубав ден и започвам с търсенето.
Благодаря за мненията!



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 108 госта