Въпрос за климатик и перка на поло 6N
Въпрос за климатик и перка на поло 6N
Когато пусна климатика на полото, перката се включва направо на бързата скорост, след известно време изключва и после пак на 2ра степен. Това нормално ли е? При вас така ли е?
- Shanovec
- Мнения: 452
- Регистриран на: Вто 28 дек 2010 17:16
- Автомобил: WV POLO 6N1 Golf mk4
- Двигател: AEX 1997 AKL 1999
- Местоположение: Казанлък / Копринка
Re: Въпрос за климатик и перка на поло 6N
Май не е нормално
. И не би трябвало да спира и пак да се пуска само. Ако греша по-компетентните да ме поправят 
. И не би трябвало да спира и пак да се пуска само. Ако греша по-компетентните да ме поправят 
Re: Въпрос за климатик и перка на поло 6N
Е ми и аз така мисля ама де да знам! Иначе го напълних и си охлажда прилично....ама перката на радиатора е нон стоп на бърза степен при включен климатик. Иначе като не е включен си има и 1ва степен (Примерно като изгася двигателя върти 1 мин. на първа степен. Според моя майстор не е нормално, ама не е сигурен....климатиците не са му силата.
Re: Въпрос за климатик и перка на поло 6N
Перката се включва с компресора независимо от t (поне така мисля)
- Koksan
- Мнения: 1678
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
- Контакти:
Re: Въпрос за климатик и перка на поло 6N
На бавната!! Не знам коя водиш първа, коя втора!
Когато го включиш, климатика, тръгва на бавната, когато изгасиш колата и е загряла, остава на работи на Бързата! Единствената връзка с температурата, която има има веригата на климатика, е че когато прегрява мотора, климатика сам се изключва, мисля че беше над 92 градуса на антифриза, има си датчик!
Когато го включиш, климатика, тръгва на бавната, когато изгасиш колата и е загряла, остава на работи на Бързата! Единствената връзка с температурата, която има има веригата на климатика, е че когато прегрява мотора, климатика сам се изключва, мисля че беше над 92 градуса на антифриза, има си датчик!
Re: Въпрос за климатик и перка на поло 6N
Значи имам някакъв проблем! Като в включа климатика тръгва на бързата! С майстора сменихме датчика на перката, както и пробвах друг управляващ блок на климатика, но без успех! Някой да има някакви идеи?
Re: Въпрос за климатик и перка на поло 6N
Налягането на фреона - от това би трябвало да зависи на каква скорост се включва перката, за да охлади фреона/свали налягането. Има датчик за налягането на фреона, на някой модели е само за ниско/високо налягане(4 извода), на други е цифров/измерва налягането(три извода). Може да са предозирали фреона, треябва да се провери, или кофти датчик...
-
Alexandar_yordanov
- Мнения: 314
- Регистриран на: Вто 24 ное 2009 17:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Въпрос за климатик и перка на поло 6N
Аз доколкото знам трябва да пуска 1-та степен "бавната" ... и пуска 2-та степен "бързата" когато е много топло и трябва да охлажда и фреона.
- Gecatawe
- Мнения: 470
- Регистриран на: Нед 26 авг 2007 18:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Въпрос за климатик и перка на поло 6N
krassy написа:Налягането на фреона - от това би трябвало да зависи на каква скорост се включва перката, за да охлади фреона/свали налягането. Има датчик за налягането на фреона, на някой модели е само за ниско/високо налягане(4 извода), на други е цифров/измерва налягането(три извода). Може да са предозирали фреона, треябва да се провери, или кофти датчик...
Ако са предозирали фреона няма как да тръгне компресора (и пресостата е читав).Перката работи на бавна степен и когато загрее повече включва и 2-рата степен.
П.С: И стига си писал във всяка тема при проблем с климатика за пресостата.При тебе е било това има още 893984320 причини да не е добре нещо по системата.
Re: Въпрос за климатик и перка на поло 6N
Мисля си, че форума е място за се изказват мнения и предположения, както и да се споделя опит... ама може и да греша, както и да е
Причините, да споделя мнението си по проблема на колегата са следните:
Има връзка между скоростта, на която се пуска перката и налягането на фреона - това, когато има малко по-"умни" модули за управление на климатика, т.нар. кутийка под акумулатора/левия фар - когато първоначално компресора се включи, налягането на фреона е ниско и перката би трябвало да върти на ниска скорост. В течение на работата, когато налягането се повиши, перката се включва на бърза скорост. Въобще перката се управлява от климатика по налягане, не по температура-температурата е следствие от налягането (поправете ме, ако греша) Ако първоначално налягането е високо(заради частично презареждане или грешни данни от датчика) МОЖЕ да се включи перката направо на бърза скорост. Разбира се - може да има още 893984320 причини да не е добре нещо по системата.

Причините, да споделя мнението си по проблема на колегата са следните:
Има връзка между скоростта, на която се пуска перката и налягането на фреона - това, когато има малко по-"умни" модули за управление на климатика, т.нар. кутийка под акумулатора/левия фар - когато първоначално компресора се включи, налягането на фреона е ниско и перката би трябвало да върти на ниска скорост. В течение на работата, когато налягането се повиши, перката се включва на бърза скорост. Въобще перката се управлява от климатика по налягане, не по температура-температурата е следствие от налягането (поправете ме, ако греша) Ако първоначално налягането е високо(заради частично презареждане или грешни данни от датчика) МОЖЕ да се включи перката направо на бърза скорост. Разбира се - може да има още 893984320 причини да не е добре нещо по системата.

- Gecatawe
- Мнения: 470
- Регистриран на: Нед 26 авг 2007 18:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Въпрос за климатик и перка на поло 6N
Пресостата играе роля само за първата степен на вентилатора и компресора, има само 4 пина (2 за перката и 2 за компресора).Има температурен датчик на базата на Термистор някъде на кондензатора.След като кондензатора загрее там до определени градуси ,напримерно седим в града по светофарите, вятърът неможе да охлажда защото не движим и следователно термисторът променя съпротивлението си и се пуска и 2-рата степен на вентилаторът за да помогне за бързото охлаждане на кондензаторът.Най-вероятно той прави проблема(датчикът е контактен,някъде на питата се завива).
П.С: не съм сигурен дали на Полото е точно така със такъв сензор или друг тип но на повечето автомобили е така!Системата за всичките по принцип е еднаква (дали сме с климаторник или климатик - разликата е само в управлението едното е с моторчета на клапите другото е с жила).
П.С: не съм сигурен дали на Полото е точно така със такъв сензор или друг тип но на повечето автомобили е така!Системата за всичките по принцип е еднаква (дали сме с климаторник или климатик - разликата е само в управлението едното е с моторчета на клапите другото е с жила).
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за климатик и перка на поло 6N
Gecatawe написа:Пресостата играе роля само за първата степен на вентилатора и компресора, има само 4 пина (2 за перката и 2 за компресора).Има температурен датчик на базата на Термистор някъде на кондензатора.След като кондензатора загрее там до определени градуси ,напримерно седим в града по светофарите, вятърът неможе да охлажда защото не движим и следователно термисторът променя съпротивлението си и се пуска и 2-рата степен на вентилаторът за да помогне за бързото охлаждане на кондензаторът.Най-вероятно той прави проблема(датчикът е контактен,някъде на питата се завива).
П.С: не съм сигурен дали на Полото е точно така със такъв сензор или друг тип но на повечето автомобили е така!Системата за всичките по принцип е еднаква (дали сме с климаторник или климатик - разликата е само в управлението едното е с моторчета на клапите другото е с жила).
Не съм особено склонен да се съглася.Повечето коли (VAG групата,Рено,Пежо,Ситроен,Опел,Форд,Фиат,Мицубиши,Хонда и т.н.) не са така,нито едно VW също не е така.
Сега по темата -> VW от 92-ра насам без значение от модела имат един датчик за налягане на фреона.До 07.99-та с 4 крачета,след 99-та с 3 крачета.
Този с 4-те крачета се води троен ключ за налягане...троен,защото :
-при налягане,по-малко от 2 атмосфери,спира да дава връзка между две от крачетата и компресора не тръгва.Същите две крачета имат връзка,когато налягането е над 2 бара.Когато налягането стане над 31 бара,датчика авариино спира компресора (защита от свръхналягане).Другите две крачета управляват втора степен на перката с идеята,когато налягането стане над 16,17 или 18 бара (зависи от датчика),перката да тръгне и да доохлади фреона в кондензатора.При всички VW,а и при повечето коли,първа степен е направена да тръгва заедно с компресора,като не я пуска датчика,а реле,което е свързано с копчето за пускане или което се командва от климатроника,когато колата е с климатроник.Ако датчика за налягане на фреона не дава информация за това,че има фреон (първите две крачета нямат връзка),компресора не тръгва,съответно и перката на тръгва.
Важно е да вметна,че собствениците на Пасат В5 са прецакани в това отношение - тяхния е същия,ама се води двоен и няма защитата от свръхналягане при над 31 бара...за това като им спре перката отпред,компресора помпа фреон като луд и или гърми някой маркуч или компресора става на дупе
.При следващия тип датШик вече крачетата са само 3 - два са захранване,третия е сигнал в реално време за налягането на фреона (импулсен).Той заминава в моторния компютър,контролера на климатроника,ако колата е с климатроник и в контролера за перката (една магическа кутия под акумулатора).Съответно според показанието му нещата се случват по горе описаната схема с наляганията.
Конкретно за това Поло - 90 и много % е изгоряла 1-ва степен на самата перка,това им е чест проблем.Ако не е това,проблема трябва да се търси по кабелите до контролерчето,което е под акумулатора или в него или по буксите му. Другия вариант е колата да не е с ориг. клиамтик,а с монтиран в Италия,те там така ги правят,да не тръгват на 1-ва степен,а направо над 17 бара,да пали 2-ра.При тях пък често релето нагаря,понеже не е оригинално и няма никакво охлаждане на кондензатора и след минута-две,системата вече е напълно сварена (както беше вица,варите до омекване на камъка
) и или избива от някъде или компресора ражда комресорчета (те пак са с три позиционен датчик и имат авариината степен,ама тя редовно не им работи,понеже датчиците са някакви нечовешки ментета).Дай една снимка под капака и ще ти кажа.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта